array in query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 20:42:13
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb momenteel een aantal users in een array staan en ik wil van die users wil ik gegevens ophalen.

Bijvoorbeeld
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$users
= array('Hans', 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
?>

Nu moet ik de volgende query uitvoeren voor al deze users.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$info
= mysql_query("SELECT `blaat` FROM `logs` WHERE `user` = '<HIER DE NAAM'");
?>


Nu wil ik deze query dus zo hebben dat die alle logs van de users in de array ophaalt in 1 query. hoe doe ik dit?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:38:48
 

29/10/2010 21:14:21
Quote Anchor link
Hoe vaak is er nou tegen jou al niet gezegd dat je die backticks weg moet doen?
Je vraag is verder basic SQL. Leer dus gewoon SQL, bijvoorbeeld hier of hier.
 
Jasper DS

Jasper DS

29/10/2010 21:24:01
Quote Anchor link
kan je dat niet beter op een andere manier doen dan met een array?
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 21:45:30
Quote Anchor link
@karl

Waarom geef je dan niet gewoon antwoord als je het toch weet?

@jasper

Is wel mogelijk maar dan kan ik ze niet sorte, en daarom wil ik het op deze manier
 
Jasper DS

Jasper DS

29/10/2010 21:48:01
Quote Anchor link
is je array dan niet zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$users
= array('Hans' => 'test' , 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
echo $users['Hans'];
?>
 

29/10/2010 21:51:20
Quote Anchor link
Tim Kampherbeek op 29/10/2010 21:45:30:
@karl

Waarom geef je dan niet gewoon antwoord als je het toch weet?


Omdat dit basiskennis is van SQL. Dit leer je in les twee van SQL. En jij bent al zo lang bezig met PHP en SQL, dan zou je het zeker moeten kennen.
Jij moet gewoon zelf nadenken. Het is zoooooooooooooooooooooooo simpel.
 
Thomas de Roo

Thomas de Roo

29/10/2010 21:52:05
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$users
= array('Hans', 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
$results = array();
foreach($users as $user)
{

$results[] = mysql_query("SELECT `blaat` FROM `logs` WHERE `user` = '".$user."'");
}

?>


Dit zet alle resultaten in een array die je dan kunt verwerken.
Ik doe doit even uit mijn hoofd, geen idee of het daadwerkelijk klopt ;)
 
Jasper DS

Jasper DS

29/10/2010 21:52:53
Quote Anchor link
ah zo moet die array dus (y)
 
Thomas de Roo

Thomas de Roo

29/10/2010 21:54:28
Quote Anchor link
Het schiet we ineens te binnen dat het gebruik van het mysql keyword "IN" sneller zou kunnen zijn. ;)
 

29/10/2010 21:55:26
Quote Anchor link
Thomas de Roo op 29/10/2010 21:52:05:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$users
= array('Hans', 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
$results = array();
foreach($users as $user)
{

$results[] = mysql_query("SELECT `blaat` FROM `logs` WHERE `user` = '".$user."'");
}

?>


Dit zet alle resultaten in een array die je dan kunt verwerken.
Ik doe doit even uit mijn hoofd, geen idee of het daadwerkelijk klopt ;)


FOUT!
Zie de allereerste regel die ik in dit topic heb geschreven.
En verder is dit ook niet de juiste oplossing.
En gaat dit ook onnodig veel werk maken, je hebt zelfs kans dat het niet eens werkt.
Jij moet dus ook SQL leren.
 
- SanThe -

- SanThe -

29/10/2010 21:55:42
Quote Anchor link
Het sleutelwoord is IN.
 

29/10/2010 21:58:10
Quote Anchor link
Godallemachtig. Wat een voorzeggerij ook weer.
 
Thomas de Roo

Thomas de Roo

29/10/2010 21:59:27
Quote Anchor link
Karl Karl op 29/10/2010 21:55:26:
Thomas de Roo op 29/10/2010 21:52:05:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$users
= array('Hans', 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
$results = array();
foreach($users as $user)
{

$results[] = mysql_query("SELECT `blaat` FROM `logs` WHERE `user` = '".$user."'");
}

?>


Dit zet alle resultaten in een array die je dan kunt verwerken.
Ik doe doit even uit mijn hoofd, geen idee of het daadwerkelijk klopt ;)


FOUT!
Zie de allereerste regel die ik in dit topic heb geschreven.
En verder is dit ook niet de juiste oplossing.
En gaat dit ook onnodig veel werk maken, je hebt zelfs kans dat het niet eens werkt.
Jij moet dus ook SQL leren.

Rustig aan. D:
Ik probeer ook alleen maar te helpen.
In plaats van iedereen die probeert te helpen af te kraken, zou je zelf ook eens moet proberen te helpen.
Sorry hoor.

Thomas de Roo op 29/10/2010 21:54:28:
Het schiet we ineens te binnen dat het gebruik van het mysql keyword "IN" sneller zou kunnen zijn. ;)
 

29/10/2010 22:06:05
Quote Anchor link
Thomas de Roo op 29/10/2010 21:59:27:
Karl Karl op 29/10/2010 21:55:26:
Thomas de Roo op 29/10/2010 21:52:05:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$users
= array('Hans', 'Daniel', 'Sanne', 'Tim', 'Rene');
$results = array();
foreach($users as $user)
{

$results[] = mysql_query("SELECT `blaat` FROM `logs` WHERE `user` = '".$user."'");
}

?>


Dit zet alle resultaten in een array die je dan kunt verwerken.
Ik doe doit even uit mijn hoofd, geen idee of het daadwerkelijk klopt ;)


FOUT!
Zie de allereerste regel die ik in dit topic heb geschreven.
En verder is dit ook niet de juiste oplossing.
En gaat dit ook onnodig veel werk maken, je hebt zelfs kans dat het niet eens werkt.
Jij moet dus ook SQL leren.

Rustig aan. D:
Ik probeer ook alleen maar te helpen.
In plaats van iedereen die probeert te helpen af te kraken, zou je zelf ook eens moet proberen te helpen.
Sorry hoor.

Het klopt al totaal niet aangezien jij zegt dat de resultaten van de queries in een array worden gepropt. Dat klopt dus niet. Recourses worden in een array gestopt. Dat moet je verder verwerken.
Verder geef ik twee links naar pagina's over SQL. Lijkt mij duidelijk dat daar dan staat dat het simpel met SQL kan en niet een of andere idioot vage constructie.

Verder moet men eens verder kijken dan hun neus lang is. Ga eens zoeken voordat je wat vraagt. Lees een boek. Leer het onderwerp.
Denk je dat dit mij allemaal is aankomen waaien? Neen. Ik heb boeken erover gelezen en geleerd, sites bezocht, tutorials gevolgd.
Als het al basic, simpel, dom SQL is, dan is het gewoon DOM om voor te zeggen wat het is.
Leer het. Onthoud het. Klaar.

Zeker met deze jongen. Die Tim. Die zit hier al iets van twee jaar op phphulp en beweerde toen hij kwam dat hij al lang met php en SQL bezig was. Dan moet hij het inmiddels toch wel op een beetje niveau kunnen lijkt mij. (Al wist ik natuurlijk ook wel dat het gewoon bagger is wat hij oplevert.)

Thomas de Roo op 29/10/2010 21:59:27:
Thomas de Roo op 29/10/2010 21:54:28:
Het schiet we ineens te binnen dat het gebruik van het mysql keyword "IN" sneller zou kunnen zijn. ;)

Zie mijn links.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 22:09:10
Quote Anchor link
Laat zelf eens zien hoe jij het zou doen dan karl?

En thomas toch bedankt voor je hulp, jij probeert het tenminste, en dat is iets dat ik wel respecteer
 
Thomas de Roo

Thomas de Roo

29/10/2010 22:09:44
Quote Anchor link
Eigenlijk kan ik nu niks anders dan je gelijk geven, voorzeggen is inderdaad een oplossing waar men niks van leert.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 22:12:54
Quote Anchor link
O en trouwens karl, Ik ben tim niet, ben zijn broertje en maak vaak gebruik van zijn account, denk dat je dat op manier van praten wel kan zien, en ook aan het aantal scripts dat hij hier gepost heeft voor vragen.
Hij is het enkel zat dat ik hem steeds om dingen vraag en moet het dus zelf uitvinden.

Toevoeging op 29/10/2010 22:14:14:

Ow en daarbij heb ik nu al 2 boeken gelezen over PHP en mysql maar daar heeft dat neit ingestaan
 

29/10/2010 22:14:50
Quote Anchor link
Tim Kampherbeek op 29/10/2010 22:09:10:
Laat zelf eens zien hoe jij het zou doen dan karl?

En thomas toch bedankt voor je hulp, jij probeert het tenminste, en dat is iets dat ik wel respecteer


Als je nouw eens die twee dingen voor in je kop gebruikt.
Die dingen, waar informatie je kop binnen mee komt.
Al die lichtdeeltjes (naja, das niet correct), die binnen komt.
Je weet wel. OGEN!
Gebruik ze.
En dan.
Misschien het moeilijkste deel.
VERWERK DE BINNENGEKOMEN INFORMATIE.
Die lichtdeeltjes sturen data naar je hersenen 10101001 zoiets.
Daar is het donker. Daar is het licht.
Laat die hersenen maar peinzen.
Zie, daar zie je al een letter. Kijk het is een L.
En nog een letter een E.
Dan nog een: Z.
Gaat steeds makkelijker, nog weer een letter E
Oh, volgens mij zijn we bij de laatste letter N.
Nu aan elkaar plakken. Wat krijgen we?
LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN LEZEN

Tim Kampherbeek op 29/10/2010 22:12:54:
O en trouwens karl, Ik ben tim niet, ben zijn broertje en maak vaak gebruik van zijn account, denk dat je dat op manier van praten wel kan zien, en ook aan het aantal scripts dat hij hier gepost heeft voor vragen.
Hij is het enkel zat dat ik hem steeds om dingen vraag en moet het dus zelf uitvinden.

Toevoeging op 29/10/2010 22:14:14:

Ow en daarbij heb ik nu al 2 boeken gelezen over PHP en mysql maar daar heeft dat neit ingestaan

Het zou kunnen dat hij iets geleerd zou hebben. Verder vond ik de schrijfwijze nog erg veel op die van Tim lijken.
Ook is het volgens mij zo dat een account persoonsgebonden is (in ieder geval wordt het geïmpliceerd in de gebruiksvoorwaarden.)

Ook is het handig om je eigen account te maken om geen verwarring te maken.

Verder kan ik niet beoordelen of het wel of niet in de boeken zou hebben gestaan. Als je mij de titels geeft, dan kan ik het voor je uitzoeken.
Gewijzigd op 29/10/2010 22:18:03 door
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 22:23:25
Quote Anchor link
Ok,

Ten eerste vind ik dit behoorlijk kinderachtig,

Ten tweede miss heb je gelijk over eigen account maken, maarja,

En ten derde wat is dan het hele nut van dit forum, jij beweert dat als je mensen het voordoet dat ze het niet gaan snappen, het heet hier PHPHULP, dus ik vraag OM HULP,

Als je me nou over dit onderwerp een linkje stuurt naar nuttige informatie kan ik het daar leren, Want ik leer zelfs als iemand het voordoet, En als jij vind dat voordoen geen nut heeft waarom zit je dan op dit forum?

Dus...
 
Arjan -

Arjan -

29/10/2010 22:31:24
Quote Anchor link
Offtopic: Wat een onnodige frustratie hier zeg, heb je een slechte dag gehad Karl dat je hier zo tekeer gaat (alhoewel je dan wel vaak last hebt van een slechte dag)? Op een forum is het nou eenmaal zo dat de niveau verschillen tussen de gebruikers groter kunnen zijn (en daarbij misschien ook de intelligentie) dan dat jij zo graag wilt zien en als je daar niet mee kan omgaan dan ligt het probleem eerder bij jou dan bij de andere mensen hier in dit topic (en overigens ook in andere topics). Soms lijkt het wel alsof jouw jongere broertje via jouw account op PHPhulp zit...

Wanneer je je irriteert aan een vraag of een bericht van iemand dan kan je ook gewoon niet reageren en verder klikken naar een ander topic dat wel van jouw niveau is. En je hebt het juist dat ik mij nu irriteer aan jouw gedrag, dus vind ik het nodig om in dit topic te reageren. Volgens mij vind je jezelf zo goed dat je op deze manier reageert, terwijl andere mensen die ook verstand van zaken hebben wel normaal kunnen reageren.

Zo, mijn frustratie is er ook weer uit!
Gewijzigd op 29/10/2010 22:40:11 door Arjan -
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

29/10/2010 22:32:48
Quote Anchor link
Hartelijk dank voor je reactie arjen, Zo denk ik er dus ook over, kunne we nu plz weer ontopic blijve?:P
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.