CKeditor probleem
Beste allemaal,
Ik gebruik sinds kort een CKeditor.
Bij mijn huidige editor moet ik een URL invullen, van een afbeelding dat al op internet staat.
Maar dat wil ik niet, ik zou graag willen dat ik afbeeldingen vanaf mijn computer in mijn editor kan zetten.
Dus dat ik ze gewoon makkelijk kan uploaden naar een map op mijn server.
Ik heb gehoord dat het geen standaard module is, ik zou eigenlijk niet weten wat ik dan moet veranderen, in het script of iets anders.
Als iemand het weet, zou iemand mij dan kunnen helpen.
Of als iemand een andere oplossing heeft zijn die natuurlijk altijd welkom.
Met vriendelijke groet,
Robin Krijger
Ik gebruik sinds kort een CKeditor.
Bij mijn huidige editor moet ik een URL invullen, van een afbeelding dat al op internet staat.
Maar dat wil ik niet, ik zou graag willen dat ik afbeeldingen vanaf mijn computer in mijn editor kan zetten.
Dus dat ik ze gewoon makkelijk kan uploaden naar een map op mijn server.
Ik heb gehoord dat het geen standaard module is, ik zou eigenlijk niet weten wat ik dan moet veranderen, in het script of iets anders.
Als iemand het weet, zou iemand mij dan kunnen helpen.
Of als iemand een andere oplossing heeft zijn die natuurlijk altijd welkom.
Met vriendelijke groet,
Robin Krijger
Tegenwoordig de filmemanager-module betaald. Ikzelf gebruik nog een oude versie die gratis is. Je zou eventuele ook TinyMCE kunnen overwegen, als je volledige integratie wilt.
Oke, dat is duidelijk.
Welke versie is die oude? Zou ik die op internet nog kunnen vinden?
Als je die tinyMCE gebruikt, dan zit die filemanager-module er standaard bij?
Robin Krijger
Welke versie is die oude? Zou ik die op internet nog kunnen vinden?
Als je die tinyMCE gebruikt, dan zit die filemanager-module er standaard bij?
Robin Krijger
Als het goed is moet die er standaard bij zitten.
Ik neem aan dat je drupal gebruikt?
Aar okee, dan zal ik daareens naar kijken!
Wessel jansen, nee ik heb een eigen cms gebruikt.
Zou u willen uitleggen wat die editor met drupal te maken heeft?
Robin Krijger
Toevoeging op 23/09/2011 21:02:41:
Aar, als ik kijk naar de demo versie op de website van TinyMCE, lukt het mij niet om afbeelding up te loaden.
Robin Krijger
Wessel jansen, nee ik heb een eigen cms gebruikt.
Zou u willen uitleggen wat die editor met drupal te maken heeft?
Robin Krijger
Toevoeging op 23/09/2011 21:02:41:
Aar, als ik kijk naar de demo versie op de website van TinyMCE, lukt het mij niet om afbeelding up te loaden.
Robin Krijger
Ok, Drupal is namelijk ook een gratis CMS die je kan configureren en die gebruik maakt van een CKeditor. Daarom dacht ik dat je met Drupal bezig was;)
Ik denk dat uploaden in de demo bewust geblokkeerd is... Er zijn van die gekken die pr0n en ranzigheid uploaden.
Gewijzigd op 23/09/2011 21:08:20 door - Ariën -
Wessel, haha okee! Ik had een foto album nodig, volgens mijn zijn de modules bij durpel niet zo goed. Is ooit tegen mij verteld.
Toevoeging op 23/09/2011 21:09:46:
Aar, okee ik ga het gelijk downloaden en proberen, u hoort nog van mij. Welke versie heeft u van ckeditor?
Toevoeging op 23/09/2011 21:09:46:
Aar, okee ik ga het gelijk downloaden en proberen, u hoort nog van mij. Welke versie heeft u van ckeditor?
Robin,
Volgens mij zit dit gewoon standaard in de laatste versie van CKE.
Ik heb het zelf ook nodig, dus zal het zo even uittesten,
Zie ook http://docs.cksource.com/CKEditor_3.x/Developers_Guide/File_Browser_(Uploader)
Volgens mij zit dit gewoon standaard in de laatste versie van CKE.
Ik heb het zelf ook nodig, dus zal het zo even uittesten,
Zie ook http://docs.cksource.com/CKEditor_3.x/Developers_Guide/File_Browser_(Uploader)
Kc finder is een gratis alternatief en op hun site vind je hoe je het moet integreren. http://kcfinder.sunhater.com/docs/integrate
Werkte bij mij!
Werkte bij mij!
Inderdaad, zie bovenstaande link van mij, dit werkt bij mij.
Toevoeging op 24/09/2011 11:43:44:
CKEditor is ook gratis
Toevoeging op 24/09/2011 11:43:44:
Mathias:
Kc finder is een gratis alternatief en op hun site vind je hoe je het moet integreren.
CKEditor is ook gratis
Gewijzigd op 24/09/2011 11:41:53 door Ger van Steenderen
Beste,
Ik ben al een tijdje bezig geweest met dat integreren, ik heb config.js vervangen door dat script op de integrate website.
Ik heb KCfinder gedownload, maar wanneer ik op de knop blader op server krijg ik een scherm in me beeld dat ik geen toegang heb.
Wat moet ik doen?
Robin Krijger
Ik ben al een tijdje bezig geweest met dat integreren, ik heb config.js vervangen door dat script op de integrate website.
Ik heb KCfinder gedownload, maar wanneer ik op de knop blader op server krijg ik een scherm in me beeld dat ik geen toegang heb.
Wat moet ik doen?
Robin Krijger
Gewijzigd op 25/09/2011 13:40:34 door Jack deGroot
Robin,
Even voor de duidelijkheid, KCfinder is een aparte (filemanager)module die je dus wel moet kopen. In het voorbeeld roepen ze scripts aan van KCfinder, als je dat niet hebt moet je ze zelf maken.
Even voor de duidelijkheid, KCfinder is een aparte (filemanager)module die je dus wel moet kopen. In het voorbeeld roepen ze scripts aan van KCfinder, als je dat niet hebt moet je ze zelf maken.
Beste Ger,
ik heb 'disabled' => false, dit ingesteld en nu doet hij het.
Volgens mij doet hij het voor de rest:D
heel erg bedankt!!!
Robin Krijger
ik heb 'disabled' => false, dit ingesteld en nu doet hij het.
Volgens mij doet hij het voor de rest:D
heel erg bedankt!!!
Robin Krijger
Ger van Steenderen op 25/09/2011 13:39:37:
Robin,
Mijn excuus, CKfinder is een betaalde module KCFinder is gratis
Gewijzigd op 25/09/2011 16:55:28 door Ger van Steenderen