Array_flip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:01:00
Quote Anchor link
Hallo ik gebruik de functie array_flip. Alleen zit er een nadeel aan array_flip:
Als ik deze waardes heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
Array
(
    [
veld1] => Tim
    [veld2] => 1
    [veld3] => 1

)
?>

En ik flip dit (heb ik nodig voor het invoegen van de 'VALUES' in mijn database). dan verdwijnt veld2, omdat er maar één '1' kan zijn.
Hoe zou ik zoiets kunnen oplossen?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 14:07:09

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Hoezo zou je array_flip() nodig hebben als het gaat om het uitlezen van een array om waarden in een database te stoppen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$array
= array('veld1' => 'Tim', 'veld2' => 1, 'veld3' => 1);

foreach($array as $key => $value)
{

echo $key.': '.$value.'<br>';
}

?>

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:09:00
Quote Anchor link
@Blance, het gaat om het invoegen van gegevens op deze manier:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$brieftotaal
= "'" .implode("','",$_POST). "'";
$postbodetotaal = implode(",",array_flip($_POST));

$sql="INSERT INTO tabel ($postbodetotaal) VALUES($brieftotaal)";
?>

Ik zie dat het met array_flip helemaal niet kan op de manier die ik wil. Zou het ook op een andere manier kunnen?

17/02/2007 14:13:00
Quote Anchor link
Het is heel logisch dat die ene verdwijnt omdat je geen dubbele keys/ids mag hebben. Ik snap ook niet hoe je dit dan wilt gaan oplossen. Je kan b.v. geen array_flip meer gaan gebruiken maar handmatig via foreach en dan een controle uitvoeren en als het bestaat er een _ (o.i.d.) achter gooien maar dan blijf je bezig.

Mark D

Mark D

17/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
Je kunt met een for-lus werken die begint op het getal van de grootte van je array en dan steeds 1 eraf. Als je dan alles in een nieuwe array zet in de lus krijg je dezelfde array maar dan omgekeerd.

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
@Zim: maar sinds wanneer sla jij meerdere gegevens gescheiden door een komma op in 1 veld? Ik krijg het vermoeden dat het datamodel dat je dan gebruikt niet helemaal juist is...

ps. @Mark: dan kun je dus net zo goed een foreach loop gebruiken om je array uit te lezen. En ook dan zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen dat je geen dubbele keys in je array mag hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Opzich is het op te lossen Maarten, alleen dan moet het gelijk uit de array.
Ik heb een idee ffies kijken of ik eruit kom.

@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim

Bo az

Bo az

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Ik liep toevallig van de week tegen het zelfde probleem aan en heb het toen zo opgelost:
Code (php)
1
2
3
4
5
$aCols = array();
foreach($aRow as $sColName => $sValue){
    $aCols[] = $sColName;
}
echo implode(';',$aCols)."\r\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:19:00
Quote Anchor link
'Zim:
@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Oh, ik zit niet op te letten, mijn fout ;)

Arend a

Arend a

17/02/2007 14:24:00
Quote Anchor link
PHP maakt op zich geen onderscheid tussen associative arrays:

array (
"a" => "b",
"c" => "d",
"e" => "f"
)

en arrays:

Array("a","b","c","d");

Terwijl het verschil best groot is.

De functies die jij zoekt heten array_values en array_keys.

Ik raad het overigens van harte af om direct de $_POST variabelen in je database te knikkeren.

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:25:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu zo opgelost:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$pakketbodetotaal
= '';
$i =0;
foreach($_POST as $pakketbode => $pakket)
{

if($i == "0")
    {

$pakketbodetotaal .= $pakketbode;
    }

else
    {
        $pakketbodetotaal .= ",".$pakketbode;
    }

$i++;
}

?>

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:27:00
Quote Anchor link
@Arend
Waarom zou je het afraden om $_POST gelijk erin te knikkeren? Het zijn toch jou $POST's? Die worden van jou server toch verstuurd? of heb ik dat verkeerd?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/02/2007 14:28:00
Quote Anchor link
Dat kan ook user-input zijn, dus die moet je altijd checken.

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Dat klopt, maar het is wel input van de gebruiker. Als jij daar verder niets mee doet is jouw script gevoelig voor sql inject. Minimaal hoor je over de input van gebruikers een functie als mysql_real_escape_string() te halen...

Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:34:00
Quote Anchor link
@Jan Hoe checken?
Ik heb er wel een mysql_real_escape_string() in. En ze kunnen alleen iets invullen door de juiste veldnamen te weten, anders krijgen ze een error. En als ze de juiste veldnamen weten en er waardes invullen, krijg ik gewoon data binnen, en dat wil je toch bij een formulier?

Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 21:39:00
Quote Anchor link
Minimaal dus door mysql_real_escape_string() te gebruiken. Dat voorkomt al dat queries mislukken of dat er sql injectie plaats kan vinden...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.