Backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »
Php knipper

php knipper

30/06/2014 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit al geruime tijd met de vraag, waar sla je het beste data op op (backup). Ik gebruik zelf nogal vaak mijn camera en ook op mijn website's staan veel foto's. maar stel je moet hier een backup van nemen wat is dan de beste plaats om deze op op te slagen? Ikzelf heb al gewerkt met cd's en dvd's maar deze verliezen precies snel kwaliteit.



Hoe en waar doen jullie het?

Mvg. Knipper
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:42:06
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/06/2014 15:48:47
Quote Anchor link
Er zijn tal van mogelijkheden.

Gratis mogelijkheden als, maar dan weet je niet wat er met je bestanden gebeurd:
- Dropbox
- Skydrive

Je kan ergens betaald een server huren, maar dat is redelijk prijzig

Een andere optie is een NAS. Werkt pricipieel hetzelfde als een externe harde schijf alleen is hij via het netwerk te benaderen. Ook extern als je ergens in Nieuw zeeland zit bijvoorbeeld.

De laatste gebruik ik zelf ook. Alleen let wel op met belangrijke bestanden, die nooit verloren mogen gaan. Je beheert de opslag dan zelf, als je een bedrijf of iets er op zet probeer hem of buiten de deur of elders een backup te laten maken. Dat als hij gestolen wordt of bij brand je niets verliest.
Gewijzigd op 30/06/2014 15:50:26 door Bas IJzelendoorn
 
John D

John D

30/06/2014 16:17:24
Quote Anchor link
Zoals Bas zegt en vervolgens ook daarvan een backup maken op een grote usb disk die je elders bewaart. Dan pas heb je enige veiligheid. Vervolgens regelmatig de de backup op de usb disk bijwerken. Zo creeer je een relatief goedkope oplossing. 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden. Koppeling over internet is geen probleem meer tegenwoordig.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2014 17:00:25
Quote Anchor link
John D op 30/06/2014 16:17:24:
... 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden.

Totdat door een foutje/virus/o.i.d. je gegevens van NAS verwijderd worden en NAS b mooi synchroniseerd en ook alles weggooit.

Bij backups moet je rekening houden met
- meerdere locaties (Ook fysiek en je zolder is geen andere locatie als je meterkast. Bij een brand is vaak beide onbruikbaar)
- als 1 locatie om wat voor reden gewist wordt moet(en) de andere locatie(s) niet automatisch gewist worden.
- automatiseren, als je druk bent vergeet je het anders
- Hoe ga je restoren (en test dit)
- Duidelijke controle met meldingen als iets fout gaat. (Een melding dat het goed gaat mis je niet meteen als het fout gaat. Je moet een duidelijke melding krijgen als het fout gaat)
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 17:04:02
Quote Anchor link
ja, dus de voorkeur gaat hier dus naar een NAS. en hoe zit het met de levensduur van die data?

Ik heb hier nog dvd's van 2009 liggen die vol foto's staan en die zijn ook serieus "verouderd". op de DVD zelf staat geen kras. Heeft een usb, hdd een levensduur wat betreft bestanden bijhouden?
 
Ivo P

Ivo P

30/06/2014 22:02:02
Quote Anchor link
Zoek je backup, of opslag?

Een backup op een nas mag in principe verloren gaan. Je hebt immers het orgineel nog....
Maar de backup moet dan wel weer aanfemaakt worden.

Zelf:
Foto's gaan van sd card naar laptop;
Dan ook van sd (niet van de hd) naar externe drive, ligt in kluis.
Via ftp gaan ze van hd naar dedi server in datacenter in frankrijk

Mocht laptop verloren gaam, dan zijn er nog 2 backups;
Mocht ook nog huis afbranden dan is er nog de online versie;
Mocht dedi verloren gaan, gehckt worden etc: is maar een backup.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

30/06/2014 23:43:01
Quote Anchor link
Ik heb me eigen cloud omgeving bij mijn eigen website zitten en heb ik nog een reseller hosting waarop ik nog een backup script heb staan waarnaar ik vanalles kan uploaden.
Ook heb ik een externe hardeschijf liggen die ik gebruik voor het backuppen van software en projecten ect.

Misschien handig om een script te schrijven die gebruik maakt van api's van meerdere online diensten en dus tegelijk of asynchroon alles kan uploaden naar meerdere partijen ?
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 23:44:05
Quote Anchor link
En de levensduur van die data? stel je maakt foto's en wil die +10 jaar bijhouden (digitaal). Ik heb het nu 5 jaar met een DVD geprobeerd en de foto is "wat" verloren.

Ik wil mijn data veilig opslagen, hacken, brand, diefstal,... maar ook van vader tijd.
Afbeelding
Gewijzigd op 30/06/2014 23:44:22 door php knipper
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 00:56:44
Quote Anchor link
Ik denk dat digitale data nog te kort bestaat om 100% uitsluitsel te geven hoe lang iets "goed" blijft. Volgens mij is het in ieder geval niet oneindig. Hoe je dat kunt voorkomen? Geen idee eigenlijk. Misschien eens in de 2 jaar alle bestanden die je hebt van schijf A naar schijf B kopiëren, en van schijf B weer naar schijf A, zodat je een "verse" kopie hebt?

Je kan natuurlijk ook nog alle foto's uitprinten en in een kluis stoppen :-/
 
Ivo P

Ivo P

01/07/2014 09:36:47
Quote Anchor link
Ik heb volgens mij nog wel ergens 3.5" floppy's liggen met mijn afstudeerwerk.

Is gemaakt in WP 5.2 (Word Perfect). Was toen dé standaard om mee te werken. Ik heb nog ergens een pc staan waar zo'n floppy-drive in zit, en dan is de volgende vraag of dat nog in de huidige versies van textverwerkers in te lezen zou zijn.

Zo iets gaat op een gegeven moment ook voor DVD's en JPEG, AVI, MOV etc gelden.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2014 10:15:27
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je elk jaar al je backup data en formaten langslopen om te kijken of het opslag medium en bestandsformaat nog voldoet

Ik kwam deze laatst tegen, past hier wel bij
Afbeelding
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 14:13:08
Quote Anchor link
Hehe... geinig plaatje :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.