AVG berekeningen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/08/2010 10:18:25
Quote Anchor link
Hallo phpers . Ben net nieuw hier ben net een maand begonnen met PHP en SQL maar het gaat langzaamaan beter (ben nu ook bezig met OOP en dergelijke). Maar ik loop op dit moment vast in SQL. Ik heb een tabel met de volgende kolommen:
datum(date), tijd(TIME), naam(varchar15), bezigheid (int4).

Voor de duidelijkheid 'bezigheid' is hoe lang een persoon met iets bezig is in minuten. in Time staan alleen uren, minuten en seconden staan altijd op 0

wat ik nu eigenlijk wil is deze formule kunnen doen in een query:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

Gemiddelde bezigheid wordt niet berekend door elke bezigheidswaarde per dag op te tellen / 24 maar het wordt op deze manier uitgerekend:
gemiddelde = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2

Het is misschien een vreemde manier van rekenen maar heb daar zo me redenen voor.

Nu het probleem is eigenlijk, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben nog niet echt HEEL diep ingegaan op mysql dus denk dat ik veel functies niet ken. Dit was het idee waar ik op ben gekomen maar weet niet of het makkelijker of beter kan:
Ik dacht eerst een view maken die de gemiddelde per dag heeft. dus een view als dit
CREATE VIEW daggemiddeld AS SELECT datum,(MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2 as daggemiddelde FROM bezigheidstabel;

Maar heel eerlijk gezegd kom ik qua ideen even niet verder dan dit. Ben op dit moment wat meer sql documentatie aan het lezen maar kom echt niet verder over hoe ik de rest van me formule moet gaan uitrekenen. Als een SQL expert mij verder kan helpen is mijn dank hiervoor groot :)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:33:54
 
Paul R

Paul R

10/08/2010 11:35:37
Quote Anchor link
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 12:00:35
Quote Anchor link
Paul R op 10/08/2010 11:35:37:
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum

Bedankt voor de reactie maar zover was ook ongeveer gekomen wat ik wil is eigenlijk meer iets in deze trend:
formule:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

SELECT (AVG(bezigheid)van vandaag + 3xAVG(bezigheid) van gisteren + 2xAVG(bezigheid) eergisteren) / 4.6 as bezigheid FROM tabel group by datum;

Alleen de 2 punten waar ik mee zit zijn eigenlijk:
AVG(bezigheid) kan ik niet gebruiken omdat die het gemiddelde anders berekend dan ik wil (ik wil dat hij het berekend als gemiddeld = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) /2

en tweede punt is eigenlijk hoe krijg ik waarde van verschillende dagen in 1 query (als dat al mogelijk is)- dus de gemiddelde bezigheid, van gisteren, eergisteren en vandaag in 1 query. Ik denk dat ik het in combinatie met PHP wel zou kunnen doen maar zou graag weten of het ook in een query kan :P. Zit nu zelf een beetje te zoeken of het mogelijk is om variabelen aan te maken in sql zodat het misschien zo zou kunnen werken:
Eerst een view maken met alle gemiddelden van de dag (bezigheidView) en dan zoiets:
@vandaag = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810
@gister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 1
@eergister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 2
SELECT (@vandaag + 3x@gister + 2x@eergister)/4.6 as uitkomst;

maar als ik dit probeer krijg ik een syntaxerror. Ik hoop dat mijn probleem nu duidelijk is :P?
 
John D

John D

10/08/2010 12:24:10
Quote Anchor link
Een geneste select, kan dat in MySQL ? Een beetje verkort komt dat hierop neer:
Maak het zelf af en kleur de plaatjes ;-)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
select a.vandaag,
       b.gister,
       c.eergister,
       a.medewerkernr,
       b.medewerkernr,
       c.medewerkernr
from (select formule_voor(vandaag) as vandaag, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()
      ) a
      (select formule_voor(gisteren) as gisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-1
      ) b
      (select formule_voor(eergisteren) as eergisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-2
      ) c
where a.medewerkernr=b.medewerkernr
and   a.medewerkernr=c.medewerkernr
Gewijzigd op 10/08/2010 13:01:50 door John D
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 14:18:52
Quote Anchor link
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?
Gewijzigd op 10/08/2010 14:20:48 door ama saril
 
John D

John D

10/08/2010 15:35:28
Quote Anchor link
Ama saril op 10/08/2010 14:18:52:
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?

je moet een manier vinden om de drie geneste selects te "verbinden". Ik doe dat dus in het voorbeeld op medewerkernr maar het kan op datum, naam, soort bezigheid, maakt niet uit. In plaats van zoeken op nested selects kan je ook zoeken op: in-line views
Gewijzigd op 10/08/2010 15:36:59 door John D
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 16:13:32
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt probleem is opgelost. Zal morgen de query posten als ik weer achter me pc zit met de oplossing :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.