Broncode beschermen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 16:38:19
Quote Anchor link
Heeft iemand ervaring met het beschermen van broncode en wat daar bij komt kijken? Ik zie pakketten zoals Zend Guard en ionCube, maar hoe werken deze in de praktijk en is de code dan nog wel makkelijk (op afstand) te beheren? Of moet ik eerst lokaal alles encoden om het vervolgens allemaal te kopiëren naar de live server?

Ik weet niet of dit van belang is, maar we draaien MacOS als server met Apache, PHP en MySQL. Geen frameworks of iets dergelijks. Oplossingen mogen zowel betaald als gratis (open source) zijn.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 05:20:48
 
Reshad F

Reshad F

02/04/2014 16:51:46
Quote Anchor link
Je bedoelt de broncode als in de broncode die je ziet wanneer je rechtermuisknop -> bronpagina ziet?


Stop dan maar met zoeken want een manier om dit te beschermen vind je niet en zal je nooit vinden maar je kan het wel onleesbaar maken door het net als google te doen :) maar dan nog zou je alleen html zien en js
Gewijzigd op 02/04/2014 16:53:46 door Reshad F
 
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 16:54:04
Quote Anchor link
Neen, als zijnde de daadwerkelijke PHP code op de server. We draaien een applicatie op servers die in beheer zijn van onze klanten. We willen de code en daarmee onze product (intellectueel eigendom) beschermen tegen gebruik zonder onze toestemming.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 16:56:48
Quote Anchor link
Dit is niet te encoden, althans.... niet volledig.

Je moet daarom altijd zorgen dat je het origineel in bezit hebt, maar bij dergelijke projecten zullen deze altijd in een GIT/SVN/CVS omgeving staan. Waarna ze bij het deployen door de decoder heen gaan.
Gewijzigd op 02/04/2014 16:57:06 door - Ariën -
 
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 17:01:41
Quote Anchor link
Kun je dat eens toelichten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 17:05:30
Quote Anchor link
Het gaat erom dat je de originele code gewoon in bezit hebt, want Zend/Iocube is niet zomaar terug te reversen.

Bij grote projecten wordt vaak aan versie-beheer gedaan. Geen verplichting, maar puur een voorbeeld over de workflow van het werken aan een project.
Gewijzigd op 02/04/2014 17:06:11 door - Ariën -
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

02/04/2014 17:48:24
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets als dit :
Afbeelding
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 17:51:15
Quote Anchor link
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 11:25:49
Quote Anchor link
Ik zou ook voor IonCube gaan, met Zend Guard als goede tweede, omdat ze geen PHP-script versleutelen, maar opcode. Ze verhogen daarmee beide als PHP-accelerator meteen de performance.

Iets schimmigs verbergen in versleutelde opcode is bij beide echter natuurlijk nog steeds mogelijk, dus ik zou me wel twee keer bedenken voordat ik iets uit onbekende bron installeer dat IonCube of Zend Guard gebruikt. (Of je moet het ding in een sandbox plus een firewall verpakken, maar dan verlies je weer performance en blijft mogelijk toch nog een beveiligingslek onontdekt.)

Een alternatief is niet alle PHP-code bij de opdrachtgever parkeren, maar een API gebruiken. Eenvoudig maar herkenbaar praktijkvoorbeeld: je hoeft klanten niet je complete postcodedatabase cadeau te doen; je kunt ook een postcode-API beschikbaar stellen.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/11/2020 15:41:23
Quote Anchor link
Nu heb ik zelf noodzaak aan het beschermen van IE (intellectueel eigendom), en vond deze oude thread.
Inmiddels:
- blijft Zend Guard hangen op PHP 5.6
- zit IonCube op versie 10 en kan t/m PHP 7.2
- kan SourceGuardian t/m PHP 7.4

Van wat ik her en der op internet zou de performance van IonCube beter zijn, maar ook Source Guardian belooft versleuteling van bytecode.

Er zijn obscure sites die beloven de versleuteling te kunnen kraken, wat me niet helemaal geruststelt. (https://www.startpage.com/do/dsearch?query=decode+ioncube)

De enige andere optie die ik ken om IE te beschermen als onderdeel van een bedrijfsgeheim is door de code niet prijs te geven aan een klant, bijvoorbeeld door extern te hosten op een server in eigen beheer.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Zijn er tegenwoordig nieuwe inzichten in hoe IE te beschermen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2020 17:02:25
Quote Anchor link
Tegenwoordig is SaaS behoorlijk in, en dan hoef je niet aan zulke bescherming te denken omdat je het zelf voor de klant host.

Maar als je toch zelf het product wilt verkopen aan de klant, die het zelf host dan is IonCube nog steeds de beste oplossing. Ik zie dat ze ook PHP 7.3 en 7.3 ondersteunen, zolang de nieuwe functies van deze versies maar niet gebruikt worden.

Of het veilig is durf ik niet te zeggen. In een ver verleden heb ik ooit eens uit onderzoek een Zend-encoded PHP-applicatie gedecompileerd met wat een dergelijke encoder. Volgens mij werkte dat programma door 'reversed engineering' toe te passen. De stijl van programmeren was ook totaal anders. Een switch() werd uiteindelijk vertaald in een sloot if-else'jes. En geavanceerde array's werden een onleesbare spaghetti-brei. Vanzelfsprekend was er dus ook geen commentaarblok te lezen.

Als je het product in encoded versie aan een klant wilt leveren. Zorg dan voor een goede waterdichte juridische clausule dat het niet toegestana is om de applicatie te reverse-engineren of de source probeert te achterhalen. Je kan eventueel nog een licentiecheck inbouwen die elke dag een seintje geeft, of een controle uitvoeren of de bestanden ongewijzigd zijn (met md5_file() ). In dat laatste geval moet je bij nieuwe versies van de bestanden wel de juiste hash bijhouden.
Gewijzigd op 04/11/2020 17:03:08 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

04/11/2020 18:09:04
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/04/2014 17:51:15:
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.


Link werkt niet :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2020 18:32:17
Quote Anchor link
Jan R op 04/11/2020 18:09:04:
- Ariën - op 02/04/2014 17:51:15:
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.


Link werkt niet :(

Al weer 6,5 jaar oud.
Gewijzigd op 04/11/2020 18:32:48 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.