Cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 09:48:00
Quote Anchor link
Hela hola kindercola!
ik probeer een aantal cookies te zetten in mijn loginclass...
Nu kan ik deze cookies wel echo-en in mijn loginfuncties, maar daar buiten niet.
Ik denk dat er iets best heel erg fout gaat, ik heb echt nog nooit cookies gebruikt dus vrij weinig verstand ervan :D
hierbij mijn koekjes:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
setcookie('userID', $row->userID, time()+60*60*24*30);
setcookie('username', $row->username, time()+60*60*24*30);
setcookie('name', $row->name, time()+60*60*24*30);
setcookie('admin', $row->admin, time()+60*60*24*30);
?>

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 01:37:59

14/03/2009 09:53:00
Quote Anchor link
Waar set je ze? Hopelijk voordat je al iets naar de browser hebt gestuurd.
Weet je zeker dat je al die $row-> dingen kan benaderen?
Je hoeft al die dingen ook niet in een cookie zetten, meestal wordt er een aparte hash (md5 bijvoorbeeld) gemaakt met de user_agent en ip, aangezien cookies nogal fraude gevoellig zijn.
Als je dan gaat kijken naar de inhoud van een cookie, moet die dus gelijk zijn aan wat je eerder had (wat je opslaat in de db).
Nu heb je eigenlijk een session manager.
Edit: Mijn punt is dus dat je cookie's ontzetten makkelijk gekaapt kunnen worden, als je die zooi dan in je cookie's zet en die zijn nodig om ingelogd te zijn, dan ben je slecht bezig.
En je kunt (geloof ik) niet direct zien dat de cookies zijn geset met $_COOKIE.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 09:56:00
Quote Anchor link
het is ook bedoelt als session manager eigenlijk...
Zodat mensen niet iedere keer opnieuw hoeven inloggen als ze de site benaderen...

Heb de cookies overigens werkende nu, geen idee hoe, het werkte gewoon ineens xD

Ook een idee hoe ik ze bij het handmatig uitloggen kan weghalen? Als je nu uitlogt, blijf je door de cookies ingelogt :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Timen kut

14/03/2009 10:04:00
Quote Anchor link
Voorbeeld 2 en Common Pitfalls op php.net (natuurlijk in het engels).
Voor firefox moet je een of andere plugin installeren geloof ik. Opera kan uitzichzelf al cookie's editten / verwijderen ( rechts klikken op pagina -> Edit site preferences -> Cookies tab).

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 10:05:00
Quote Anchor link
Hmm, dus eigenlijk stel jij dat je cookies beter niet kunt gebruiken voor het ingelogt houden van een persoon?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:07:00
Quote Anchor link
Staat gewoon op php.net.
setcookie(naam,,time()-1);

Waarom jij dacht dat het niet werkte, komt misschien omdat een cookie pas op te vragen is na een refresh, en is dus niet, zoals bij een sessie, direct te gebruiken.

Wat Karl bedoelt, is dat je geen gevoelige informatie moet opslaan in een cookie, een cookie is niks anders een dan tekstbestandje op de computer van je bezoeker. Die kan je dus aanpassen. Als ik bij jouw cookie, de admin op 1 zet, zou ik dan ingelogd zijn als admin? Dat kon hier op PHPhulp bijvoorbeeld lange tijd wel ^^

14/03/2009 10:08:00
Quote Anchor link
'Timen:
Hmm, dus eigenlijk stel jij dat je cookies beter niet kunt gebruiken voor het ingelogt houden van een persoon?

Jawel, maar je moet het dus op de juiste manier doen :-). Je moet geen gevoelige info in een cookie zetten, maar een unieke id, die aan de hand van vaste feiten (zoals ip en browser agent) moet genereren.

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 10:10:00
Quote Anchor link
Oh xD das niet wijs nee...
maar een username en userID is geen gevoelige info, dus dat kan ik gewoon in een cookie stampen...

Zou ik dan niet aan de hand van de cookies die ik heb een query uitvoeren om de admin status te achterhalen, en die dan in een sessie te stampen naast mijn cookies?

Zodat alleen username en userID in een cookie staat, en de admin steeds opnieuw wordt opgehaald en in een sessie wordt gezet.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:10:00
Quote Anchor link
'Karl:
die aan de hand van vaste feiten (zoals ip en browser agent) moet genereren.

Uhm, auw? Sinds wanneer zijn een IP en een UserAgent vast feiten?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:12:00
Quote Anchor link
'Timen:
Oh xD das niet wijs nee...
maar een username en userID is geen gevoelige info, dus dat kan ik gewoon in een cookie stampen...

Zou ik dan niet aan de hand van de cookies die ik heb een query uitvoeren om de admin status te achterhalen, en die dan in een sessie te stampen naast mijn cookies?

Zodat alleen username en userID in een cookie staat, en de admin steeds opnieuw wordt opgehaald en in een sessie wordt gezet.

In feite is een userid ook gevoelige informatie. Als ik nu een willekeurig ID verzin, dan ben ik dus ingelogd als die gebruiker? Gebruikersnaam is er meestal wel bij te zoeken. Sla het op zodat het lijkt als het nutteloze informatie is. Zoals een sha1 van het userid+username+salt. Jij kan dan controlleren of die gegevens bij elkaar kloppen.

edit: Sorry SanThe!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z

14/03/2009 10:15:00
Quote Anchor link
'WillemJan:
'Karl:
die aan de hand van vaste feiten (zoals ip en browser agent) moet genereren.

Uhm, auw? Sinds wanneer zijn een IP en een UserAgent vast feiten?

Oke. Die dingen zijn niet helemaal 100% te vertrouwen, maar toch moet je op iets vertrouwen. Natuurlijk is de useragent ook te veranderen, als je het ip wilt veranderen, dan moet je wel wat moeilijker doen.
Alleen een willekeurige gegenereerde id is ook niet te vertrouwen.

Timen, je kunt bijvoorbeeld ook eens kijken hoe bepaalde framworks zoals CakePHP of zend het doen.

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 10:17:00
Quote Anchor link
Dan moet je op het laatst wel belachelijk veel checks uitvoeren om maar te zien of iemand ingelogt is en de boel veilig is >_<

verder kan ik bij het inloggen niet mijn cookies achteruit zetten, omdat er dan al headers verstuurd zijn...

14/03/2009 10:19:00
Quote Anchor link
'Timen:
Dan moet je op het laatst wel belachelijk veel checks uitvoeren om maar te zien of iemand ingelogt is en de boel veilig is >_<

De gebruiker is per definitie niet te vertrouwen, hackers natuurlijk al helemaal niet (naja, je hebt ook white en gray hackers, ik generaliseer effe).

'Timen:
verder kan ik bij het inloggen niet mijn cookies achteruit zetten, omdat er dan al headers verstuurd zijn...

Dan moet je zorgen dat je dat doet voordat er data naar de browser is gestuurd.

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 10:31:00
Quote Anchor link
ik heb nu in de DB een md5 op het ID bijgezet(eerste 2 karakters), een md5 van de username(eerste 10 karakters) en een salt (md5 van random 1,10 * random 1,10).
Die zet ik in een variabel
Code (php)
1
2
3
<?php
$coded
= $userID.'::'.$username.'::'.$zout;
?>

en voer dan bij alles waar je bij ingelogged moet wezen of die meuk klopt dmv
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(isset($_COOKIE['userID']) && isset($_COOKIE['username']) && isset($_COOKIE['name']) && isset($_COOKIE['chalk'])){
    if($this->checkChalk($_COOKIE['chalk'])===true){
         //alles correct
       }
}

?>

en de check checkChalk:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
function checkChalk($chalk){
    if(!empty($chalk)){
        $expl = explode('::', $chalk);
        $query = "SELECT idmd, usermd, salt
                    FROM hk_users_DNT
                        WHERE idmd='"
.mysql_real_escape_string($expl['0'])."'
                            AND usermd='"
.mysql_real_escape_string($expl['1'])."'
                            AND salt='"
.mysql_real_escape_string($expl['2'])."'";
        $result = mysql_query($query);
        if($result){
            return true;
        }
else{
            return false;
        }
    }
}

?>

is dit betrouwbaar?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:40:00
Quote Anchor link
Je salt e.d. scheiden door :: neemt al het nut van de salt weg zo ongeveer.

Maar je hebt het over de 1e zoveel tekens, maar vervolgens vergelijk je de complete string?

Wat een andere/extra oplossing is, een extra veld in je database met daarin een sleutel. Bijvoorbeeld iets dat verbonden is met de tijd dat iemand ingelogd is. Als je dat in een aparte cookie opslaat en vergelijkt met zijn bezoek, heb je al meer zekerheid dat diegene is ingelogd.

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 10:43:00
Quote Anchor link
Omdat in de DB ook alleen de eerste zoveel tekens staan van die namen.

het splitsen van :: is inderdaad wel vrij nutteloos achteraf

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:51:00
Quote Anchor link
Oh ik zie het, je slaat ze apart op.. Tja, kan, niet ideaal, maar het kan :)
MySQL heeft ook gewoon functies als SUBSTR hoor :)
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
   $sql
= "SELECT id, userlvl FROM users
WHERE
CONCAT(MD5(SUBSTR(username,0,10)),MD5(SUBSTR(id,0,2)),salt) = '"
.$_COOKIE['chalk']."';";
?>

Deze query zou de md5 van de eerste 10 tekens van de username, de md5 van de eerste 2 tekens van het id en het veld 'salt' vergelijken met de inhoud van je cookie.

edit: Is niet getest btw :P

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 11:05:00
Quote Anchor link
Die heb ik nu zelf al toegepast:P toch bedankt

14/03/2009 11:33:00
Quote Anchor link
'Timen:
ik heb nu in de DB een md5 op het ID bijgezet(eerste 2 karakters), een md5 van de username(eerste 10 karakters) en een salt (md5 van random 1,10 * random 1,10).
Die zet ik in een variabel
Code (php)
1
2
3
<?php
$coded
= $userID.'::'.$username.'::'.$zout;
?>

en voer dan bij alles waar je bij ingelogged moet wezen of die meuk klopt dmv
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(isset($_COOKIE['userID']) && isset($_COOKIE['username']) && isset($_COOKIE['name']) && isset($_COOKIE['chalk'])){
    if($this->checkChalk($_COOKIE['chalk'])===true){
         //alles correct
       }
}

?>

en de check checkChalk:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
function checkChalk($chalk){
    if(!empty($chalk)){
        $expl = explode('::', $chalk);
        $query = "SELECT idmd, usermd, salt
                    FROM hk_users_DNT
                        WHERE idmd='"
.mysql_real_escape_string($expl['0'])."'
                            AND usermd='"
.mysql_real_escape_string($expl['1'])."'
                            AND salt='"
.mysql_real_escape_string($expl['2'])."'";
        $result = mysql_query($query);
        if($result){
            return true;
        }
else{
            return false;
        }
    }
}

?>

is dit betrouwbaar?

Nee, want je zet weer alles in de cookie's, dus als ik alle je cookie's steel, ben ik ingelogd.

Timen kut

Timen kut

14/03/2009 11:39:00
Quote Anchor link
Hoe wil jij mijn cookies stelen? Cookies staan toch client side?

En wat adviseer je dan?

14/03/2009 11:42:00
Quote Anchor link
'Timen:
Hoe wil jij mijn cookies stelen? Cookies staan toch client side?

Er zijn zoveel mogelijkheden.
Zie Wikipedia.

'Timen:
En wat adviseer je dan?

Nou, euh, wat ik al de hele tijd adviseer?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.