Array uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer senior

Functie­omschrijving ''Ik werk voor de douane en houd mij bezig met het proces Binnenbrengen, Uitgaan en Provianderen. In de Rotterdamse haven komen de grootste containerschepen binnen en alles op het schip moet aangegeven worden. Als er dan iets fout gaat met de aangiftes ontstaat er een file op de A15 van vrachtwagens die de containers willen ophalen. Je pakketje uit China is dan nóg langer onderweg. Kortom een boeiend proces waarbij heel veel verschillende technieken om de hoek komen kijken.'' Bert Gritter - Senior Java developer. Bij de Belastingdienst ontwikkelen we applicaties die direct van zeer grote invloed zijn op

Bekijk vacature »

Senior PHP developer (PHP, Node.js, React en AWS)

Functieomschrijving In de functie van PHP developer werk je samen met het team van developers aan complexe software die bedrijven helpt bij het boosten van hun sales. De infrastructuur draait hier op AWS en je werkt hier met de laatste technieken binnen PHP, Node.js, MySQL en NoSQL. De frontend wordt hier geschreven in JavaScript met React als library. De developers die hier zitten hebben allemaal een passie voor programmeren en worden gedreven door het schrijven van goede code. OOP en Design Patterns zijn begrippen die hier niet zomaar geroepen worden en zijn buzzwords. Dit jaar staan er mooie en belangrijke

Bekijk vacature »

Medior Software Developer with C++ and C#

Medior Software Developer with C++ and C# Intro For our client in Eindhoven are we looking for seven software engineers with various skills. Is your interest triggered by the development of application / automation software for especially area’s like data acquisition and processing? Can you be available right away? Then this might be the opportunity for you! Function Information For our client we are looking for three different roles. One of the roles is for a C# Software engineer with docker. The second role is for a Application software engineer with C++. The final role is a software designer with

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. .NET engineer met ambitie? De uitgebreide versie: Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Voor onze opdrachtgever ben ik op zoek naar een Senior Back-end Developer. Als Back-end Developer ben jij samen met jouw team verantwoordelijk voor het gehele ontwikkelproces (van idee tot realisatie). Jouw werkomgeving is binnen een informele sfeer waarin jij gestimuleerd wordt om zelf bedachte optimalisaties te realiseren. Op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen is zeer belangrijk binnen deze sector, interesse in deze branche is gewenst. Je bent in teamverband verantwoordelijk voor het ontwikkelen, bedenken en beheren van API-applicaties. Ervaring met Python en .Net is een vereiste. Ervaringen met PHP, HTML/CSS, SQL zijn pre's. In het bezit van een hbo

Bekijk vacature »

lead developer ServiceNow

Locatie DIEMEN Functieomschrijving Bij de grootste HR service organisatie ter wereld sta je met 5.500 medewerkers en 80.000 flexkrachten in Nederland voor een grote uitdaging. Bij zoveel informatie is het belangrijk dat deze op de juiste plek terecht komt en onze werkprocessen en de IT op elkaar aansluiten. Daarom zijn wij op zoek naar iemand die business wensen kan omzetten naar technische oplossingen. Je maakt niet alles technische analyses, maar denkt ook mee over de mogelijke impact op andere processen en systemen, en bouwt uiteraard de oplossing zelf. Als developer ServiceNow (technical Lead Work Processes) bouw jij de oplossingen die

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge (a.o SQL, CosmosDB) Pluspoints would

Bekijk vacature »

IT Engineer

Castor Marine levert wereldwijd SATCOM en IT diensten voor de maritieme sector. Onze klanten zijn actief in de commerciële zeevaart, offshore en superjachten. SATCOM is onze corebusiness. Daarnaast leveren we oplossingen voor de complete IT aan boord. Wij bieden 24/7 wereldwijde support om klanten de best mogelijke service te bieden. Ons hoofdkantoor bevindt zich in De Meern. Daarnaast hebben we vestigingen in Groningen en Nice (Frankrijk). Voor het SATCOM en IT team in Groningen zijn we op zoek naar een ervaren IT engineer (M/V fulltime) Als IT engineer support je onze klanten wereldwijd en lever je een bijdrage aan onze

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »

Java Developer

Full Stack Java Developer - JAVA / Spring / NoSQL BRAND NEW ROLE AVAILABLE IN AMSTERDAM, NETHERLANDS, WORKING WITH AN ESTABLISHED SOFTWARE HOUSE • Mid to senior level candidates considered • Amsterdam location, easily accessible by car and public transport • JAVA / Spring / NoSQL • Competitive salary up to €70,000 plus amazing benefits • To apply please call +31 (0)208 004 990 or email me; George.widdowson@searchability.com Based in Amsterdam we are an industry leading software company who are looking for a Dutch speaking Java Developer with financial experience to join the team. We work with prestigious clients within

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 20:37:21
Quote Anchor link
Hoi,

voor mijn querybuilder ben ik een functie aan het schrijven voor de where-clause. Mijn functie moet zorgen voor een array met parameters en een string met de where-clause. De input moet op deze manier binnenkomen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
array('veld1' => 'value1', 'veld2' => 'value2');

De code die ik gebruik is de volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
public function setWhere()
{
    $values = array('id' => 1, 'name' => 'test'); // input
    if(count($values) > 0)
    {
        $where = 'WHERE ';
        foreach($values as $key => $value)
        {
            $where .= $key . ' = :' . $key . ' AND ';
            $values[':' . $key] = $value;
            unset($values[$key]);
        }
        $where = substr($where, 0, -5);
        echo $where; // WHERE id = :id AND name = :name
    }    
}

Nu vind ik die code eigenlijk vrij omslachtig dus ik vroeg me af of die niet beter kon? Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Alvast bedankt,
Jasper

PHP hulp

PHP hulp

21/09/2020 02:49:36

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/02/2013 20:42:51
Quote Anchor link
Dit soort trucs zijn ook vaak omslachtig.

Waarom doe je dit:

unset($values[$key]);

Ik ben ook wel eens zo bezig geweest om functies te maken om een query te bouwen. Ik weet echter niet of ik het nu weer zo ga doen, aangezien het zeer omslachtig is allemaal. Je kunt een query op zoveel manieren opbouwen dat het eigenlijk niet te doen is om dat allemaal in functies te verpakken.

- Mark -

- Mark -

21/02/2013 20:45:08
Quote Anchor link
Waarom staat $values binnen de functie trouwens? En normaal return je een waarde, echo hoort niet echt thuis in een functie.

En wat als het OR of iets anders moet zijn in plaats van AND?

Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 20:55:18
Quote Anchor link
Quote:
unset($values[$key]);

zodat $values kan gebruikt worden als PDO parameter bij de execute. De keys komen dan overeen met de prepared statements. De oude keys zijn niet meer nodig dus die doe ik weg.

@mark, het gaat over de functionaliteit. In de praktijk zal de functie idd returnen en komt $values binnen. Dit is een voorbeeld.

Voor OR of end kan er vrij makkelijk een parameter worden toegevoegd denk ik.

Nog even uitleggen waarom ik het niet op de doctrine manier wil doen. Ik wil dat er via mijn builder alleen data binnen komt dus niet zoals doctrine "id = :id AND name = :name" want dat is SQL.
Gewijzigd op 21/02/2013 20:56:35 door Jasper DS

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/02/2013 21:21:59
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function set_where ( $columns ) {
    $wheres = array ( );
    foreach ( $columns as $column ) {
        $wheres[ ] = $column . ':=' . $column;
    }

return 'WHERE ' . implode ( ' AND ', $wheres );
}

?>
Gewijzigd op 21/02/2013 21:47:30 door Jan Koehoorn

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/02/2013 21:22:26
Quote Anchor link
NOgmaals Jasper, goed nadenken of je dit allemaal wel wil. Ik was er ook ooit heel enthousiast over... totdat ik tot de ontdekking kwam dat queries gruwelijk lang en gecompliceerd kunnen worden. Dat krijg je nooit allemaal in functies gestopt.

Jasper DS

Jasper DS

21/02/2013 22:14:27
Quote Anchor link
Ozzie, wat heb jij dan gedaan?
Jan, bedankt! Ziet er beter uit mits enige aanpassingen. Zo is het beter niet?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(count($columns) > 0)
        {
            $wheres = array();
            foreach ($columns as $key => $column )
            {
                $wheres[':' . $key] = $key . '= :' . $key;
            }
           echo 'WHERE ' . implode ( ' AND ', $wheres );

var_dump($wheres);
        }
Gewijzigd op 21/02/2013 22:18:57 door Jasper DS

Erwin H

Erwin H

22/02/2013 08:39:18
Quote Anchor link
Is het niet veel makkelijker om op de plek waar je nu al die functies aan gaat roepen om de SELECT, FROM, WHERE, ORDER BY, GROUP BY, LIMIT etc clausules op te bouwen, gewoon een string met de query en (eventueel) een array met parameters door geeft. Veel flexibeler dan dat kan het niet.... En in je code uiteindelijk een stuk korter.

Jasper DS

Jasper DS

22/02/2013 09:59:38
Quote Anchor link
Neen want ik wil werken met een soort van ORM. In mijn model bouw ik een storage op. Deze bevat enkel data (fields, from, action, where, limit, orderby). De sotorage bouw ik zo op:
Code (php)
1
2
3
$storage = new Storage('SELECT', 'users'); // action en from zijn verplicht
$storage->setFields(array('id', 'name', 'email')); // niet verplicht -> standaard *
$storage->setWhere(array('id' => 1, 'name' => 'Jasper')); // field -> value

Die dataholder gaat dan naar de adapter, dat kan een PDOAdaptor zijn, txtAdaptor, MysqlAdaptor. In de PDO en in de MysqlAdaptor word sql gegenereerd met behulp van de data van de Storage classe. De sql in de Mysql en de PDO adaptor is niet hetzelfde want PDO werkt met prepared statements en Mysql niet.

M.a.w. ik wil een adaptor kunnen opbouwen met de functies uit de Storage(builder) de storage builder word opgebouwd in mijn model want ik wil geen SQL in mijn model zodat ik daar niet van afhankelijk ben.
Gewijzigd op 22/02/2013 10:01:14 door Jasper DS

Erwin H

Erwin H

22/02/2013 10:08:41
Quote Anchor link
Waarom zou je in godsnaam MySQL en (of) PDO gebruiken? Allebij werken ze met mysql databases. Normaal gesproken gebruik je een andere adapter omdat je een andere database gebruikt. Een andere adapter gebruiken om maar een andere adapter te kunnen gebruiken is een beetje nutteloos. Ook omdat je het nu al in een abstractie laag gaat verwerken.

Anyway, ik ga je verder niet proberen over te halen. Doe wat je moet doen, maar ik voorspel nu dat je binnen een half jaar er weer vanaf stapt omdat het vele malen complexer is dan je nu denkt, uitermate inflexibel is (ik geef je een maand voor je je eerste query vindt die je er met geen mogelijkheid in krijgt) en het kost je veel te veel werk voor iets dat veel sneller en simpeler kan.

Jasper DS

Jasper DS

22/02/2013 10:58:06
Quote Anchor link
Erwin H op 22/02/2013 10:08:41:
Waarom zou je in godsnaam MySQL en (of) PDO gebruiken? Allebij werken ze met mysql databases. Normaal gesproken gebruik je een andere adapter omdat je een andere database gebruikt. Een andere adapter gebruiken om maar een andere adapter te kunnen gebruiken is een beetje nutteloos. Ook omdat je het nu al in een abstractie laag gaat verwerken.

MysqlAdaptor en PDOAdaptor was idd een slecht voorbeeld in de praktijk maar het is wel nodig voor no-SQL databases. PDOAdaptor voor alle SQL database en andere Adaptors voor no-sql databases.

Dit wil ik bereiken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public function findById($id)
    {
        $sb = new StorageBuilder('SELECT', 'gebruikers');
        $sb->setFields(array('id,', 'name'));
        $sb->setWhere(array('id' => $id));

$result = $this->getStorage()->execute($sb);

$this->populate($result);
    }
Gewijzigd op 22/02/2013 11:06:54 door Jasper DS

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.