Alleen beschikbaar via include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:16:33
Quote Anchor link
Hey all!


It's been a while, en nu heb ik weer een vraagje :). Iets wat ik voor de verandering niet kon vinden via even aanklooien/googlen.

De vraag is vrij simpel. Ik heb een siteje gemaakt die veel includes gebruikt. Ik heb de view pagina's over het algemeen beveiligd, maar wil niet alle includes die aangeroepen worden nog eens afzonderlijk beveiligen (omdat ik denk dat het anders kan). Alleen logischer wijs kun je deze pagina's nu gewoon bekijken als je het directe pad naar het bestand invoert als URL.

Wat ik dus wil is zorgen dat deze pagina's alleen weergegeven worden als ze via een include zijn opgevraagd, waardoor ik dus alleen mn View pagina's hoef af te schermen :).

Thnx in advance,
Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:51:32
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:19:54
Quote Anchor link
Bovenaan je site:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
define("INCLUDED",true);
?>



In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>


of zet die pagina's lekker buiten de web_root.
Gewijzigd op 27/10/2011 00:20:26 door - Ariën -
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:39:35
Quote Anchor link
Gezien ik echt niks extra's in de includes wil zetten ga ik voor je laatste optie :). Maar in een server, m'n web_root, is dat dan mn www/htdocs folder? Of het gedeelte waar ik bij een externe host niet bij kan? (wat een dummy vraag, hier voel ik me slecht over >.<)..

Dan, wat is de setting buiten de web_root die ervoor zorgt dat de bestanden dan niet meer direct accesible zijn? Dan zou ik die miss ook op bestaande dir's kunnen toepassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:42:11
Quote Anchor link
In je virtual host wordt bepaald waar je webroot is. Je webroot is de directory waarin alles openbaar door apache geserveerd wordt. Vaak is de webroot te vinden in de map htdocs, public_html, www of web.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:47:16
Quote Anchor link
Top, heb door wat mijn webroot is :), heb je enig idee wat ik zou kunnen doen om andere directories ook inaccesible te maken? Zou super zijn!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:48:52
Quote Anchor link
je kan ze ook met .htaccess beveiligen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
Order allow,deny
Deny from all
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 02:06:16
Quote Anchor link
Je bent geniaal Aar, thnx for helping out^^. Ik doe een Deny from all op de mappen, en dan een allow vanaf de server IP. Works like a charm en precies wat ik zocht! :).

Jammer dat ik de 404 pagina niet zelf mag instellen bij deze host, maar binnekort ben ik er toch weg^^.

Thnx!
 
Jelmer -

Jelmer -

27/10/2011 08:46:51
Quote Anchor link
- Aar - op 27/10/2011 00:19:54:
In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>

Klein detail, dat moet if(!defined('INCLUDED')) zijn. Anders wordt INCLUDED gezien als string zonder quotes (why, PHP, why!) en een string evalueert gewoon naar true.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 08:56:56
Quote Anchor link
Worth a billion dollars too Jelmer! Dat is een hele goeie om te weten :) Voldoet niet aan m'n eis van geen terugkerende snippets in de includes zelf, maar is wel zeker goed om te weten.

Nu ik de .htaccess oplossing echter op orde heb is die in dit geval perfect for the job, omdat er momenteel een testomgeving draait voor mij en andere devs waarbij slechts 1 pagina public is: de splash screen :P.

Anyway, I got more then I could hope for, dus hartstikke bedankt allebei! :)
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

27/10/2011 12:40:33
Quote Anchor link
Mark Tielemans op 27/10/2011 02:06:16:
en dan een allow vanaf de server IP.


Dat zou ik dan weer weglaten. Includes trekken zich niets aan van het htaccess-bestand.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 12:56:55
Quote Anchor link
Good to know, thnx :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.