Apache, cPanel, WHM, Power Panel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 8 9 10 11 volgende »

Bart V B

Bart V B

23/12/2012 20:21:00
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:52:14
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/12/2012 20:53:49
Quote Anchor link
Hmmm, ik lees dat Comodo ten minste 2GHZ geheugen nodig heeft, en mijn VPS heeft maar 512MB.
Eset is niet gratis :(
 
Dylan PHP

Dylan PHP

24/12/2012 19:20:42
Quote Anchor link
Virusscanner op een linux server is niet echt belangrijk hoor, je zal verstelt staan hoeveel servers zonder anti virus draaien :) Je kunt beter een spam filter installeren want daar komt meer bagger doorheen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/12/2012 20:27:27
Quote Anchor link
Dylan, ik heb de virusscanner weer gedeinstalleerd. Ik vind het te veel geheugen in beslag nemen.

Wat doet zo'n spamfilter eigenlijk? Ik zie in cPanel dat er ook SpamAssassin op zit. Deze is nu uitgeschakeld. Heeft het zin om deze in te schakelen, en zo ja... werkt het dan gelijk, of moet ik iets configureren?
 

24/12/2012 20:41:06
Quote Anchor link
Ja, spamassasin moet absoluut geïnstalleerd zijn/worden.
Maar daarnaast adviseer ik absoluut iets als clamav te gebruiken, ik zie dat je een vps hebt met te weinig geheugen, mijn advies is ook om dit te upgraden naar een vps met meer geheugen.
Ter info, csf biedt ook een cPanel MailScanner Service aan, is wel tegen betaling.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/12/2012 20:46:27
Quote Anchor link
Thanks Phoenix. Enig idee hoe ik SpamAssasin moet configureren? Ik kan een score instellen???

Ik heb met mijn host gesproken en die achten de noodzaak van een antivirusprogramma in mijn geval niet zo groot. Misschien ga ik het tzt wel weer installeren hoor, maar met zo weinig geheugen schiet het niet op. Ik heb nu nog maar een "instap" VPS. Stel dat ik meerdere websites ga krijgen, dan kan ik een maatje groter gaan en dan heb ik al meteen 2048mb. Maar goed. Eerst maar even roeien met de riemen die ik nu heb :)

Wat ik overigens stom vind aan ClamAV is dat het niet realtime scant (met uitzondering van de binnenkomende mails). Als ik dan een antivirusprog. erop zou zetten, dan liever iets wat continue scant in plaats van iets dat ik continue handmatig (of via een cron job) moet triggeren.

Maar goed, als je nog wat tips hebt wat betreft spamassasin hoor ik het graag. Wat doet het progje eigenlijk? Wat is het verschil met een virusscanner?
Gewijzigd op 24/12/2012 20:46:58 door Ozzie PHP
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 00:41:27
Quote Anchor link
Spamassasin is een spamfilter en raad ik je ook aan om te gebruiken op voor je server. Configuratie is erg simpel via het controle panel dat je gebruikt.

@Phoenix, voor een Linux webserver (CentOS) is het niet perse nodig om een anti virus te installeren. Het grappige is dat clamav met 99% gevuld zit met Windows virussen en dit dus eigenlijk niet direct een bedreiging betekend voor de server, eigenlijk alleen voor de user die Windows gebruikt (bijv. mail accounts)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 00:47:44
Quote Anchor link
Dylan, thanks... de instellingen zien er niet moeilijk uit... maar toch graag advies.

Ten eerste zal ik moeten klikken op de knop "SpamAssasin inschakelen". Da's een eitje :)
Maar daaronder staat dan dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
Filters
 
U kunt berichten die zijn gemarkeerd als spam automatisch verwijderen. Stel het aantal hits in dat is vereist voordat een e-mail als spam wordt beschouwd.

(Note: 5 is de standaardinstelling. Des te hoger het getal, des te conservatiever is de instelling.)

De score (drop down menu) staat ingesteld op 5 en daaronder staat een knop "Automat. verwijderen van Spam". Moet ik dit inschakelen?
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:01:09
Quote Anchor link
Ik gebruik geen cPanel maar je moet gewoon logisch nadenken. Wil je spam automatisch verwijderen? Of laten binnenkomen in de spam folder van de desbetreffende user (email account)? De score moet je zelf bepalen maar je moet niet vergeten dat er meer false positives kunnen voorkomen als je (te) streng filtert.
Gewijzigd op 25/12/2012 01:01:28 door Dylan PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:05:10
Quote Anchor link
Oké... 5 zal te streng zijn, dan zou het bijvoorbeeld 8 moeten worden.

Maar wat ik niet begrijp is wat de "regeltjes" zijn. Dat kan ik ook niet in de configuratie terugvinden. Wanneer krijgt een mail een "hit". Waar hangt dat vanaf?
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:09:11
Quote Anchor link
Ja dat is natuurlijk het geheim van anti spam, niemand kan echt concreet zeggen wat de regels zijn. Maar je kunt er van uitgaan dat er allerlei checks plaatsvinden zoals SPF records, reverse DNS, blacklists zoals Spamhaus, language van de email etc. etc.

Edit: je kunt wel de configuratie en filters aanpassen maar dan zal je moeten Googlen, ik denk overigens niet dat veel mensen zelf handmatig nog gaan configureren.
Gewijzigd op 25/12/2012 01:11:36 door Dylan PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:11:04
Quote Anchor link
Oké, maar dat hoef ik dus allemaal niet zelf in te stellen als ik je goed begrijp?

Ik wil liever niet dat er e-mails automatisch worden verwijderd. Het enige wat ik dan dus hoef te doen is op het knopje "SpamAssasin inschakelen" drukken???
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:12:48
Quote Anchor link
Als je automatisch emails wilt verwijderen, ja, maar dan weet je dus ook niet of er veel false positives binnenkomen, ik zou persoonlijk de mail doorleiden naar de spam folder en die om de maand legen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:15:52
Quote Anchor link
Huh... nee, je snapt me niet...

Als ik alleen op "SpamAssasin inschakelen" klik, dan wordt er dus volgens mij niks automatisch verwijderd. (Dat was ook mijn vraag.)
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:16:42
Quote Anchor link
Oeps ik las inderdaad niet goed. Ja, Spamassasin inschakelen is correct.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:20:31
Quote Anchor link
Oké, dus dat is alles en dan zou ie het vanzelf in de spam folder moeten gooien? :D
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:23:16
Quote Anchor link
Ja, je kan het ook testen door een spam mail te versturen.

http://spamassassin.apache.org/gtube/
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:27:15
Quote Anchor link
Ik snap het nog niet helemaal. Dit is de officiële documentatie van cPanel:
http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/11_30/CpanelDocs/SpamAssassin

Hierin wordt gesproken over de optie "Enable the Spam Box", maar die zie ik helemaal niet? :-s
 
Dylan PHP

Dylan PHP

25/12/2012 01:29:18
Quote Anchor link
Dan zou je de configuratie van Spamassasin handmatig moeten aanpassen. Misschien kan je beter een test mailtje naar je inbox sturen of een paar dagen wachten of je emails in je spam folder hebt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/12/2012 01:33:01
Quote Anchor link
Pfff, wat een gedoe zo'n server installeren. Ik heb nog niet eens een mailbox aangemaakt dus kan ook nog niet echt testen. Alleen de standaard mailbox zit er in.

Maar ik snap het niet... er wordt een optie besproken die er bij mij niet in zit. Vaag toch? :-s
 

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 8 9 10 11 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.