Actuele boeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »
Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

24/12/2016 20:38:37
Quote Anchor link
Mensen,

Misschien is het ouderwets en ik weet het de meeste dingen zal je van het internet moeten leren. En jullie helpen mij ook mega goed. Maar toch ga ik het vragen:

Zijn er ook actuele PHP boeken. Die bijvoorbeeld zijn geschreven in 2016? Veel boeken die je tegenkomt zijn uit een ver verleden.

Wie kan mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:17:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/12/2016 21:05:32
Quote Anchor link
Er worden nog steeds boeken geschreven, maar kwalitatief vind ik ze maar matig.
Er worden veel belangrijke stappen overgeslagen, zoals foutafhandeling.

Wat ik wel kan aanraden als je enige ervaring van PHP hebt, is het PHP Kookboek van Ward van der Put (zit hier ook op de site).

Deze biedt vele 'recepten' waarbij interessante dingen over PHP worden uitgelegd. Deze heb ik hier ook liggen, en heb er veel profijt van.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2016 00:26:03
Quote Anchor link
>> Misschien is het ouderwets en ik weet het de meeste dingen zal je van het internet moeten leren.

Nee hoor. Het is niet ouderwets. Sterker nog, ik raad het juist aan om eerst eens een goed (basis)boek te lezen (dat zouden meer mensen moeten doen), en pas daarna op internet te gaan zoeken. Een goed boek verschaft namelijk een goede BASIS, en die vind je op internet niet. Een basis zorgt ervoor dat je dingen beter begrijpt en dat je niet zomaar in het wilde weg wat aan het doen bent.

Een recent boek is (bijvoorbeeld) dit: https://www.bol.com/nl/p/basiscursus-basiscursu-php7-en-mysql/9200000051724510/

Niet al te duur en de schrijver schrijft meerdere computerboeken. Voordeel is dat het een basisboek is en zoal ik al zei niet zo duur. Ik ken het boek verder niet, maar omdat het een bekende schrijver is en het boek niet al te duur is denk ik dat je er geen miskoop aan zult hebben.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/12/2016 00:30:49
Quote Anchor link
Het blijven reviews, maar ik lees toch een paar minpunten als op op Bol.com kijk.
Maar het is en blijft natuurlijk een mening van de lezer.
 
Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

26/12/2016 15:38:05
Quote Anchor link
Ga er eens naar kijken. Heb nu een boek in huis (van de bieb) PHP applicatieontwikkeling van Peter Kassenaar. Die is in ieder geval minder fout gevoelig dan het complete boek van Arhan burger dat barst van de fouten.

Toevoeging op 27/12/2016 15:15:35:

Ben mij aan het verdiepen in het boek van Peter. Nu geeft hij een methode aan om de invoer van ja gastenboek te controleren dat moet dan als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= "INSERT yabg_inhoud  (id, naam, email, homepage, bijdrage, datum)
VALUES ('', '"
.
safe_text($_POST['naam']) . "', '" .
safe_text($_POST['email']) . "', '" .
safe_text($_POST['homepage']) . "', '" .
safe_text($_POST['bijdrage'], $toegestane_tags) . "', '" .
safe_text($_POST['datum']) . "')";
?>


Maar dan krijg ik de volgende foutmelding: Fatal error: Call to undefined function safe_text() in /public/sites/mijn site/php/Gastenboek/yabg_functions.php on line 6

Wie kan mij helpen?
 
Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

27/12/2016 15:42:36
Quote Anchor link
Fout is opgelost. Je moet de functie natuurlijk nog wel even aanmaken en de boel laten verwerken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/12/2016 16:12:43
Quote Anchor link
Ben benieuwd hoe die functie dan is geïmplementeerd. Heb je daar een voorbeeld van? En gebruik je die functie alleen voor de DATA-delen in je query of ook voor het veilig afdrukken van tekst in een HTML-document? "safe_text" vertelt mij namelijk weinig over de context waarin ik deze functie zou moeten gebruiken. In dat opzicht is de naam van die functie nou niet bepaald handig gekozen.
 
Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

28/12/2016 19:54:53
Quote Anchor link
Dat kan hoor:

Hier het gehele deel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
function safe_text($tekst='', $toegestane_tags=''){
  $tekst = trim($tekst);
  if (!get_magic_quotes_gpc()) {
    $tekst = addslashes($tekst);

  }

  return strip_tags($tekst, $toegestane_tags);
}
function
lees_text($string) {
  if (get_magic_quotes_runtime()) {
    return stripslashes($string);

$query = "INSERT yabg_inhoud  (id, naam, email, homepage, bijdrage, datum)
VALUES ('', '"
.
safe_text($_POST['naam']) . "', '" .
safe_text($_POST['email']) . "', '" .
safe_text($_POST['homepage']) . "', '" .
safe_text($_POST['bijdrage'], $toegestane_tags) . "', '" .
safe_text($_POST['datum']) . "')";

  }
}


Er zit nog meer onder vandaar geen php afsluiting.
Gewijzigd op 28/12/2016 19:55:35 door Rubensky PHP starter
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/12/2016 21:26:42
Quote Anchor link
Precies waar ik al bang voor was. Die safe_text functie is zinloos voor je database beveiliging, gebruik hiervoor altijd de functies die bij je database horen, dus mysql(i)_real_escape_string, of gebruik prepared statements.
Strip_tags over data heen halen die naar de database gaat is vragen om vernielen van je data, doet dit dus heel erg niet. Wanneer je formatting wil toepassen doe je dit bij weergave, niet bij opslaan. De data die je opslaat wil je altijd zo dicht mogelijk bij het origineel houden.

Als dit in dat boek staat dan brengt Peter Kassenaar het er niet veel beter vanaf...
Gewijzigd op 28/12/2016 21:27:22 door Ben van Velzen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.