$sVar gedoe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 00:35:00
Quote Anchor link
Hallo,

bij sommige scripts zie ik dat variabelen aangeduid zijn met een kleine letter ervoor, bijvoorbeeld $sVariabele. Nu vraag ik me af waar die kleine letter voor is, ik kan me zo voorstellen dat dit het type variabele aangeeft, in dit geval string.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Pim.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:36:16
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 00:44:00
Quote Anchor link
Pim, je vat meteen de koe bij de horens.. het wordt inderdaad vaak gebruikt om het type variabele aan te geven:

$iInteger, $dDouble, $sString enzovoort.. is voor jezelf gemakkelijk werken, omdat je altijd weet met welk type variabele je te maken hebt.
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 14:57:00
Quote Anchor link
Tnx! Ik probeer voor mezelf een zo duidelijk mogelijke standaard te creeren, zodat het debuggen makkelijk wordt, bijvoorbeeld hoofdlettergebruik, tabs, plaatsen van accolades e.d.
 
Han eev

Han eev

09/12/2005 15:07:00
Quote Anchor link
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 16:31:00
Quote Anchor link
Han:
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han


Mee eens. maar ik wist dit nog niet voor ik begon.. maar ik geef gewoon altijd logische namen aan de vars.. bijv
$voornaam =, $straathuisnr= enzovoort.. dan weet ik ook meteen wat voor type het is enzo.. :) Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
 

09/12/2005 16:53:00
Quote Anchor link
Ik doe het zonder. Feitelijk heb ik nog nooit scripts gezien waarmee met dat gewerkt wordt. Maakt je script juist onoverzichtelijk. Plus dat 'breezahvariabelen' een beetje grotere kans op notices geven en dus malfunction van je script.
 
Steff   an

Steff an

09/12/2005 17:12:00
Quote Anchor link
Hoofdletter gebruik in Variabelen maakt niet uit.
 

09/12/2005 17:33:00
Quote Anchor link
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr


Klopt.. maar wat werd bedoeld is dat je wanneer je consequent de hoofdletters typt er niets aan de hand is.. wanneer je zelf geen fouten maakt dan werkt het..
maar inderdaad is de kans op fouten wel veel groter :)
 
Han eev

Han eev

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Variablen Zijn Hoofdletter gevoelig...
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 19:28:00
Quote Anchor link
Robert:
Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
Daarom wilde ik het niet weten hoor :) ik programmeer al behoorlijk lang php, meestal OOP, maar was er gewoon benieuwd naar... als je grote systemen bouwt, is het niet altijd duidelijk wat voor gegevens in een var horen te staan, daarvoor is dit handig :)
 
Burdy

Burdy

09/12/2005 20:44:00
Quote Anchor link
Helemaal mee eens Pim! Dat is ook heel handig.
Ik gebruik Hongaarse notatie, hoewel ik er misschien niet 100% aan voldoe.
Al mijn variabelen starten met een type-aanduiding, bijv. strName of blnResult. Ook de tabel- en veldnamen voldoen aan die regel, bijv. tblUsers of intUserID.
Dat voorkomt, naar mijn mening, dat je per ongeluk een tekst in een databaseveld met de naam 'waarde' probeert te stoppen, terwijl dat veld een integer moet bevatten.

Als voorbeeld geef ik hieronder 2 queries (de eerste hanteer ik dus zelf).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  mysql_query("INSERT INTO tblText (strName, intValue) VALUES ('$strName', '$intValue')");
  mysql_query("INSERT INTO tekst (naam, waarde) VALUES ('$naam', '$waarde')");
?>


Bovendien is dat handig als je na een maand je code weer eens terug ziet.
Gewijzigd op 09/12/2005 20:47:00 door Burdy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.