Array_flip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Career Kickstart: Junior Developer Marketing Autom

Functieomschrijving Have you recently graduated your Bachelor or Master and are you ready to start your career in IT? Do you have a personal interest in marketing(automation)? Do you have the ambition to work with one of the biggest players in the financial sector? Then continue reading! The team is working according to the Agile methodology and also works DevOps. This means "We develop it, maintain it and run it". As a Junior Developer, you will be responsible for the following tasks: You are mainly developing, maintaining and fixing API's. This will mostly be done in Java, but you have

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

Senior Python Developer vacature

Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: je bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Zo kun jij een bijdrage leveren aan de Rabobank-app, de beveiliging van treinen voor Pro-rail verbeteren of de website van ING een boost geven. Vergaderen? Liever gewoon zorgen dat het werkt! Hoe omschrijft men een Sogetist? Gedreven, resultaatgericht en niet snel tevreden. Wat niet wil zeggen dat je nooit met hem of haar kunt lachen. Integendeel. Plezier hoort wat ons betreft net zo goed bij werken. Maar we gaan op de eerste plaats voor de

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Senior Python Developer vacature

Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: je bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Zo kun jij een bijdrage leveren aan de Rabobank-app, de beveiliging van treinen voor Pro-rail verbeteren of de website van ING een boost geven. Vergaderen? Liever gewoon zorgen dat het werkt! Hoe omschrijft men een Sogetist? Gedreven, resultaatgericht en niet snel tevreden. Wat niet wil zeggen dat je nooit met hem of haar kunt lachen. Integendeel. Plezier hoort wat ons betreft net zo goed bij werken. Maar we gaan op de eerste plaats voor de

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer C# (Mathematics, Algo

Software Developer C# High Tech Organization Are you challenged by delivering solutions to complex engineering problems in a multi-disciplinary team-effort? Do you enjoy capitalizing on .NET software technology in an Agile development context to create solutions that our customers appreciate? Would you like to contribute to the world’s most advanced chip production metrology equipment? Then read on! For our client, a fast dynamic technical company delivering high value machines, we are looking for C# Software Engineers. Job Description Within business line Applications, software groups address the area of complex machine control software. You will be end-to-end responsible for realization of

Bekijk vacature »

Developer / GIS / Esri / Ingenieursbureau

Functieomschrijving Ben jij een Software Developer met minimaal drie jaar ervaring en wil jij aan werken aan toonaangevende GIS software? Spreekt het jou aan om binnen een innovatief ingenieursbureau te werken aan uiteenlopende projecten voor diverse grote en bekende namen in Nederland? Lees dan nu verder! Ontwikkelen van nieuwe GIS software met behulp van Esri; Ontwikkelen en bedenken van nieuwe koppelingen en mobiele oplossingen; Werken aan uiteenlopende projecten voor grote en bekende organisaties in Nederland; Samenwerken in zelfsturende Agile teams; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO en/of WO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring als Developer met

Bekijk vacature »

Progress Developer / #1 software leverancier binne

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Progress Developer die graag nog nieuwbouw ontwikkelt? Wil je daarnaast jouw hersenen kraken voor het automatiseren van complexe bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder en kom erachter of deze rol als Progress Developer iets voor jou is! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de bedrijfskritische applicatie; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Troubleshooten van complexe incidenten; Je deelt graag je kennis aan je collega’s; Maken van ontwerpen, schrijven van documentatie en het testen van de Progress applicatie; Implementeren van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van nazorg. Aanroepen

Bekijk vacature »

Testautomatiseerder / Java developer

Functieomschrijving Ben jij de Technisch Tester die het leuk vindt om met Java code aan de slag te gaan en met zijn werkzaamheden als Technisch Tester een bijdrage kan leveren aan de veiligheid van de samenleving? Lees dan snel dit functieprofiel van Technisch Tester! Opstellen en uitvoeren van geautomatiseerde testen; Uitvoeren van acceptatie/functionele testen; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; JE bent minimaal TMap of ISTQB gecertificeerd; Minimaal 3 jaar werkervaring als Technisch Tester; Java kennis (kunnen lezen/schrijven/debuggen); Kennis TestNG/Selenium is

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Front-end developer voor top organisatie!

Functieomschrijving Als Front-end developer werk je hier met de laatste moderne technieken zoals Vue.js en ES6. De projecten doe je voor zowel nationale als internationale klant in diverse branches. Je levert samen het Scrum/Agile team een geweldig eindproduct die zowel qua look als feel een 10+ scoren. Kwaliteit staat hier erg hoog in het vaandel dus oog voor detail en goede kennis is zeker belangrijk! Functie-eisen - Minimaal HBO werk- en denkniveau; - Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als Front-end developer; - Je hebt ervaring met Vue.js of Angular; - Je hebt kennis van TypeScript, Cypress en Sketch; -

Bekijk vacature »

Lead Java Developer / REST / Docker / AWS / IoT

Functieomschrijving Wil jij als Lead Java Developer werken aan tal van high-tech en innovatieve (maatschappelijk verantwoordelijke) oplossingen voor 's werelds grootste organisatie in de technologie? Spreekt het je aan om 60% van de tijd aan de slag te gaan met o.a. Java 8+, Spring, Microservices, Docker en REST en de overige tijd te besteden aan architectuur- en toolkeuzes, het begeleiden van ontwikkelaars en het bepalen van een visie voor een zeer ambitieus DevOps team? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden als Lead zullen onder andere bestaan uit: werken aan de ontwikkeling met Java, Spring, REST API's, Microservices, Docker en AWS

Bekijk vacature »

Software Developer / C# / industriële automat

Functieomschrijving Heb jij al de nodige ervaring als Software Developer, voornamelijk met C#? Ligt jouw passie binnen de industriële automatisering en werk je graag aan uitdagende projecten op veelal één locatie? Dan is dit een vacature voor jou! Je werkt aan diverse innovatieve software projecten voor klanten van de organisatie, gericht op automatisering binnen de industrie; Je focus ligt op software development met C#; Je werkt met MES systemen; Je richt je tevens op het configureren van software en het begeleiden van implementaties; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als

Bekijk vacature »

Gezocht: BI Consultant/Developer die wil doorgroei

Functieomschrijving Je gaat je als BI Developer/Consultant bezighouden met het analyseren van organisatiedoelstellingen en het ontwerpen, realiseren en implementeren van Business Intelligence/Datawarehouse oplossingen. Dit doe je op zowel op één van de kantoren als bij de klant op locatie. Het is dus van belang dat je ervaring hebt met Datamodelleertechnieken, BI/ETL Toolings en Datawarehouse concepten. Functie-eisen - Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau; - Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring; - Je bent bekend met Microsoft en/of Oracle omgevingen; - Je hebt Front-end ervaring (bijv: PowerBI/QlikView) - Je hebt een rijbewijs; - Je bent analytisch, kritisch, communicatief vaardig en

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:01:00
Quote Anchor link
Hallo ik gebruik de functie array_flip. Alleen zit er een nadeel aan array_flip:
Als ik deze waardes heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
Array
(
    [
veld1] => Tim
    [veld2] => 1
    [veld3] => 1

)
?>

En ik flip dit (heb ik nodig voor het invoegen van de 'VALUES' in mijn database). dan verdwijnt veld2, omdat er maar één '1' kan zijn.
Hoe zou ik zoiets kunnen oplossen?

PHP hulp

PHP hulp

03/04/2020 12:29:02

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Hoezo zou je array_flip() nodig hebben als het gaat om het uitlezen van een array om waarden in een database te stoppen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$array
= array('veld1' => 'Tim', 'veld2' => 1, 'veld3' => 1);

foreach($array as $key => $value)
{

echo $key.': '.$value.'<br>';
}

?>

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:09:00
Quote Anchor link
@Blance, het gaat om het invoegen van gegevens op deze manier:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$brieftotaal
= "'" .implode("','",$_POST). "'";
$postbodetotaal = implode(",",array_flip($_POST));

$sql="INSERT INTO tabel ($postbodetotaal) VALUES($brieftotaal)";
?>

Ik zie dat het met array_flip helemaal niet kan op de manier die ik wil. Zou het ook op een andere manier kunnen?

17/02/2007 14:13:00
Quote Anchor link
Het is heel logisch dat die ene verdwijnt omdat je geen dubbele keys/ids mag hebben. Ik snap ook niet hoe je dit dan wilt gaan oplossen. Je kan b.v. geen array_flip meer gaan gebruiken maar handmatig via foreach en dan een controle uitvoeren en als het bestaat er een _ (o.i.d.) achter gooien maar dan blijf je bezig.

Mark D

Mark D

17/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
Je kunt met een for-lus werken die begint op het getal van de grootte van je array en dan steeds 1 eraf. Als je dan alles in een nieuwe array zet in de lus krijg je dezelfde array maar dan omgekeerd.

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
@Zim: maar sinds wanneer sla jij meerdere gegevens gescheiden door een komma op in 1 veld? Ik krijg het vermoeden dat het datamodel dat je dan gebruikt niet helemaal juist is...

ps. @Mark: dan kun je dus net zo goed een foreach loop gebruiken om je array uit te lezen. En ook dan zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen dat je geen dubbele keys in je array mag hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Opzich is het op te lossen Maarten, alleen dan moet het gelijk uit de array.
Ik heb een idee ffies kijken of ik eruit kom.

@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim

Bo az

Bo az

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Ik liep toevallig van de week tegen het zelfde probleem aan en heb het toen zo opgelost:
Code (php)
1
2
3
4
5
$aCols = array();
foreach($aRow as $sColName => $sValue){
    $aCols[] = $sColName;
}
echo implode(';',$aCols)."\r\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:19:00
Quote Anchor link
Zim schreef op 17.02.2007 14:17:
@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Oh, ik zit niet op te letten, mijn fout ;)

Arend a

Arend a

17/02/2007 14:24:00
Quote Anchor link
PHP maakt op zich geen onderscheid tussen associative arrays:

array (
"a" => "b",
"c" => "d",
"e" => "f"
)

en arrays:

Array("a","b","c","d");

Terwijl het verschil best groot is.

De functies die jij zoekt heten array_values en array_keys.

Ik raad het overigens van harte af om direct de $_POST variabelen in je database te knikkeren.

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:25:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu zo opgelost:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$pakketbodetotaal
= '';
$i =0;
foreach($_POST as $pakketbode => $pakket)
{

if($i == "0")
    {

$pakketbodetotaal .= $pakketbode;
    }

else
    {
        $pakketbodetotaal .= ",".$pakketbode;
    }

$i++;
}

?>

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:27:00
Quote Anchor link
@Arend
Waarom zou je het afraden om $_POST gelijk erin te knikkeren? Het zijn toch jou $POST's? Die worden van jou server toch verstuurd? of heb ik dat verkeerd?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/02/2007 14:28:00
Quote Anchor link
Dat kan ook user-input zijn, dus die moet je altijd checken.

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Dat klopt, maar het is wel input van de gebruiker. Als jij daar verder niets mee doet is jouw script gevoelig voor sql inject. Minimaal hoor je over de input van gebruikers een functie als mysql_real_escape_string() te halen...

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:34:00
Quote Anchor link
@Jan Hoe checken?
Ik heb er wel een mysql_real_escape_string() in. En ze kunnen alleen iets invullen door de juiste veldnamen te weten, anders krijgen ze een error. En als ze de juiste veldnamen weten en er waardes invullen, krijg ik gewoon data binnen, en dat wil je toch bij een formulier?

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 21:39:00
Quote Anchor link
Minimaal dus door mysql_real_escape_string() te gebruiken. Dat voorkomt al dat queries mislukken of dat er sql injectie plaats kan vinden...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.