Database indeling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Samen met jou gaan we één project vinden die het best jou past, leerzaam zijn en bedragen aan jouw wensen en ontwikkelingen. In een jaar tijd word je klaar gestoomd tot een zelfstandige Java Ontwikkelaar, doormiddel van een masterclasses, intensieve en interactieve trainingen van top coaches, die klaar staan om jouw kennis te vergroten en dit ook te realiseren in praktijk. Samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou doelen te behalen. Start nu jouw carrière. Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Een afgeronde HBO Informatica

Bekijk vacature »

.Net Developer

DO - Be passionate, work hard and make it happen! Als .NET Developer maak je deel uit van een enthousiast en gedreven development team, bestaande uit 4 personen. Jij bent de Developer met ervaring die daarbij ook de collega’s weet mee te nemen op een innovatieve reis van nieuwe technologie. De werkzaamheden waar we jouw kennis en ervaring graag voor inzetten zijn met name: Het begeleiden van de transitie naar een volledig Azure landschap met componenten zoals Function Apps, ServiceBus en CosmosDB en de projecten die hieruit voortvloeien Het vormgeven van de integratie architectuur binnen de Microservices omgeving Het bewaken

Bekijk vacature »

Front-end Developer Shops United

Front-end Developer Shops United Rotterdam HBO/WO IT - software development Professional Denk jij niet in 1 oplossing, maar in meerdere? Ben jij empatisch en kan je goed inleven in de eindgebruikers? Dan ben jij op zoek naar Shops United/Parcel Pro- en wij naar jou! Ben jij onze nieuwe Front-end Developer (32 - 40 uur)? Wat ga je doen? De afdeling bestaat nu uit 5 developers en we hebben alles al klaar staan voor onze nieuwe collega. Het team heeft veel invloed op de functionaliteit: van de gebruikersinterface, het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten, tot het deployen op de eindbestemming. Wij kunnen

Bekijk vacature »

Medior/Senior TypeScript developer (€ 6.000,

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Medior/Senior Typecript developer. Het development team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en de DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige TypeScript developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun

Bekijk vacature »

Software Developer Computer Science / Python / Sof

Samengevat: Wil jij werken bij een marktleider in inspectie en transport in de voedselindustrie? Wil je ons helpen met het verbeteren van softwareprogramma's? Heb je ervaring met computer science? Vaste baan: Software Developer Computer Science HBO WO 3.000 - 4.100 Software Engineer Deze werkgever is een internationaal georiënteerd bedrijf dat verschillende soorten machines produceert voor de voedingsmiddelenindustrie. Deze werkgever is bekend om de aangename en informele werksfeer. Bij ons is er altijd ruimte om je kennis te verbreden. Functie: Voor de vacature als Software Engineer Beusichem HBO WO ga je het volgende doen: De Software Engineer onderzoekt, ontwerpt, ontwikkelt, troubleshoot

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van een nieuw platform; Het ontwikkelen van nieuwe tooling; Het doorontwikkelen van de reeds bestaande software; Het uitvoeren van de benodigde testen; Het oplossen van incidenten; Het leveren van 3e lijns gebruikersondersteuning. Hier ga je werken Deze organisatie is internationaal georiënteerd, maar de projecten die je op zal pakken vinden met name binnen Nederland plaats. Wereldwijd hebben zij 2500+ medewerkers. Het DevOps team waarbinnen je komt te werken bestaat uit 7 personen. Door het ontwikkelen van software en tooling lever je een directe bijdrage aan het verbeteren van het klimaat, de verkeersdoorstroming en de

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar / Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Python Software Developer

Bedrijfsomschrijving Yacht is a Dutch recruitment, and consultancy agency. The company was founded on May 19, 2000, as an operating company of Randstad Holding with a focus on highly educated and trained professionals. In addition to the Netherlands, Randstad Holding is active in more than 60 countries worldwide. Yacht is the organization of and for professionals. We connect professionals and organizations that want to make a difference. Our goal is an optimal result: To provide challenging assignments to our professionals. Interested? Then we would like to get to know you better! Functieomschrijving Are you a Python Software Developer who is

Bekijk vacature »

Back end developer / Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder

Stroom jij over van kwaliteit om wereldwijde waterproblemen aan te pakken? Kun jij wensen en eisen vertalen naar IT vereisten? En hou je van een dynamische omgeving, waarin jouw baan ertoe doet, jouw ideeën worden gehoord en waar je werkelijk het verschil kan maken voor jouw collega’s en het bedrijf? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou. Als je daar bovenop niet bang bent voor Windows en Linux en je hebt kennis van Office 365, dan ben jij de perfecte kandidaat! Applicatiebeheerder in Veghel Jij helpt ons door ervoor te zorgen, dat de applicaties soepel lopen. Dit doe

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Dennis meijer

dennis meijer

14/10/2010 17:31:57
Quote Anchor link
beste mensen,

Ik moet voor een school opdracht een website maken voor een restaurant.

nu wil ik een reserveringsysteem hier inbouwen alleen weet niet wat de beste database opbouw is.

dit is wat het moet kunnen:
-admins moeten datums kunnen toevoegen + tijden dat mensen kunnen reserveren.
-admins moeten kunnen aangeven welke tafels op welke datum en tijden beschikbaar zijn(+ zitplaatsen van de tafels)
-mensen moeten kunnen reserveren en dus moeten ze alleen kunnen kiezen uit tafels die op een bepaalde datum en tijd nog beschikbaar zijn. dus als de tafel al gereserveerd is moet die niet meer zichtbaar zijn.

dit is wat ik al heb:

RESERVERINGEN:
id
naam
telefoonnummer
emailadres
aantal_personen
tafelnummer
datum
aankomsttijd

TAFELS:
tafelid
tafelnummer
zitplaatsen
datum
bezet (ja of nee)

Verder kom ik niet.

Kan iemand mij vertellen hoe de database zo kan maken dat ik die dingen allemaal kan maken en de database handig kan gebruiken.

alvast bedankt.

gr dennis

PHP hulp

PHP hulp

26/09/2022 02:48:06

Jasper DS

Jasper DS

14/10/2010 19:27:25
Quote Anchor link
heb je de database al gemaakt? want je zegt dit heb ik maar daarna vraag je hoe het moet?

Milo S

Milo S

14/10/2010 20:39:32
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik dit doen:

Reservering:
- id
- naam
etc.

Personen:
- id
- reservering_nummer
- stoel_nummer

Stoel:
- id
- tafel_nummer

Tafels:
- id
- aantal_stoelen
- tafel_nummer

Flexibeler kan ie niet denk ik :P

Als je dan nu een knap staaltje php-werk er achter doet moet het denk ik wel lukken.
Gewijzigd op 14/10/2010 20:43:58 door Milo S

Dennis meijer

dennis meijer

14/10/2010 20:49:23
Quote Anchor link
ja ik heb de database alleen nog maar uitgedacht;) heb nog niet echt de database daadwerkelijk gecreerd;)

maar als ik dit doe wat jij doet milo s

is dat dan niet een beetje omslachtig om voor de stoel een tabel aan te maken?

en waarom een tabel personen?

php erachter gaat me zeker wel lukken hoor alleen het bedenken van de database ben ik niet de beste in;) daarom ook de vraag wat het beste is en het makkelijkste natuurlijk.

zoals milo s doet een voorbeeld alhoewel ik het een beetje omslachtig vind.

nog meer suggesties?

Synaps Framework

Synaps Framework

14/10/2010 20:51:59
Quote Anchor link
Milo S op 14/10/2010 20:39:32:
Persoonlijk zou ik dit doen:

Reservering:
- id
- naam
etc.

Personen:
- id
- reservering_nummer
- stoel_nummer

Stoel:
- id
- tafel_nummer

Tafels:
- id
- aantal_stoelen
- tafel_nummer

Flexibeler kan ie niet denk ik :P

Als je dan nu een knap staaltje php-werk er achter doet moet het denk ik wel lukken.

Maar waarom aantal_stoelen bij de tafel kolom? Kun je toch achterhalen aan de hand van de stoelen die eraan gekoppeld zijn?

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

15/10/2010 09:30:39
Quote Anchor link
Stoelen en personen in de database lijkt mij overdreven, gezien je waarschijnlijk 1 achternaam per groep krijgt. Tenzij je meerdere groepen aan één tafel gaat plaatsen.

@dennis Ik denk dat je een heel eind goed zit met deze indeling echter moet je bij tafels de kolommen bezet en datum weg laten, deze gegevens haal je uit je reserveringen tabel. Als er naast een reservering een andere reden is dat een tafel niet beschikbaar kan zijn zou ik hier een aparte tabel voor aanmaken.

De tabel tafels pas je alleen aan als er meer of minder tafels/stoelen komen.

Verder is tafelnummer en tafel_id dubbelop, ik zou alleen de nummers aanhouden.

Dennis meijer

dennis meijer

15/10/2010 10:32:48
Quote Anchor link
ik wil wel aantal personen weten zodat restaurant eigenaar kan zien voor hoeveel personen ze minimaal moeten inkopen;)

tafels kan ik veradneren ja;)

maar ik wil ook datums en tijden bijvoegen waar ze uit kunnen kiezen.

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

15/10/2010 10:58:42
Quote Anchor link
Als een tafel niet is gereserveerd op een bepaald tijdstip is deze dat tijdstip beschikbaar. Deze gegevens haal je dus uit je reserveringen tabel. Als je ook rekening moet houden met openingstijden moet je hier een aparte tabel voor aanmaken.

Openingstijden:
- van (DATETIME)
- tot (DATETIME)

Ook het aantal personen op een bepaalde datum/tijdstip haal je uit de reserveringen tabel. Hiervoor tel je de kolom "aantal_personen" op van elke reservering die binnen 2 tijdstippen valt.

Aad B

Aad B

15/10/2010 11:02:28
Quote Anchor link
Inderdaad zoals Lauren voorstelt en met name het stoelen gedoe weglaten, geen stoel tabel! Zorg dan wel in de tafel-tabel dat degene die boekt kan zien of het een 2/4/6 etc persoonstafel is. In de reserveringen tabel neem je op voor hoveel personen daadwerkelijk is gereserveerd voor een bepaalde tafel en dat geheel kan je weer optellen voor de inkoop. De reserveringen tabel is dus eigenlijk de enige tabel die continu wijzigt cq aangevuld wordt. De andere tabellen zijn statische oftewel lookup tabellen.
Gewijzigd op 15/10/2010 12:02:02 door Aad B

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.