bewerking zwaar?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer gezocht die mee wil denken in archite

Functieomschrijving Ben jij een C# ontwikkelaar die ook kennis heeft van VB.NET en/of Java? Krijg jij energie van het verbeteren van software m.b.v. C# om een betere Enterprise Application Integration te krijgen? Lees dan snel verder! Verantwoordelijk voor de volledige ontwikkelcyclus; Meedenken in de architectuur van de applicaties, EAI is hierin key!; Verbeteren en doorontwikkelen van bestaande software, voornamelijk met C#; Bruggenbouwer van functioneel naar development, waarbij je zelf ook hands-on bezig bent; Direct schakelen met interne klanten. Functie-eisen HBO werk- en denk niveau; Ervaring met EAI is een pre; Aantoonbare ervaring met het doorontwikkelen van bestaande software; Je hebt

Bekijk vacature »

Allround applicatiebeheerder (technisch-functionee

Kunstmuseum Den Haag is een van Nederlands grootste en best bezochte musea voor moderne kunst. Het is gevestigd in een betoverend gebouw van de architect Berlage. De collectie, met 160.000 kunstwerken, is internationaal toonaangevend en bevat onder andere moderne en hedendaagse beeldende kunst, fotografie, mode en toegepaste kunst. Per jaar organiseren we ongeveer dertig tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Fotomuseum Den Haag en GEM, Museum voor actuele kunst behoren ook tot Kunstmuseum Den Haag. Kunstmuseum Den Haag zoekt voor de afdeling ICT ter aanvulling van het team, een: Allround applicatiebeheerder (technisch-functioneel) voor 36 uur per week Afdeling en functie De

Bekijk vacature »

Developer / Techneut / Oracle APEX / Ondernemend

Functieomschrijving Ben jij een echte Techneut die het leuk vindt om in verschillende talen te ontwikkelen waarbij je als Ontwikkelaar te maken krijgt met 500 TB aan storage? Lees dan snel verder! Verbeteren van bestaande product; Ontwikkelen nieuwe modules; Achterhalen requirements bij de klanten; Installatie op locatie; Verwerken van maatwerk verzoeken. Functie-eisen Hbo-werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; Kennis en ervaring van Oracle, het liefst Apex; Je bent bekend met Elasticsearch; Je bent ondernemend en communicatief vaardig. Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie zal je terecht komen in een team van 7 techneuten. Wat al deze techneuten kenmerkt, is dat

Bekijk vacature »

Android Developer

Als Mobile Developer zorg jij voor een ultieme klantervaring voor het zoeken en kopen van producten bij Coolblue via de app. Hoe word ik Android Developer bij Coolblue? Je bent succesvol in het schrijven van Kotlin of Java code en werkt nauw samen met je collega’s, bijvoorbeeld in de vorm van pair programming, om de kwaliteit te waarborgen. Daarbij denk je na over technische keuzes zoals architectuur, tools en processen. Verder houd je de prestaties van de app in de gaten en analyseer je met het team hoe je dit kunt verbeteren. Het werken volgens Scrum methode is jouw niet

Bekijk vacature »

Senior .NET developer / .NET Core / C# / Architect

Functieomschrijving Ben jij een Senior .NET developer met meerdere jaren ervaring en wil jij deze ervaring graag inzetten bij een gerenommeerde organisatie die alleen maar de meest innovatieve projecten oppakt? Heb jij interesse in IoT, AI en complexe datastromen en wil jij meedenken over architectuur vraagstukken? Lees dan nu verder! Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit: Het ontwikkelen van kwalitatief sterke code met C#, .NET Core en Azure; Het van scratch af aan bouwen van oplossingen, platformen, apps en andere portalen; Het meedenken over architectuur vraagstukken; Het leveren van technische input tijdens (pre)sales trajecten; Het bouwen van koppelingen middels API's; Het

Bekijk vacature »

C# Angular Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving C# Angular Developer Ontwikkelaar Ontwikkelen in C#.Net in maatwerk applicaties; Nieuwbouw en uitbouw van de systemen; Ondersteuning bieden aan de klanten op de applicaties; Requirements in kaart brengen; Maken van een technisch ontwerp. Functie-eisen HBO/WO diploma is een eis; Minimaal 3 jaar ervaring met Angular, C#.Net, HTML, CSS, Javascript; Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal; Ervaring met relationele databases of mobiele oplossingen is gewenst; Makkelijk in de omgang, analytisch en communicatief. Bedrijfsomschrijving Onze klant is een IT dienstverlener, ter versterking van het team zijn ze op zoek naar een ervaren Ontwikkelaar. Development bestaat uit 24 developers verdeeld

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

As an iOS Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an iOS Developer at Coolblue? You feel comfortable writing Swift code and working together with your colleagues to guarantee high quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyse with your team how to improve it. Following scrum is second nature to you. In short, you get a lot of energy from building an

Bekijk vacature »

Microservice PHP developer gezocht voor dynamisch

Functieomschrijving We zoeken voor deze klant een PHP (back-end) ontwikkelaar met minimaal 3 jaar steady werkervaring. Het is belangrijk dat je graag met nieuwe technologieën werkt en echt kwaliteit wil leveren. Ze werken hier voornamelijk met Symfony maar uiteraard ook uitstapjes naar andere technieken. Zo werken ze onder andere technieken als NoSQL en Kubernetes. Het team bestaat uit zo'n 6 developers en er wordt in een open sfeer gewerkt. Elke ochtend begin je met een stand-up meeting en je zal continu in contact staan met je collega's. Functie-eisen – Je hebt HBO werk en/of denk niveau; – Je hebt ervaring

Bekijk vacature »

Android Developer

As a Mobile Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an Android Developer at Coolblue? Your specialty is Android so you are successful in writing Kotlin or Java code and do some pair programming with your colleagues to guarantee higher quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyse with your team how to improve it. Following Scrum is something you do automatically as

Bekijk vacature »

C# (WPF) developer gezocht, omgeving Ridderkerk

Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Ridderkerk, dat zich richt op een specifieke branche binnen de logistieke sector, zijn we op zoek naar een .NET C# developer met bij voorkeur kennis van WPF en MVVM. Het gaat hier om een bedrijf van circa 20 mensen met een informele leuke bedrijfscultuur en korte lijnen. Er werken meerdere .NET developers maar het team waarbinnen je komt te werken bestaat uit 3 .NET C# developers. Het product waar je aan werkt is bedrijfskritisch en wordt 24/7 gebruikt. Het is een innovatief product dat recentelijk in de markt is gezet maar waar nog

Bekijk vacature »

.Net Developer - B2B & B2C klantportalen, were

Al meer dan 25 jaar bouwt dit hecht en informeel team software developers in Rotterdam complexe bedrijfskritische (web & mobile) applicaties voor het MBK en multinationals, zowel in het binnen- als buitenland. Ze bouwen uiteenlopende applicaties voor uiteenlopende klanten. Om maar wat voorbeelden van organisaties en software oplossingen te noemen: Een uitgebreid ERP en projectmanagement systeem, waardoor een bouwbedrijf haar processen wereldwijd just-in-time kan inrichten. Een klantportaal voor een verzekeringsmaatschappij, waardoor 2+ miljoen klanten gebruiksvriendelijk hun zaken regelen en inzien. Een patiënten portaal voor de registratie, bijhouden van het patenten dossier, de planning en facturatie van de zorg zodat de

Bekijk vacature »

Lead Developer .NET

Functie­omschrijving "De vrijheid krijgen om onderzoek te plegen en te kunnen werken met de meest nieuwe en geavanceerde technieken heb ik nog nergens zo goed kunnen toepassen als binnen het .Net-team van het MCC. De verschillende Belastingdienst-onderdelen verwachten een ontwikkelplatform waar ze op kunnen vertrouwen. Een tevreden klant als ultiem doel." Pim Albers - Lead developer bij de Belastingdienst. Het mobile competence center van de Belastingdienst (IV-GBS-MCC) bestaat uit twee nauw samenwerkende onderdelen, namelijk het app-team en het .NET-team. Het app-team ontwikkelt mobiele oplossingen voor burgers en bedrijven, voor de medewerkers van de Belastingdienst en voor andere rijksdiensten. Jouw team,

Bekijk vacature »

Junior / Medior BI Ontwikkelaar

Uitdagende Medior BI Ontwikkelaars positie binnen een hecht team uin de energie sector in Vlissingen. Je draagt bij aan het nemen van data gedreven beslissingen voor de organisatie welke impact maken op strategisch en tactisch niveau. Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op productie, handel én levering van energieproducten en-diensten op dezakelijke markt. Door mondiale prijsbewegingen van grondstoffen en de transitie naar eenduurzame, CO2-neutrale energievoorziening, zijn energiemarkten zeer dynamischen volatiel.Daarom optimaliseren we onze portefeuille aan zeer flexibele productie-, transport-enopslagcapaciteit continu en handelen we 24 uur per dag, 7 dagen per week. In deze dynamischeenergiemarkt iszijde stabiele factor.Dat is altijd zo geweest!

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Functieomschrijving Wil jij je als Java Developer bezighouden met complexe materie, jouw kennis van Java inzetten in een groot Europees project en compleet nieuwe modules bouwen met behulp van Java? Lees dan snel verder! (Door-)ontwikkelen van de applicaties; Redesignen van bestaande modules; Uitvoeren van Unit testen; Requirements omzetten naar ontwerpen; Afstemmen met de klant/eindgebruikers. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Kennis van minimaal Java 8; Ervaring met CI/CD, Docker, Kubernetes en SAML is mooi meegenomen; Je bent communicatief vaardig en houdt het security aspect goed in de gaten. Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen

Bekijk vacature »

UX designer

UX designer - Transport Categorie: Digital Customer Experience Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands Vacaturenummer: J0220-0525 Type dienstverband: Full Time Functiebeschrijving: Laat jij jouw werk als UX designer dagelijks aan honderdduizenden mensen zien? Als UX designer bij onze Public Transport klanten kun jij jezelf verder ontwikkelen in de nieuwste technologieën met state-of-the-art tooling Wat ga je doen? Als ervaren UX designer werk je aan uitdagende projecten bij onze Public Transport klanten. Je draagt bij aan het leveren en ontwikkelen van uitdagende programma’s in een innovatieve en leuke omgeving. Bij onze klanten draait alles om de reiziger. Door de groei van het aantal

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 13:40:45
Quote Anchor link
Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het controleren of een bestand bestaat (via file_exists) een vrij "zware" bewerking is vergeleken bij standaard functies zoals echo of isset (om maar eens wat te noemen). In mijn gedachten staat er op de server fysiek een bestand. Php voert dan een proces uit en gaat daarbij proberen contact te maken met het fysieke bestand op de server. Zou je een parallel trekken met de echte wereld, dan heb ik het gevoel dat de functie echo een mannetje is die z'n mond opentrekt en iets zegt en dat de functie file_exists een mannetje is dat een bepaalde weg moet bewandelen (van de ene naar de andere directory) en via een een aantal gangetjes en kamers terecht komt bij de laatste kamer waar hij moet rondkijken of daar een bepaald bestand aanwezig is.

Voor mijn gevoel is dit laatste proces vrij traag omdat er een bepaalde weg moet worden bewandeld en levert het vergeleken met een simpele echo meer risico op, want stel dat het mannetje uitglijdt en het bestand beschadigt!

Oké... tot zover een kijkje in mijn gedachtenwereld (nee, ik ben volledig nuchter) maar wie weet hoe het er in het echt aan toe gaat? Is een file_exists controle een "zware" operatie en zijn er risico's aan verbonden? Of is het volledig te vergelijken met bijv. een echo?

PHP hulp

PHP hulp

14/08/2020 07:15:37

Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 13:53:56
Quote Anchor link
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer (en dus zwaarder) dan wanneer je alles in 1 map hebt staan. en de functie geeft natuurlijk een true/ false terug, dus je kan gewoon in de if al neerzetten. hoe zwaar file_exists precies is in verhouding, weet ik niet

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 13:54:47
Quote Anchor link
Ozzie,
Ik heb er eventjes op gezocht vind niet snel iets maar dit is misschien wel belangrijk:(php.net)
"Warning,
This function returns FALSE for files inaccessible due to safe mode restrictions. However these files still can be included if they are located in safe_mode_include_dir."!

Verder had ik nog gevonden dat het bestand alleen kon beschadigen wanneer je file "file_get_contents" gebruikt en de verbinding halverwege wegvalt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:00:24
Quote Anchor link
Jeroen vd op 29/03/2012 13:53:56:
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer

Ik geef gewoon het exacte pad aan waar het bestand staat.

@Bas: jouw 1e opmerking is niet echt relevant. Wat betreft je 2e opmerking stond daar bij dat file_exists een bestand niet kan beschadigen?

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 14:02:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/03/2012 14:00:24:
Jeroen vd op 29/03/2012 13:53:56:
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer

Ik geef gewoon het exacte pad aan waar het bestand staat.

@Bas: jouw 1e opmerking is niet echt relevant. Wat betreft je 2e opmerking stond daar bij dat file_exists een bestand niet kan beschadigen?

Ozzie,
Het stond er niet bij nee, was gewoon een lijst met alle php functies die iets kunnen beschadigen. file_exists stond daar niet bij.

Toevoeging op 29/03/2012 14:03:57:

-Maakt wel uit of je een bestand van een andere server leest! Of gewoon je eigen!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:06:34
Quote Anchor link
Heb je een link naar die lijst?

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 14:29:56
Quote Anchor link
Zal even kijken of ik hem nog kan vinden zit namelijk net in de trein. En was net nog thuis.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:42:41
Quote Anchor link
Oké... zou leuk zijn!

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 15:04:04
Quote Anchor link
Uhm, op mobiel kan ik hem zo gauw niet vinden. Over 1,5 uur ben ik thuis dan stuur ik hem je.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 15:05:27
Quote Anchor link
Oké... ben benieuwd.

Iemand anders die wellicht nog een aanvulling heeft wat betreft de file_exists functie?

- SanThe -

- SanThe -

29/03/2012 15:53:43
Quote Anchor link
Bij file_exists moet de harde schijf (mechanisch) iets doen. Dat is logischerwijs 'zwaarder' dan een echo (electronisch) die enkel iets op het scherm zet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 16:05:27
Quote Anchor link
Interessant SanThe, dat is inderdaad ook wel mijn gedachte...

Maar ik vraag me af of dit inderdaad zo is. Is een file uberhaupt een fysiek "ding" op de harde schijf? Of wordt dit misschien wel vertaald naar een stukje geheugen? Ben benieuwd of iemand mijn vraag kan beantwoorden op basis van de feiten (in plaats van op basis van mijn onderbuikgevoel).

Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 16:10:11
Quote Anchor link
een file, maakt niet uit welke, is fysiek opgeslagen op wat voor een schijf ook, als eentjes en nulletjes.

een echo is niets anders dan een proces: er komt geen schijf bij kijken, alleen het virtueel geheugen - zoals de naam aangeeft, niets fysieks

wanneer jij in jouw code een file aanroept, zal er dus altijd aan de schijf gevraagd moeten worden hoe en wat. en dat is fysiek belastend.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 16:14:37
Quote Anchor link
Hmmm, oké. Dat klinkt plausibel. Maar wanneer moet je echt gaan "uitkijken" dat je niet teveel file_exists gebruikt gedurende 1 pagina-aanroep? Mag je dat gerust 10x doen? 100x? 500x?

En kan je een file "kapot" maken? Er moet immers een schijfbewerking worden uitgevoerd.

Mark PHP

Mark PHP

29/03/2012 16:49:20
Quote Anchor link
Tip: gebruik XDebug in combinatie met een tool als CacheGrind (WinCacheGrind voor Windows) om te zien hoevaak en hoelang een functie wordt uitgevoerd. Zie voorbeeld.

File exists kan verder niets "kapot" maken (wat versta je daaronder), al moet je wel rekening houden met het feit dat de output gecached wordt. Zie NOTE op http://www.php.net/file_exists .
Gewijzigd op 29/03/2012 16:49:35 door Mark PHP

Jacco Brandt

Jacco Brandt

29/03/2012 17:49:26
Quote Anchor link
Ik vond dit wel een belangrijke note:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Note: Because PHP's integer type is signed and many platforms use 32bit integers, some filesystem functions may return unexpected results for files which are larger than 2GB.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/03/2012 17:59:42
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/03/2012 16:14:37:
Hmmm, oké. Dat klinkt plausibel. Maar wanneer moet je echt gaan "uitkijken" dat je niet teveel file_exists gebruikt gedurende 1 pagina-aanroep? Mag je dat gerust 10x doen? 100x? 500x?

Ik heb een scriptje gehad waarbij na een query, bij ieder resultaa werd gekeken of een map bestond. De laadtijd liep daarmee tot 10 sec op bij 100 records

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 18:03:23
Quote Anchor link
Hmmm... was dat niet gewoon een slechte query dan :D

Dit zou inhouden dat 10xfile_exists een seconde kost. Dat lijkt me sterk.

Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 18:04:15
Quote Anchor link
oftewel 0.1 sec per gebruik van de functie, op jouw systeem

Toevoeging op 29/03/2012 18:04:42:

en ik vind het vrij plausibel eigenlijk

Mark PHP

Mark PHP

29/03/2012 18:08:17
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 29/03/2012 17:59:42:
Ik heb een scriptje gehad waarbij na een query, bij ieder resultaa werd gekeken of een map bestond. De laadtijd liep daarmee tot 10 sec op bij 100 records

Waardeloze "test". Dit zal ongetwijfeld aan de query liggen (100 queries is sowieso not the way to go).

Ter vergelijking, Smarty roept, afhankelijk van de complexiteit van de templates, soms over de paar duizend file_exists' aan. De totale executietijd blijft onder de seconde.

Maar nogmaals, meten is weten, dus installeer XDebug en kijk wat in je scripts de meeste tijd kost, en ga dat optimaliseren. Of dat nu functie A of B is. Liever één functie die een minuut duurt, dan 60 functies die ieder één seconde duren.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/03/2012 18:31:20
Quote Anchor link
Mark PHP op 29/03/2012 18:08:17:
Waardeloze "test". Dit zal ongetwijfeld aan de query liggen (100 queries is sowieso not the way to go).

Het was maar 1 query, maar bij de while-loop om de resultaten te echoen werd de map geconrtoleerd

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.