array_key_exists

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:09:30
Quote Anchor link
Hallo,

Hoe kan ik het beste controleren of een array meerdere keys bevat?

Stel we hebben een array:

$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Wat is dan de handigste manier? Een foreach loop met array_key_exists? Of is er wellicht een betere manier?
Gewijzigd op 11/02/2013 16:45:20 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 14:16:05

Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:22:40
Quote Anchor link
Kan op deze manier (van http://www.w3schools.com/php/func_array_key_exists.asp):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$a
=array("a"=>"Dog","b"=>"Cat");
if (array_key_exists("a",$a))
  {

echo "Key exists!";
  }

else
  {
  echo "Key does not exist!";
  }

?>

De foreach loop hoeft dus niet...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:26:11
Quote Anchor link
Beste Ramon, ik denk dat je de vraag niet helemaal begrijpt.

Ik wil controleren op MEERDERE keys, en niet op maar 1 key.

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

11/02/2013 16:33:30

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:39:38
Quote Anchor link
Mebus Hackintosh op 11/02/2013 16:33:30:

Hoe gaat mij dat helpen?

- Raoul -

- Raoul -

11/02/2013 16:41:48
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= ['foo', 'bar'];

if (count($array) > 1) {
  echo 'Meer dan 1.';
}

?>

Bedoel je dat?

Eddy E

Eddy E

11/02/2013 16:42:53
Quote Anchor link
Kijk eens naar array(), array_keys(), array_intersect().

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "banaan");

// lang
$keys = array_keys($array);
$gevonden = array_intersect($array, $zoek);
print_r($gevonden);

// kort
print_r(array_intersect(array_keys($array), $zoek));
?>

Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:43:32
Quote Anchor link
Oh, inderdaad. Heb eroverheen gelezen.
Was ook op het verkeerde been gezet vanwege fruit en banaan. Ik heb in je voorbeeld voor de keys fruit en planeet gekozen. Denk dat dit beter is:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

function array_keys_exist($keys,$array) {
    if (count (array_intersect($keys,array_keys($array))) == count($keys)) {
        return true;
    }

else
    {
        return false;
    }
}

$keys = array('fruit','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 1, true

$keys = array('fruithap','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 0, false

?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:44:47
Quote Anchor link
Haha, nee dat bedoel ik niet.

Stel we hebben een array:

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Ik wil dus controleren of MEERDERE keys aanwezig zijn in de array.

(Edit, zie dat ik een foutje heb gemaakt in de openingspost. Excuses.)

Toevoeging op 11/02/2013 16:47:13:

@Ramon, dat is inderdaad het idee...

Alleen hoe jij het nu doet is vrij complex... dan zou ik net zo goed een foreach loop met array_key_exists kunnen doen lijkt me???

Wouter J

Wouter J

11/02/2013 16:47:30
Quote Anchor link
Ozzie, dat is toch precies wat eddy's code doet?

Edit:
Nee, toch niet, een andere mogelijkheid:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "planeet");

function
array_keys_exists(array $keys, array $search)
{

return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
}

echo '<pre>';
var_dump(array_keys_exists($zoek, $array));
?>

Gewijzigd op 11/02/2013 16:55:02 door Wouter J

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:55:54
Quote Anchor link
Nee, die van Eddy doet niet wat ik wil. Die van Ramon wel... maar die is wellicht te complex?

Dan zou ik ook zoiets kunnen doen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
foreach ($find as $value) {
  if (!array_key_exists($value, $array)) {
    return false;
  }

return true;
}

?>

Ik zoek de methode die het meest efficiënt is. Stel dat de array 100 waardes bevat, dan vind ik het niet zo lekker om 100 loops te moeten uitvoeren. Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

Toevoeging op 11/02/2013 16:56:54:

@Wouter: Oh, wacht ff... jij hebt jouw bericht ge-edit zie ik... momentje

Toevoeging op 11/02/2013 16:58:23:

Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Toevoeging op 11/02/2013 16:59:16:

Zo te zien werkt het :-)))

Wouter J

Wouter J

11/02/2013 17:00:48
Quote Anchor link
Quote:
Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

zoals wel vaker het antwoord is: brenchmarken in jou omgeving

Quote:
Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Ik neem aan dat je dit bedoeld:
Code (php)
1
2
3
<?php
return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
count($keys)               het totaal aantal keys dat we zoeken
===
count(                     het totaal aantal keys dat we vinden
    array_intersect_key(   deze retourneerd de items waarbij de keys overeenkomen tussen de 2 arrays
        $search,           de array waarin we zoeken
        array_flip($keys)  deze zet onze array om, zodat de values keys worden
    )
)
Gewijzigd op 11/02/2013 17:13:28 door Wouter J

Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:04:43
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
isset( $fruit['banaan'], $fruit['appel'] );
?>

Of het sneller is weet ik niet, zeker niet in het geval van 100 checks (maar je kan met isset dus meerdere tegelijk checken).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:07:28
Quote Anchor link
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

@Wouter, zal ik idd even gaan doen. Thanks.

Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 17:08:11
Quote Anchor link
@Erwin H:

Zit je alleen met een false return in onderstaand geval:

$array = array('fruit' => NULL, 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');

De key 'fruit' bestaat in array_key_exists, maar niet in isset()...

Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:15:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:07:28:
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

Klopt, maar is het dusdanig belangrijk dat je null waardes als bestaand wilt zien? Dat kom ik niet vaak tegen. Null is in feite dat het niet bestaat namelijk.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:16:42
Quote Anchor link
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.

Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:20:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:16:42:
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.

Dat is niet waar voor isset, 0 en false worden gewoon als waarde gezien en leveren true op.
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$fruit
= array( 'appel' => 0 );
isset( $fruit['appel'] ); //geeft true
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:20:24 door Erwin H

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:24:13
Quote Anchor link
Ah oke, mij mistake dan... maar het gaat me erom of de key wel of niet aanwezig is en niet om wat erin zit. De boolean false levert bijv. wel een false op. Stel ik stel een of andere setting in op false, bijv. caching, dan lijkt het alsof de setting niet bestaat.

Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:26:45
Quote Anchor link
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset. En in jouw geval, als je het over instellingen hebt zou ik dus null (geen waarde, geen instelling) dus als niet bestaand beschouwen....

Doe wat je wil hoor, maar zorg wel dat je je keuzes maakt op echte feiten ;-)

Edit; check wat dit oplevert:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$arr
= array( 0 => 0, 1 => false, 2 => '', 3 => array() );
echo ( isset( $arr[0], $arr[1], $arr[2], $arr[3] ) )? 'bestaat': 'bestaat niet';
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:30:31 door Erwin H

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:30:34
Quote Anchor link
Erwin H op 11/02/2013 17:26:45:
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset.

Crap... en het is pas maandag :D

Ik ga de isset optie ook meenemen in de benchmark!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.