Chatbox ajax post returnt hele index

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »
Furio Scripting

Furio Scripting

05/08/2015 15:15:48
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Opgelost: Het probleem zat hem in de file die include werd (shout.php) daarin zaten queries die niet werktte.

Ik probeer een chat script werkend te krijgen maar heb wat problemen ermee. Ik heb in mijn index een router die in een bepaalde map kijkt en de pagina include als deze bestaat.

Deze javascript code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// load messages every 1000 milliseconds from server.
    load_data = {'fetch':5000};
    window.setInterval(function()
    {
     $.post('./bedrijven/pagina/shout.php', load_data,  function(data)
     {
        $('.message_box').html(data);
        var scrolltoh = $('.message_box')[0].scrollHeight;
        $('.message_box').scrollTop(scrolltoh);
     });
    }, 1000);


Hij include nu in de chatbox de hele index pagina in plaats van enkel de code te returnen die in shout.php staat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze enkel mijn code uit shout.php teruggeeft? Is er misschien een functie om de overige code zoals css en js includes,footer,menu eruit te halen, lijkt me wel wat zwaar aangezien die elke miliseconden het bestand aanroept om te zien of er nieuwe messages zijn.

Alvast bedankt voor het lezen!
Gewijzigd op 05/08/2015 21:58:03 door Furio Scripting
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:58:27
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/08/2015 15:19:15
Quote Anchor link
Dat lijkt mij geen goede oplossing.

Houd het lightweight en zorg dat alleen relevante data (bijvoorbeeld in JSON-formaat) wordt geretourneerd, en niet een complete pagina...
 
DavY -

DavY -

05/08/2015 15:20:00
Quote Anchor link
Je javascript code plaatsen heeft geen nut, want dat gaat alleen maar over ophalen/laden. Post liever je shout.php, maar als ik het goed leest, dan doel je waarschijnlijk op html en alles, dan zou die dus in shout.php moeten staan en kun je die er gewoon uithalen.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

05/08/2015 15:23:36
Quote Anchor link
DavY Blaat op 05/08/2015 15:20:00:
Je javascript code plaatsen heeft geen nut, want dat gaat alleen maar over ophalen/laden. Post liever je shout.php, maar als ik het goed leest, dan doel je waarschijnlijk op html en alles, dan zou die dus in shout.php moeten staan en kun je die er gewoon uithalen.


Dit is de php code van shout.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?php

$database
= new database();
if($_POST)
{

    //connect to mysql db
    
    
    //check if its an ajax request, exit if not

    if(!isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) AND strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) != 'xmlhttprequest')
    {

        die();
    }

    
    if(isset($_POST["message"]) &&  strlen($_POST["message"]) > 0 )
    {

        //sanitize user name and message received from chat box
        //You can replace username with registerd username, if only registered users are allowed.

        $username = check_input($_POST["username"]);
        $message = check_input($_POST["message"]);
        $user_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
        

        //insert new message in db
       $q = "INSERT INTO shout_box(user, message, ip_address) value('$username','$message','$user_ip')";
       $database->query($q);
       $msg_time = date('h:i A M d',time()); // current time
      
       echo '<div class="shout_msg"><time>'.$msg_time.'</time><span class="username">'.$username.'</span><span class="message">'.$message.'</span></div>';
      
        
        // delete all records except last 10, if you don't want to grow your db size!
        //mysqli_query($sql_con,"DELETE FROM shout_box WHERE id NOT IN (SELECT * FROM (SELECT id FROM shout_box ORDER BY id DESC LIMIT 0, 10) as sb)");

    }
    elseif($_POST["fetch"] == 1)
    {

       $q = "SELECT user, message, date_time FROM (select * from shout_box ORDER BY id DESC LIMIT 10) shout_box ORDER BY shout_box.id ASC";
       $results = $database->query($q);
       while($row = mysqli_fetch_assoc($results))
        {

            $msg_time = date('h:i A M d',strtotime($row["date_time"])); //message posted time
            echo '<div class="shout_msg"><time>'.$msg_time.'</time><span class="username">'.$row["user"].'</span> <span class="message">'.$row["message"].'</span></div>';
        }
    }

    else
    {
        header('HTTP/1.1 500 Are you kiddin me?');
        exit();
    }
}
?>
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

05/08/2015 15:31:47
Quote Anchor link
Met dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(!isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) AND strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) != 'xmlhttprequest')
    {
        // blablabla //
    }

Aangezien je in je eerst post zegt dat je menu en footer wilt laten verdwijnen kan je toch ook zorgen dat de menu en footer verdwijnen met deze code.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

05/08/2015 15:43:23
Quote Anchor link
PHP Maarten op 05/08/2015 15:31:47:
Met dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(!isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) AND strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) != 'xmlhttprequest')
    {
        // blablabla //
    }

Aangezien je in je eerst post zegt dat je menu en footer wilt laten verdwijnen kan je toch ook zorgen dat de menu en footer verdwijnen met deze code.


Ja maar dit bestand wordt elke MILIseconde aangeroepen en om dan elke miliseconde bepaalde html te moeten verwijderen is niet echt snel. Daarnaast pakt die ook al me js includes en css omdat dit natuurlijk ook in mijn index.php staat.

Het mooiste zou zijn als die enkel dat bestand aanroept en niet me gehele index file erbij pakt.
 
DavY -

DavY -

05/08/2015 15:46:31
Quote Anchor link
Dan is beide het probleem niet, maar je router om pagina's op te halen. Ik heb geen idee hoe die eruit ziet, maar een script van ander gebruiken geeft sowieso altijd koppijn, daarom is het beter je eigen te schrijven. Ik zie dat je dit script hiervandaan hebt: http://www.sanwebe.com/2013/04/creating-shout-box-facebook-style, klopt?
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

05/08/2015 15:47:42
Quote Anchor link
Elke miliseconde is wel heel erg, doe het gewoon 2x per seconde dus 500 miliseconden.
Of 250 miliseconden, maar elke miliseconde is nergens voor nodig.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/08/2015 15:48:35
Quote Anchor link
Het probleem is denk ik een beetje dat je niet alles in aparte "acties" hebt verwerkt, maar alles in een soort van if-elseif-elseif-else-constructie hebt gestopt waar je ook nog een maintemplate / pagina-layout doorheen zit gebreid?

Als je alles compartimenteert in aparte acties heb je dit probleem niet, lijkt mij.

EDIT: en als je slim bent maak je voor dit soort dingen een soort van shellscript die enkel JSON serveert ofzo.
Gewijzigd op 05/08/2015 15:49:50 door Thomas van den Heuvel
 
Furio Scripting

Furio Scripting

05/08/2015 15:54:34
Quote Anchor link
DavY Blaat op 05/08/2015 15:46:31:
Dan is beide het probleem niet, maar je router om pagina's op te halen. Ik heb geen idee hoe die eruit ziet, maar een script van ander gebruiken geeft sowieso altijd koppijn, daarom is het beter je eigen te schrijven. Ik zie dat je dit script hiervandaan hebt: http://www.sanwebe.com/2013/04/creating-shout-box-facebook-style, klopt?



Die tutorial heb ik idd gebruikt en werkt ook goed als je het standalone gebruikt maar dat doe ik niet.
Gewijzigd op 05/08/2015 21:58:39 door Furio Scripting
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.