doorsturen
ik wil graag een pagina doorsturen via
maar dan niet naar index.php, maar naar
$_SERVER['HTTP_REFERER']
, alleen als ik dat invul werkt het niet, weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
maar dan niet naar index.php, maar naar
$_SERVER['HTTP_REFERER']
, alleen als ik dat invul werkt het niet, weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik S
'HTTP_REFERER'
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.
bron: php.net
Je kan beter ergens de voorgaande site opslaan (als die tenminste van jou site komt) in een sessie bv.
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.
bron: php.net
Je kan beter ergens de voorgaande site opslaan (als die tenminste van jou site komt) in een sessie bv.
HTTP_REFERER is waar de persoon vandaan komt.. Ik vind hem wel heel lol.. Erg Rita Verdonk-achtig.
Probleem is waarschijnlijk dat jij je pagina gewoon opent en dan bestaat HTTP_REFERER niet.
Probleem is waarschijnlijk dat jij je pagina gewoon opent en dan bestaat HTTP_REFERER niet.
nou het probleem volgens php is dat er een onverwachtte string in die regel staat, maar het is wel zeker dat HTTP_REFERER bestaat, want er staat als regel ervoor :
verder vind ik het wel origineel dat ik vergeleken wordt met rita verdonk :P,
verder vind ik het wel origineel dat ik vergeleken wordt met rita verdonk :P,
Je kunt het ook nog met JavaScript proberen:
@jan
Maar dat wil je niet als iemand op je site komt en dan weer terug wordt gestuurd naar de voorgaande site. Tenzij je graag bezoekers kwijt wilt of ze wilt irriteren.
edit:
tis niet erg gebruiksvriendelijk laat ik het daar op houden in sommige gevallen.
Maar dat wil je niet als iemand op je site komt en dan weer terug wordt gestuurd naar de voorgaande site. Tenzij je graag bezoekers kwijt wilt of ze wilt irriteren.
edit:
tis niet erg gebruiksvriendelijk laat ik het daar op houden in sommige gevallen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
'Gerben:HTTP_REFERER is waar de persoon vandaan komt.. Ik vind hem wel heel lol.. Erg Rita Verdonk-achtig.
Tsss...
Ontopic:
Hoe zet jij die HTTP_REFERER erin? Laat dat stukje code even zien, en zet eventueel even dit op je pagina:
Dan kun je zien of de HTTP_REFERER geset is :-)
Edit:
@Kalle
Na bijvoorbeeld inloggen is het niet storend om een bezoeker terug te zenden naar de pagina waar hij vandaan kwam...
@Kalle
Na bijvoorbeeld inloggen is het niet storend om een bezoeker terug te zenden naar de pagina waar hij vandaan kwam...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
Net even getest, en deze werkt:
@ Kalle: klopt, maar misschien is het voor gebruik op de standaard notfound pagina binnen je eigen site wel handig.
Code (php)
@ Kalle: klopt, maar misschien is het voor gebruik op de standaard notfound pagina binnen je eigen site wel handig.
ik heb twee dingen geprobeerd:
edit:
bedankt Jan die werkt inderdaad!
Code (php)
edit:
'Henry906:
ik heb twee dingen geprobeerd:
edit:
Code (php)
edit:
Bij de eerste moet je de variabele buiten de quotes halen. Bij de tweede kun je aan de kleurtjes al zien dat het verkeerd gaat.
@phpnaabje
Stel ik ga van ajax.netwerk.to naar phpnewbie.nl/login.php --> log daar in en dan word ik terug gestuurd naar ajax.netwerk.to waar ik dan een x niet naar toe wil. Ja erg niet storend. :D
@jan
Ik blijf erbij, dan misschien een verschil in denken en over bezoekers(/prospects) verliezen/winnen :D.
Stel ik ga van ajax.netwerk.to naar phpnewbie.nl/login.php --> log daar in en dan word ik terug gestuurd naar ajax.netwerk.to waar ik dan een x niet naar toe wil. Ja erg niet storend. :D
@jan
Ik blijf erbij, dan misschien een verschil in denken en over bezoekers(/prospects) verliezen/winnen :D.
'Kalle:
@phpnaabje
pagina 1: inlogformulier
pagina 2: inlogformulier handler, stuurt terug naar pagina 1
Lijkt me niets mis mee...
Quote:
Dan zou ik kiezen om gewoon te verwijzen naar het inlogformulier. Op die manier weet je ook zeker dat iemand die jouw verwerkingspagina op een onjuiste manier bezoekt, doorgestuurd wordt naar je loginpagina.pagina 1: inlogformulier
HTTP_REFERER moet je eigenlijk vrijwel nooit gebruiken, zeker niet voor dit soort dingen. Gewoon een history bijhouden ergens, geen gepruts met gegevens die van een browser komen.