Backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »
Php knipper

php knipper

30/06/2014 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit al geruime tijd met de vraag, waar sla je het beste data op op (backup). Ik gebruik zelf nogal vaak mijn camera en ook op mijn website's staan veel foto's. maar stel je moet hier een backup van nemen wat is dan de beste plaats om deze op op te slagen? Ikzelf heb al gewerkt met cd's en dvd's maar deze verliezen precies snel kwaliteit.

Hoe en waar doen jullie het?

Mvg. Knipper

PHP hulp

PHP hulp

24/02/2024 00:46:29

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/06/2014 15:48:47
Quote Anchor link
Er zijn tal van mogelijkheden.

Gratis mogelijkheden als, maar dan weet je niet wat er met je bestanden gebeurd:
- Dropbox
- Skydrive

Je kan ergens betaald een server huren, maar dat is redelijk prijzig

Een andere optie is een NAS. Werkt pricipieel hetzelfde als een externe harde schijf alleen is hij via het netwerk te benaderen. Ook extern als je ergens in Nieuw zeeland zit bijvoorbeeld.

De laatste gebruik ik zelf ook. Alleen let wel op met belangrijke bestanden, die nooit verloren mogen gaan. Je beheert de opslag dan zelf, als je een bedrijf of iets er op zet probeer hem of buiten de deur of elders een backup te laten maken. Dat als hij gestolen wordt of bij brand je niets verliest.
Gewijzigd op 30/06/2014 15:50:26 door Bas IJzelendoorn

John D

John D

30/06/2014 16:17:24
Quote Anchor link
Zoals Bas zegt en vervolgens ook daarvan een backup maken op een grote usb disk die je elders bewaart. Dan pas heb je enige veiligheid. Vervolgens regelmatig de de backup op de usb disk bijwerken. Zo creeer je een relatief goedkope oplossing. 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden. Koppeling over internet is geen probleem meer tegenwoordig.

TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2014 17:00:25
Quote Anchor link
John D op 30/06/2014 16:17:24:
... 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden.

Totdat door een foutje/virus/o.i.d. je gegevens van NAS verwijderd worden en NAS b mooi synchroniseerd en ook alles weggooit.

Bij backups moet je rekening houden met
- meerdere locaties (Ook fysiek en je zolder is geen andere locatie als je meterkast. Bij een brand is vaak beide onbruikbaar)
- als 1 locatie om wat voor reden gewist wordt moet(en) de andere locatie(s) niet automatisch gewist worden.
- automatiseren, als je druk bent vergeet je het anders
- Hoe ga je restoren (en test dit)
- Duidelijke controle met meldingen als iets fout gaat. (Een melding dat het goed gaat mis je niet meteen als het fout gaat. Je moet een duidelijke melding krijgen als het fout gaat)

Php knipper

php knipper

30/06/2014 17:04:02
Quote Anchor link
ja, dus de voorkeur gaat hier dus naar een NAS. en hoe zit het met de levensduur van die data?

Ik heb hier nog dvd's van 2009 liggen die vol foto's staan en die zijn ook serieus "verouderd". op de DVD zelf staat geen kras. Heeft een usb, hdd een levensduur wat betreft bestanden bijhouden?

Ivo P

Ivo P

30/06/2014 22:02:02
Quote Anchor link
Zoek je backup, of opslag?

Een backup op een nas mag in principe verloren gaan. Je hebt immers het orgineel nog....
Maar de backup moet dan wel weer aanfemaakt worden.

Zelf:
Foto's gaan van sd card naar laptop;
Dan ook van sd (niet van de hd) naar externe drive, ligt in kluis.
Via ftp gaan ze van hd naar dedi server in datacenter in frankrijk

Mocht laptop verloren gaam, dan zijn er nog 2 backups;
Mocht ook nog huis afbranden dan is er nog de online versie;
Mocht dedi verloren gaan, gehckt worden etc: is maar een backup.

Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

30/06/2014 23:43:01
Quote Anchor link
Ik heb me eigen cloud omgeving bij mijn eigen website zitten en heb ik nog een reseller hosting waarop ik nog een backup script heb staan waarnaar ik vanalles kan uploaden.
Ook heb ik een externe hardeschijf liggen die ik gebruik voor het backuppen van software en projecten ect.

Misschien handig om een script te schrijven die gebruik maakt van api's van meerdere online diensten en dus tegelijk of asynchroon alles kan uploaden naar meerdere partijen ?

Php knipper

php knipper

30/06/2014 23:44:05
Quote Anchor link
En de levensduur van die data? stel je maakt foto's en wil die +10 jaar bijhouden (digitaal). Ik heb het nu 5 jaar met een DVD geprobeerd en de foto is "wat" verloren.

Ik wil mijn data veilig opslagen, hacken, brand, diefstal,... maar ook van vader tijd.
Afbeelding
Gewijzigd op 30/06/2014 23:44:22 door php knipper

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 00:56:44
Quote Anchor link
Ik denk dat digitale data nog te kort bestaat om 100% uitsluitsel te geven hoe lang iets "goed" blijft. Volgens mij is het in ieder geval niet oneindig. Hoe je dat kunt voorkomen? Geen idee eigenlijk. Misschien eens in de 2 jaar alle bestanden die je hebt van schijf A naar schijf B kopiëren, en van schijf B weer naar schijf A, zodat je een "verse" kopie hebt?

Je kan natuurlijk ook nog alle foto's uitprinten en in een kluis stoppen :-/

Ivo P

Ivo P

01/07/2014 09:36:47
Quote Anchor link
Ik heb volgens mij nog wel ergens 3.5" floppy's liggen met mijn afstudeerwerk.

Is gemaakt in WP 5.2 (Word Perfect). Was toen dé standaard om mee te werken. Ik heb nog ergens een pc staan waar zo'n floppy-drive in zit, en dan is de volgende vraag of dat nog in de huidige versies van textverwerkers in te lezen zou zijn.

Zo iets gaat op een gegeven moment ook voor DVD's en JPEG, AVI, MOV etc gelden.

TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2014 10:15:27
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je elk jaar al je backup data en formaten langslopen om te kijken of het opslag medium en bestandsformaat nog voldoet

Ik kwam deze laatst tegen, past hier wel bij
Afbeelding

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 14:13:08
Quote Anchor link
Hehe... geinig plaatje :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.