ebooks sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

14/09/2020 09:10:05
Quote Anchor link
Hallo,
Ik wil mijn e-books gaan sorteren en in een database gaan zetten zodat ik makkelijker kan zien welk boek ik heb. Mijn eerste stap is om de boeken bij elkaar in mappen te doen op een Synology. Ik werk met PHP en werk in een webbased omgeving.
Inmiddels ben ik redelijk ver dankzij hulp van Google maar ik struikel nu bij de opdracht rename waar ik maar geen oplossing voor vind.
Het blijkt dat de namen van de boeken op de Synology een extra verborgen naam krijgen Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream dat laatste @SynoEAStream is zichtbaar via PHP maar niet zichtbaar in windows verkenner.
Draai ik het script dan krijg ik de volgende meldingen:
Zoek naar epub in de map
Gevonden: entry=Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Synology opdracht gevonden: @synoeastream=@synoeastream en negeren.
Blijft over: entry=laanen_rob-anavatos.epub
extentie=epub
schrijver-boek laanen_rob-anavatos.epub
teken - staat op 10 plaats

Schrijver is dan laanen_rob
Boektitel is dan anavatos.epub

Nieuwe mapnaam is: laanen_rob
map laanen_rob is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.

Verhuizen van ../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
naar laanen_rob/anavatos.epub
Warning: rename(../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream,laanen_rob/anavatos.epub): No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73


Bij de opdracht rename heb ik $van en $naar. Ik heb van al geprobeerd met de volledige Anavatos.epub@SynoEAStream en met de Anavatos.epub maar bij beide houd ik de melding No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73 waarbij regel 73 de regel met rename is.

Ik heb geprobeerd:
(de startmap is epub programma is index.php)
../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub
Laanen_Rob-Anavatos.epub
Of ik dacht dat ik dit allemaal geprobeerd heb.;-)

Het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= strtolower(substr($entry,-13)); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@synoeastream'){$entry=(strtolower(substr_replace($entry,"",-13)));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        $van = $volledigenaam;
                        //$van = $entry;
                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }



?>

Mijn vraag is, wat doe ik verkeerd dat ik de foutmelding krijg.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 07:57:13
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:11:22
Quote Anchor link
Hier wat uitleg over verborgen bestanden.

https://www.synology-forum.nl/externe-harddisks-en-printers/na-kopieer-taak-via-usb-copy-dubbele-kleine-bestanden/

Overigen kan je makkelijk naar epub bestanden zoeken :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$path
= ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

    $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
    foreach ( $files as $epub )
    {

        $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
        if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
        {

            echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
        }
    }
}

?>
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:16:11
Quote Anchor link
Adoptive Solution bedankt voor je tip. Het zoekdeel gebruik ik geregeld in andere scripts om iets te zoeken. Ik hoef dan een beetje aan te passen voor word pdf html of iets anders wat ik wil vinden.
Youw tip ga ik zeker gebruiken, hoewel het geen antwoord op mijn vraag was.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:20:10
Quote Anchor link
Als ik je code toepas op epubs dan blijk dat rename niet werkt omdat van elke titel de eerste letter ontbreekt.

[
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:30:42
Quote Anchor link
Inmiddels heb ik het probleem gevonden. Ik vertaalde alles naar kleine letters maar het 'van' deel moest natuurlijk de originele naam houden.
Nieuwe werkende script is nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= substr($entry,-13); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@SynoEAStream'){$entry=(substr_replace($entry,"",-13));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $van=$entry;
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        //$van = "../epub/".$volledigenaam;
                        //$van = $entry;

                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }

$path = ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

        $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
        foreach ( $files as $epub )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
            }
        }
}


?>
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 11:20:26
Quote Anchor link
Ik heb mij er ook even tegenaan bemoeid en dit kwam eruit.

Het houdt o.a. rekening met het ontbreken van een schrijver.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<?php
$aDirectories
= glob( "." . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
$extensions = array( "epub" );
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
{

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ( $handle = opendir( $sDirectory ) )
    {

        while ( FALSE !== ( $entry = readdir( $handle ) ) )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $entry, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo "Gevonden: entry=" . $entry . "<br />";
                $volledigenaam = $entry;

                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower( substr( $entry, -4 ) ); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                // lees alleen maar epubs in
                if ( $extentie == "epub" )
                {

                    // omzetten naar kleine letters
                    $naam= strtolower( $entry );
                    echo "schrijver-boek " . $entry . "<br />";
                    //echo "gevonden epub = $naam<br>";

                    $boek = explode( "-", $entry );
                    echo '<pre>' . print_r( $boek, TRUE ) . '</pre>';

                    if ( count( $boek ) == 1 )
                    {

                        $schrijver = 'Onbekend';
                        $boektitel = trim( $boek[0] );
                    }
else {
                        $schrijver = trim( $boek[0] );
                        $schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
                        $schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
                        $boektitel = trim( $boek[1] );
                    }

                    echo "Schrijver is dan " . $schrijver . "<br />";
                    echo "Boektitel is dan " . $boektitel . "<br />";
                        
                    // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                    $nieuwemap = $schrijver;
                    echo "Nieuwe mapnaam is: " . $nieuwemap . "<br />";
                    if( !is_dir( $nieuwemap ) )
                    {

                        if ( mkdir( $nieuwemap, 0777, true) === TRUE )
                        {

                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br />";
                        }
                    }
else {
                        echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br /><br />";
                    }

                    // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                    $van = $volledigenaam;
                    $naar= $nieuwemap . "/" . $boektitel;
                    echo "Verhuizen van " . $van . "<br />";
                    echo "naar " . $naar . "<br />";
                    rename( $van, $naar );
                    echo "<br />===================<br />";
                }
            }
        }
    }
}

?>


Toevoeging op 14/09/2020 11:23:12:

Ik zie inmiddels dat het verwijderen van kommas en spaties in de titel moet en niet in de schrijver.
Maar goed, alles behoeft uiteindelijk verbetering.

Toevoeging op 14/09/2020 11:29:00:

Als regels 33-41 worden vervangen, lukt het beter.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ( count( $boek ) == 1 )
{
    $schrijver = 'Onbekend';
    $boektitel = trim( $boek[0] );
} else {
    $schrijver = trim( $boek[0] );
    $boektitel = trim( $boek[1] );
}
$schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
$schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
$boektitel = str_replace( ',', '_', $boektitel );
$boektitel = str_replace( ' ', '_', $boektitel );
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 11:43:37
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp.
Ik ben er nog niet want ik moet nu nog serie en volgnummer er uit filteren.
Dan zo'n 6000 boeken normalizeren voor een database en dan alle boeken in een schrijvermap met linken vanuit de database.
Ik heb dus nog wat te doen

Toevoeging op 14/09/2020 11:46:17:

Elk boek moet dus schrijver-=volgordenummer+serie(titel.epub o.i.d. benoemd gaan worden.
Wellicht eerst daar een script op los laten.
Peter
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.