Ajax call openweathermap.org

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »
Joren vh

joren vh

05/12/2013 13:48:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een mobile web app te maken.
Nu heb via geolocation mijn positie bepaald en deze mooi weergegeven op een google maps kaartje, so far so good
Eerst test ik dus of geolocation toegestaan is als dit het geval is roep ik de functie succes aan, nu heb ik een uitbreiding gemaakt die de temperatuur zou moeten aangeven van deze locatie dus roep ik naast succes ook WeatherRequest aan.

Maar daar loopt het mis:
- in de function succes doe ik: var lat = position.coords.latitude; en var longi = position.coords.longitude; => dit werkt perfect, maar als ik exact het zelfde doe in mijn tweede functie krijg ik onderstaande error:

Uncaught TypeError: Cannot read property 'latitude' of undefined (index):55

online voorbeeld: http://ninetythree.be/ioutfit/v2/

Betrefdende code: js staat allemaal nog mee in de index file maar wordt later nog naar een externe file gebracht!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
            $("document").ready(function() {
                //checken of geolocation is toegestaan, als deze is toegestaan wordt de functie success uitgevoerd!
                  if(navigator.geolocation) {
                      navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, WeatherRequest);
                  }
                  //locatie weergeven en integratie van google maps map met je positie!
                  function success(position) {
                      $(".test").append("geoloaction succesvol!");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                      $(".location").append("<li>" + lat + "</li><li>" + longi +"</li>");
                      console.log(lat);
                      console.log(longi);

                      var coords = new google.maps.LatLng(position.coords.latitude, position.coords.longitude);
  
                      var options = {
                        zoom: 15,
                        center: coords,
                        mapTypeControl: false,
                        navigationControlOptions: {
                            style: google.maps.NavigationControlStyle.SMALL
                        },
                        mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
                      };
                      var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map-canvas"), options);

                      var marker = new google.maps.Marker({
                          position: coords,
                          map: map,
                          title:"You are here!"
                      });
                  }

                  //temperature
                  function WeatherRequest(position){
                      console.log("succes");
                      console.log("init");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                    $.ajax({
                        //api.openweathermap.org/data/2.5/weather?lat=35&lon=139
                        url: "api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=" + lat + "&lon=" + longi,        
                        dataType: "jsonp",
                        success: callback
                    });
                }
                  WeatherRequest(function(data) {
                      console.log('weer data ontvangen');
                  })
                  

              });
  
Gewijzigd op 05/12/2013 13:50:09 door Joren vh
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 06:31:14
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:01:20
Quote Anchor link
Okay

Je hebt dus dit:
navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, error, options)

Met andere woorden; indien alles lukt, wordt de success callback getriggerd; en krijgt als parameter de position mee.
Indien er een error is, is de position niet gevonden. De parameter die je daar mee krijgt, is een error object.

Jouw function WeatherRequest zou er zo uit kunnen zien

function WeatherRequest(err) {
console.warn('ERROR(' + err.code + '): ' + err.message);
};

Het lijkt me niet dat die functie daarvoor bedoeld is.
Waarvoor heb je die wel bedoeld?

Wanneer - onder welke omstandigheden - verwacht je dat WeatherRequest moet worden uitgevoerd?


------

Wat je op lijn 48 doet, snap ik al helemaal niet. Waarom voer je daar WeatherRequest uit? En waarom steek je een functie in de parameter?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:06:14 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:02:54
Quote Anchor link
Weather request dient altijd uitgevoerd te worden net zoals success, dus als ik het goed begrijp moet ik mijn functie WeatherRequest gewoon even op het einde van success functie aanroepen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:07:29
Quote Anchor link
Onderaan function success() - nog binnen de accolade - kan je

WeatherRequest(position);

uitvoeren.
Dus bv. tussen lijn 32 en lijn 33
Gewijzigd op 05/12/2013 14:08:38 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:10:39
Quote Anchor link
klopt inderdaad, maar de error op latitude en longitude blijf ik spijtig genoeg krijgen..

edit
longitude en latitude error opgelost

enkel plakt hij nu nog een heel stuk achter mijn url dat er niet hoort te staan, van waar komt dit?
http://api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=51.0260538&lon=4.4605912&callback=jQuery191041902255499735475_1386249118454&_=1386249118455

&callback.. is teveel?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:13:21 door joren vh
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

05/12/2013 14:20:32
Quote Anchor link
Nee, dat heb je zelf aangegeven. Je gebruik als dataFormat 'jsonp' en daarin zit een callback. Dit is om cross-domain problemen te voorkomen. Het werkt ook gewoon met die callback.
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:23:11
Quote Anchor link
Waarom laat hij deze dan niet in? zie console (chrome), daar geeft hij een error op de verkregen url...
http://ninetythree.be/ioutfit/v2/
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:33:48
Quote Anchor link
Het probleem is: je mag geen ajax verzoek doen naar een url van een ander domein.
Omwille van veiligheidsmaatregelen moeten de webbrowsers die functionaliteit uitschakelen.


Je zult het moeten doen via hun API.
Wat ben je eigenlijk van plan met die weerkaarten?

Vertel eens wat het eindresultaat zou moeten zijn
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:38:31
Quote Anchor link
Maar ik verwijs toch naar hun api? zelfde link maar dan zonder &callback komt letterlijk van hun api pagina?

Eindresultaat: aan de hand van de locatie moet de temperatuur bepaald worden op dat moment. uiteindelijk applicatie zal een random foto geven uit de database na het schudden met de device aan de hand van het weer.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:52:23
Quote Anchor link
Toevallig heb ik eergisteren iets geschreven dat je eens moet lezen

Iemand vroeg: Wat is een API
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-een-api/93152/#667402

Ik toon dus een manier waarop die restrictie kan omzeild worden.

Als je hun <script> van de API laadt, geven zij een (of meerdere) variabele een waarde. Die variabele kan je dan gebruiken.
Zo werkt een API

----
Ik ben ondertussen wat aan het rondsnuffelen bij http://openweathermap.org/API . Zien wat de mogelijkheden zijn.
Gewijzigd op 05/12/2013 14:54:38 door Kris Peeters
 
Joren vh

joren vh

05/12/2013 15:05:56
Quote Anchor link
Ga ik zeker eens lezen, maar het probleem is opgelost! ik had nog een typefoutje in mijn url zitten => dom,stom,balen, maar nu werkt het dus!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.