AVG berekeningen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/08/2010 10:18:25
Quote Anchor link
Hallo phpers . Ben net nieuw hier ben net een maand begonnen met PHP en SQL maar het gaat langzaamaan beter (ben nu ook bezig met OOP en dergelijke). Maar ik loop op dit moment vast in SQL. Ik heb een tabel met de volgende kolommen:
datum(date), tijd(TIME), naam(varchar15), bezigheid (int4).

Voor de duidelijkheid 'bezigheid' is hoe lang een persoon met iets bezig is in minuten. in Time staan alleen uren, minuten en seconden staan altijd op 0

wat ik nu eigenlijk wil is deze formule kunnen doen in een query:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

Gemiddelde bezigheid wordt niet berekend door elke bezigheidswaarde per dag op te tellen / 24 maar het wordt op deze manier uitgerekend:
gemiddelde = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2

Het is misschien een vreemde manier van rekenen maar heb daar zo me redenen voor.

Nu het probleem is eigenlijk, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben nog niet echt HEEL diep ingegaan op mysql dus denk dat ik veel functies niet ken. Dit was het idee waar ik op ben gekomen maar weet niet of het makkelijker of beter kan:
Ik dacht eerst een view maken die de gemiddelde per dag heeft. dus een view als dit
CREATE VIEW daggemiddeld AS SELECT datum,(MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) / 2 as daggemiddelde FROM bezigheidstabel;

Maar heel eerlijk gezegd kom ik qua ideen even niet verder dan dit. Ben op dit moment wat meer sql documentatie aan het lezen maar kom echt niet verder over hoe ik de rest van me formule moet gaan uitrekenen. Als een SQL expert mij verder kan helpen is mijn dank hiervoor groot :)
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 22:21:41
 
Paul R

Paul R

10/08/2010 11:35:37
Quote Anchor link
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 12:00:35
Quote Anchor link
Paul R op 10/08/2010 11:35:37:
Dus als ik het goed begrijp wil je per dag het gemiddelde uit de bezigheids colom.
dan zou ik zoiets doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datum, AVG(bezigheid)
FROM tabel
ORDER BY datum

Bedankt voor de reactie maar zover was ook ongeveer gekomen wat ik wil is eigenlijk meer iets in deze trend:
formule:
Bezigheid = (1xgemiddelde bezigheid +3xgemiddelde bezigheid gisteren + 2xgemiddelde bezigheid gisteren) /4.6

SELECT (AVG(bezigheid)van vandaag + 3xAVG(bezigheid) van gisteren + 2xAVG(bezigheid) eergisteren) / 4.6 as bezigheid FROM tabel group by datum;

Alleen de 2 punten waar ik mee zit zijn eigenlijk:
AVG(bezigheid) kan ik niet gebruiken omdat die het gemiddelde anders berekend dan ik wil (ik wil dat hij het berekend als gemiddeld = (MAX(bezigheid) + MIN(bezigheid)) /2

en tweede punt is eigenlijk hoe krijg ik waarde van verschillende dagen in 1 query (als dat al mogelijk is)- dus de gemiddelde bezigheid, van gisteren, eergisteren en vandaag in 1 query. Ik denk dat ik het in combinatie met PHP wel zou kunnen doen maar zou graag weten of het ook in een query kan :P. Zit nu zelf een beetje te zoeken of het mogelijk is om variabelen aan te maken in sql zodat het misschien zo zou kunnen werken:
Eerst een view maken met alle gemiddelden van de dag (bezigheidView) en dan zoiets:
@vandaag = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810
@gister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 1
@eergister = Select gemiddelde from bezigheidView where datum = 20100810 - 2
SELECT (@vandaag + 3x@gister + 2x@eergister)/4.6 as uitkomst;

maar als ik dit probeer krijg ik een syntaxerror. Ik hoop dat mijn probleem nu duidelijk is :P?
 
John D

John D

10/08/2010 12:24:10
Quote Anchor link
Een geneste select, kan dat in MySQL ? Een beetje verkort komt dat hierop neer:
Maak het zelf af en kleur de plaatjes ;-)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
select a.vandaag,
       b.gister,
       c.eergister,
       a.medewerkernr,
       b.medewerkernr,
       c.medewerkernr
from (select formule_voor(vandaag) as vandaag, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()
      ) a
      (select formule_voor(gisteren) as gisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-1
      ) b
      (select formule_voor(eergisteren) as eergisteren, medewerkernr
        from bezigheden
       where datum = now()-2
      ) c
where a.medewerkernr=b.medewerkernr
and   a.medewerkernr=c.medewerkernr
Gewijzigd op 10/08/2010 13:01:50 door John D
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 14:18:52
Quote Anchor link
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?
Gewijzigd op 10/08/2010 14:20:48 door ama saril
 
John D

John D

10/08/2010 15:35:28
Quote Anchor link
Ama saril op 10/08/2010 14:18:52:
Bedankt alvast :)

misschien een korte reactie hierop (ben nu aan het zoeken naar nested selects, wist niet dat zoiets bestond dus misschien kom ik het zo tegen) maar waarom staat dat where a.medewerkernr = b.medewerkernr daar? Ik heb zeg maar geen medewerkernummer in de tabel staan. De primary key in de tabel is een combinatie van datum + tijd. Dus zou ik dat er dan van moeten maken?

je moet een manier vinden om de drie geneste selects te "verbinden". Ik doe dat dus in het voorbeeld op medewerkernr maar het kan op datum, naam, soort bezigheid, maakt niet uit. In plaats van zoeken op nested selects kan je ook zoeken op: in-line views
Gewijzigd op 10/08/2010 15:36:59 door John D
 
Ama saril

ama saril

10/08/2010 16:13:32
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt probleem is opgelost. Zal morgen de query posten als ik weer achter me pc zit met de oplossing :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.