Crontab

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:26:00
Quote Anchor link
Zojuist was ik bezig met het opzetten van een crontab voor de user arjan, alleen krijg ik deze niet werkend. Als ik als arjan op ssh ben ingelogd en ik voer exact dezelfde commando uit, dan pakt hij hem wel en doet precies wat ik wil. Wat doe ik fout? Niet schrikken dat hij op elke minuut staat, maar ik wil hem eerst gewoon werkend hebben. Straks gaat wil ik hem hebben dat hij per 15 minuten dit doet, hoe moet ik dat instellen?

Cronjob: * * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
==execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==
php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

execute.php heeft dezelfde chmod en owner rechten, daar loopt tevens een MySQL verbinding door. Nogmaals, dit werkt via SSH wel (dus via Putty), maar wanneer ik dit bijdezelfde user in de crontab instel werkt hij niet. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 14:36:16

TJVB tvb

TJVB tvb

16/01/2009 16:31:00
Quote Anchor link
je wilt een sh bestand uitvoeren?
Dan moet je meestal eerst het absolute path naar sh meegeven
Meestal is dat /bin/sh

Dus:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:35:00
Quote Anchor link
Nee, helaas werkt dat niet met /bin/sh ervoor. Hoe kan ik dat fixen en evt per kwartier instellen?

TJVB tvb

TJVB tvb

16/01/2009 16:36:00
Quote Anchor link
per kwartier is */15 * * * *
Ik vindt alleen je params wel prachtig, ik weet niet hoe dat via cronjob draait

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:37:00
Quote Anchor link
Je hebt in jouw post 2 commando's. Over welke heb je het?
/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
of
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:40:00
Quote Anchor link
De cronjob

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:46:00
Quote Anchor link
'Arjan:
De cronjob

Cronjob is een 'job' die uitgevoerd wordt door het programma 'cron'. Ik heb het over de twee commando's die je door kan geven aan het programma 'cron' via de 'crontab' (is cron table).

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:48:00
Quote Anchor link
Ik had de cronjob, dus de daak, dit gegeven:
* * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Maar gezien dat niet werkte en TJVB zei er /bin/sh er voor moest zetten, heb ik dat gedaan:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Dat werkt alleen ook niet. De inhoud van execute.sh is:

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:51:00
Quote Anchor link
En als je op de (ssh) prompt dit ingeeft, werkt dat?

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 17:20:00
Quote Anchor link
Ja, ik heb op root en arjan account de volgende commandos geprobeerd en werkte goed.

en

/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 17:37:00
Quote Anchor link
Dan zet je die toch in de crontab.
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 21:19:00
Quote Anchor link
Ook al geprobeerd, die heeft juist geen effect, sorry van vage post hiervoor. Gewoon in Putty onder account 'arjan' en 'root' werkt hij wel gewoon, maar zodra ik er een cronjob van maakt doet hij het niet :/. Ergens een error log te vinden?

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 21:49:00
Quote Anchor link
Zo dan (is één regel):
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Dan zet ie de output en/of errors in /home/arjan/scriptlog.txt
Die kan je bekijken met 'cat /home/arjan/scriptlog.txt'.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 23:41:00
Quote Anchor link
'SanThe:
Zo dan (is één regel):
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Dan zet ie de output en/of errors in /home/arjan/scriptlog.txt
Die kan je bekijken met 'cat /home/arjan/scriptlog.txt'.

* * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Doet niets, staat niets in scriptlog (0777) verandert niets in de database terwijl het script, als ik hem handmatig uitvoer via putty, goed werkt.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 01:23:00
Quote Anchor link
Ok, ik heb hem nu werkend, je was php vergeten in de command, dus:

Nu krijg ik deze error in scriptlog.txt:

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php on line 4

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2009 11:40:00
Quote Anchor link
In de commandline php zit blijkbaar geen mysql support. Heb je php versie 5, dan kan je MySQLi of PDO proberen als alternatief!

Maar het cronjob probleem is ondertussen toch opgelost..

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 12:53:00
Quote Anchor link
Cronjob is min of meer opgelost, gezien hij geen MySQL pakt :/. We gebruiken momenteel PHP 5 en CentOS. Is het niet op te lossen door het commando iets aan te passen?

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2009 13:35:00
Quote Anchor link
Nee, je kan php opnieuw installeren met mysql support ge-activeerd, of overschakelen op het nieuwere MySQLi (werkt met dezelfde MySQL database, maar zijn veiligere functies)

Gerard M

Gerard M

17/01/2009 16:30:00
Quote Anchor link
Quote:
In de commandline php zit blijkbaar geen mysql support. Heb je php versie 5, dan kan je MySQLi of PDO proberen als alternatief!

Afhankelijk van de installatie wil PHP voor CLI nog wel eens een andere php.ini gebruiken. Zoek dus de bijbehorende .ini op en voeg de mySQL entries toe.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 18:31:00
Quote Anchor link
'Gerjo:
Quote:

Afhankelijk van de installatie wil PHP voor CLI nog wel eens een andere php.ini gebruiken. Zoek dus de bijbehorende .ini op en voeg de mySQL entries toe.

De crontab werkt idd nu, maar het gekke is dat MySQL wel werkt voor de websites die er opstaan. Maar goed, ik zal dan eens MySQLi proberen.

TJVB tvb

TJVB tvb

17/01/2009 20:29:00
Quote Anchor link
Heb je al gekeken of ze dezelfde php.ini gebruiken? (je commandline en website)

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.