Backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »
Php knipper

php knipper

30/06/2014 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit al geruime tijd met de vraag, waar sla je het beste data op op (backup). Ik gebruik zelf nogal vaak mijn camera en ook op mijn website's staan veel foto's. maar stel je moet hier een backup van nemen wat is dan de beste plaats om deze op op te slagen? Ikzelf heb al gewerkt met cd's en dvd's maar deze verliezen precies snel kwaliteit.



Hoe en waar doen jullie het?

Mvg. Knipper
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:21:42
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/06/2014 15:48:47
Quote Anchor link
Er zijn tal van mogelijkheden.

Gratis mogelijkheden als, maar dan weet je niet wat er met je bestanden gebeurd:
- Dropbox
- Skydrive

Je kan ergens betaald een server huren, maar dat is redelijk prijzig

Een andere optie is een NAS. Werkt pricipieel hetzelfde als een externe harde schijf alleen is hij via het netwerk te benaderen. Ook extern als je ergens in Nieuw zeeland zit bijvoorbeeld.

De laatste gebruik ik zelf ook. Alleen let wel op met belangrijke bestanden, die nooit verloren mogen gaan. Je beheert de opslag dan zelf, als je een bedrijf of iets er op zet probeer hem of buiten de deur of elders een backup te laten maken. Dat als hij gestolen wordt of bij brand je niets verliest.
Gewijzigd op 30/06/2014 15:50:26 door Bas IJzelendoorn
 
John D

John D

30/06/2014 16:17:24
Quote Anchor link
Zoals Bas zegt en vervolgens ook daarvan een backup maken op een grote usb disk die je elders bewaart. Dan pas heb je enige veiligheid. Vervolgens regelmatig de de backup op de usb disk bijwerken. Zo creeer je een relatief goedkope oplossing. 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden. Koppeling over internet is geen probleem meer tegenwoordig.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2014 17:00:25
Quote Anchor link
John D op 30/06/2014 16:17:24:
... 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden.

Totdat door een foutje/virus/o.i.d. je gegevens van NAS verwijderd worden en NAS b mooi synchroniseerd en ook alles weggooit.

Bij backups moet je rekening houden met
- meerdere locaties (Ook fysiek en je zolder is geen andere locatie als je meterkast. Bij een brand is vaak beide onbruikbaar)
- als 1 locatie om wat voor reden gewist wordt moet(en) de andere locatie(s) niet automatisch gewist worden.
- automatiseren, als je druk bent vergeet je het anders
- Hoe ga je restoren (en test dit)
- Duidelijke controle met meldingen als iets fout gaat. (Een melding dat het goed gaat mis je niet meteen als het fout gaat. Je moet een duidelijke melding krijgen als het fout gaat)
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 17:04:02
Quote Anchor link
ja, dus de voorkeur gaat hier dus naar een NAS. en hoe zit het met de levensduur van die data?

Ik heb hier nog dvd's van 2009 liggen die vol foto's staan en die zijn ook serieus "verouderd". op de DVD zelf staat geen kras. Heeft een usb, hdd een levensduur wat betreft bestanden bijhouden?
 
Ivo P

Ivo P

30/06/2014 22:02:02
Quote Anchor link
Zoek je backup, of opslag?

Een backup op een nas mag in principe verloren gaan. Je hebt immers het orgineel nog....
Maar de backup moet dan wel weer aanfemaakt worden.

Zelf:
Foto's gaan van sd card naar laptop;
Dan ook van sd (niet van de hd) naar externe drive, ligt in kluis.
Via ftp gaan ze van hd naar dedi server in datacenter in frankrijk

Mocht laptop verloren gaam, dan zijn er nog 2 backups;
Mocht ook nog huis afbranden dan is er nog de online versie;
Mocht dedi verloren gaan, gehckt worden etc: is maar een backup.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

30/06/2014 23:43:01
Quote Anchor link
Ik heb me eigen cloud omgeving bij mijn eigen website zitten en heb ik nog een reseller hosting waarop ik nog een backup script heb staan waarnaar ik vanalles kan uploaden.
Ook heb ik een externe hardeschijf liggen die ik gebruik voor het backuppen van software en projecten ect.

Misschien handig om een script te schrijven die gebruik maakt van api's van meerdere online diensten en dus tegelijk of asynchroon alles kan uploaden naar meerdere partijen ?
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 23:44:05
Quote Anchor link
En de levensduur van die data? stel je maakt foto's en wil die +10 jaar bijhouden (digitaal). Ik heb het nu 5 jaar met een DVD geprobeerd en de foto is "wat" verloren.

Ik wil mijn data veilig opslagen, hacken, brand, diefstal,... maar ook van vader tijd.
Afbeelding
Gewijzigd op 30/06/2014 23:44:22 door php knipper
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 00:56:44
Quote Anchor link
Ik denk dat digitale data nog te kort bestaat om 100% uitsluitsel te geven hoe lang iets "goed" blijft. Volgens mij is het in ieder geval niet oneindig. Hoe je dat kunt voorkomen? Geen idee eigenlijk. Misschien eens in de 2 jaar alle bestanden die je hebt van schijf A naar schijf B kopiëren, en van schijf B weer naar schijf A, zodat je een "verse" kopie hebt?

Je kan natuurlijk ook nog alle foto's uitprinten en in een kluis stoppen :-/
 
Ivo P

Ivo P

01/07/2014 09:36:47
Quote Anchor link
Ik heb volgens mij nog wel ergens 3.5" floppy's liggen met mijn afstudeerwerk.

Is gemaakt in WP 5.2 (Word Perfect). Was toen dé standaard om mee te werken. Ik heb nog ergens een pc staan waar zo'n floppy-drive in zit, en dan is de volgende vraag of dat nog in de huidige versies van textverwerkers in te lezen zou zijn.

Zo iets gaat op een gegeven moment ook voor DVD's en JPEG, AVI, MOV etc gelden.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2014 10:15:27
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je elk jaar al je backup data en formaten langslopen om te kijken of het opslag medium en bestandsformaat nog voldoet

Ik kwam deze laatst tegen, past hier wel bij
Afbeelding
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 14:13:08
Quote Anchor link
Hehe... geinig plaatje :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.