domeinen catchen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/10/2022 02:11:14
Quote Anchor link
Weet iemand hoe dit mogelijk is. Is hier een betaalde script voor?
Of kan iemand me advoseren wat de beste API hiervoor is om dit te bewerkstelligen?

Ik wil graag weten of deze punten mogelijk zijn:

Quote:
✔ Installatiemodule (geen gedoe met waardes aanpassen in bestanden)
✔ Atoomklok-synchronisatie (niet afhankelijk van uw servertijd)
✔ Automatisch verlooptijd ophalen van .NL domeinen bij SIDN
✔ Automatisch droplist ophalen (verschillende TLD's)
✓ Geavanceerde statistieken en meettools voor domeinnamen
✔ Controle over aantal requests per minuut
✔ Werkt in lijn met het nieuwe SIDN-protocol m.b.t. vrijgeven domeinen
✔ Controlepaneel met eigen (beveiligd) administratoraccount
✔ Geoptimaliseerd voor mobiele apparaten
✔ Ondersteuning voor meer dan 450 extensies (TLD's)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:44:31
 
Ad Fundum

Ad Fundum

07/10/2022 10:19:30
Quote Anchor link
Bedoel je drop catchen ?
Eerste dat in de zoekresultaten naar voren komt is: https://www.pronkwebsites.nl/sidn-dropcatch-script/
Ik zie er de waarde niet zo van, de populariteit van domeinnamen neemt af met de komst van apps.
Gewijzigd op 07/10/2022 10:24:42 door Ad Fundum
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/10/2022 10:52:57
Quote Anchor link
Ik weet dan ik met whois gewoon een expiry date kan krijgen, vervolgens hebben alle domeinen een andere timezone.

Bijv:

Quote:
$whois google.com | grep Expiry
Registry Expiry Date: 2028-09-14T04:00:00Z



Hoe converteer ik dit naar de Nederlandse timezone, en dit geld voor alle timezones? Sommige domneinen hebben andere timezones.

Ik wil dan op de seconde na, als er één komt te vervallen deze claimen.

Ik denk dat dit dropcatch is.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

07/10/2022 11:28:04
Quote Anchor link
Het enige dat in PHP goed overweg kan met tijdzones is ICU, via de extensie Intl.
Je kunt een (Gregoriaanse) IntlCalendar object maken met een vreemde tijdzone, de tijdzone van het object aanpassen via setTimeZone() naar de lokale tijdzone, en dan de tijd uitlezen. Intl werkt met een precisie van 1 milliseconde.
Gewijzigd op 07/10/2022 11:30:02 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/10/2022 11:50:45
Quote Anchor link
Ik wens je veel succes. Je bent niet de enige die erop aast. Op die seconden kunnen er van enkele tot honderden andere catchers zijn waarbij het een nanoseconde verschil kan zijn met een andere catcher. De enigste oplossing is servers gebruiken over de hele wereld als je meer kans wilt maken.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

09/10/2022 06:40:50
Quote Anchor link
Dank je wel.

Ik heb nog een vraag hierover.

In CLI centos 8 gebruikik gewoon
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
whois domain.nl | grep Expiry


Alleen veel domeinen, laten geen expiry date zien bijv bol.nl

Via en online tool als deze
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=whois%3abol.nl&run=toolpage

Krijg ik wel de creation en updted date:

Creation Date 1997-01-02
Updated Date 2011-06-20

Waarom krijg ik die niet met de whois CLI ?
En hoe krijg ik de expiry date?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/10/2022 06:55:04
Quote Anchor link
Waarschijnlijk gaat dat via een API.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

09/10/2022 07:21:39
Quote Anchor link
Hmm bedankt voor je reactie. Weet je welke api adviseerbaar is?
Ik heb hier geen ervaring mee.
 
Willem vp

Willem vp

09/10/2022 21:17:27
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 09/10/2022 06:40:50:
Via en online tool als deze
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=whois%3abol.nl&run=toolpage

Krijg ik wel de creation en updted date:

Creation Date 1997-01-02
Updated Date 2011-06-20

Waarom krijg ik die niet met de whois CLI ?

Geen idee; mijn whois CLI laat de creation/update date gewoon zien (getest op CentOS 7.9, CentOS 8 Stream en Fedora 36).

Quote:
En hoe krijg ik de expiry date?

Het korte antwoord: niet.

Een iets langer antwoord: niet alle registries gebruiken het expiry-veld. In ieder geval bij .nl-domeinen wordt het niet getoond. Zelfs met een registrar-account kun je die gegevens niet opvragen: volgens de handleiding van DRS5 (het domeinregistratiesysteem dat gebruikt wordt door SIDN) wordt het veld exDate niet gebruikt in het response-bericht van het EPP-commando 'info'.

Je hoeft dus niet te zoeken naar een API die je die informatie gaat geven; als whois de informatie niet geeft, is er -bij mijn weten- geen legale manier om die alsnog te verkrijgen.

Let trouwens op dat er twee expiry dates zijn: de registry expiry date en de registrar registration expiration date. Die laatste is gekoppeld aan het contract dat de domeinnaamhouder met de registrar heeft, maar hoeft niet per se gelijk te zijn aan de datum waarop het domein in de registry vervalt.

Toevoeging op 09/10/2022 22:02:37:

Waar je overigens wel naar kunt kijken -en ik vermoed dat dat hetgene is wat je wilt- is de 'Date out of quarantine'. Die wordt bij .nl-domeinen wel getoond, als het domein tenminste in quarantaine is. Bij andere registries (zoals .be of .eu) wordt die informatie dan weer niet via whois getoond en zul je er op een andere manier achter moeten zien te komen.
Gewijzigd op 10/10/2022 00:26:33 door Willem vp
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

10/10/2022 02:17:12
Quote Anchor link
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Quote:
Let trouwens op dat er twee expiry dates zijn: de registry expiry date en de registrar registration expiration date


Ik heb nog niet met 2 expiry dates kunnen vinden. Ook niet de Date out of quarantine. Je geeft aan dat deze bij .nl domeinen wel worden getoond als ze in quarantine zitten. Maar bij andere TLD niet. Wat is dan een andere manier, desnoods tegen betaling uiteraard om hier achter te komen?

En hoe doen die dropcatcher scripts het eigenlijk vraag ik me af? zoals snatcher.nl etc
 
Willem vp

Willem vp

10/10/2022 12:00:36
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 10/10/2022 02:17:12:
Ik heb nog niet met 2 expiry dates kunnen vinden. Ook niet de Date out of quarantine.

Probeer sustainmeant.nl eens; dat is een domein dat (tot 28 oktober) in quarantaine staat.

Die registrar registration expiration date zie ik bijvoorbeeld bij .com-domeinen (bol.com om er eentje te noemen; ik heb ze niet allemaal gecheckt).

Quote:
Je geeft aan dat deze bij .nl domeinen wel worden getoond als ze in quarantine zitten. Maar bij andere TLD niet. Wat is dan een andere manier, desnoods tegen betaling uiteraard om hier achter te komen?

Ik denk dat dat per registry zal verschillen. .be en .eu verwijzen naar hun eigen web-whois (www.dnsbelgium.be / www.eurid.eu) waar die gegevens wel op te vragen zijn. Wellicht is er op die sites ook te vinden hoe je op een geautomatiseerde manier aan die informatie kan komen.

Quote:
En hoe doen die dropcatcher scripts het eigenlijk vraag ik me af? zoals snatcher.nl etc

Geen idee; nooit in verdiept. Ik gok dat ze voor elke registry die ze ondersteunen een manier hebben uitgevonden om aan de informatie te komen. Dat zal best een bewerkelijke actie zijn; mogelijk zijn die scripts daarom zo prijzig. Ik durf ook niet te zeggen of alles wat die scripts doen conform de policy van de betreffende registry is.
Gewijzigd op 10/10/2022 12:03:10 door Willem vp
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/10/2022 15:04:06
Quote Anchor link
Er zijn redenen waarom domeinnamen minder goed gaan de laatste tijd. Iedereen werkt met apps.
Gewijzigd op 10/10/2022 15:05:28 door Ad Fundum
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2022 15:17:32
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/10/2022 15:04:06:
Iedereen werkt met apps.

Euhhh ... nee
 
Willem vp

Willem vp

10/10/2022 16:56:56
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/10/2022 15:04:06:
Er zijn redenen waarom domeinnamen minder goed gaan de laatste tijd. Iedereen werkt met apps.

Zou het niet gewoon kunnen dat het economisch niet interessant meer is om een heleboel gekaapte dan wel frivool geregistreerde domeinnamen aan te houden? Als ik kijk naar wat er zoal vrijkomt, dan zit daar een heleboel troep tussen...
Gewijzigd op 10/10/2022 16:58:58 door Willem vp
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.