Baby site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 12:43:39
Quote Anchor link
Hallo daar.
Sinds 14 juli ben ik de trotse vader van een zoon.
Gezien een lastige situatie heb ik bedacht om een site bij te houden over de vorderingen van de kleine.
De standaard sites vond ik niet opperbest dus ben aan het knutselen geslagen om zelf een site te creeren.
Graag ontvang ik tips en opmerkingen over hoe ik de site kan verbeteren.
Qua niveau ben ik echt een noob, maar met veel speur werk en knippen en plakken is dit het resultaat :
www.jessehendriksen.nl
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 14:22:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2011 12:53:43
Quote Anchor link
Leuke site..

- Maar haal als-je-blieft het baby-hoofd bij de muiswijzer weg, hoe schattig het er wel niet uit kan zien.
Als er iets irritant is zijn het wel die fratsen van hobbysites van 5/10 jaar geleden met de meest onnodige javascriptjes die een site in een kerstboom veranderen.

- De header oog behoorlijk onrustig. Een pauze van 5 a 10 seconden mag ook wel tussen de shots.

- Een linker marge/padding is geen onhandigheid bij het menu, de letters beginnen zowat op de rand..

- Mail een kennis.. Tja, wit op geel..
Dat is slecht te lezen

- De site zit technisch in elkaar met een plakband-constructie. Qua opbouw van de achterliggende HTML klopt er weinig van....

Als ik nog een goede tip mag geven:
Ga NIET zomaar hier en daar wat knippen en plakken.
Gebruik ene goede editor en weet wat je doet, zo zorg je ervoor dat de site onder elke omstandigheid en in elke browser wel goed eruit zal zien.

Je kan kiezen om een leuk codes te kloppen. Hiermee heb je een goede verfijnd aantal mogelijkheden om de site naar jouw zin te maken, maar je kan ook een WYSIWYG-editor gebruiken zoals NVU of Dreamweaver (en gebruik dan zeker geen Frontpage). Het nadeel van deze manier is dat je minder vrijheid hebt.
Gewijzigd op 06/01/2011 13:02:36 door - Ariën -
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 14:13:48
Quote Anchor link
@ Aar
Allereerst bedankt voor je reactie :)
Quote:
- Maar haal als-je-blieft het baby-hoofd bij de muiswijzer weg, hoe schattig het er wel niet uit kan zien.
Als er iets irritant is zijn het wel die fratsen van hobbysites van 5/10 jaar geleden met de meest onnodige javascriptjes die een site in een kerstboom veranderen.


...grin geen volgend hoofd meer ...done

Quote:
- De header oog behoorlijk onrustig. Een pauze van 5 a 10 seconden mag ook wel tussen de shots.


Ik denk ( hoop ) dat dit een persoonlijke smaak is want wil de header niet aanpassen... mochten er meerdere reacties over komen zal ik het nogmaals in overweging nemen.

Quote:
- Een linker marge/padding is geen onhandigheid bij het menu, de letters beginnen zowat op de rand..


Klopt helemaal en is aangepast.

Quote:
- Mail een kennis.. Tja, wit op geel..
Dat is slecht te lezen


mee eens de kleuren zullen nog aangepast gaan worden.

Quote:
De site zit technisch in elkaar met een plakband-constructie. Qua opbouw van de achterliggende HTML klopt er weinig van....

Als ik nog een goede tip mag geven:
Ga NIET zomaar hier en daar wat knippen en plakken.
Gebruik ene goede editor en weet wat je doet, zo zorg je ervoor dat de site onder elke omstandigheid en in elke browser wel goed eruit zal zien.

Je kan kiezen om een leuk codes te kloppen. Hiermee heb je een goede verfijnd aantal mogelijkheden om de site naar jouw zin te maken, maar je kan ook een WYSIWYG-editor gebruiken zoals NVU of Dreamweaver (en gebruik dan zeker geen Frontpage). Het nadeel van deze manier is dat je minder vrijheid hebt.


DE site is gebouwd met dreamweaver,het knip en plak werk zijn de php scripts voor het gastenboek, nieuws en fotoalbum.
Ik ben begonnen met een zeer simpele layout en na verloop van tijd bleek de layout onvoldoende te passen bij mijn wensen, om niet helemaal opnieuw te moeten beginnen heb ik hem dus volledig uitgekleed en er een 90 % eigen php-code(noem je dat zo?) aan gegeven.
Na mijn weten word de site in 95% van alle browsers correct weergegeven en bevat het geen fouten. misschien een omslachtige code maar wel foutloos, mocht dat niet het geval wezen dan graag de fout en een oplossing of manier om de oplossing te vinden.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

06/01/2011 14:25:44
Quote Anchor link
Ben het eens met Aar.

Ik zou (persoonlijk) ook de header shots iets rustiger doen.

Trouwens je hebt een error op je contact pagina, weet niet of je er mee bezig bent,
ik zeg het voor de zekerheid even :)
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 14:39:21
Quote Anchor link
@ Paul L
Moet er weer mee aan de slag :), maar idd dat is de laatste pagina die nog online moet.
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 15:20:18
Quote Anchor link
Ik zal de header animatie helemaal verwijderen. Ik haat bewegelijke site's en wil er dan eigenlijk meteen vanaf.
De content moet het belangrijkst zijn, alles daarnaast moet niet afleiden.

Verder is de foto op de achtergrond natuurlijk heel schatig, maar dat zorgt niet voor betere leesbaarheid. Je moet proberen het contrast altijd zo groot mogelijk maken.

Die tekst in de sidebar moet inderdaad veel donkerder.

Verder is je HTML echt een ramp. Jij begint eerst html en de head en body. Daarna herhaal je dit weer een keer?
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:25:39
Quote Anchor link
@ Wouter J

en nog eens en nog eens :s...
Ik zie wat je bedoel erg vreemd... ik ga ermee aan de slag
Dank je
Update : De extra head en body aanroepen zijn verdwenen.
Gewijzigd op 06/01/2011 15:46:49 door henk hendriksen
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2011 15:33:29
Quote Anchor link
Leuk zo'n site.
Ik mag de kleine natuurlijk nog niks kwalijk nemen, maar toch mis ik een t aan het eind van deze regel.

Quote:
Je bent hier voor het eerst??...ik hoop dat je vaker terug kom
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:40:25
Quote Anchor link
@ SanThe
Ik heb maar gelijk de hele regel aangepast :).
het is nu : Welkom dit is je eerste bezoek, ik hoop dat je vaker terug kom om mijn vorderingen te volgen.

Inclusief de punt ...altans dat bedoelde je toch? :D
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2011 15:42:53
Quote Anchor link
Nee, ik bedoel: kom => komt
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:48:14
Quote Anchor link
@ SanThe
Whahahahahaha... ow dam't wat slecht... sorry ik ben blond? :D
Zal het direct nogmaals aanpassen
Thanx
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

06/01/2011 16:12:29
Quote Anchor link
de validator vind je html ook niet helemaal kloppen.
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.jessehendriksen.nl/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
Gewijzigd op 06/01/2011 16:13:12 door Vincent Huisman
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:29:43
Quote Anchor link
@ Vincent Huisman
De validator werkt nu wel hij kende een leesteken niet dit is aangepast.
Alleen rollen hier 140 + fouten uit die na mij weten niet fout zijn bijv : een hr tag die niet afgesloten is maar deze hoeft ook niet afgesloten te worden ?

en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

idg. bedankt voor je reactie :)
 
Yuri PHP

Yuri PHP

06/01/2011 16:32:13
Quote Anchor link
Mooie site alleen gaat de header een beetje te snel en is het wit op geel moeilijk te lezen
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:34:28
Quote Anchor link
@ yuri Copal
De header ga ik nog een na kijken en proberen om het idee van Aar te verwezelijken.
Wit op geel gaat aangepast worden ik hoop binnen nu en een uur

Bedankt voor je reactie
 
- Dave -

- Dave -

06/01/2011 16:38:21
Quote Anchor link
Henk hendriksen op 06/01/2011 16:29:43:
@ Vincent Huisman
De validator werkt nu wel hij kende een leesteken niet dit is aangepast.
Alleen rollen hier 140 + fouten uit die na mij weten niet fout zijn bijv : een hr tag die niet afgesloten is maar deze hoeft ook niet afgesloten te worden ?

en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

idg. bedankt voor je reactie :)


<hr> = <hr />

XHTML.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:44:25
Quote Anchor link
@ Dave
Dit klopt voor XHTML maar voor gewoon html is <hr> goed???
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 16:52:10
Quote Anchor link
@henk, dit is inderdaad alleen in XHTML. Maar jij hebt ook XHTML.

Henk Hendriksen:
en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

Die programmeurs op markplaats.nl weten wat ze doen. Jij bent nog een beginner. Dan kun je beter aan de goede richtlijnen houden. Want anders gaat er bij een browser (/browserversie) de hele site door elkaar.
Daarnaast hoeven grote site's niet perse goed te zijn. Hyves bijv. staat zeer slecht in elkaar.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:58:05
Quote Anchor link
@ Wouter J
Was al aan het zoeken naar de verschillen tussen HTML en XHTML de hr tag is ondertussen veranderd naar <hr />
is een alt text voor een img noodzakelijk? ik dacht dat dit een aanvulling was maar de validator geeft hem als fout?

Dank weer voor de uitleg :)

@ dave
Nog bedankt voor je voorgaande bericht
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 17:07:23
Quote Anchor link
@henk, elke img tag heeft een alt attribuut nodig. Dit is handig om te gebruiken voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Maar in XHTML en HTML strict is het ook verplicht. Waarom zou ik eigenlijk niet weten.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 17:26:17
Quote Anchor link
@ Wouter
alt is toegevoegd dit was relatief simpel
wederom dank!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.