downloads bijhouden (mobiel)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Bedrijfsomschrijving Als Fullstack Developer (waarbij je aan de slag gaat met o.a. React en Java) kom je te werken bij een organisatie die de rechtmatigheid van financiële gegevens in de zorg controleert. Hierin opereren ze geheel onafhankelijk en zijn ze ondertussen marktleider op dit gebied geworden. Ondanks dat het om een relatief klein bedrijf gaat werken ze voor gerenommeerde opdrachtgevers en zijn ze een belangrijke schakel in de zorgsector geworden. Wat ze uniek maakt zijn de hoge eisen aan de kwaliteit van de code die ze zichzelf stellen waarbij security, wegens grote hoeveelheden (privacy gevoelige) data, zeer hoog in het

Bekijk vacature »

React Native Developer

Mobile Developer - 40 hours Are you a mobile or front-end developer and are looking to work on great (social) projects that matter? Are you looking to extend your skillset, develop ground-breaking software and work together with a great people in small teams? Are you interested in using the latest technologies and dive deeper into the world of Blockchain and Artificial Intelligence? Our respected client, is challenging the status quo by using blockchain technology and artificial intelligence is looking for an experienced Mobile Developer. Your impact as Mobile Developer You have an impact on the inhouse developed applications as part

Bekijk vacature »

Next-level Java Developer functie, veel verantwoor

Bedrijfsomschrijving Mobile Development en Ops Engineering gaan hand in hand bij deze organisatie dat een hoog verantwoordelijkheidsgevoel draagt. Als organisatie ontwikkelt zij dan ook veelal mobiele applicaties ter inspiratie en ondersteuning van belangrijke sectoren in Nederland. Met het technische team van gepassioneerde developers en engineers voeren ze dagelijks veelal diverse, inspirerende en complexe werkzaamheden uit waarbij zij als Java ontwikkelaar interessante software realiseert. Door gebruik van innovatieve software en de nieuwste platformen binnen de sector is deze klant dan ook zeker als vooruitstrevend te betitelen waar zijn enorm veel waarde aan hecht. Functieomschrijving Je werkt aan innovatieve producten binnen een

Bekijk vacature »

BI developer Azure ETL Microsoft BI tooling

Bedrijfsomschrijving Onze klant biedt financiële dienstverlening aan organisaties binnen de non-profit sector. Hierbij kun je denken aan overheden en instellingen met een maatschappelijk belang. In vergelijking met andere financiële dienstverleners staan zij er bijzonder goed voor en heeft de Covid-19 crisis gelukkig geen invloed. De organisatie heeft een open cultuur met vrij korte lijnen. Daarnaast zijn duurzaamheid en betrouwbaarheid termen die de organisatie kenmerken. Ter uitbreiding van het team zijn zij op zoek naar een ervaren BI Developer. Grote hoeveelheden data zijn kenmerkend voor het applicatie landschap. Business Intelligence staat zeer centraal in de organisatie en ze hebben op dit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Do you like building custom features? At Schulinck we develop custom content management systems and other applications to support municipalities in their work with citizens. Do you want to join one of our Agile teams of Software Developers? Then become our new PhP Developer! About Schulinck Schulinck is a rapidly growing part of Wolters Kluwer within the Public segment with products in the Netherlands, but also starting up business in Germany and Belgium. At our location in Venlo we work with an enthusiastic IT team of 12 colleagues on development of our products to support our customers in the Public

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren. Hoe word ik Team Lead PHP bij Coolblue? Als Team Lead PHP bouw en leid je een team dat uitblinkt in het leveren van hoogwaardige en kostenefficiënte software. Je ondersteunt teamleden bij het afbakenen van hun doelen en met de aanpak om ze te behalen. Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren en een effectief team op te bouwen. ‘’Ook Team Lead PHP worden bij Coolblue? Else de Boer

Bekijk vacature »

Java developer (medior & senior)

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Java Software Engineers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Java Software Engineer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt?

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

As a medior Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Medior Front-end Developer at Coolblue? As a Medior Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. "Want to become a Medior Front-end Developer at Coolblue? Else de Boer explains how to

Bekijk vacature »

Microsoft Consultant

Complexe klantvragen, maatwerkoplossingen, Microsoft 365, ontwikkelen, groeien, vernieuwen… zijn dit woorden waar jouw hart sneller van gaat kloppen? Houd je verder van lachen, hard werken en goeie koffie? Dan willen wij graag met jou kennismaken! Omdat steeds meer klanten ons weten te vinden groeit de W.T. Group door en hebben we een vacature voor een fulltime Microsoft 365 Productivity Consultant Als Microsoft 365 Productivity Consultant (voorheen Office 365) zorg je voor maatwerkoplossingen op het moment dat er geen standaardoplossing is voor de automatiseringsbehoefte van een klant. Waar menig ICT-bedrijf vastloopt gaan wij als team altijd verder, we werken samen, dagen

Bekijk vacature »

Front-End Developer / JavaScript / Vue.JS / Financ

Nederland Amsterdam

Bekijk vacature »

Junior software developer

Functieomschrijving In jouw nieuwe functie ontwerp je voor de klanten geautomatiseerde processen in de richting van beveiligingsoplossingen. Jouw werkzaamheden bestaan uit: Maken van functionele-en technische ontwerpen Ontwikkelen van software applicaties Documenteren van ontwikkelde software Monitoren en beheren van kwaliteit van de ontwikkelde software Ondersteunde activiteiten bij het beheer van het interne netwerk Functie-eisen Kennis van languages: C# Aspnet Core MS SQL HTML LESS/CSS Json Kennis van Tools: Visual Studio VS Code Microsoft SQL Management Studio WiX Toolset Git (Github) Kennis van Libraries: Razor Pages Server Side Blazor Dapper Mediatr Automapper Fluentvalidation Nodatime Topshelf Bekend met Areas: Websites, Api’s, Windows Services,

Bekijk vacature »

Ervaren .NET developer gezocht, api development, .

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens ervaren .NET ontwikkelaar. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook de

Bekijk vacature »

Java ontwikkelaars gezocht met interesse in Securi

Functieomschrijving Als ontwikkelaar help je het bedrijf groeien en bouw je applicaties en plugins binnen Java. Het grootste werk zal je hebben aan het doorontwikkelen van de door hun op de markt gebrachte software-oplossing. Deze oplossing is een doordachte en veelgebruikte tool voor het veilig versturen van (zakelijke) bestanden. Binnen je functie zal je veel vrijheid en verantwoordelijkheid gaan ervaren om je werk zo goed mogelijk uit te voeren. Van jou wordt verwacht dat je je op technisch gebied constant door wilt blijven ontwikkelen. Functie-eisen - HBO/WO opleiding afgerond. - Ervaring met Java; - Een pré is kennis van Spring,

Bekijk vacature »

AppLlication Lead Developer - Mobility (H/F)

Expertise Description : • Dutch speaking Senior developer • Experience with React-native, Java/Swift/Objective-C. • Proactive in communication • Strong team player with a commitment to perfection • Creative problem-solving and solutions thinking to improve app and API’s which the app is using. • Maintain code and write automated tests to ensure the product is of the highest quality. • Experience to coordinated teams responsible for other layers of the product infrastructure • Experience with Telco Expertise Must Have : • Architect, build and maintain excellent React Native applications with clean code. • Experience with Ext JS, Backbone.js, Node.js, AngularJS, AngularJS2,

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

Als iOS Developer zorg jij voor een ultieme klantervaring voor het zoeken en kopen van producten bij Coolblue via de app. Hoe word ik iOS Developer bij Coolblue? Je bent succesvol in het schrijven van Swift code en werkt nauw samen met je collega’s, bijvoorbeeld in de vorm van pair programming, om de kwaliteit te waarborgen. Daarbij denk je na over technische keuzes zoals architectuur, tools en processen. Verder houd je de prestaties van de app in de gaten en analyseer je met het team hoe je dit kunt verbeteren. Het werken volgens Scrum methode is jouw niet onbekend en

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:05:15
Quote Anchor link
Ik heb een .apk bestandje op mijn webserver, maar nu wil ik bijhouden, hoevaak die is gedownload, nu had ik het volgende script:

download.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
include('db.php');
$file = 'simsonagenda.apk';
if(file_exists($file)) {
    mysql_query("INSERT INTO sim_downloads (ip) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")or die(mysql_error());
    header('Content-Description: File Transfer');
    header('Content-Type: application/octet-stream');
    header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($file));
    header('Content-Transfer-Encoding: binary');
    header('Expires: 0');
    header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
    header('Pragma: public');
    header('Content-Length: ' . filesize($file));
    ob_clean();
    flush();
}

echo 'Laden...';
?>

Dit bestand wordt aangeroepen door middel van een hyperlink.

En dit werkt prima, geen enkel probleem.
Maar zodra ik op mijn telefoon op deze hyperlink klik, dan wordt er wel een rij toegevoegd in de database, maar hij download het bestand niet.

Werkt dit voor mobiele (android) apparaten soms anders?

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2020 04:22:43

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 10:08:06
Quote Anchor link
ik zou dat echo 'Laden...'; er even uithalen.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:11:00
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 02/03/2013 10:08:06:
ik zou dat echo 'Laden...'; er even uithalen.

Gedaan, maar heeft geen zin.

Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:11:20
Quote Anchor link
Haal die echo eens weg. Je moet NOOIT andere content naar de browser versturen als je een download aanbiedt. Alleen de juiste headers en het bestand.

Edit: te laat, maar doe het in elk geval niet, want het kan bij veel files wel problemen geven

Toevoeging op 02/03/2013 10:19:48:

Wat ik me wel afvraag is waar je eigenlijk de file verstuurt naar de browser. Zoals ik het nu bekijk verstuur je alleen de headers...
Gewijzigd op 02/03/2013 10:12:06 door Erwin H

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/03/2013 10:27:01
Quote Anchor link
Erwin H op 02/03/2013 10:11:20:
Wat ik me wel afvraag is waar je eigenlijk de file verstuurt naar de browser. Zoals ik het nu bekijk verstuur je alleen de headers...
Dan lukt het nog niet als je de outputbuffer leegt met ob_clean() op regel 14 voor de flush() op regel 15.

Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:32:13
Quote Anchor link
Precies, volgens mij wordt dat bestand dus helemaal niet verstuurd. Ik vraag me dus ook af wat 'prima' hier precies inhoudt. Krijg je op je eigen pc dat bestand wel aangeboden?
Tom Tom op 02/03/2013 10:05:15:
En dit werkt prima, geen enkel probleem.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2013 10:40:21
Quote Anchor link
Ik mis dus een readfile()...

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:50:20
Quote Anchor link
@Erwin H, op mijn computer werkte dit wel.

Ik heb nu maar besloten om het gewoon makkelijk te houden.

<a href="download.php" target="_blank">
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
include('db.php');
if(file_exists($file)) {
    mysql_query("INSERT INTO sim_downloads (ip) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")or die(mysql_error());
    header('Location: simsonagenda.apk') ;
    exit;
}

?>

Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:58:15
Quote Anchor link
Tom Tom op 02/03/2013 10:50:20:
@Erwin H, op mijn computer werkte dit wel.

Ik heb moeite om dat te geloven.... ik heb eerder het idee dat je dan elke keer naar de file gaat die er al stond... Anyway, als jij denkt dat het werkt, werkt het.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 11:37:04
Quote Anchor link
Nu doe je een redirect naar dat bestand... op zich niet erg maar toch een nieuwe pagina die geladen moet worden. Bovendien laat je het nu aan de browser van de gebruiker over wat te doen met dat bestand. Dus downloaden en opslaan of (proberen) weer te geven. Overigens zegt de extensie .apk mij persoonlijk niets.

Als je wilt dat het bestand wordt gedownload:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
include('db.php');
if(file_exists($file)) {
    header('Content-disposition: attachment; filename='.$file);
    header('Content-type: application/apk');
    readfile($file);
    exit;
}

?>

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

02/03/2013 14:25:31
Quote Anchor link
Ik zou
Code (php)
1
header('Content-type: application/apk');
wel vervangen door
Code (php)
1
header('Content-type: application/vnd.android.package-archive');
.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.