Ajax call openweathermap.org

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »
Joren vh

joren vh

05/12/2013 13:48:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een mobile web app te maken.
Nu heb via geolocation mijn positie bepaald en deze mooi weergegeven op een google maps kaartje, so far so good
Eerst test ik dus of geolocation toegestaan is als dit het geval is roep ik de functie succes aan, nu heb ik een uitbreiding gemaakt die de temperatuur zou moeten aangeven van deze locatie dus roep ik naast succes ook WeatherRequest aan.

Maar daar loopt het mis:
- in de function succes doe ik: var lat = position.coords.latitude; en var longi = position.coords.longitude; => dit werkt perfect, maar als ik exact het zelfde doe in mijn tweede functie krijg ik onderstaande error:

Uncaught TypeError: Cannot read property 'latitude' of undefined (index):55

online voorbeeld: http://ninetythree.be/ioutfit/v2/

Betrefdende code: js staat allemaal nog mee in de index file maar wordt later nog naar een externe file gebracht!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
            $("document").ready(function() {
                //checken of geolocation is toegestaan, als deze is toegestaan wordt de functie success uitgevoerd!
                  if(navigator.geolocation) {
                      navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, WeatherRequest);
                  }
                  //locatie weergeven en integratie van google maps map met je positie!
                  function success(position) {
                      $(".test").append("geoloaction succesvol!");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                      $(".location").append("<li>" + lat + "</li><li>" + longi +"</li>");
                      console.log(lat);
                      console.log(longi);

                      var coords = new google.maps.LatLng(position.coords.latitude, position.coords.longitude);
  
                      var options = {
                        zoom: 15,
                        center: coords,
                        mapTypeControl: false,
                        navigationControlOptions: {
                            style: google.maps.NavigationControlStyle.SMALL
                        },
                        mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
                      };
                      var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map-canvas"), options);

                      var marker = new google.maps.Marker({
                          position: coords,
                          map: map,
                          title:"You are here!"
                      });
                  }

                  //temperature
                  function WeatherRequest(position){
                      console.log("succes");
                      console.log("init");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                    $.ajax({
                        //api.openweathermap.org/data/2.5/weather?lat=35&lon=139
                        url: "api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=" + lat + "&lon=" + longi,        
                        dataType: "jsonp",
                        success: callback
                    });
                }
                  WeatherRequest(function(data) {
                      console.log('weer data ontvangen');
                  })
                  

              });
  
Gewijzigd op 05/12/2013 13:50:09 door Joren vh
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 05:21:22
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:01:20
Quote Anchor link
Okay

Je hebt dus dit:
navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, error, options)

Met andere woorden; indien alles lukt, wordt de success callback getriggerd; en krijgt als parameter de position mee.
Indien er een error is, is de position niet gevonden. De parameter die je daar mee krijgt, is een error object.

Jouw function WeatherRequest zou er zo uit kunnen zien

function WeatherRequest(err) {
console.warn('ERROR(' + err.code + '): ' + err.message);
};

Het lijkt me niet dat die functie daarvoor bedoeld is.
Waarvoor heb je die wel bedoeld?

Wanneer - onder welke omstandigheden - verwacht je dat WeatherRequest moet worden uitgevoerd?


------

Wat je op lijn 48 doet, snap ik al helemaal niet. Waarom voer je daar WeatherRequest uit? En waarom steek je een functie in de parameter?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:06:14 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:02:54
Quote Anchor link
Weather request dient altijd uitgevoerd te worden net zoals success, dus als ik het goed begrijp moet ik mijn functie WeatherRequest gewoon even op het einde van success functie aanroepen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:07:29
Quote Anchor link
Onderaan function success() - nog binnen de accolade - kan je

WeatherRequest(position);

uitvoeren.
Dus bv. tussen lijn 32 en lijn 33
Gewijzigd op 05/12/2013 14:08:38 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:10:39
Quote Anchor link
klopt inderdaad, maar de error op latitude en longitude blijf ik spijtig genoeg krijgen..

edit
longitude en latitude error opgelost

enkel plakt hij nu nog een heel stuk achter mijn url dat er niet hoort te staan, van waar komt dit?
http://api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=51.0260538&lon=4.4605912&callback=jQuery191041902255499735475_1386249118454&_=1386249118455

&callback.. is teveel?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:13:21 door joren vh
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

05/12/2013 14:20:32
Quote Anchor link
Nee, dat heb je zelf aangegeven. Je gebruik als dataFormat 'jsonp' en daarin zit een callback. Dit is om cross-domain problemen te voorkomen. Het werkt ook gewoon met die callback.
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:23:11
Quote Anchor link
Waarom laat hij deze dan niet in? zie console (chrome), daar geeft hij een error op de verkregen url...
http://ninetythree.be/ioutfit/v2/
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:33:48
Quote Anchor link
Het probleem is: je mag geen ajax verzoek doen naar een url van een ander domein.
Omwille van veiligheidsmaatregelen moeten de webbrowsers die functionaliteit uitschakelen.


Je zult het moeten doen via hun API.
Wat ben je eigenlijk van plan met die weerkaarten?

Vertel eens wat het eindresultaat zou moeten zijn
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:38:31
Quote Anchor link
Maar ik verwijs toch naar hun api? zelfde link maar dan zonder &callback komt letterlijk van hun api pagina?

Eindresultaat: aan de hand van de locatie moet de temperatuur bepaald worden op dat moment. uiteindelijk applicatie zal een random foto geven uit de database na het schudden met de device aan de hand van het weer.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:52:23
Quote Anchor link
Toevallig heb ik eergisteren iets geschreven dat je eens moet lezen

Iemand vroeg: Wat is een API
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-een-api/93152/#667402

Ik toon dus een manier waarop die restrictie kan omzeild worden.

Als je hun <script> van de API laadt, geven zij een (of meerdere) variabele een waarde. Die variabele kan je dan gebruiken.
Zo werkt een API

----
Ik ben ondertussen wat aan het rondsnuffelen bij http://openweathermap.org/API . Zien wat de mogelijkheden zijn.
Gewijzigd op 05/12/2013 14:54:38 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 15:05:56
Quote Anchor link
Ga ik zeker eens lezen, maar het probleem is opgelost! ik had nog een typefoutje in mijn url zitten => dom,stom,balen, maar nu werkt het dus!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.