Beveiliging loginsysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 20:12:38
Quote Anchor link
Hey allemaal!

Mijn website is de afgelopen twee weken al 3x gehackt.
Mijn vorige login was beveiligd tegen sql injection
door middel van de php functie mysql_real_escape_string.
Mijn wachtwoorden werden geëncrypt door middel van md5 en sha1.
Alsnog is het de hacker gelukt in te breken op mijn account.

Ik heb mijn beveiliging versterkt door de wachtwoorden te salten,
maar ik wil toch graag even zeker zijn dat dit veilig is.

Heeft iemand nog tips voor me hoe ik mijn login nog veiliger kan maken
en hoe ik eventuele session/cookie hijacking beter tegen kan gaan?

Bij voorbaat dank!

Groetjes,
Mik

Toevoeging:
alleen het userid van de gebruiker en een random aangemaakte
key word in de sessie en cookie opgeslagen. De key zorgt ervoor
dat als iemand anders inlogt op je account je uitgelogd word met de
melding: Je bent ingelogt op een andere computer.

Het rare is dat toen de hacker inlogte op mijn account ik zelf ingelogd was
echter werd ik niet uitgelogd, dus moet het wel een session/cookie hijacking
geweest zijn.
Gewijzigd op 02/02/2011 20:15:59 door Mik PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 03:44:08
 

02/02/2011 20:16:26
Quote Anchor link
Sowieso is het handig als je probeert uit te vinden hoe die hack plaats heeft kunnen vinden (bijvoorbeeld door xss).
Verder moet je altijd een salt gebruiken bij passwords. Passwords en gebruikersnamen en de hashes ervan sla je nergens op, gebruik je alleen bij het inloggen om te vergelijken.
 
Niels K

Niels K

02/02/2011 20:19:50
Quote Anchor link
Nog even benadrukken wat Karl zegt en wat heel belangrijk is: Passwords en gebruikersnamen en de hashes ervan sla je nergens op, vooral niet in cookies of sessies.
 
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 20:22:17
Quote Anchor link
Oke top, ik zal het even gaan uitzoeken. Maar je zegt op het laatst dat je de hashes van je gebruikersnaam of wachtwoord nergens mag opslaan.. maar hoe kan ik ze dan vergelijken? Of bedoel je daarmee niet in sessies of cookies? Want ik sla ze dus gesalt op in mijn database
 

02/02/2011 20:22:53
Quote Anchor link
Ja, alleen gesalt in db mag.
 
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 20:24:01
Quote Anchor link
Oke top hartelijk bedankt. Naja zo heb ik het nu dus ook. Verder nog eventuele tips? of is dit ongeveer het maximale wat je uit je beveiliging kan halen?

Toevoeging op 02/02/2011 20:28:22:

Deze salt heb ik trouwens gevonden hier op phphulp
Maar is het handiger om het eerst te salte en dan eventueel nog md5 en/of sha1 eraan toe te voegen, of eerst md5/sha1 en daarna de salt.

Is dit script ook veilig en moet ik zelf nog het een en ander veranderen?
Ben nog niet zo bekend met salten namelijk
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

function salt($pass, $salt="ag7dy23kl6yw4bd9x0k3", $str="")
{

    $pass = str_replace(" ", "", $pass);
    $pass = strrev($pass);

    $arr[0] = strlen($pass);
    $arr[1] = strlen($salt);
    
    while($arr[0] > $arr[1] + 1)
    {

        $salt = $salt.$salt;
        $arr[1] = strlen($salt);
    }


    $split_len = floor(max($arr) / (min($arr) - 1));
    
    $salt = explode(" ", chunk_split($salt, $split_len, " "));
    array_pop($salt);
    $salt = array_reverse($salt);
    
    $j = $arr[0] > count($salt) ? $arr[0] : count($salt);
    
    for($i=0; $i<$j; $i++)
    {

        if(isset($pass{$i}))    $str .= $pass{$i};
        if(isset($salt[$i]))    $str .= $salt[$i];
    }

    
    return $str;
}


?>
 
Niels K

Niels K

02/02/2011 20:44:26
Quote Anchor link
Salt is heel simpel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
sha1($password . $salt);
?>

Onzin wat je hierboven post, is allemaal te veel werk :-)
Gewijzigd op 02/02/2011 20:44:52 door Niels K
 
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 20:51:00
Quote Anchor link
Oke top hartelijk bedankt. Maar als ik het goed bedrijp
dan word dus bijvoorbeeld bij dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$wachtwoord
= "wachtwoord";
$salt = "123qwe123qwe";
?>

Dan word dit dus geencrypt als in sha1:

wachtwoord123qwe123qwe?

Is het dan niet veiliger om om de zoveel letters in een wachtwoord
een deel van de salt toe te voegen of eventueel de gehele salt?
Gewijzigd op 02/02/2011 20:52:28 door Mik PHP
 
Jasper hoi

jasper hoi

02/02/2011 20:59:59
Quote Anchor link
het idee van een salt is dat het moeilijker word om een wachtwoord te brute forceren. (hoe langer je wachtwoord, hoe moeilijker).
Zelf gebruik ik altijd sha1(), omdat die moeilijker is om te brute force dan md5()

(correct me if i'am wrong)
 
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 21:03:52
Quote Anchor link
Ja dat heb ik ook veel gehoord.. Alleen ik gebruikTE dan eerst altijd md5(sha1())
of andersom, maar nu wil ik dus md5(sha1(salt())) gaan gebruiken.. Of misschien haal ik de hele md5 er wel uit aangezien hij vrij onveilig is..

Aan de ene kant is het beter want als ze de md5 hacken dan moeten ze die sha1 nog zien te hacken en als ze die gehackt hebben de salt nog
Gewijzigd op 02/02/2011 21:04:17 door Mik PHP
 
Niels K

Niels K

02/02/2011 21:42:28
Quote Anchor link
Nee, encryptie over encryptie is niet aan te raden, er gaan zelf geruchten rond dat het juist makkelijker te kraken is.

Simpel zoals ik zei:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$salt
= 'as;dhaklwjtholwutlkajfliaguytaweuifhasjklfnaerhtapsduhfljkhan;';
$query = "INSERT INTO .. (...) VALUES( '" .sha1($_POST['password'] . $salt). "' )";
?>


goeie salt vind je niet? Was gewoon even 3 keer domweg wat toetsen indrukken :P
Gewijzigd op 02/02/2011 21:43:02 door Niels K
 
Jasper hoi

jasper hoi

02/02/2011 22:07:04
Quote Anchor link
misschien een vreemd idee, maar waarom zou je dit niet doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$salt
= "gfbf7&#^EFBEAFVYIGR&r8gufbu8e5y';.'m";
$password = "jewachtwoord";

$passwordHash = sha1($salt.md5($password));
?>


Zoals Niels zei, is encryptie over encryptie niet aan te raden. Maar dat los je (volgens mij dan) nu toch op door die salt toe te voegen.
 
Mik PHP

Mik PHP

02/02/2011 22:10:06
Quote Anchor link
Volgens mij ook ja, maar goed.

Die salt die ik hierboven gepost heb die plakt stukjes van een omgekeerde salt
dus bijf:
$salt = "1234";
$pw = "niceworkdude"
daar maakt hij dan 4dude3nice2work1 van
dat dan nog even encrypten door sha1 en voila, sterk pw bijna niet te kraken toch?


Toevoeging op 02/02/2011 22:14:35:

PS: Op zich heeft niels gelijk.. want als je namelijk een wachtwoord hebt als: "Hallo"
en de md5 enctyptie zou dan bij wijs van spreken dsajdasd998u3jkd zijn en je hackt op de een of andere manier die sha dan zie je dit: gfbf7&#^EFBEAFVYIGR&r8gufbu8e5y';.'mhallo dan is hij op zich makkelijk te kraken.

Toevoeging op 02/02/2011 22:15:49:

Onee laat maar, dan zie je de geencrypte md5 nog ik ben moe, laat maar..

Toevoeging op 02/02/2011 22:16:08:

maar alsnog is die salt dan wel onnodig geweest.
Gewijzigd op 02/02/2011 22:15:45 door Mik PHP
 
Wouter H

wouter H

01/04/2011 12:24:27
Quote Anchor link
Hallo, ik ben ook met een login-script bezig. En allemaal zo veilig mogelijk natuurlijk.

En zo heb ik gelezen over "SHA256"
En dat deze geprefereerd wordt over md5 en sha1

Wat is jullie mening daarover?

Bijvoorbaat dank,

Groeten
 
- SanThe -

- SanThe -

01/04/2011 12:48:17
Quote Anchor link
Wouter H op 01/04/2011 12:24:27:
En zo heb ik gelezen over "SHA256"
En dat deze geprefereerd wordt over md5 en sha1


MD5 is 32 characters.
SHA is 40 characters.
SHA256 is 256 characters, dus wat lastiger te kraken.
 
Wouter H

wouter H

01/04/2011 13:05:56
Quote Anchor link
thanks
 
Maarten PHP

Maarten PHP

03/04/2011 13:27:16
Quote Anchor link
Is een salt met allemaal rara tekens ook goed?
BV: (*^&^%$#@(*^&^%$#@!@#)*(*^&^%$#@
is dit ook veilig

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
function salt($password) {
   $salt = '(*^&^%$#@(*^&^%$#@!@#)*(*^&^%$#@';
   return sha1(md5(sha1($salt . md5($salt . sha1($password . $salt . $password) . $salt). $salt). $password). $salt);
}

?>
Gewijzigd op 03/04/2011 13:39:11 door Maarten PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/04/2011 13:30:05
Quote Anchor link
Ja, het gaat erom dat het wachtwoord niet te bruteforcen is. De password-string wordt gewoon aanzienlijk langer erdoor. Ook dictionairy-attacks behoren dan tot het verleden.
 
Maarten PHP

Maarten PHP

03/04/2011 13:31:40
Quote Anchor link
Ik heb me berichtje van denet aangepast nog steeds veilig? de code?
Is het te kraken?
Gewijzigd op 03/04/2011 13:33:42 door Maarten PHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.