Anti Iframe!?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 10:01:00
Quote Anchor link
Eey,
Ik denk erover een iframe te gebruiken op mijn website, het kan jammer genoeg echt niet op een andere manier, maar nu is eerst mijn vraag aan jullie:

Waarom worden Iframes afgeraden? Overtuig me ff ;)

Ik heb al op een ander forum gevonden dat 'een zich zelf respecterende webbrowser' de mogelijkheid tot frames al niet eens meer ondersteund maar aangezien ik dan blijkbaar alleen maar browsers (IE, Firefox, Oprah) op mn computer heb staan die zichzelf niet respecteren lijkt het me dat niet klopt :P

Hopsaa
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 23:43:57
 
Han eev

Han eev

12/11/2005 10:06:00
Quote Anchor link
Ik heb geen idee waarom iframe word afgeraden.
Maar je hebt altijd last met opmaak enz...
En je kan een iframe naar een adere site toe laten gaan.
Tja....
Ik gebruik het gewoon niet zal niet weten waarom ;)

Han
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

12/11/2005 10:26:00
Quote Anchor link
Pagina's in een (i)frame kunnen niet gebookmarked worden. Pagina's welke door zoekmachines worden gevonden en eigenlijk in een frame moeten worden getoond missen alle opmaak van de rest van de site, het is immers de frame-pagina die wordt geopend.

Communicatie tussen je hoofdpagina en (i)frames is moeilijker, je bent al gauw aangewezen op javascript.
 
Wim van Rijn

Wim van Rijn

12/11/2005 10:27:00
Quote Anchor link
Ik niets bedenken waarom er geen I-frames gebruikt kunnen worden.
Wij gebruiken het op onze site bv tijdens toernooien om de informatie van de toernooiprogramma's eenvoudig in onze site op te nemen.
Een voorbeld:

http://www.vtv-tennis.nl/pag3opentoernooi/dagprogrammas/0710zondag.htm

Het scheelt heel wat typewerk en je hebt verder geen database nodig.

Willem
 

12/11/2005 10:28:00
Quote Anchor link
Het wordt onder andere afgeraden omdat zoekmachines moeite hebben met het indexeren van site met frames of iframes. Maar verder zou ik niet veel redenen kunnen bedenken.

Maar toch mijdt ik frames wel!
http://www.w3schools.com:
The disadvantages of using frames are:
* The web developer must keep track of more HTML documents
* It is difficult to print the entire page

http://www.mijnhomepage.nl:
(...)
Voordat ik begin, zou ik je willen aanraden frames niet te gebruiken, tenzij het niet anders kan.

Er kleeft namelijk een aantal belangrijke nadelen aan het gebruiken van frames. Zo worden frames niet door oude browsers ondersteund (pas vanaf Netscape 2.0 en IE 3.0), ook hebben zoekmachines vaak moeite met het indexeren van frames- paginas, waardoor je bezoekers kunt mislopen.
Tenslotte kan het bookmarken van een framespagina problemen opleveren.
Veel dingen waarvoor men frames gebruikt, zijn ook te maken met tabellen, waarmee je deze nadelen niet hebt.

Toch zijn frames nu eenmaal onmisbaar wanneer je een pagina wilt maken met verschillende, onafhankelijk van elkaar werkende secties.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

12/11/2005 10:32:00
Quote Anchor link
Afgezien van het feit dat er wat technische kleinigheidjes moeilijker door worden gemaakt (printen, bookmarken) en het voor zoekmachines moeilijk gemaakt word is er ook een groot stuk 'achter elkaar aanlopen' geweest wat ervoor gezorgt heeft dat niemand meer iframes gebruikt.

Net zoals met frames is er ooit iemand geweest die waarschijnlijk zo belangrijk was dat zijn uitspraken door iedereen gekopierd zijn....
 

12/11/2005 10:39:00
Quote Anchor link
Iframes zijn vervelend met de opmaak. Frames zelf heb ik niks tegen, sterker nog ze zijn soms hartstikke handig. Je moet er alleen goed mee om kunnen gaan.

Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
 

12/11/2005 10:40:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja
 
Han eev

Han eev

12/11/2005 10:45:00
Quote Anchor link
Ach soms is het idd wel nodig...
Maar ik hou het toch zonder frames
 
Steff   an

Steff an

12/11/2005 10:47:00
Quote Anchor link
Quote:
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja


Gelukkig zie je reclame vaak in iframes, dan worden ze tenminste apart van de site geladen.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

12/11/2005 11:02:00
Quote Anchor link
Ik zou niet weten waarom je enige oplossing een iframe is. Is dit bijvoorbeeld niet een oplossing?

Op die manier staat alles op 1 pagina (content en opmaak) wat op 1 adres te bekijken is. Voordeel: zoekmachine vindt het, deeplink is mogelijk. Alleen het afdrukken is nog niet alles...

Elwin
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/11/2005 11:11:00
Quote Anchor link
De meeste browsers ondersteunen iframes wel. Het is ooit bedacht om een pagina als inline element in een frame te kunnen tonen en te kunnen verversen zonder de hele pagina te hoeven verversen. "Iframe" staat dus voor "inline frame". De nadelen van bookmarken en indexeren zijn hier al genoemd en tegenwoordig kun je het prima af met een div. Gewoon hoogte een breedte opgeven in je CSS en overflow op auto zetten:

<style>
#frame {
width: 300px;
height: 100px;
overflow: auto;
}
</style>

Als je inhoud van zo'n div wilt aanpassen zonder pagerefresh gebruik je gewoon JavaScript
document.getElementById ('frame').innerHTML = 'blablabla';
 

12/11/2005 11:40:00
Quote Anchor link
Ja idd. Kan prima met een div.
 
Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 12:04:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de reacties! De nadelen die jullie hebben genoemt zijn gelukkig geen probleem voor mijn website.

De pagina waar ik Iframes in wil gebruiken zit namelijk achter mijn inlogsysteem. Geen zoekmachine die die pagina dus hoeft te indexeren ;)
 

14/11/2005 21:37:00
Quote Anchor link
Nog een nadeel van iframes: Je site wordt bij voorbaat al negatief beoordeeld...
 

14/11/2005 23:04:00
Quote Anchor link
Is dat zo?
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/11/2005 23:05:00
Quote Anchor link
Volgens hem wel.... Zal wel sitekeuringen geven ofzo...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/11/2005 23:08:00
Quote Anchor link
Ik snap de post niet. Door wie wordt je site negatief beoordeeld?
 

21/11/2005 10:13:00
Quote Anchor link
ik begrijp dat ik hier de oplossing kan vinden.
tot dus ver begrijp ik dat ik om de iframe <div></div> moet zetten
<div><iframe></iframe></div> enz.
en in mijn style

<style>
#frame {
width: px;
height: px;
overflow: auto;
}
</style>

en thats it? of lig ik er weer ver naast :D
 
Frisbee

Frisbee

21/11/2005 11:05:00
Quote Anchor link
nee, het iframe heb je dan helemaal niet meer nodig

dus gewoon zo:

<div id="test">
Hier de inhoud wat normaal in je iframe stond
</div>

en in je stylesheet:

#test {
width: 100px;
height: 100px;
overflow: auto;
}

het ziet er dan precies hetzelfde uit als met een iframe. alleen ziet een zoekmachine het dan als een normale pagina :)
Gewijzigd op 21/11/2005 11:06:00 door Frisbee
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 12:39:00
Quote Anchor link
Je kan dan alleen geen links meer verwijzen naar dat stukje Frisbee, denk dat ze daarom Iframe's gebruiken...
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.