Bereken tijden xx geleden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »
Allard Keij

Allard Keij

02/03/2016 09:10:43
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Ik wil graag een scriptje maken die uitrekend hoeveel tijdsverschil er tussen twee tijden zit.

Nu heb ik dit al wel voor elkaar gekregen maar ik weet niet zeker hoe ik het aan kan geven als:

Binnen 24 uur 14 minuten geleden, 6 uur geleden, 18 uur geleden
Na 24 uur binnen dezelfde maand 1 dag geleden, 6 dagen geleden, 18 dagen geleden

Ik heb namelijk een datetime in de database staan ( YYYY-m-d i:s ) en ik wil door middel van de huidige servertime berekenen hoe lang geleden de post is geplaatst. Dan alleen niet in tijd maar in text en met bepaalde factoren zoals ik heb vermeld in het lijstje hierboven.

Ik gebruik momenteel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
        $getDate = $row["postdate"];

$postdate = new DateTime($getDate);

$showDate1 = $postdate->format("m/d");
    $showDate2 = $postdate->format("H:i");

$showDate = "$showDate1 $showDate2";

Op deze manier kan ik in ieder geval laten zien welke datum en welke tijd de post is geplaatst maar ik wil dus niet zien 03/02 09:02 maar in text hoe lang het geleden is.

Ik heb dit al wel voor elkaar gekregen met diff() maar ook hiermee krijg ik bijvoorbeeld alleen voor elkaar om het aantal uur verschil te laten zien en heb ik ook geen idee hoe ik dit om zet in text ( 2 uur geleden, 2 dagen geleden enz ).

Wat dus het idee zou moeten zijn:

Postdate: 2016-02-15 15:00:00
Huidige datum 2016-02-15 17:06
Resultaat: 2 uur geleden

Postdate: 2016-02-16 15:00:00
Huidige datum 2016-02-19 17:06
Resultaat: 3 dagen geleden

Huidige datum 2016-03-15 17:06
Resultaat: 1 maand geleden

Huidige datum 2016-03-15 17:06
Resultaat: Langer dan een maand ga ik gewoon weer de datum gebruiken ipv hoe lang geleden

Waar ik stuk look is het hele datum gebeuren. Ik zou wel het verschil tussen de uren uit kunnen rekenen en laten zien zoals bijv "2 uur geleden" maar het probleem zit hem in het feit dat de dagen, maanden en jaren gewoon doorlopen. Dus de 2 uur geleden zou op mijn manier morgen om dezelfde tijd nog altijd 2 uur geleden zijn terwijl er wel een dag bij is gekomen.

Alvast erg bedankt!
Gewijzigd op 02/03/2016 09:12:42 door Allard Keij

PHP hulp

PHP hulp

25/06/2024 21:16:51

Randy vsf

Randy vsf

02/03/2016 09:17:13
Quote Anchor link
Kijk eens naar Datetime::diff

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$date1
= new DateTime("2015-03-24 11:30");
$date2 = new DateTime("2015-06-26 16:45");
$interval = $date1->diff($date2);

$years = $interval->y;
$months = $interval->m;
$days= $interval->d;
$hours = $interval->h;
$minutes = $interval->i;
$seconds = $interval->s;

?>
Gewijzigd op 02/03/2016 09:34:22 door Randy vsf

Allard Keij

Allard Keij

02/03/2016 09:44:27
Quote Anchor link
Thanks! Ik had inderdaad al wat opgezocht over date->diff maar dat laatste stuk is me helemaal ontgaan ($interval->y etc).

Ik ga dalijk weer eens verder knutselen en kijken wat ik er van kan maken.

Erg bedankt!

Toevoeging op 02/03/2016 11:42:40:

Ik ben er mee aan de slag gegaan en heb het voor elkaar gekregen! Thanks!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

$getDate
= $row["postdate"];
    $currentdate = date('Y-m-d H:i:s');

$postdate = new DateTime($getDate);
    $serverdate = new DateTime($currentdate);
    $showDate = $postdate->diff($serverdate);

$minutes = $showDate->i;
    $hours = $showDate->h;
    $days = $showDate->d;
    $months = $showDate->m;
    $years = $showDate->Y;

$longDate1 = $postdate->format("m/d");
    $longDate2 = $postdate->format("H:i");

$showLongDate = "$longDate1 $longDate2";

if($minutes == 0 || $minutes == 1 && $hours == 0 && $days == 0 && $months == 0){
        $textdate = "JUST NOW";
    }

if($minutes >= 2 && $hours == 0 && $days == 0 && $months == 0){
        $textdate = "$minutes MINUTES AGO";
    }

if($hours == 1 && $days == 0 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$hours HOUR AGO";
    }

if($hours >= 2 && $days == 0 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$hours HOURS AGO";
    }

if($days == 1 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "YESTERDAY";
    }

if($days > 1 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$days DAYS AGO";
    }

if($months >= 1){
        $textdate = "$showLongDate";
    }

?>
Gewijzigd op 02/03/2016 11:43:38 door Allard Keij

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.