array in query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thomas de Roo

Thomas de Roo

29/10/2010 22:36:41
Quote Anchor link
Goed, zo moet het dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$query
= "SELECT * FROM tabel WHERE user = IN('Henkje', 'Klaasje', 'Pietje')";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

echo $row['user'];
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:26:57
 
Arjan -

Arjan -

29/10/2010 22:42:03
Quote Anchor link
Inderdaad, alleen hoort de = voor de IN er niet in thuis. Je zou het eventueel nog zo kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
$users
= array('Henk', 'Klaas', 'Piet');

if(count($users) > 0) {

    $users_in = "'".implode("','",$users)."'";

    $query = "SELECT * FROM tabel WHERE user IN (".$users_in.")";
    $result = mysql_query($query);
    
    if($result) {
    
        while($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {

        echo $row['user'];
        }
    
    }
else {
        echo 'Geen geldige mysql resource';
    }

}


?>
Gewijzigd op 29/10/2010 23:08:57 door Arjan -
 

29/10/2010 22:45:34
Quote Anchor link
Tim Kampherbeek op 29/10/2010 22:23:25:
Ok,

Ten eerste vind ik dit behoorlijk kinderachtig,

Ten tweede miss heb je gelijk over eigen account maken, maarja,

En ten derde wat is dan het hele nut van dit forum, jij beweert dat als je mensen het voordoet dat ze het niet gaan snappen, het heet hier PHPHULP, dus ik vraag OM HULP,

Als je me nou over dit onderwerp een linkje stuurt naar nuttige informatie kan ik het daar leren, Want ik leer zelfs als iemand het voordoet, En als jij vind dat voordoen geen nut heeft waarom zit je dan op dit forum?

Dus...


Ik vind het kinderachtig dat men eerst niet gewoon leert.
Moet het zelf aankomen waaien?
Je moet er vanuit gaan dat eigenlijk alles al eens gevraagd is. Dat betekend dus dat je alles ook weer terug kan vinden. Natuurlijk is het soms lastig om iets terug te vinden, vooral als je iets complex wilt.

Dat je onder je broers account zit helpt niet veel, want die heeft een reputatie opgebouwd van dief en onnozelaar.

Je kunt niet beweren dat ik geen hulp bied, ik heb hulp geboden. Je moet het zelf alleen uitvinden.
Kijk maar naar school. Daar krijg je ook niet direct het antwoord toegespeeld. Je leert het beste door zelf te oefenen en uit te vinden.

Omdat dit basiskennis is en er worden geen complexe dingen van je verwacht krijg je twee links waar veel meer informatie staat. Die niet alleen relevant is voor je probleem wat je nu hebt, maar ook wellicht voor problemen die je kunt krijgen in de toekomst.

Verder ga ik het ook niet uitleggen, aangezien het dus op andere pagina's al duidelijk uitgelegd is. Eigenlijk had ik in principe voldoende gedaan als ik alleen die linkies had gegeven.
Het wordt al duidelijk uitgelegd, het is basiskennis, het behoeft geen herhaling.

Arjen - op 29/10/2010 22:31:24:
Offtopic: Wat een onnodige frustratie hier zeg, heb je een slechte dag gehad Karl dat je hier zo tekeer gaat (alhoewel je dan wel vaak last hebt van een slechte dag)? Op een forum is het nou eenmaal zo dat de niveau verschillen tussen de gebruikers groter kunnen zijn (en daarbij misschien ook de intelligentie) dan dat jij zo graag wilt zien en als je daar niet mee kan omgaan dan ligt het probleem eerder bij jou dan bij de andere mensen hier in dit topic (en overigens ook in andere topics).

Het probleem is dat niemand meer even verder kijkt dan z'n neus lang is.
Als die mensen volgens jou niet genoeg intelligentie (niveau) hebben om dingen uit te zoeken, dan moeten ze gewoon niet verder gaan lijkt mij.
Gewoon leer wat je moet leren. Klaar. Duidelijk. Dat is toch totaal geen probleem?
Als iemand anders het moet voorkauwen, terwijl het zo simpel is. Dat vind ik inderdaad wel een probleem.

Arjen - op 29/10/2010 22:31:24:
Wanneer je je irriteert aan een vraag of een bericht van iemand dan kan je ook gewoon niet reageren en verder klikken naar een ander topic dat wel van jouw niveau is. En je hebt het juist dat ik mij nu irriteer aan jouw gedrag, dus vind ik het nodig om in dit topic te reageren. Volgens mij vind je jezelf zo goed dat je op deze manier reageert, terwijl andere mensen die ook verstand van zaken hebben wel normaal kunnen reageren.

Zo, mijn frustratie is er ook weer uit!

Mooi dat je frustratie er ook weer uit is.
Maar volgens mij reageer jij pas op één van mijn latere reacties. Zelf zul je vast ook wel ervaring hebben dat je eerst moet leren voordat je iets weet...

Thomas de Roo op 29/10/2010 22:36:41:
Goed, zo moet het dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$query
= "SELECT * FROM tabel WHERE user = IN('Henkje', 'Klaasje', 'Pietje')";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

echo $row['user'];
}

?>


@Thomas en Arjen: Verder nog jammer dat jullie * gebruiken.
Gewijzigd op 29/10/2010 23:17:51 door
 
- SanThe -

- SanThe -

29/10/2010 23:04:05
Quote Anchor link
@Arjen: Een $ teken vergeten op regel 8.
 
Arjan -

Arjan -

29/10/2010 23:09:34
Quote Anchor link
Excuus, gecorrigeerd.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

30/10/2010 01:33:38
Quote Anchor link
Thomas via IN wist ik het al maar moest specifiek een array zijn, Toch bedankt,

Arjen hartelijk dank voor je hulp.

Karl wat je over mijn broer schrijft klopt niet helemaal he, Eerst effe verder uitvinden voor je conclusies trekt,
Als jij een PHP scripter bent weet jij ook dat er met een op een werken vaak misverstanden worden opgelopen en dit vaak tot een groot probleem kan leiden, En problemen ook opgelost kunnen worden zoals hij heeft. gedaan.

Topic closed
Gewijzigd op 30/10/2010 01:34:11 door Tim Kampherbeek
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

30/10/2010 01:45:28
Quote Anchor link
Karl FTW! ;p
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.