Array uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 20:37:21
Quote Anchor link
Hoi,

voor mijn querybuilder ben ik een functie aan het schrijven voor de where-clause. Mijn functie moet zorgen voor een array met parameters en een string met de where-clause. De input moet op deze manier binnenkomen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
array('veld1' => 'value1', 'veld2' => 'value2');

De code die ik gebruik is de volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
public function setWhere()
{
    $values = array('id' => 1, 'name' => 'test'); // input
    if(count($values) > 0)
    {
        $where = 'WHERE ';
        foreach($values as $key => $value)
        {
            $where .= $key . ' = :' . $key . ' AND ';
            $values[':' . $key] = $value;
            unset($values[$key]);
        }
        $where = substr($where, 0, -5);
        echo $where; // WHERE id = :id AND name = :name
    }    
}


Nu vind ik die code eigenlijk vrij omslachtig dus ik vroeg me af of die niet beter kon? Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Alvast bedankt,
Jasper
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:18:47
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/02/2013 20:42:51
Quote Anchor link
Dit soort trucs zijn ook vaak omslachtig.

Waarom doe je dit:

$values[':' . $key] = $value;
unset($values[$key]);

Ik ben ook wel eens zo bezig geweest om functies te maken om een query te bouwen. Ik weet echter niet of ik het nu weer zo ga doen, aangezien het zeer omslachtig is allemaal. Je kunt een query op zoveel manieren opbouwen dat het eigenlijk niet te doen is om dat allemaal in functies te verpakken.
 
- Mark -

- Mark -

21/02/2013 20:45:08
Quote Anchor link
Waarom staat $values binnen de functie trouwens? En normaal return je een waarde, echo hoort niet echt thuis in een functie.

En wat als het OR of iets anders moet zijn in plaats van AND?
 
Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 20:55:18
Quote Anchor link
Quote:
$values[':' . $key] = $value;
unset($values[$key]);


zodat $values kan gebruikt worden als PDO parameter bij de execute. De keys komen dan overeen met de prepared statements. De oude keys zijn niet meer nodig dus die doe ik weg.

@mark, het gaat over de functionaliteit. In de praktijk zal de functie idd returnen en komt $values binnen. Dit is een voorbeeld.

Voor OR of end kan er vrij makkelijk een parameter worden toegevoegd denk ik.

Nog even uitleggen waarom ik het niet op de doctrine manier wil doen. Ik wil dat er via mijn builder alleen data binnen komt dus niet zoals doctrine "id = :id AND name = :name" want dat is SQL.
Gewijzigd op 21/02/2013 20:56:35 door Jasper DS
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/02/2013 21:21:59
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function set_where ( $columns ) {
    $wheres = array ( );
    foreach ( $columns as $column ) {
        $wheres[ ] = $column . ':=' . $column;
    }

    return 'WHERE ' . implode ( ' AND ', $wheres );
}

?>
Gewijzigd op 21/02/2013 21:47:30 door Jan Koehoorn
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/02/2013 21:22:26
Quote Anchor link
NOgmaals Jasper, goed nadenken of je dit allemaal wel wil. Ik was er ook ooit heel enthousiast over... totdat ik tot de ontdekking kwam dat queries gruwelijk lang en gecompliceerd kunnen worden. Dat krijg je nooit allemaal in functies gestopt.
 
Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 22:14:27
Quote Anchor link
Ozzie, wat heb jij dan gedaan?
Jan, bedankt! Ziet er beter uit mits enige aanpassingen. Zo is het beter niet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(count($columns) > 0)
        {
            $wheres = array();
            foreach ($columns as $key => $column )
            {
                $wheres[':' . $key] = $key . '= :' . $key;
            }
           echo 'WHERE ' . implode ( ' AND ', $wheres );

            var_dump($wheres);
        }
Gewijzigd op 21/02/2013 22:18:57 door Jasper DS
 
Erwin H

Erwin H

22/02/2013 08:39:18
Quote Anchor link
Is het niet veel makkelijker om op de plek waar je nu al die functies aan gaat roepen om de SELECT, FROM, WHERE, ORDER BY, GROUP BY, LIMIT etc clausules op te bouwen, gewoon een string met de query en (eventueel) een array met parameters door geeft. Veel flexibeler dan dat kan het niet.... En in je code uiteindelijk een stuk korter.
 
Jasper DS

Jasper DS

22/02/2013 09:59:38
Quote Anchor link
Neen want ik wil werken met een soort van ORM. In mijn model bouw ik een storage op. Deze bevat enkel data (fields, from, action, where, limit, orderby). De sotorage bouw ik zo op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$storage = new Storage('SELECT', 'users'); // action en from zijn verplicht
$storage->setFields(array('id', 'name', 'email')); // niet verplicht -> standaard *
$storage->setWhere(array('id' => 1, 'name' => 'Jasper')); // field -> value


Die dataholder gaat dan naar de adapter, dat kan een PDOAdaptor zijn, txtAdaptor, MysqlAdaptor. In de PDO en in de MysqlAdaptor word sql gegenereerd met behulp van de data van de Storage classe. De sql in de Mysql en de PDO adaptor is niet hetzelfde want PDO werkt met prepared statements en Mysql niet.

M.a.w. ik wil een adaptor kunnen opbouwen met de functies uit de Storage(builder) de storage builder word opgebouwd in mijn model want ik wil geen SQL in mijn model zodat ik daar niet van afhankelijk ben.
Gewijzigd op 22/02/2013 10:01:14 door Jasper DS
 
Erwin H

Erwin H

22/02/2013 10:08:41
Quote Anchor link
Waarom zou je in godsnaam MySQL en (of) PDO gebruiken? Allebij werken ze met mysql databases. Normaal gesproken gebruik je een andere adapter omdat je een andere database gebruikt. Een andere adapter gebruiken om maar een andere adapter te kunnen gebruiken is een beetje nutteloos. Ook omdat je het nu al in een abstractie laag gaat verwerken.

Anyway, ik ga je verder niet proberen over te halen. Doe wat je moet doen, maar ik voorspel nu dat je binnen een half jaar er weer vanaf stapt omdat het vele malen complexer is dan je nu denkt, uitermate inflexibel is (ik geef je een maand voor je je eerste query vindt die je er met geen mogelijkheid in krijgt) en het kost je veel te veel werk voor iets dat veel sneller en simpeler kan.
 
Jasper DS

Jasper DS

22/02/2013 10:58:06
Quote Anchor link
Erwin H op 22/02/2013 10:08:41:
Waarom zou je in godsnaam MySQL en (of) PDO gebruiken? Allebij werken ze met mysql databases. Normaal gesproken gebruik je een andere adapter omdat je een andere database gebruikt. Een andere adapter gebruiken om maar een andere adapter te kunnen gebruiken is een beetje nutteloos. Ook omdat je het nu al in een abstractie laag gaat verwerken.


MysqlAdaptor en PDOAdaptor was idd een slecht voorbeeld in de praktijk maar het is wel nodig voor no-SQL databases. PDOAdaptor voor alle SQL database en andere Adaptors voor no-sql databases.

Dit wil ik bereiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public function findById($id)
    {
        $sb = new StorageBuilder('SELECT', 'gebruikers');
        $sb->setFields(array('id,', 'name'));
        $sb->setWhere(array('id' => $id));

        $result = $this->getStorage()->execute($sb);

        $this->populate($result);
    }
Gewijzigd op 22/02/2013 11:06:54 door Jasper DS
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.