css menu probleem in ie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

04/03/2013 17:22:16
Quote Anchor link
bij mij in chrome staat ie op de juiste plek. joey.

Maar goed, er kan dus momenteel niks gedaan worden aan de css vanhet menu zodat het in ie er beter uit komt te zien.
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 18:38:48
 
Eddy E

Eddy E

04/03/2013 17:27:48
Quote Anchor link
Ja, zoals al gezegd is: gradient-plaatjes gebruiken.
Of een geanimeerde GIF voor de bewegingen/veranderingen. Maar of het daar van beter wordt, betwijfel ik.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

04/03/2013 17:39:36
Quote Anchor link
zoals ik al zei: ik zelf vind een image menu niet zo heel mooi. Zeker niet voor het hoofd menu. Voor deprofiel pagina wat ik nu aan het ontwerpen ben, is het menu wel met images, maar dan van de kandidaat zelf.
 
Willem vp

Willem vp

04/03/2013 19:31:09
Quote Anchor link
Christiaan de kleine op 04/03/2013 14:05:00:
Oplossing met images vind ik zelf veen optie. Dit omdat mijn menu zo nu en dan wisselt. Dan moet ik voor iedere optie een nieuwe image maken, en daarbij komend vind ik persoonlijk een image menu niet O mooi als een CSS menu

De grap is, dat je juist niet voor elke optie een image hoeft te maken. Als je in je CSS iets doet als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.menu li a:hover {
 background: url('/pad/naar/plaatje.png');
}

dan ben je er eigenlijk al. En dat werkt in zo'n beetje elke browser.
 
Andre Sep

Andre Sep

04/03/2013 21:50:47
Quote Anchor link
Christiaan de kleine op 04/03/2013 17:22:16:
bij mij in chrome staat ie op de juiste plek. joey.

Maar goed, er kan dus momenteel niks gedaan worden aan de css vanhet menu zodat het in ie er beter uit komt te zien.


Ja er kan heel veel aan gedaan worden. Alleen de positionering is al op te lossen door netjes je HTML op te bouwen.

Als ik alles wat boven je <!DOCTYPE> staat 'knip' en vervolgens tussen de <body> tags 'plak' is de positie op het oog gelijk in IE en Chrome.

Maar blijkbaar ben jij te eigenwijs om dat ook even te proberen en te luisteren naar mensen die jouw hulp geven (iets waar jij om vraagt) terwijl zij dat helemaal vrijwillig en zonder verplichting doen!

Edit: Hier moet ik wel aan toevoegen dat ik de broncode van de pagina heb genomen (dus de HTML) en de CSS die jij gepost hebt, niet de overige CSS bestanden!
Gewijzigd op 04/03/2013 21:54:08 door Andre Sep
 
Willem vp

Willem vp

05/03/2013 01:05:00
Quote Anchor link
Andre Sep op 04/03/2013 21:50:47:
Als ik alles wat boven je <!DOCTYPE> staat 'knip' en vervolgens tussen de <body> tags 'plak' is de positie op het oog gelijk in IE en Chrome.

Zie ook mijn post van 03/03 16:01 op de vorige pagina. ;-)

Het probleem met browsers is dat ze heel erg vergevingsgezind zijn met betrekking tot foutieve HTML-code. Het nog grotere probleem is dat elke browser op een andere manier vergevingsgezind is. Daar bovenop komt nog het probleem dat browsers ook van elkaar afwijken in de weergave van correcte HTML.

Het is soms al een kunst om met correcte HTML een pagina er op alle browsers gelijk uit te laten zien. Als je echter ook nog eens foutieve HTML gaat gebruiken, wordt het volledig onvoorspelbaar wat er op je scherm komt te staan.

Begin dus met het produceren van correcte HTML. Je hoeft dan nog maar 1 (mogelijk) probleem aan te pakken en niet ook nog eens een verzameling problemen die daar weer bovenop liggen.

En niet zeuren dat je HTML en PHP gescheiden wilt houden. PHP is juist gemaakt om te verweven met HTML. Desnoods laat je de HTML genereren door PHP; dan heb je in ieder geval geen PHP in je HTML. :)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.