cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:01:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een login-systeem op mijn website. nu wil ik gebruik gaan maken van een systeempje wat hier op de site staat (php/mysql inlog funcitie) Na veel geklooi heb ik het voormekaar dat de database goed functioneert. krijg ik de volgende melding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:8) in /home/derrudi.org/test/index.php on line 88

Dit heeft met het cookie te maken toch? wat gaat er mis?

greetz Rudi

PHP hulp

PHP hulp

26/09/2023 17:34:06

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:09:00
Quote Anchor link
wat is het url adres van het script die je gebruikt??

die error houdt in ieder geval in, dat je een spatie, stukje tekst of html code (dus elk soort van output) boven je session_start(); of setcookie() hebt staan..

je moet er voor zorgen dat setcookie() of session_start() helemaal bovenaan je pagina staat.. er mag wel eerst een database connectie gemaakt worden etc. maar je moet er wel voor zorgen dat session_start() of setcookie() voor wat voor soort tekst ook komt.. of dit nu een spatie, html, tekst of javascript is maakt niet uit..

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:13:00

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:14:00
Quote Anchor link
hierin staat de setcookie toch ergens onderaan.. (toch?)

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:18:00
Quote Anchor link
zie dat is allemaal wel goed, maar jij gebruikt dit script denk ik in je eigen layout en daardoor doet hij het niet goed.. jij hebt zelf denk ik een html pagina met html ofzo erin en daarna komt dit scriptje pas.. lees ff goed want leg het vlgns mij wel erg duidelijk uit zo :)

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:27:00
Quote Anchor link
hmm... :$ k vat het nog niet helemaal. Hij moet pas die setcookie doen als er ingelogd wordt toch? In de tutorial staat duidelijk dat die code onderaan moet staan..
Hoe los ik dat op dan?

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:35:00
Quote Anchor link
wat is je website??

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:38:00
Quote Anchor link
http://test.derrudi.org

Heb m als zo gemaakt naast www.derrudi.org. kan ik lekker blijven testen :)
Gewijzigd op 30/09/2004 15:39:00 door Rutger Gelling

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:42:00
Quote Anchor link
eigenlijk heb ik url of instructies nodig waar ik kan inloggen met welke test gegevens :)

Edit:
ik wil die error zien.. want je doet eerst tekst, daarna login script en niet andersom zoals ik zeg dat het moet
Gewijzigd op 30/09/2004 15:50:00 door B a s

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:50:00
Quote Anchor link
http://test.derrudi.org kun je inloggen met N: test P: test

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:51:00
Quote Anchor link
of bedoel je da nie? :)

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:51:00
Quote Anchor link
<html>
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<META NAME="author" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi">
<META NAME="description" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi.org, Over Mezelf (Rutger Gelling), Zwemmen, Drummen, foto's en FEESTEN!!">
<META NAME="keywords" LANG="nl" CONTENT='DeRRudi, Rutger, Gelling, Rutger Gelling, zwemmen, TriVia, trivia, wedstrijd zwemmen, drummen, informatica, fitness'>
<title>
DeRRudi.org
</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/main.css">
<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="./css/script.js"></script>

</head>

<body topmargin='0' leftmargin='0' marginheight='0' marginwidth='0' scroll='no' background='./images/kant.jpg'>
<br />
<b>Warning</b>: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:57) in <b>/home/derrudi.org/test/index.php</b> on line <b>16</b><br />

ik zei toch :) eerst html daarna het login script.. wat je moet doen is dus BOVEN <html> het loginscript gebruiken..

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:57:00
Quote Anchor link
ok.. was de include van session vergeten :$ die stond er nog onder..

nu is de foutmelding weg.. maar ben ik nog niet ingelogd. :(

B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 16:10:00
Quote Anchor link
heb je dat wachtwoord in je users tabelletje wel md5??

zo niet dan kun je het wachtwoord 'test' omzetten in md5 hash via:

http://www.phphulp.nl/voorbeeld/md5_encryption.php

filename van die url moest wezen md5_hash maar dat wist ik toen nog niet :P

je kunt straks testen via:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo var_dump($_COOKIE);
?>

als er staat NULL dan lukt het niet.. staat er iets anders dan lukt het wel.. var_dump() geeft array terug met key's en values van al je cookies :)
Gewijzigd op 30/09/2004 16:10:00 door B a s

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 16:14:00
Quote Anchor link
heb ik gedaan. Het cookie is ook goed aangemaakt.
er zijn ook geen foutmeldingen.

Winston Smith

Winston Smith

30/09/2004 17:06:00
Quote Anchor link
Nog een kleine opmerking mijner zijds :)

Die error van headers already sent wil ook nog wel eens op te lossen zijn door ob_start(); op de eerste regel van je pagina te zetten.
En in je php.ini kan je volgens mij ook instellen dat eerst alle headers verzameld worden voordat er output is.

Dacht ik :P

Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 23:36:00
Quote Anchor link
OP een of andere manier kan hij nu: $user('name') niet weer vinden. de hele $user is leeg. Hoe los ik dit op..

B a s
Beheerder

B a s

01/10/2004 09:56:00
Quote Anchor link
wat is $user?? als dat een array is gebruik je niet ( ) maar [ ] .. graag wat duidelijkere vragen en zelf ook inzet tonen :)

Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 10:48:00
Quote Anchor link
okeuj :)

Mijn inzet is vrij hoog hoor! :)

Bij het inloggen gebruikt hij een controle op $user['name'] dit is een variabele van het type usersession. Deze wordt gedefinieerd in sessions.php. Hij gaat na het inloggen controleren of: $user['name'] bestaat. Ook al gaat al het inloggen goed. $user['name'] blijft altijd leeg. (heb al een controle uitgevoerd).
Gewijzigd op 01/10/2004 13:15:00 door Rutger Gelling

Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 13:27:00
Quote Anchor link
OK, volgende wat ik gevonden heb. Hij kan het cookie niet uitlezen. Als er geen login of logout is gaat hij de timehash van het cookie vergelijken met die van de database. als dit overenkomt returnt ie :$user. dit is de array die hij uitgelezen heeft uit de database.

OP het moment dat hij het cookie wil uitlezen moet er een timehash komen. Die vind hij niet. is deze: $_COOKIE[$website] functie dan wel goed? met dit returnt ie een 0-waarde. de inhoud van het cookie is wel goed (heb ik gecontroleerd) en komt overeen met de timehash van de database.

Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 13:37:00
Quote Anchor link
wat een niet aanwezige / in :$path al niet kan doen :S

finally it works.. dat had niet zo lang hoeven duren :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.