browser push notificaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

22/01/2020 21:14:29
Quote Anchor link
Beste,

Iemand ervaring met browser notificaties?
Ik wil een notificatie sturen. Ook als je de website niet open hebt.
Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Is hier een makkelijk framework voor?
Ik krijg veel resultaten van hele oude topics, of van diensten waarbij je via hun notificaties kunt sturen. Of github juist weer hele projecten die je eerst moet installeren. Ik zoek gewoon iets wat ik even kan toevoegen, klaar. Het is toch gewoon een stukje javascript?

Iemand een linkje of zo?
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 04:41:21
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

22/01/2020 21:36:52
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2020 22:06:22
Quote Anchor link
Je hebt wel een worker nodig die op de achtergrond draait en de notificaties wegstuurt. Daarom kom je vaak server-side scripts tegen.

Of je moet een 3rd-party zoals OneSignal gebruiken.
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 06:27:03
Quote Anchor link
@Rob, inderdaad een dubbele post, excuus ;-)

@Arien, ik heb een shared hosting, dus als ik iets moet installeren houd het op. Is er dan een API voor of zo?
OneSignal is vergelijkbaar met SendPulse die ik had gevonden, maar na aanmelding krijg een platform waar ik een notificatie kan samenstellen. Ik wil zelf een bericht dat uit PHP komt doorsturen als notificatie. Op de frontpage staat dat ze een API hebben, maar kan 'm vervolgens nergens vinden.
Dan weet ik in ieder geval dat ik in deze hoek moet blijven zoeken.

edit:typo's
Gewijzigd op 23/01/2020 10:11:16 door Michael -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 08:39:24
Quote Anchor link
Apart, dan hebben ze die link verstopt? Via Google vind ik hem wel:
https://documentation.onesignal.com/docs/onesignal-api en dit is die van SendPulse: https://sendpulse.com/integrations/api/web-push
Gewijzigd op 23/01/2020 08:44:29 door - Ariën -
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 10:11:52
Quote Anchor link
Thanks Arien. Ik ga even kijken welke het handigst is.

Toevoeging op 23/01/2020 21:00:57:

Arien, heb je ervaring met OneSignal? Ik krijg SendPulse niet juist voor elkaar, notificatie op de desktop verschijnt wel, maar vervolgens niet in de lijst met subscribers. Op de mobiel helemaal geen notificatie. Dus OneSignal geprobeerd. Hier kun je iets meer instellen dan alleen de standaard notificatie (die grappig genoeg niet wordt aanbevolen) zoals bij SendPulse. Slide prompt gekozen (die wordt aanbevolen). Op de desktop verschijnt deze netjes. Waarna acceptatie alsnog de standaard prompt van de browser komt. Vervolgens verschijnt deze inderdaad als subscriber in de dashboard.

Nu graag nog op de mobiel.
Hier verschijnt geen melding. Voor de custom-link gekozen, maar zelfs deze knop verschijnt wel op de desktop, maar niet op de mobiel. Waar kan dit aan liggen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:03:11
Quote Anchor link
Ooit heb ik eens een paar testjes er mee gedaan, maar ik moet er nog wat moois mee doen om er echt een mening over te kunnen geven ;-)
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 21:42:35
Quote Anchor link
Misschien is vandaag de dag? Kun je me daarna zeggen hoe je 't hebt gedaan ;-)
Het ligt niet aan mijn mobiel, anderen zien ook geen notificatie of knop. Mogelijk moet je dus nog ergens iets aanzetten of zo.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:44:56
Quote Anchor link
Ik doelde zelf op OneSignal, en niet op SendPulse. Met die laatste heb ik geen uitgebreide ervaring.
Ik ga van het weekend eens wat uitgebreider mee spelen.
 
Michael -

Michael -

24/01/2020 06:22:09
Quote Anchor link
Ik doelde ook op OneSignal. Die andere heeft die opties niet.
Notificatie vanuit PHP werkt ook allemaal prima. Alleen jammer dat mobiel dus nog niet werkt. Kan er weinig nuttigs over vinden.

Toevoeging op 24/01/2020 19:07:44:

De website moet wel ten alle tijden het zelfde zijn. Je kunt de notificaties maar vanaf 1 domein activeren.
Dat houd dus in als je https://domein.tld instelt, dat https://www.domein.tld en http://domein.tld niet werken (als in, vraagt niet of je notificaties wil.)
Nou wil ik dus alles doorsturen naar https://domein.tld, maar ik krijg een ERR_TOO_MANY_REDIRECTS.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\. [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(?:www\.)?(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ https://%1%{REQUEST_URI} [L,NE,R=301]

Bron

Edit:
Opgelost. Het antwoord op 't htaccess gedeelte is hier te vinden.


Update:
Het werkt nu redelijk. Notificaties verschijnen nog niet altijd even goed, maar dan is de button (custom link) te gebruiken. Voor dit doeleinde is dat niet zo belangrijk.
De API werkt prima. Het was even zoeken hoe alles in te stellen.
Enige nadeel vind ik nog dat de bestanden worden herkend en standaard worden geblokkeerd als zijnde trackers. Dus de website moet eerste aangegeven worden als vertrouwt. Ik zie dat sites die hun eigen "worker" hebben dit probleem niet hebben. Maar ook dat is voor dit doeleinde niet zo belangrijk.
Gewijzigd op 25/01/2020 13:19:12 door Michael -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 18:00:49
Quote Anchor link
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

26/01/2020 21:43:54
Quote Anchor link
Ik kop 'm maar nogmaals in: https://github.com/Minishlink/web-push-php-example
- server side alles PHP (dus geen node.js nodig)
- client side uiteraard een JS worker
- geen afhankelijkheid van een 3e partij (met een prijskaartje)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 23:06:15
Quote Anchor link
Ik dacht dat zo'n worker altijd via een server moest?
Wat zijn de redenen waarom je een worker zowel serverside als clientside kan uitvoeren?
 
Michael -

Michael -

27/01/2020 01:48:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/01/2020 18:00:49:
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.


Klopt, maar voor dit doel werkt t perfect zo. Je hebt er dan gelijk een duidelijk dashboard die alle gebruikers en berichten bijhoudt. Je kunt zien hoeveel er geslaagd zijn. Hoevaak erop geklikt is enz enz.
Teveel om voor dit doel zelf te maken.

@Rob ik kan me haast niet voorstellen dat dit ook offline push berichten kan sturen, wat voor mij wel belangrijk is. Ik kwam wel meer van dit soort projecten tegen maar werkt alleen bij online/actieve ontvangers.
Weet je of dat hier ook voor geldt?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

27/01/2020 09:29:26
Quote Anchor link
Dit werkt ook offline. Als je je "aanmeld" (dit gaat via javascript) krijg je "van de browser" wat gegevens terug (endpoint, key, token). Die moet je dus ergens op je server opslaan. Met die gegevens kun je dan (later) push berichten gaan sturen. Die gaan dan naar een soort "inbox" bij de browser leverancier. Op het moment dat je weer online komt haalt je browser / serviceworker die inbox leeg, en krijg je (alsnog) je push berichten (en als je online bent werkt het natuurlijk instant).

Verder is het voor mij ook een redelijke black box. Ik weet ook niet precies hoe lang ze die berichten bewaren. Maar het werkt (ook offline), en dat telt ;-)
 
Michael -

Michael -

27/01/2020 16:43:11
Quote Anchor link
@Rob, Bedankt voor het delen. Dat is wel interessant dus. Nu heb ik alles al werkend, maar zal de link zeker opslaan en later eens in verdiepen.
Bij OneSignal worden berichten maximaal 3 dagen bewaard en lager kun je natuurlijk instellen. Ik denk dat 3 dagen wel een limiet is van de browsers om te voorkomen dat je naar een maand ineens worden gebombardeerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.