cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:01:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een login-systeem op mijn website. nu wil ik gebruik gaan maken van een systeempje wat hier op de site staat (php/mysql inlog funcitie) Na veel geklooi heb ik het voormekaar dat de database goed functioneert. krijg ik de volgende melding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:8) in /home/derrudi.org/test/index.php on line 88

Dit heeft met het cookie te maken toch? wat gaat er mis?

greetz Rudi
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:28:36
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:09:00
Quote Anchor link
wat is het url adres van het script die je gebruikt??

die error houdt in ieder geval in, dat je een spatie, stukje tekst of html code (dus elk soort van output) boven je session_start(); of setcookie() hebt staan..

je moet er voor zorgen dat setcookie() of session_start() helemaal bovenaan je pagina staat.. er mag wel eerst een database connectie gemaakt worden etc. maar je moet er wel voor zorgen dat session_start() of setcookie() voor wat voor soort tekst ook komt.. of dit nu een spatie, html, tekst of javascript is maakt niet uit..
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:13:00
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:14:00
Quote Anchor link
hierin staat de setcookie toch ergens onderaan.. (toch?)
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:18:00
Quote Anchor link
zie dat is allemaal wel goed, maar jij gebruikt dit script denk ik in je eigen layout en daardoor doet hij het niet goed.. jij hebt zelf denk ik een html pagina met html ofzo erin en daarna komt dit scriptje pas.. lees ff goed want leg het vlgns mij wel erg duidelijk uit zo :)
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:27:00
Quote Anchor link
hmm... :$ k vat het nog niet helemaal. Hij moet pas die setcookie doen als er ingelogd wordt toch? In de tutorial staat duidelijk dat die code onderaan moet staan..
Hoe los ik dat op dan?
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:35:00
Quote Anchor link
wat is je website??
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:38:00
Quote Anchor link
http://test.derrudi.org

Heb m als zo gemaakt naast www.derrudi.org. kan ik lekker blijven testen :)
Gewijzigd op 30/09/2004 15:39:00 door Rutger Gelling
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:42:00
Quote Anchor link
eigenlijk heb ik url of instructies nodig waar ik kan inloggen met welke test gegevens :)

Edit:
ik wil die error zien.. want je doet eerst tekst, daarna login script en niet andersom zoals ik zeg dat het moet
Gewijzigd op 30/09/2004 15:50:00 door B a s
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:50:00
Quote Anchor link
http://test.derrudi.org kun je inloggen met N: test P: test
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:51:00
Quote Anchor link
of bedoel je da nie? :)
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 15:51:00
Quote Anchor link
<html>
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<META NAME="author" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi">
<META NAME="description" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi.org, Over Mezelf (Rutger Gelling), Zwemmen, Drummen, foto's en FEESTEN!!">
<META NAME="keywords" LANG="nl" CONTENT='DeRRudi, Rutger, Gelling, Rutger Gelling, zwemmen, TriVia, trivia, wedstrijd zwemmen, drummen, informatica, fitness'>
<title>
DeRRudi.org
</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/main.css">
<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="./css/script.js"></script>

</head>

<body topmargin='0' leftmargin='0' marginheight='0' marginwidth='0' scroll='no' background='./images/kant.jpg'>
<br />
<b>Warning</b>: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:57) in <b>/home/derrudi.org/test/index.php</b> on line <b>16</b><br />

ik zei toch :) eerst html daarna het login script.. wat je moet doen is dus BOVEN <html> het loginscript gebruiken..
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 15:57:00
Quote Anchor link
ok.. was de include van session vergeten :$ die stond er nog onder..

nu is de foutmelding weg.. maar ben ik nog niet ingelogd. :(
 
B a s
Beheerder

B a s

30/09/2004 16:10:00
Quote Anchor link
heb je dat wachtwoord in je users tabelletje wel md5??

zo niet dan kun je het wachtwoord 'test' omzetten in md5 hash via:

http://www.phphulp.nl/voorbeeld/md5_encryption.php

filename van die url moest wezen md5_hash maar dat wist ik toen nog niet :P

je kunt straks testen via:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo var_dump($_COOKIE);
?>


als er staat NULL dan lukt het niet.. staat er iets anders dan lukt het wel.. var_dump() geeft array terug met key's en values van al je cookies :)
Gewijzigd op 30/09/2004 16:10:00 door B a s
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 16:14:00
Quote Anchor link
heb ik gedaan. Het cookie is ook goed aangemaakt.
er zijn ook geen foutmeldingen.
 
Winston Smith

Winston Smith

30/09/2004 17:06:00
Quote Anchor link
Nog een kleine opmerking mijner zijds :)

Die error van headers already sent wil ook nog wel eens op te lossen zijn door ob_start(); op de eerste regel van je pagina te zetten.
En in je php.ini kan je volgens mij ook instellen dat eerst alle headers verzameld worden voordat er output is.

Dacht ik :P
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

30/09/2004 23:36:00
Quote Anchor link
OP een of andere manier kan hij nu: $user('name') niet weer vinden. de hele $user is leeg. Hoe los ik dit op..
 
B a s
Beheerder

B a s

01/10/2004 09:56:00
Quote Anchor link
wat is $user?? als dat een array is gebruik je niet ( ) maar [ ] .. graag wat duidelijkere vragen en zelf ook inzet tonen :)
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 10:48:00
Quote Anchor link
okeuj :)

Mijn inzet is vrij hoog hoor! :)

Bij het inloggen gebruikt hij een controle op $user['name'] dit is een variabele van het type usersession. Deze wordt gedefinieerd in sessions.php. Hij gaat na het inloggen controleren of: $user['name'] bestaat. Ook al gaat al het inloggen goed. $user['name'] blijft altijd leeg. (heb al een controle uitgevoerd).
Gewijzigd op 01/10/2004 13:15:00 door Rutger Gelling
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 13:27:00
Quote Anchor link
OK, volgende wat ik gevonden heb. Hij kan het cookie niet uitlezen. Als er geen login of logout is gaat hij de timehash van het cookie vergelijken met die van de database. als dit overenkomt returnt ie :$user. dit is de array die hij uitgelezen heeft uit de database.

OP het moment dat hij het cookie wil uitlezen moet er een timehash komen. Die vind hij niet. is deze: $_COOKIE[$website] functie dan wel goed? met dit returnt ie een 0-waarde. de inhoud van het cookie is wel goed (heb ik gecontroleerd) en komt overeen met de timehash van de database.
 
Rutger Gelling

Rutger Gelling

01/10/2004 13:37:00
Quote Anchor link
wat een niet aanwezige / in :$path al niet kan doen :S

finally it works.. dat had niet zo lang hoeven duren :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.