Autocomplete lijst verticaal weergeven i.p.v. horizontaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 21:44:38
Quote Anchor link
Dan lijkt het mij dat je CSS van je jQueryUI wordt overruled. Misschien zelfs door stijlblokken in je html-document. Met 'element inspecteren' onder de rechtermuisknop kan je heel snel zien hoe de overerving geregeld is.
Gewijzigd op 29/08/2017 21:45:19 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:46:22
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 21:55:59
Quote Anchor link
Jah het is zeker dat mijn eigen CSS de CSS van jQueryUI overschrijft :(
In HTML heb ik eigenlijk geen stijlblokken, want alles gaat via een externe CSS bestand. Ik werk enkel met IDs of Class'.
Momenteel heb ik in HTML de volgende code voor betreffende input field:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<td><input type="text" name="medicinename" id="medicinename" value="<?php if (isset($trimmed['medicinename'])) echo $trimmed['medicinename']; ?>" />

Maar wanneer ik het bekijk via de element inspecteer dan zie ik de volgende dingen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input name="medicinename" id="medicinename" value="" class="ui-autocomplete-input" autocomplete="off" type="text">

En wat moet ik nu verder doen?
De class ui-autocomplete-input heb ik niet aangemaakt...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 22:14:24
Quote Anchor link
Die wordt er door de jQueryUI aan toegevoegd.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 22:17:42
Quote Anchor link
Oke en waar moet ik precies kijken in inspecter om te gaan troubleshooten?
Of wil je misschien even meekijken via de inspecter en aangeven welke eigenschap de boosdoener is?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 22:37:26
Quote Anchor link
../includes/jquery-ui.theme.css.css = 404

Blijkbaar mist je theme dus, waardoor je autocomplete er vreemd uitziet.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 22:52:28
Quote Anchor link
Bedoel je /jquery-ui.theme.css.css op de FTP-server of in mijn header.php pagina?
De huidige header.php heb ik aangepast naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<head>
<meta charset="utf-8">
<title><?php echo $page_title; ?></title>
<link rel="stylesheet" href="../includes/jquery-ui.min.css">
<link rel="stylesheet" href="../includes/jquery-ui.theme.min.css">
<style>
  .ui-autocomplete {
            max-height: 300px;
            overflow-y: auto;  /* prevent horizontal scrollbar */
            overflow-x: hidden;
  }
</style>
<script src="../includes/jquery-3.2.1.min.js"></script>
<script src="../includes/jquery-ui.min.js"></script>
  <script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>
 <link href="../includes/main.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Ik heb dus alle min bestanden genomen, weet niet of dit wat uitmaakt of niet...
En op de FTP-server heb ik dus staan: http://www.hawarco.co/img/print_screen.png

Toevoeging op 29/08/2017 22:53:36:

Maar het werkt nog steeds niet helaas....:(

Toevoeging op 29/08/2017 22:54:58:

En via inspect element word ik niet echt wijzer om je eerlijk te bekennen..Daarin heb ik alles uitgeschakeld en de resultaten van autocomplete werden nog steeds niet als scrolable weergegeven...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 23:03:10
Quote Anchor link
Anders is het een kwestie van het probleem isoleren. Dus maak eens een statische testcase en ga daar in rommelen. Als ik vreemde HTML/CSS/JS bugs tegenkom doe ik dat ook. Haal eerst een al je toegevoegde stijlen van je site zelf eens weg. En kijk eens wanneer het probleem optreedt.
Gewijzigd op 29/08/2017 23:14:29 door - Ariën -
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/08/2017 08:39:02
Quote Anchor link
Goede morgen - Ariën -,

Gisterenavond werd het een beetje laat voor me om hieraan te werken en ben deze morgen direct mee verder gegaan en wel met vol moed ;).
Ik heb ontdekt wanneer ik de code voor het menu uitschakelt, dan wordt het resultaat van autocomplete wel als scrolable weergegeven.

En de code voor mijn menu ziet als volgt uit:
En zoals je ziet wordt een UL en kids ervan direct aangesproken.
Denk je dat ik het huidige probleem kan oplossen door te werken met CLASS of IDs?
Mijns inziens is het output van autcomplete een UL is en daarom niet als scrolable wordt weergegeven, maar wat ik niet begrijp is dat de volgorde van de CSS-bestanden goed staat en blijkbaar heeft dit geen effect op..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
ul {
    list-style: none;
    }
    ul li {
    float: left;
    padding-right: 1px;
    position: relative;
    }
    ul a {
    display: table-cell;
    vertical-align: middle;
    width: 150px;
    height: 50px;
    text-align: center;
    background: #69C;
    color: #fff;
    text-decoration: none;
    }
    
    ul a:hover {
    background: #09C;
    font-weight: bold;
    text-decoration: underline;
    width:150px;
    }
    li > ul {
    display: none;
    position: absolute;
    left: 0;
    top: 100%;
    
    }
    li:hover > ul {
    display: block;
    opacity: 0.8;
    }
    li > ul li {
    padding: 0;
    padding-top: 1px;
    }
    li > ul li > ul {
    left: 100%;
    top: 0px;
    padding-left: 1px;
    }
    li > ul li > ul li {
    width: 100px;
    }
    li:hover > a {
    background: #09C; }
    /*
      1. Get & set the width of your nav (inc. 1px padding-left)
      2. Set the margin to auto (automatically centering the div to the parent, in this case, <body>)
      3. Set overflow to visible (not needed, just a precaution to stop scrolling)
    */
    #nav { width: 50%; overflow: visible; }


Toevoeging op 30/08/2017 08:52:00:

Update:
De oorzaak heb ik gevonden in onderstaande code.
Wanneer ik d.m.v. inspect element float: left uitschakel voor UL LI, dan wordt het resultaat van autocomplete wel als scrolable weergegeven ;-)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
ul li {
    float: left;

En hoe kan ik oplossen dat het menu op mijn website werkt en dat de resultaten van autocomplete als scrolable worden weergegeven?

Toevoeging op 30/08/2017 09:50:58:

Update 2:
Ik heb het probleem opgelost! ;-)
Ik heb wat class toegekend aan het menu en vervolgens in mijn CSS-bestand betreffende tag vervangen door class-naam en het werkt gelukkig.

Heel erg bedankt voor het meedenken!
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.