Alleen beschikbaar via include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer (Lead)

Wil jij als de lead Mendix developer jouw technische skills toepassen bij diverse opdrachtgevers? Wil jij samen met de managers en de directie de Mendix tak naar een hoger level tillen? Dan is dit de uitdaging die bij jou past! Organisatie Onze relatie helpt diverse organisaties, van start-ups tot grote multinationals. Hun business focus bestaat uit verschillende bedrijven die allemaal bezig zijn met een digitale transformatie. De wereld verandert snel en onze relatie laat dat duidelijk zien aan de klanten. Zij lopen voor op de technieken en de methodes die door vele klanten gewild zijn. Dit doen zij op continue

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

Systeem- en Applicatiebeheerder

Systeem- en Applicatiebeheerder (36 uur) Systemen en applicaties beheren is jouw ding, al houdt het daar niet bij op. Onder de radar liggen er namelijk nog veel mooiere projecten op je te wachten. Met als basis de functie systeem- en applicatiebeheerder trek je ook projecten naar je toe! Veelzijdig? Zo kun je de functie van systeem- en applicatiebeheerder wel noemen. Misschien is dat zelfs een understatement, want in deze baan komt er werkelijk van alles op je af. Je zorgt in de eerste plaats dat de primaire systemen en bedrijfsapplicaties werken zoals zou moeten. En daarnaast ben je achter de

Bekijk vacature »

Young Professional Program Software Engineer

Are you passionate about software development? Do you enjoy creating software and building cool applications? Then this Young Professional Software Program is what you are looking for! This program will give you the chance to become part of Itility’s software development team. The program Projects Itility deals with: Software development using microservices and/or serverless architecture Internet of Things projects; like a real-time analytics platform for a motor that is travelling around the world in 80 days Building Continuous Integration (CI) and Continuous Delivery (CD) pipelines Software development on cloud platforms such as Azure, Amazon, or Google Working on our own

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

C#.NET Software Developer Entity Framework Microse

Functieomschrijving Ben jij een .NET Developer en wil jij deel uitmaken van de organisatie welke marktleider is op het gebied van innovatie binnen haar branche? Dit tezamen met de mogelijkheid om met de nieuwste .NET technieken en innovaties te werken? Reageer dan snel op deze vacature! Verder ontwikkelen van het innovatieve softwarepakket middels, .NET C#, Entity Framework, Microservices georiënteerde architectuur en meer; Jij zal FO (functionele ontwerpen) maken en deze omzetten richting TO (technische ontwerpen); Verder participeer je in projecten waarbij jouw vaardigheden op .NET gebied ervoor zorgen dat cruciale applicaties robuust en betrouwbaar bij klanten operationeel kunnen worden gesteld;

Bekijk vacature »

Senior richting Lead PHP developer e-platforms

Functieomschrijving Als Lead PHP Developer binnen deze unieke organisatie ga je samen met de directie en team bepalen welke richting jullie met onze software opgaan. Er is een grote mate van eigen inbreng en vrijheid binnen je team en er heerst een leuke sfeer. Je komt te werken met sympathieke collega's. Het is belangrijk dat je naast PHP ervaring ook een prettige persoon bent in de omgang waar het prettig mee samenwerken is. Daarnaast help je met het uitbouwen van zowel de e-platform als de team van ontwikkelaars. Er is momenteel ruimte voor een PHP ontwikkelaar met 4 (of meer)

Bekijk vacature »

Senior Java-developer

Functie­omschrijving De Rijksoverheid beschikt over een enorm Java-landschap. Als senior Java-developer bij het Rijks ICT Gilde werk je dan ook aan uitdagende en veelzijdige opdrachten. Je helpt ministeries en uitvoeringsorganisaties succesvol te zijn in het continu ontwikkelen en verbeteren van technische oplossingen. Zo help je de Rijksoverheid om met lef en ondernemerschap slagvaardig te opereren. Applicaties ontwikkelen die direct bijdragen aan het functioneren van Nederland: daar zorg jij voor als senior Java-developer bij het Rijks ICT Gilde (RIG). Of het nou gaat om het fixen van een bug of het maken van een compleet nieuwe applicatie. Met jouw Java-skills draag

Bekijk vacature »

Developer / GIS / Esri / Ingenieursbureau

Functieomschrijving Ben jij een Software Developer met minimaal drie jaar ervaring en wil jij aan werken aan toonaangevende GIS software? Spreekt het jou aan om binnen een innovatief ingenieursbureau te werken aan uiteenlopende projecten voor diverse grote en bekende namen in Nederland? Lees dan nu verder! Ontwikkelen van nieuwe GIS software met behulp van Esri; Ontwikkelen en bedenken van nieuwe koppelingen en mobiele oplossingen; Werken aan uiteenlopende projecten voor grote en bekende organisaties in Nederland; Samenwerken in zelfsturende Agile teams; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO en/of WO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring als Developer met

Bekijk vacature »

Javascript developer voor grote organisatie in jon

Functieomschrijving Jij gaat hier werken in een jong team die gemiddeld rond de 30 jaar is. Het is een multidisciplinair team van 6 personen die Scrum/Agile werken. Jij gaat er met het team voor zorgen dat de webapplicaties ontwikkeld worden zodat ze ingezet kunnen worden als integrale portalen. Het is een gezellig en jong team waar plezier en gezelligheid ook zeer belangrijk is. Jij gaat hier werken op zowel de Front- als Backend. Dat doe je met Angular, Node.js, JavaScript, TypeScript, HTML en CSS. Daarnaast werk je in de Cloud met AWS. Ben jij een developer maar heb je in

Bekijk vacature »

Software Engineer

Wij zoeken een nieuwe collega ter uitbreiding van ons team! We zoeken een enthousiaste software engineer met relevante werkervaring. Jouw werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het ontwikkelen van nieuwe applicaties en services. Naast deze werkzaamheden is het onderhouden van bestaande oplossingen een belangrijke taak. Bied jij ons kennis en ervaring in: C# MS-SQL Engelse taal Bonuspunten: Kennis en ervaring met DevExpress Office-ontwikkeling (VB) PHP MySQL Wij bieden: Een dienstverband van 38 uur per week; Een marktconform salaris; Secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een zakelijke laptop; Een prettige, informele werksfeer; Opleidingsmogelijkheden; Veel uitdagingen en mogelijkheden binnen de functie. Wie zijn wij: ProAutNorm is een

Bekijk vacature »

Developer / Dynamics / AX

Functieomschrijving Heb jij ruime ervaring met development binnen Microsoft Dynamics en werk je graag in teamverband aan het neerzetten van een mooie IT oplossing? Voel jij je thuis in een informele cultuur waar ruimte is voor eigen inbreng? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als developer richt je je op het uitbreiden van de standaard AX omgeving om wijzigingen en toevoegingen binnen de bedrijfsprocessen te realiseren. Dit is gericht op zowel de interne als externe klant; Je werkt mee in diverse projecten waaronder het onderbrengen van bepaalde processen binnen de AX omgeving en het uitbreiden van bestaande processen; Je

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Junior SQL ontwikkelaar Database Developer

Functieomschrijving Ben jij opzoek naar een nieuwe uitdaging als Junior ICT Consultant binnen een bedrijf met mooie doorgroeimogelijkheden? Heb je affiniteit met techniek & ben je klaar voor een volgende stap met veel afwisseling in je functie? Lees dan snel verder! De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Ondersteunen van het ontwikkelteam De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven Software ontwikkelen met behulp van een lowcode platform Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding. Bijvoorbeeld IT/BI&M/Bedrijfskunde

Bekijk vacature »
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:16:33
Quote Anchor link
Hey all!

It's been a while, en nu heb ik weer een vraagje :). Iets wat ik voor de verandering niet kon vinden via even aanklooien/googlen.

De vraag is vrij simpel. Ik heb een siteje gemaakt die veel includes gebruikt. Ik heb de view pagina's over het algemeen beveiligd, maar wil niet alle includes die aangeroepen worden nog eens afzonderlijk beveiligen (omdat ik denk dat het anders kan). Alleen logischer wijs kun je deze pagina's nu gewoon bekijken als je het directe pad naar het bestand invoert als URL.

Wat ik dus wil is zorgen dat deze pagina's alleen weergegeven worden als ze via een include zijn opgevraagd, waardoor ik dus alleen mn View pagina's hoef af te schermen :).

Thnx in advance,
Mark

PHP hulp

PHP hulp

06/07/2020 04:49:03

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:19:54
Quote Anchor link
Bovenaan je site:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
define("INCLUDED",true);
?>

In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>

of zet die pagina's lekker buiten de web_root.
Gewijzigd op 27/10/2011 00:20:26 door - Ariën -

Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:39:35
Quote Anchor link
Gezien ik echt niks extra's in de includes wil zetten ga ik voor je laatste optie :). Maar in een server, m'n web_root, is dat dan mn www/htdocs folder? Of het gedeelte waar ik bij een externe host niet bij kan? (wat een dummy vraag, hier voel ik me slecht over >.<)..

Dan, wat is de setting buiten de web_root die ervoor zorgt dat de bestanden dan niet meer direct accesible zijn? Dan zou ik die miss ook op bestaande dir's kunnen toepassen.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:42:11
Quote Anchor link
In je virtual host wordt bepaald waar je webroot is. Je webroot is de directory waarin alles openbaar door apache geserveerd wordt. Vaak is de webroot te vinden in de map htdocs, public_html, www of web.

Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:47:16
Quote Anchor link
Top, heb door wat mijn webroot is :), heb je enig idee wat ik zou kunnen doen om andere directories ook inaccesible te maken? Zou super zijn!

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:48:52
Quote Anchor link
je kan ze ook met .htaccess beveiligen.

Code (php)
1
2
Order allow,deny
Deny from all

Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 02:06:16
Quote Anchor link
Je bent geniaal Aar, thnx for helping out^^. Ik doe een Deny from all op de mappen, en dan een allow vanaf de server IP. Works like a charm en precies wat ik zocht! :).

Jammer dat ik de 404 pagina niet zelf mag instellen bij deze host, maar binnekort ben ik er toch weg^^.

Thnx!

Jelmer -

Jelmer -

27/10/2011 08:46:51
Quote Anchor link
- Aar - op 27/10/2011 00:19:54:
In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>

Klein detail, dat moet if(!defined('INCLUDED')) zijn. Anders wordt INCLUDED gezien als string zonder quotes (why, PHP, why!) en een string evalueert gewoon naar true.

Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 08:56:56
Quote Anchor link
Worth a billion dollars too Jelmer! Dat is een hele goeie om te weten :) Voldoet niet aan m'n eis van geen terugkerende snippets in de includes zelf, maar is wel zeker goed om te weten.

Nu ik de .htaccess oplossing echter op orde heb is die in dit geval perfect for the job, omdat er momenteel een testomgeving draait voor mij en andere devs waarbij slechts 1 pagina public is: de splash screen :P.

Anyway, I got more then I could hope for, dus hartstikke bedankt allebei! :)

Jacco Brandt

Jacco Brandt

27/10/2011 12:40:33
Quote Anchor link
Mark Tielemans op 27/10/2011 02:06:16:
en dan een allow vanaf de server IP.

Dat zou ik dan weer weglaten. Includes trekken zich niets aan van het htaccess-bestand.

Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 12:56:55
Quote Anchor link
Good to know, thnx :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.