Chatbox Hulp!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »
Drikus

Drikus

19/10/2007 18:38:00
Quote Anchor link
Hallo leden van phphulp,
Ik ben bezig met een eigen (simpele) chatbox... ik heb hierover een paar vragen:

1: Ik heb nu in de index.php een form staan waarin hij de cookie maakt voor de username... die hij later weer moet openen in chatbox.php... ik typ dus op index.php mijn chatnaam in en heb als action chatbox.php staan dus als ik de naam submit ga ik naar chatbox.php.. als ik die pagina open zie ik een melding venster en er beginnen zich honderden popups te openen... waar kan dit door komen en hoe kan ik het oplossen? (De scripts staan hieronder) (op wmcity hadden ze het over htmlspecialchars maar ik snap er geen bal van)

2: Wanneer je in de chatbox een bericht post schrijft hij het in data.txt en die lees ik uit d.m.v. include ("data.txt"); ik heb het nu voor elkaar dat hij niet steeds de zin overschrijft maar dat hij de zinnen blijft toevoegen.. tot je uiteindelijk zelf data.txt vervangt.. nu wil ik graag dat er bijvoorbeeld maximaal 30 berichten kunnen gepost in data.txt en wanneer er dus 30 zijn gepost en de 31 ste komt dat dan het oudste bericht weer verwijderd wordt... zo blijft het overzichtelijk en wordt data.txt niet te groot...

PS: Als je nog fouten zit bij de cookies zeg het dan ff want daar zit geloof ik ook iets niet goed bij...

Als je antwoorden hebt op deze vragen ben ik je eeuwig dankbaar!...

Groeten, Drikus

Scripts:

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
setcookie("fixname", "".$_POST['naam']."", time()+3600);
?>

<form method="post" action="chatbox.php">
<input type="text" name="naam">
<input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
</form>


chatbox.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<form method="post">
<input type="text" name="message" maxlength="200" size="32"><input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
</form>
<?php
$message
= $_POST['message'];
$naam = $_COOKIE["fixname"];

$bestand = "data.txt";
$fp = fopen($bestand,"a");
fwrite($fp, $naam ." says: ". $message ." <br>");
fclose($fp);

echo "<br>";
include ("data.txt");
?>


link: Klik hier! EIGEN RISICO JE PC KAN VASTLOPEN!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Drikus
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 18:59:31
 
- -

- -

19/10/2007 22:50:00
Quote Anchor link
Inderdaad niet op klikken..
 
Drikus

Drikus

19/10/2007 22:59:00
Quote Anchor link
Het is gefixd... maar nu pakt hij de cookie niet meer..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Drikus
 
- -

- -

19/10/2007 23:10:00
Quote Anchor link
At the moment laat hij helemaal niets meer zien :P
 
Drikus

Drikus

20/10/2007 00:00:00
Quote Anchor link
Ik snap er niets meer van zijn er nog mensen die super goed zijn met php en die zien wat er fout is?
index.php // hier moet je de chatnaam submiten die hij dus in een cookie moet opslaan bij submit wordt je doorgestuurd naar chatbox.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<title>Fixcreations v1.0.1</title>
<font face="Tahoma" size="2">
<?php
$naam
= $_POST['naam'];
setcookie("fixname", $naam , time()+3600);
?>

<a href="destroy.php" >Cookies verwijderen voor fixchat</a>
<form method="post" action="chatbox.php">
Naam: <input type="text" name="naam">
<input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
</form>


chatbox.php // hier kun je chatten met de ingevoerde naam
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<title>Fixcreations v1.0.1</title>
<font face="Tahoma" size="2">
<form method="post">
<input type="text" name="message" maxlength="200" size="32"><input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
</form>
<?php
$message
= $_POST['message'];
$naam = $_COOKIE["fixname"];

$bestand = "data.txt";
$fp = fopen($bestand,"a");
fwrite($fp, $naam ." says: ". $message ." <br>");
fclose($fp);

echo "<br>";
include ("data.txt");
?>


weet iemand wat er fout is in mijn ogen is het goed... maar na het submitten ga je naar chatbox.php en er is niets met de ingetoetste naam gebeurt....
 
PHP Newbie

PHP Newbie

20/10/2007 00:20:00
Quote Anchor link
1. Gebruik sessies. Is veel beter voor dit doeleinde
2. Zet even op beide pagina's helemaal bovenaan "session_start()", dus voordat je ook maar iets op het scherm zet.

edit:

Verder is dit natuurlijk een beetje raar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$naam
= $_POST['naam'];
setcookie("fixname", $naam , time()+3600);
?>


Een variabele overschrijven, wat hebben we eraan? Jij gaat er zomaar vanuit dat $_POST['naam'] bestaat..

Maar daar eens zoiets van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty($_POST['naam']))
{

    setcookie('fixname', $_POST['naam'] , time()+3600);
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Thijs X

Thijs X

20/10/2007 00:30:00
Quote Anchor link
Een tekst bestand gebruiken voor een Chatbox lijkt me niet echt een goed idee...

Het beste kan je gewoon een DB gebruiken en dan lees je elke keer de laatste 30 berichten uit die je op het scherm laat weergeven, of de berichte van de laatse 5mins oid.
 
Drikus

Drikus

20/10/2007 08:50:00
Quote Anchor link
Ik wil op een tekstbestand geef ik aan... dit is ook makkelijker te maken en te installeren.. hier zijn er niet zo veel van.... internet staat vol met db chats...
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

20/10/2007 10:38:00
Quote Anchor link
Een db chat is veel sneller, een text chat is leuk als je niet meer dan 4 gebruikers tegelijk hebt. Anders wordt het zo traaaaaaaaag
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.