Doveral - content management system

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 21:09:04
Quote Anchor link
Doveral is een gratis CMS waarin de doeleinden zo groot zijn als je zelf maar kan denken. Veel cms systemen bieden templates aan en daarmee pasta! Doveral is anders. In Doveral zit een theme styler waarin je van breedte website naar waar de zoekbalk staat veranderen!

Features

>HTML pagina's aanmaken via de editor tinymce

>PHP pagina's aanmaken met gemarkeerde syntax
>Menu beheer

>HTML variables, zoals in de meeste scripttalen nu ook speciaal voor de html content. Hierdoor kan je gegevens die nu en dan worden veranderd sneller aanpassen. Voorbeeld: Runescape levens hadden vroeger de naam hitpoints en nu constitution. Binnen no-time kan je het veranderen!

>Theme selector(in de maak): Een lijst met basic thema's die wij voor je hebben gemaakt. speciaal voor mensen die niet goed overweg kunnen met de styler.

>Theme styler(70% done): Maak je eigen thema alsof je in een WYSIWIG zit!

>Mail system add-on voor html pagina's: In php is dit niet zo moeilijk maar in html is dit niet eens mogelijk! Hierin kan je form objects toevoegen, zodat de mailer er uit ziet zoals jij wilt!

>IP ban systeem(outdated, word verbeterd): Mochten er toch kaboutertjes rond lopen op je website kan je deze zo weg vegen...

>Gastenboek(outdated, word verbeterd)

>forum(snippet aangemaakt, alleen te groot om werkelijk te maken in versie 1.)

Screenshots

Admin panel


Theme styler (verouderde foto)

PHP page editor

Waar kan ik het downloaden?

Ik hoop de first beta in de meivakantie te kunnen plannen, hoewel dit niet 100% zeker is. Doveral is dus nog niet verkrijgbaar!



Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden. Ik ben volop bezig met de cms. Ik hoop dat jullie wat kritiek kunnen leveren hierop.
Gewijzigd op 27/04/2011 21:15:37 door Phpnuke r
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 14:50:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/04/2011 21:11:33
Quote Anchor link
En kan je ook de screenshots naar een image linken, i.p.v. naar een pagina waar ik moet inloggen?
 
Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 21:13:07
Quote Anchor link
Moet je inloggen? De images komen van een forum af en ik kan ze dus zelf wel zien. Ik zal ze even uploaden naar een andere host...
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

27/04/2011 21:13:49
Quote Anchor link
leuke screenshots, ik zie alleen een login pagina...
 
Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 21:16:33
Quote Anchor link
Pardon, op die forum ben ik ingelogd dus ik wist het niet.

Ze zijn nu bereikbaar!
 
Niels K

Niels K

27/04/2011 21:19:32
Quote Anchor link
Sorry hoor maar ik vind het design niet echt professioneel overkomen.. De kleuren zijn wat mij betreft te 'speels'..

Maar goed dat is mijn subtiele mening..

Offtopic: Hoe ben je eigenlijk op de naam gekomen?
Gewijzigd op 27/04/2011 21:20:04 door Niels K
 
Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 21:22:57
Quote Anchor link
Ik ben inderdaad niet bepaald de beste designer, in de tweede release wil ik daar mogelijk iemand voor zoeken / zelf een cursus nemen.

Een namen- generator, er kwamen allemaal namen naar voren. Deze kwam teven eens NIET naar voren maar het bracht me op idee.
 
Niels K

Niels K

27/04/2011 21:28:18
Quote Anchor link
Oké dan op de technische manier overgaand.. Er komen een aantal vragen in mij op:

- Met welk doel is dit systeem gemaakt? Kleine websites? Grote webshops?
- Kan ik zelf een module proggen?
- Kan ik bestaande modules aanpassen?
- Onder welke licentie valt je CMS?

Misschien dat je iets kan vertellen hoe je het systeem hebt aangepakt? Hoe ben je begonnen en wat is de weg tot het resultaat geweest (Het resultaat zoals het nu is) en heb je ook nagedacht over de toekomst? Updates, release management, etc

Niels
 
Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 21:38:53
Quote Anchor link
Met welk doel is dit systeem gemaakt? Kleine websites? Grote webshops?

Op het moment is het gewoon simpel voor websites voor bijvoorbeeld verenigingen. (dan praat ik over de eerste release die ik wil gaan plannen). Maar zoals onderaan bij de features stond is er al een snippet voor een forum. Of te wel: uiteindelijk voor grotere websites. Op het moment is dat nog niet het geval.

Ik wilde een cms maken nadat ik een super simpele heb gemaakt voor een vereniging.

- Kan ik zelf een module proggen?

Die vraag snap ik niet helemaal, bedoel je of je zelf dingen kan aanpassen / gebruiken? In dat geval: Ja, je kan php files aanmaken(/ als pagina gebruiken) en je kan dus maken wat je wilt. Ook kan je gewoon Doveral includen (include './path/to/doveral/ssi.php';). Nu kan je de template functies en dergelijke in je php pagina zetten.

- Onder welke licentie valt je CMS?

Dit weet ik echt nog niet, hoewel ik hem zeker weten niet op open- source zet. Ik wil namelijk niet dat mensen het gaan aanpassen en vervolgens hun eigen naam erop gaan schrijven.

Misschien dat je iets kan vertellen hoe je het systeem hebt aangepakt?

Zo compact mogelijk. Op het moment ben ik nog bezig met 'meer! Meer! meer!' maar de rollen gaan gement omdraaien naar 'Compact! Compact!' . Ik wil namelijk Doveral erg makkelijk maken.
Gewijzigd op 27/04/2011 21:41:16 door phpnuke r
 
Niels K

Niels K

27/04/2011 21:49:33
Quote Anchor link
Quote:
Op het moment is het gewoon simpel voor websites voor bijvoorbeeld verenigingen. (dan praat ik over de eerste release die ik wil gaan plannen). Maar zoals onderaan bij de features stond is er al een snippet voor een forum. Of te wel: uiteindelijk voor grotere websites. Op het moment is dat nog niet het geval.

Ok duidelijk. Over je toekomst plannen, ik wil je een tip geven denk echt goed na voordat je iets gaat realiseren.. Het systeem moet altijd uitbreidbaar wezen / blijven.

Quote:
Die vraag snap ik niet helemaal, bedoel je of je zelf dingen kan aanpassen / gebruiken? In dat geval: Ja, je kan php files aanmaken(/ als pagina gebruiken) en je kan dus maken wat je wilt. Ook kan je gewoon Doveral includen (include './path/to/doveral/ssi.php';). Nu kan je de template functies en dergelijke in je php pagina zetten.

Je kan dingen aanpassen maar toch wil je dat niet? 'Ik wil namelijk niet dat mensen het gaan aanpassen...' :)

Als ik aan een relatief goed CMS denk dat denk ik aan zelf modules programmeren terwijl toch alle functies in tact blijven.. En natuurlijk moet hergebruik van andere modules / functies mogelijk blijven. Dat is echt een punt wat (ja serieus) zeer lastig is. Zeker als het nog maar de eerste serieuze poging is .. Tip: Teken eerst alles uit en denk er echt goed over na.. Zeker als je straks het goed 'publiek' wil gaan aanspreken. Elke klant wil een bepaalde module toch net iets anders.

En stel (heel simpel voorbeeldje) ik wil een module waarin ik een soort sfeerfoto's kan uploaden / aanmaken etc. Hoe regel je dat? Kan dat in een paar minuten geregeld worden? Of, of of?

Quote:
Misschien dat je iets kan vertellen hoe je het systeem hebt aangepakt?

Zo compact mogelijk. Op het moment ben ik nog bezig met 'meer! Meer! meer!' maar de rollen gaan gement omdraaien naar 'Compact! Compact!' . Ik wil namelijk Doveral erg makkelijk maken.

Ik bedoelde eigenlijk meer qua code en technieken :)
 
Phpnuke r

phpnuke r

27/04/2011 22:04:26
Quote Anchor link
Quote:
Je kan dingen aanpassen maar toch wil je dat niet? 'Ik wil namelijk niet dat mensen het gaan aanpassen...' :)


Graag de hele zin luiden: aanpassen is niet verboden, waarom zou dat? Maar open-source betekent dat je het project naar je eigen naam mag vernoemen en dat wil ik niet. Verder vnd ik de open source licencie een prima licencie!

Quote:
Als ik aan een relatief goed CMS denk dat denk ik aan zelf modules programmeren terwijl toch alle functies in tact blijven.. En natuurlijk moet hergebruik van andere modules / functies mogelijk blijven. Dat is echt een punt wat (ja serieus) zeer lastig is. Zeker als het nog maar de eerste serieuze poging is .. Tip: Teken eerst alles uit en denk er echt goed over na.. Zeker als je straks het goed 'publiek' wil gaan aanspreken. Elke klant wil een bepaalde module toch net iets anders.


Dat is ook precies waarmee ik bezig ben, alleen ben ik een éénmansteam en heb ik dus niet genoeg kracht om alles één twéé drié af te hebben. In Doveral blijft alles gewoon zoals het is tenzij je natuurlijk letterlijk alle scripts zit te veranderen (overigens zou wordpress of joomla ook kapot gaan in dat geval).


Quote:
Ik bedoelde eigenlijk meer qua code en technieken :)


In het begin ben ik eigenlijk fout begonnen: mysql_query, dergelijk. Veel mensen zitten ook al te zeuren van wanneer komt hij nou uit! Maar ik haast me er niet bij. Ik ben sterk vooruit gegaan in php de afgelopen maanden en dat pas ik liever eerst toe en echt alleen maar in voordeel.

Verder gebruik ik veel functies, voor de kleinste dingetjes zoals redirects, dergelijke geld dat ook. Dat gewoon puur omdat de techniek snel vooruit gaat.

Ik denk altijd voor me uit: heeft het een toekomst? Hoewel ik dit erg moeilijk vind, want er zijn zoveel dingen die je kan maken!


Good night!
Gewijzigd op 27/04/2011 22:05:23 door phpnuke r
 
Niels K

Niels K

27/04/2011 22:14:32
Quote Anchor link
Quote:
Graag de hele zin luiden: aanpassen is niet verboden, waarom zou dat? Maar open-source betekent dat je het project naar je eigen naam mag vernoemen en dat wil ik niet. Verder vnd ik de open source licencie een prima licencie!

Volgens mij is het zo wanneer je iets aanpast, dat het van jouw is.. (Weet ik niet zeker dus kan ook kletspraat zijn)

Quote:
Dat is ook precies waarmee ik bezig ben, alleen ben ik een éénmansteam en heb ik dus niet genoeg kracht om alles één twéé drié af te hebben. In Doveral blijft alles gewoon zoals het is tenzij je natuurlijk letterlijk alle scripts zit te veranderen (overigens zou wordpress of joomla ook kapot gaan in dat geval).

Ik bedoel je het niet om te pushen hoor maar het zijn gewoon wat informatieve vragen die zo maar wat opborrelen aan de hand van de al door jouw geplaatste reacties.

Quote:
In het begin ben ik eigenlijk fout begonnen: mysql_query, dergelijk

Wat is er fout met mysql_query ??

Quote:
Veel mensen zitten ook al te zeuren van wanneer komt hij nou uit! Maar ik haast me er niet bij. Ik ben sterk vooruit gegaan in php de afgelopen maanden en dat pas ik liever eerst toe en echt alleen maar in voordeel.

Kwaliteit voor kwantiteit toch ? ;-)

Quote:
Ik denk altijd voor me uit


Dat is iets wat je zeker moet doen.. Dat is juist heel goed ;)

Quote:
Hoewel ik dit erg moeilijk vind, want er zijn zoveel dingen die je kan maken!

Het is de basis die goed moet zijn. Eigenlijk moet het zo gebouwd worden dat het niet uit maakt hoeveel 'modules' je inlaad (mits deze goed geprogrammeerd zijn ofcourse) het moet gewoon blijven werken.

Quote:
Good night!

Dank u en van hetzelfde..
 
Gerhard l

gerhard l

27/04/2011 22:21:16
Quote Anchor link
Quote:
In het begin ben ik eigenlijk fout begonnen: mysql_query, dergelijk


huh wat is er fout met mysql_query?

edit:
laat maar Niels is weer sneller ;p
Gewijzigd op 27/04/2011 22:21:38 door gerhard l
 
Phpnuke r

phpnuke r

28/04/2011 09:00:56
Quote Anchor link
Quote:
Volgens mij is het zo wanneer je iets aanpast, dat het van jouw is.. (Weet ik niet zeker dus kan ook kletspraat zijn)


Open- source is mij ooit vertelt dat het project dan gewoon van degene is die het download. Dus mag hij het zijn eigen project noemen. 'OPEN'

Quote:
Ik bedoel je het niet om te pushen hoor maar het zijn gewoon wat informatieve vragen die zo maar wat opborrelen aan de hand van de al door jouw geplaatste reacties.


No problem :P

Quote:
Wat is er fout met mysql_query ??

Uiteindelijk niks maar een project (cms, forum, etc.) moet eigenlijk wel op pdo werken. Niet iedereen gebruikt een mysql, maar kan ook mysqli gebruiken. Dus ben ik overgestapt naat pdo. Niet alles is al in pdo maar ik gooi gewoon binnekort mysql_connect eruit en kan zien waar ik mysql_query nog heb zitten.

Quote:
Het is de basis die goed moet zijn. Eigenlijk moet het zo gebouwd worden dat het niet uit maakt hoeveel 'modules' je inlaad (mits deze goed geprogrammeerd zijn ofcourse) het moet gewoon blijven werken.


In de beta(release 1) ga ik ervanuit dat er bugs te vinden zijn. Maar daarom heet het ook een beta versie not? De basis is eigenlijk gewoon stabiel: de script ssi word geincluded in admin.php of index.php voor je gasten, en alle Doveral functies variables en classes heb je geincluded. So easy as it is. Ook is het makkelijk uitbreidbaar.


We maken er wel een lange lijst van :P
Gewijzigd op 28/04/2011 09:01:36 door phpnuke r
 
Niels K

Niels K

28/04/2011 09:04:11
Quote Anchor link
Quote:
Uiteindelijk niks maar een project (cms, forum, etc.) moet eigenlijk wel op pdo werken. Niet iedereen gebruikt een mysql, maar kan ook mysqli gebruiken. Dus ben ik overgestapt naat pdo. Niet alles is al in pdo maar ik gooi gewoon binnekort mysql_connect eruit en kan zien waar ik mysql_query nog heb zitten.

Je bent natuurlijk niets verplicht.. Maar het is zeker handig ja..

Quote:
Ook is het makkelijk uitbreidbaar.

Dat is wat ik heel belangrijk vind, dus ik ben benieuwd :-) Ik heb er ooit eens een discussie met iemand over dit punt gehouden, ik zal kijken of ik die nog kan vinden.

Quote:
We maken er wel een lange lijst van :P

Dat geeft toch niet? Hoe meer mensen weten over het systeem des te minder moeten ze zelf gaan zoeken..
Gewijzigd op 28/04/2011 09:05:24 door Niels K
 
Phpnuke r

phpnuke r

28/04/2011 09:07:19
Quote Anchor link
Quote:
Dat is wat ik heel belangrijk vind, dus ik ben benieuwd :-) Ik heb er ooit eens een discussie met iemand over dit punt gehouden, ik zal kijken of ik die nog kan vinden.


gewoon een voorbeeld, je hebt een admin panel right? Als je daarop inlogt log je eigenlijk in over de hele website. Al je gegevens worden opgeslagen in bijvoorbeeld $content['user']['name'] of $content['user']['mail']. Met deze gegevens kan ik dus bijvoorbeeld makkelijk een forum of blog aanbouwen. Zo is er stiekem al een kleine snippet.

Zo zijn er natuurlijk veel meer arrays, zoals $settings (alle instellingen zoals tabel referencie, themeurl, root), $basic_var (zoals sitename, alles uit de databasE) en $theme_var (naja css gegevens uit de database zodat je niet elke keer hoeft te connecten voor de thema gegevens)
Gewijzigd op 28/04/2011 09:12:08 door phpnuke r
 
Niels K

Niels K

28/04/2011 09:17:08
Quote Anchor link
Quote:
gewoon een voorbeeld, je hebt een admin panel right? Als je daarop inlogt log je eigenlijk in over de hele website. Al je gegevens worden opgeslagen in bijvoorbeeld $content['user']['name'] of $content['user']['mail']. Met deze gegevens kan ik dus bijvoorbeeld makkelijk een forum of blog aanbouwen. Zo is er stiekem al een kleine snippet.

Een soort global? Wordt het niet de sessie ingetrapt?

Quote:
Zo zijn er natuurlijk veel meer arrays, zoals $settings (alle instellingen zoals tabel referencie, themeurl, root), $basic_var (zoals sitename, alles uit de databasE) en $theme_var (naja css gegevens uit de database zodat je niet elke keer hoeft te connecten voor de thema gegevens)

Ja precies, en de modules kunnen dat gewoon aanpassen / overrulen?
 
Phpnuke r

phpnuke r

28/04/2011 09:46:22
Quote Anchor link
Quote:
Een soort global? Wordt het niet de sessie ingetrapt?


Als je ingelogd bent worden er tweé sessies aangemaakt:

$_SESSION['username']
$_SESSION['password'] (Word een betere oplossing voor bedacht)

Er zit een hele grote controlle, als eerste: bestaat de username, als tweede: klopt het wachtwoord met de username? Als derde: ben je wel ingelogd met hetzelfde ip adress als dat je op het moment hebt? (2 verschillende ip controlers)

Als je daadwerkelijk bent ingelogt worden de $content arrays aangemaakt:
$content['user']['name']
$content['user']['mail']
$content['user']['posts']
enz.

Quote:
Ja precies, en de modules kunnen dat gewoon aanpassen / overrulen?


Daarvoor heb je dus de themestyler, deze laadt $theme_var en kan je met javscript (met refresh preview) veranderen. Vervolgens met extra username configuratie kan je je nieuwe thema opslaan. Dan worden de variables (modules) dus inderdaad veranderd.
Gewijzigd op 28/04/2011 09:46:50 door phpnuke r
 
Niels K

Niels K

28/04/2011 09:55:07
Quote Anchor link
Quote:
Als je ingelogd bent worden er tweé sessies aangemaakt:
$_SESSION['username']
$_SESSION['password'] (Word een betere oplossing voor bedacht)

Oef, wachtwoord nooooit in de sessie opslaan. Sla gewoon een het user object op in de sessie of alleen het user_id aan de hand daarvan kan je de rest van de controles uitvoeren.

Na de login heb je het wachtwoord niet / nooit meer nodig. (Tenzij je wachtwoord aanpassing func hebt).

Quote:
Daarvoor heb je dus de themestyler, deze laadt $theme_var en kan je met javscript (met refresh preview) veranderen. Vervolgens met extra username configuratie kan je je nieuwe thema opslaan. Dan worden de variables (modules) dus inderdaad veranderd.

Ja ok, maar dat bedoelde ik niet :-) Stel ik heb een klant die een apparte module wil, zoals ik al zei het aanmaken van sfeerfoto's etc. Hoe regel ik dat dan in jouw CMS?
 
Phpnuke r

phpnuke r

28/04/2011 10:02:17
Quote Anchor link
Quote:
Oef, wachtwoord nooooit in de sessie opslaan. Sla gewoon een het user object op in de sessie of alleen het user_id aan de hand daarvan kan je de rest van de controles uitvoeren.

Na de login heb je het wachtwoord niet / nooit meer nodig. (Tenzij je wachtwoord aanpassing func hebt).


Helemaal mee eens maar een maand of 3 geleden snapte ik totaal niet waarom dat niet mocht. Op het moment snap ik niet waarom wel. Daarom ga ik het systeem ook veranderen(wat zeer makkelijk)

Quote:
Ja ok, maar dat bedoelde ik niet :-) Stel ik heb een klant die een apparte module wil, zoals ik al zei het aanmaken van sfeerfoto's etc. Hoe regel ik dat dan in jouw CMS?


Ik begrijp je nog steeds niet, alles is gewoon aan te passen?
 
Robert van der Leest

Robert van der Leest

07/05/2011 10:21:19
Quote Anchor link
Woodpekker, je begrijpt het begrip "Open Source" niet. =P Laten we Simple Machines Forum als voorbeeld nemen. SMF is op het moment ook open source, maar je mag het niet uitgeven onder je eigen naam. Dat masg wel met de licentieverandering (volgens mij ben ik zelfs toegestaan om de development build te forken). Forken is uitgeven onder je eigen naam, zolang het bekend is dat het geforked is van software blabla. Ik wil je ook graag vermelden dat de non-gpl (of non-bsd for the heck of it) SMF's dood is. Trouwens, ik mis de smileys hier. :P En ik zou zeker een team met ervaren developers zoeken, dat werkt alleen maar in je voordeel.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.