Comment spam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Alfred -

Alfred -

28/08/2005 11:55:00
Quote Anchor link
Ik meen me te herinneren dat hij bezig was met een groot project, dus wss heeft hij tijd tekort :) Iedereen verdient wel eens rust :p

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:49:45

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 11:57:00
Quote Anchor link
Op zulke momenten is het jammer dat er niet anderen zijn die ook de broncode kunnen aanpassen.

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 12:23:00
Quote Anchor link
Yes, het is mij gelukt!
Ik heb 2 regular expressions gemaakt die alleen de spamposts op dit forum matchen (als je ze bij elkaar gebruikt):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(preg_match('{^<h1>(.*)</h1>$}i', $message) && preg_match_all('{<A HREF="(.+?)">(.+?)</A>}', $message, $matches) >= 2){
    echo 'Spam!';
}
else{
    echo 'nee';
}

?>

See in action

Han eev

Han eev

28/08/2005 13:22:00
Quote Anchor link
if(preg_match('{^<h1>(.*)</h1>$}i', $message) && preg_match_all('{<A HREF="(.+?)">(.+?)</A>}i', $message, $matches) >= 2){
echo 'Spam!';
}else{
echo 'nee';
}
?>
Mischien klan je bij de 2e er een i achter zetten dan is het niet hoofdletter gevoelig.

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 15:29:00
Quote Anchor link
Daarom heb ik er juist niet een i achter gezet. Tot nu toe zijn alle spamposts met CAPS A HREF, en bijna geen enkele gebruiker post tegenwoordig nog CAPS tags. Dus kleinere kans op fouten.

Sulfer

Sulfer

28/08/2005 15:49:00
Quote Anchor link
0mg , nice job jelmer.
Maarem er is vast wel weer eens spambot die daar iets op heeft :S

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 15:51:00
Quote Anchor link
Maar nu nog niet, dus zolang kunnen we het hier mee doen. En als het zover is, zal ik wel wat beters proberen te maken.

PS: dit was dus mijn eerste werkende regular expression. Nou moet ik zeggen dat ik over dat <h1>-gebeuren wel even een half uur heb zitten prutsen :P

Sulfer

Sulfer

28/08/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Maar als nog, goed gedaan.
Nu nog effe alle soorten tags etc , er in zetten en je hebt geen spambots meer :P

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 20:58:00
Quote Anchor link
Ok, nu ben ik het zat! ;P
http://phphulp.ikhoefgeen.nl/spamfilter/phphulp.php
en help mee de wereld te verbeteren!

Nu controleert hij iedere pagina die gemeld wordt eerst of hij al bekend is, zoniet, dan wordt deze gecontroleerd op spam. Als er ook nog eens spam gevonden is, komt hij in de lijst.

Links kunnen alleen uit de lijst verwijdert worden waneer er geen spam meer op de desbetreffende pagina aangetroffen wordt.

Ik denk dat als ik mijn hostingprovider zover krijg, dat ik hem iedere dag om 12 uur 's nachts laat scannen of er nog spam te vinden is op de links. Zo niet, dan wordt deze automatisch verwijdert.

Dus admins, nu kunnen jullie alle spam bijhouden hier, en gebruikers van het forum kunnen daar een link ophalen waarmee ze spam snel kunnen melden.

Ik hoop zo in ieder geval dit topic voortaan met rust te kunnen laten, en ik hoop natuurlijk nog meer dat Bas, of iemand anders die bij de broncode kan, er zelf een spamfilter in gaan zetten. Broncode van mijn filter is hier beschikbaar, en werkt volgens mij momenteel nog volledig foutloos.

- SanThe -

- SanThe -

28/08/2005 21:30:00
Quote Anchor link
@Jelmer: ik heb op die site die jij gaf even iets ingetikt in dat spamfilter: antwoord nee, toen jouw tekst hierboven geplakt: antwoord nee, toen hier van de site een spambericht geplakt: antwoord nee....

Dus wat doet het....?

Edit: Sorry mensen, maar ik had dit daar geplakt:
<h1>Please take a look at some relevant information on<A HREF="http://www.ablejobs.com/"> free online poker tutorial </A> free online poker tutorial http://www.ablejobs.com/ <A HREF="http://www.ablejobs.com/">http://www.ablejobs.com/</A> <br/>- Tons of interesdting stuff!!! </h1>
Gewijzigd op 28/08/2005 21:34:00 door - SanThe -

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 21:59:00
Quote Anchor link
Ik heb even letterlijk jouw bericht als dummietekst ingesteld:
http://phphulp.ikhoefgeen.nl/spamfilter/phphulp_filter.php
Bij mij geeft hij wel 'Spam!'.

En hij is alleen zo gemaakt dat hij de spam die je hier op phphulp vind tegenhoud, en geen andere spam. Het is dus geen universeel spamfilter, hij is 'speciaal' gemaakt voor phphulp.

- SanThe -

- SanThe -

28/08/2005 22:30:00
Quote Anchor link
Jelmer:
En hij is alleen zo gemaakt dat hij de spam die je hier op phphulp vind tegenhoud, en geen andere spam. Het is dus geen universeel spamfilter, hij is 'speciaal' gemaakt voor phphulp.

Maar als ik 'hallo' intik voor de tekst die er al staat geeft ie geen spam. Is dat ook de bedoeling? Dus als het niet begint met <h1> is het geen spam? Sterker nog, als ik de <h1> weghaal is het ook geen spam.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/08/2005 23:35:00
Quote Anchor link
Wil ook je kwaliteiten niet onderuit halen Jelmer, want je bent fantastisch :P. Maar als ik zelfs alleen de afsluit H1 weghaal vind hij het al geen spam...

Maar verder: Leuk initiatief, als Bas er nou eens iets mee deed :P

Jelmer -

Jelmer -

28/08/2005 23:39:00
Quote Anchor link
Klopt. Alle Spamberichten (dus afkomstig van de spambot) op phphulp beginnen met <h1>, en bevatten 2 of meer a href's in hoofdletters. Dus de voorwaarden moeten zijn:
begint en eindigt met <h1> en bevat 2 of meer a href's in hoofdletters.

Misschien maak ik later nog wel eens een filter dat ook berichten zoals 'hoi' eruit filtert, maar die zijn momenteel op phphulp niet erg veel voorkomend.

Hij slikt dus alleen spamberichten die afkomstig zijn van de, inmiddels welbekende, spambot.

- SanThe -

- SanThe -

29/08/2005 00:43:00
Quote Anchor link
@Jelmer: Het was van mij ook niet lullig bedoelt of zo. Ik vind het ook geweldig dat er aan gewerkt wordt. Het is ondertussen een crime.

PS Zo, ook ik ben over de 1000 heen.

Thijs X

Thijs X

29/08/2005 01:00:00
Quote Anchor link
Nice work jelmer :D

B a s
Beheerder

B a s

29/08/2005 01:08:00
Quote Anchor link
omfg :) hahaha jelmer!! hoe vet!!

ik pleur die spam filter er morgen in.. :) tnx!

Han eev

Han eev

29/08/2005 09:42:00
Quote Anchor link
Hebben we dat ook weer gehad!

Jelmer -

Jelmer -

29/08/2005 09:43:00
Quote Anchor link
Yes!
zal wel moeilijk worden, afscheid nemen van al die lieve spam :'(
* grapjas... *

@SanThe: Ik vatte het ook niet lullig op ^^,

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

29/08/2005 11:17:00
Quote Anchor link
Weet je wat ik nou niet kan hebben? Dat niemand heeft gezegd waar die vorige poll precies op sloeg.. :)

Elwin

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.