Beleid tov advertenties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelmer -

Jelmer -

09/03/2011 00:18:00
Quote Anchor link
Naar aanleiding van Website met SSL? Een SSL-certificaat is niet genoeg! en een eerdere reactie bij een nieuwsbericht.

Wat is PHPhulps beleid ten opzichte van moderators die wijzen op hun eigen site?

Ik heb er niet zo'n probleem mee, maar vind het wel storend dat Chris dit doet als moderator op PHPhulp zonder te vermelden dat hij de eigenaar van de website is, dat hij belang heeft bij het aanprijzen van de site, en dat het dus niet een objectief advies is. #belangenverstrengeling.

tl;dr: het is netjes als je even expliciet vermeld welk belang je bij het melden van een link.

Verplaatst naar Admin/mod hulp[/modedit]
Gewijzigd op 08/07/2011 13:35:07 door Chris -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:54:52
 

09/03/2011 09:48:26
Quote Anchor link
Ik vind dit eigenlijk ook wel interessant om te weten. Volgens mij heb ik dit ook wel eens geprobeerd uit te zoeken maar had ik niet veel resultaat gekregen.
(Volgens mij doet vooral Chris dit...)
 

19/03/2011 17:14:07
Quote Anchor link
BUMP!
 
Niels K

Niels K

19/03/2011 17:51:28
Quote Anchor link
Ansich hebben jullie gelijk, maar ik zou er niet zo moeilijk over doen.. Maar om extra 'praatjes' te voorkomen is het inderdaad handiger om voortaan te vermelden dat het om promotie van je eigen site / bedrijf gaat. Dit geldt niet alleen voor Chris of voor de moderators maar voor iedere gebruiker op PHPhulp.

Misschien dat je Chris, en / of anderen, hier over via PM kan inlichten? Of verwacht je dat ik dat doe? ;)

Edit:

Waar Karl me nog op wees is dat het er in de voorwaarden staat dat het niet mag. Dus ja jullie hebben een punt.
Gewijzigd op 19/03/2011 18:27:12 door Niels K
 

16/04/2011 20:27:49
Quote Anchor link
Trap.
 

21/04/2011 21:34:01
Quote Anchor link
Trap
 
Jelmer -

Jelmer -

23/04/2011 17:55:16
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/splash-screen-website-evennog-niet-offline-geen-probleem/77722/last/

Ik kan me er iets bij voorstellen dat Chris hier liever geen reacties op wil hebben want dat worden waarschijnlijk alleen maar "OMG het is meer moeite Mollie te doorlopen dan even snel zo'n html pagina in elkaar draaien, laat staan dat ik daar geld voor ga geven" , of misschien toch nog een "Ik zou het niet als script maar ook als dienst aanbieden; mensen die dit nodig hebben zijn niet die mensen die instellingen in een PHP script kunnen veranderen of overweg kunnen met FTP. Dus voor een kleine vergoeding doe jij dat.".

Maar is dit misbruik van z'n privilege als moderator? Als iemand anders een advertentie plaatst en Chris of een andere moderator vroeg of hij dat topic wou sluiten om (negatieve?) reacties te voorkomen, zou de moderator daar dan gehoor aan geven?

En willen "we" dit? Willen we dat de advertenties gewoon statische content is waar je geen kritiek of opmerkingen op kan maken? En zo ja, moet het dan wel onderdeel van het forum zijn?

Edit: ik wil Chris in dit geval niet meteen veroordelen voor wat hij doet, maar het kan geen kwaad dat hier even over nagedacht wordt.
Gewijzigd op 23/04/2011 17:56:31 door Jelmer -
 

19/06/2011 00:46:46
Quote Anchor link
Trap, nu zeker met recente ontwikkelingen.
 

21/06/2011 01:43:36
Quote Anchor link
Trap
 

23/06/2011 23:47:52
Quote Anchor link
Karl Karl op 21/06/2011 01:43:36:
Trap
 

25/06/2011 00:31:12
Quote Anchor link
Nu wil ik (en best wel een aantal anderen volgens mij) hier graag eens antwoord op hebben. Niet gezien vanuit het perspectief dat Chris Horeweg moderator is, maar ook als gebruiker vind ik de acties die Chris Horeweg onderneemt niet correct. Blijkbaar mag je als moderator gewoon niet aan de regels houden, zonet zag ik bijvoorbeeld in het volgende topic: [ Vrijwillig ] Is mijn site veilig ja of nee? van Gurdt Hooghoudt deze reactie:
Chris Horeweg op 24/06/2011 20:41:14:
Gurdt, het is beter om dit te doen als de website zo goed als klaar is. Neem anders een kijkje op sitesafe.nl, hoewel dat niet gratis is.

Hier werkt Chris Horeweg de schijn op dat hij bijvoorbeeld van 'horen zeggen' die site kent. Het is niet duidelijk dat hij die site zelf in beheer heeft. Met zijn status als moderator kan hij ook nog eens extra nadruk leggen dat het 'een goede site / bedrijf / dienst is' (of dat zo is zullen we maar buiten beschouwing houden). Dit is, zoals Jelmer al heeft gezegd in zijn eerste post vier maanden terug, belangenverstrengeling met een groot commercieel doel.
Verder merk ik ook op dat je als moderator blijkbaar niet aan de regels hoeft te houden, in de Gebruikersvoorwaarden staat onder het kopje 'De PHPhulp website' punt acht:
Gebruikersvoorwaarden - De PHPhulp website - punt acht:
Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.

Zijn teksten en links zijn duidelijk van promotionele én commerciële aard.

N.B. Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat ik Chris Horeweg wel veroordeel.
 

04/07/2011 20:19:41
Quote Anchor link
Bump
 
Niels K

Niels K

04/07/2011 20:21:25
Quote Anchor link
Karl,

Het bovenstaande probleem is toch via de PM opgelost?
 

04/07/2011 20:26:11
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 04/07/2011 20:21:25:
Karl,

Het bovenstaande probleem is toch via de PM opgelost?


Ik weet van niks.
Dit is ook iets wat iedereen aangaat.
 
Niels K

Niels K

04/07/2011 20:28:42
Quote Anchor link
Quote:
Gurdt, het is beter om dit te doen als de website zo goed als klaar is.

Dat is wat er nu staat. Toen jij die moderatie melding stuur heb ik met jouw contact opgenomen en heb ik gezegd dat ik een PM had gestuurd met daarin het verzoek het bericht aan te passen. Je snapt zelf wel dat ik geen berichten van moderators ga aanpassen daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

Maar goed, aan de hand van die PM is het bericht aangepast en de regel dus verwijderd.
 
Chris -

Chris -

04/07/2011 20:41:46
Quote Anchor link
Gezien het aantal trappetjes die hier worden gegeven, zal ik hier even reageren. Ben dit topic nog niet eerder tegengekomen.

Jelmer, het artikel wat ik plaatste, stond in het koffiehoek. Het is gewoon een artikel, als er iets in staat dat niet klopt hoor ik dat graag. De (twee?) advertenties die ik hier plaats in het adverteren categorie, wat is daar mis mee? Het gaat juist om advertenties, in de advertenties-categorie. Iemand anders vroeg mij om een topic daar te sluiten omdat daar een aantal reacties in kwamen die totaal irrelevant waren (welke overigens uiteindelijk is verwijderd als ik mij niet vergis). Het is verder (voor zover bekend) niet gevraagd, maar ik zie niet in waarom een ander topic niet mag worden gesloten indien dat word gevraagd. Ik zie het probleem er niet van in om een topic te sluiten, sterker nog, bij onder andere SiteDeals krijg je zelf de mogelijkheid om je topic te sluiten om nutteloze, onzinnige en koffiehoek reacties uit te sluiten. Als je vragen hebt over het product of de dienst, kun je die toch gewoon stellen in een privebericht, of mail?

Dat ik een link plaatste, is in het verkeerde keelgat geschoten bij een (overigens klein) aantal mensen. Ik heb hier een kort babbeltje over gehad met o.a. Bas en Niels, en dit is gewoon opgelost. Simpel.

Verder word mijn naam en de url naar m'n bedrijf, welke overigens netjes in mijn profiel staat, mocht je daar op kijken, ook door anderen geplaatst. Een link hier en daar naar een hostingprovider of iets word ook gedoogd. Maar goed, dat is al een gesloten punt, er zijn (welgeteld drie) klachten over gekomen, dus zal ik die niet meer plaatsen.

Karl, Jelmer, had me hier even via een PM op geattendeerd. Dan had ik hier al eerder naar gekeken, en op gereageerd.

Edit:
In de tussentijd heb ik dat verkooptopic over de splashscreen weggehaald, er zijn er genoeg van verkocht.
Gewijzigd op 08/07/2011 13:36:34 door Chris -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.