$sVar gedoe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Xamarin Developer

Functieomschrijving Ben jij de Xamarin expert die de volgende stap in zijn carrière wil zetten? Houd jij er van om veelgebruikte apps verder uit te bouwen terwijl je de kwaliteit blijft waarborgen en heb je daarnaast zelf innovatieve ideeën ? Lees dan snel verder! Samen met het gehele mobile app team ben jij verantwoordelijk voor: de (door)ontwikkeling van Native applicaties voor Android en iOS; het verder samenbrengen van de applicatie en de web omgeving; de innovatie van de applicatie, het is belangrijk dat jij zelf meedenkt en jouw ideeën voorlegt binnen het team; feedback vanuit de gebruikers te behandelen en

Bekijk vacature »

Midlevel/Sr Developer bij leverancier communicatie

Een van de grootste leveranciers van communicatieplatformen aan bijv. internationale telecompartijen is op zoek naar een nieuwe teammember: een ervaren Midlevel tot Senior .Net Developer. De organisatie werkt met de nieuwste en uitsluitend Microsoft .Net technologieën (.Net Core, Azure) en producten als Docker en Kubernetes. Zij werken in Scrum sprints met teams waar samenwerking en (persoonlijke)groei hoog in het vaandel staat. Ze zijn op zoek naar gepassioneerde .Net Developers, waarbij ervaring met bovengenoemde technologieën geen harde eis maar een pré is. Genoeg ruimte dus om ervaring hierin op te doen. Drie jaar geleden hebben zij naast hun huidige applicatie een

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

IoT Start-up embedded C developer

Functieomschrijving Onze API stelt grote bedrijven als PostNL in staat om pakketten en boodschappen te bezorgen wanneer u niet thuis bent en zorgt ervoor dat u persoonlijk wordt ontvangen. We zijn op zoek naar een embedded software engineer die verantwoordelijk is voor het ontwerpen en bouwen van een veilige firmware voor onze IoT producten. Je werkt in nauwe samenwerking met drie collega's: een mobiele iOS-ontwikkelaar, een mobile ontwikkelaar voor Android en een ontwikkelaar van elektronica / embedded. Een aantal taken die jij als embedded C developer gaat uitvoeren: - Ontwerp en ontwikkeling van de firmware; - Bouwen van betrouwbare communicatie

Bekijk vacature »

C# (WPF) developer gezocht, omgeving Ridderkerk

Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Ridderkerk, dat zich richt op een specifieke branche binnen de logistieke sector, zijn we op zoek naar een .NET C# developer met bij voorkeur kennis van WPF en MVVM. Het gaat hier om een bedrijf van circa 20 mensen met een informele leuke bedrijfscultuur en korte lijnen. Er werken meerdere .NET developers maar het team waarbinnen je komt te werken bestaat uit 3 .NET C# developers. Het product waar je aan werkt is bedrijfskritisch en wordt 24/7 gebruikt. Het is een innovatief product dat recentelijk in de markt is gezet maar waar nog

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

Software Developer / C# / industriële automat

Functieomschrijving Heb jij al de nodige ervaring als Software Developer, voornamelijk met C#? Ligt jouw passie binnen de industriële automatisering en werk je graag aan uitdagende projecten op veelal één locatie? Dan is dit een vacature voor jou! Je werkt aan diverse innovatieve software projecten voor klanten van de organisatie, gericht op automatisering binnen de industrie; Je focus ligt op software development met C#; Je werkt met MES systemen; Je richt je tevens op het configureren van software en het begeleiden van implementaties; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als

Bekijk vacature »

C# developer gezocht, hardware component, inhouse,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Software Developer Zorg-ICT

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer Zorg-ICT? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Software Developer

Wij zijn op zoek! En wel naar een enthousiaste programmeur voor Windows en Web applicaties. Als programmeren echt "je ding" is, dan ben je bij ons aan het goede adres. Maar daarnaast spreekt het klantencontact je ook aan. Want je doet je werk in nauw overleg met de klant. Daarbij zul je je ook na oplevering nog betrokken weten bij het project door het geven van ondersteuning. We werken overigens vrijwel uitsluitend in de ontwikkelomgeving Dataflex. Indien je dat nog niet kent, dan vind je het geen probleem dat te leren. Functie-inhoud In samenspraak met de klant zelfstandig projectmatig ontwerpen

Bekijk vacature »

ICT Engineer

OVER AUMATICS Wij zijn een gedreven en professionele IT organisatie. Aumatics heeft haar hele organisatie en dienstverlening ingericht om samen met de klant te groeien en op tijd te anticiperen in een snel veranderende wereld. Wij doen dat door onze klanten de juiste tools te bieden en te begeleiden in een interactief proces. Hierin staat de continuïteit van de business altijd centraal. Samen groeien is een speerpunt in onze aanpak en we zien die onderlinge verbondenheid als fundamentele waarde in de samenwerking met de klant. Voor de uitbreiding van onze organisatie zijn we op zoek naar een teamspeler en professional:

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij de Software Ontwikkelaar met 5 tot 10 jaar ervaring en heb je daarnaast ervaring met elektronica en pcb-platen? We vertellen graag meer over deze functie. Coderen en programma’s ontwerpen doe jij met je ogen dicht. Jij hebt alles in huis om applicaties zelfstandig slimmer dan voorheen te maken. Wat valt er nog meer als Software Ontwikkelaar onder je takenpakket? - Ontwerp, implementatie en testen van software modules op het gebied van betaalautomaten - Analyseren van veldproblemen - Ontwikkelen en opbouwen van kennis binnen het vakgebied - Integreren van software modules in het eindproduct - Deelnemen aan testen

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Onderzoeksinstituut Architec

Functieomschrijving Wil jij als Senior Java Developer dagelijks meedenken aan diverse architectuur oplossingen? Spar jij graag met je collega’s op zoek naar de beste oplossing? Lees dan snel verder! Door)ontwikkelen van diverse applicaties met behulp van o.a. Java 8; Huidige en toekomstige projecten in goede banen leiden; Meedenken over architectuur en innovatiemogelijkheden; Zelfstandig kunnen werken. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Aantoonbare ervaring met Java 8 en Webservices; Kennis van CI/CD en Elasticsearch is een pré; Je bent zelfstandig en kritisch op je eigen werk en die van je collega’s. Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom

Bekijk vacature »
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 00:35:00
Quote Anchor link
Hallo,

bij sommige scripts zie ik dat variabelen aangeduid zijn met een kleine letter ervoor, bijvoorbeeld $sVariabele. Nu vraag ik me af waar die kleine letter voor is, ik kan me zo voorstellen dat dit het type variabele aangeeft, in dit geval string.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Pim.

PHP hulp

PHP hulp

29/05/2020 20:07:13

Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 00:44:00
Quote Anchor link
Pim, je vat meteen de koe bij de horens.. het wordt inderdaad vaak gebruikt om het type variabele aan te geven:

$iInteger, $dDouble, $sString enzovoort.. is voor jezelf gemakkelijk werken, omdat je altijd weet met welk type variabele je te maken hebt.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 14:57:00
Quote Anchor link
Tnx! Ik probeer voor mezelf een zo duidelijk mogelijke standaard te creeren, zodat het debuggen makkelijk wordt, bijvoorbeeld hoofdlettergebruik, tabs, plaatsen van accolades e.d.

Han eev

Han eev

09/12/2005 15:07:00
Quote Anchor link
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han

Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 16:31:00
Quote Anchor link
Han:
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han

Mee eens. maar ik wist dit nog niet voor ik begon.. maar ik geef gewoon altijd logische namen aan de vars.. bijv
$voornaam =, $straathuisnr= enzovoort.. dan weet ik ook meteen wat voor type het is enzo.. :) Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.

09/12/2005 16:53:00
Quote Anchor link
Ik doe het zonder. Feitelijk heb ik nog nooit scripts gezien waarmee met dat gewerkt wordt. Maakt je script juist onoverzichtelijk. Plus dat 'breezahvariabelen' een beetje grotere kans op notices geven en dus malfunction van je script.

Steff   an

Steff an

09/12/2005 17:12:00
Quote Anchor link
Hoofdletter gebruik in Variabelen maakt niet uit.

09/12/2005 17:33:00
Quote Anchor link
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr

Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr

Klopt.. maar wat werd bedoeld is dat je wanneer je consequent de hoofdletters typt er niets aan de hand is.. wanneer je zelf geen fouten maakt dan werkt het..
maar inderdaad is de kans op fouten wel veel groter :)

Han eev

Han eev

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Variablen Zijn Hoofdletter gevoelig...

Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 19:28:00
Quote Anchor link
Robert:
Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
Daarom wilde ik het niet weten hoor :) ik programmeer al behoorlijk lang php, meestal OOP, maar was er gewoon benieuwd naar... als je grote systemen bouwt, is het niet altijd duidelijk wat voor gegevens in een var horen te staan, daarvoor is dit handig :)

Burdy

Burdy

09/12/2005 20:44:00
Quote Anchor link
Helemaal mee eens Pim! Dat is ook heel handig.
Ik gebruik Hongaarse notatie, hoewel ik er misschien niet 100% aan voldoe.
Al mijn variabelen starten met een type-aanduiding, bijv. strName of blnResult. Ook de tabel- en veldnamen voldoen aan die regel, bijv. tblUsers of intUserID.
Dat voorkomt, naar mijn mening, dat je per ongeluk een tekst in een databaseveld met de naam 'waarde' probeert te stoppen, terwijl dat veld een integer moet bevatten.

Als voorbeeld geef ik hieronder 2 queries (de eerste hanteer ik dus zelf).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  mysql_query("INSERT INTO tblText (strName, intValue) VALUES ('$strName', '$intValue')");
  mysql_query("INSERT INTO tekst (naam, waarde) VALUES ('$naam', '$waarde')");
?>

Bovendien is dat handig als je na een maand je code weer eens terug ziet.
Gewijzigd op 09/12/2005 20:47:00 door Burdy

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.