ebooks sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

14/09/2020 09:10:05
Quote Anchor link
Hallo,
Ik wil mijn e-books gaan sorteren en in een database gaan zetten zodat ik makkelijker kan zien welk boek ik heb. Mijn eerste stap is om de boeken bij elkaar in mappen te doen op een Synology. Ik werk met PHP en werk in een webbased omgeving.
Inmiddels ben ik redelijk ver dankzij hulp van Google maar ik struikel nu bij de opdracht rename waar ik maar geen oplossing voor vind.
Het blijkt dat de namen van de boeken op de Synology een extra verborgen naam krijgen Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream dat laatste @SynoEAStream is zichtbaar via PHP maar niet zichtbaar in windows verkenner.
Draai ik het script dan krijg ik de volgende meldingen:
Zoek naar epub in de map
Gevonden: entry=Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Synology opdracht gevonden: @synoeastream=@synoeastream en negeren.
Blijft over: entry=laanen_rob-anavatos.epub
extentie=epub
schrijver-boek laanen_rob-anavatos.epub
teken - staat op 10 plaats

Schrijver is dan laanen_rob
Boektitel is dan anavatos.epub

Nieuwe mapnaam is: laanen_rob
map laanen_rob is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.

Verhuizen van ../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
naar laanen_rob/anavatos.epub
Warning: rename(../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream,laanen_rob/anavatos.epub): No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73


Bij de opdracht rename heb ik $van en $naar. Ik heb van al geprobeerd met de volledige Anavatos.epub@SynoEAStream en met de Anavatos.epub maar bij beide houd ik de melding No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73 waarbij regel 73 de regel met rename is.

Ik heb geprobeerd:
(de startmap is epub programma is index.php)
../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub
Laanen_Rob-Anavatos.epub
Of ik dacht dat ik dit allemaal geprobeerd heb.;-)

Het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= strtolower(substr($entry,-13)); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@synoeastream'){$entry=(strtolower(substr_replace($entry,"",-13)));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        $van = $volledigenaam;
                        //$van = $entry;
                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }



?>

Mijn vraag is, wat doe ik verkeerd dat ik de foutmelding krijg.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:21:09
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:11:22
Quote Anchor link
Hier wat uitleg over verborgen bestanden.

https://www.synology-forum.nl/externe-harddisks-en-printers/na-kopieer-taak-via-usb-copy-dubbele-kleine-bestanden/

Overigen kan je makkelijk naar epub bestanden zoeken :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$path
= ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

    $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
    foreach ( $files as $epub )
    {

        $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
        if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
        {

            echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
        }
    }
}

?>
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:16:11
Quote Anchor link
Adoptive Solution bedankt voor je tip. Het zoekdeel gebruik ik geregeld in andere scripts om iets te zoeken. Ik hoef dan een beetje aan te passen voor word pdf html of iets anders wat ik wil vinden.
Youw tip ga ik zeker gebruiken, hoewel het geen antwoord op mijn vraag was.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:20:10
Quote Anchor link
Als ik je code toepas op epubs dan blijk dat rename niet werkt omdat van elke titel de eerste letter ontbreekt.

[
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:30:42
Quote Anchor link
Inmiddels heb ik het probleem gevonden. Ik vertaalde alles naar kleine letters maar het 'van' deel moest natuurlijk de originele naam houden.
Nieuwe werkende script is nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= substr($entry,-13); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@SynoEAStream'){$entry=(substr_replace($entry,"",-13));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $van=$entry;
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        //$van = "../epub/".$volledigenaam;
                        //$van = $entry;

                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }

$path = ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

        $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
        foreach ( $files as $epub )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
            }
        }
}


?>
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 11:20:26
Quote Anchor link
Ik heb mij er ook even tegenaan bemoeid en dit kwam eruit.

Het houdt o.a. rekening met het ontbreken van een schrijver.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<?php
$aDirectories
= glob( "." . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
$extensions = array( "epub" );
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
{

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ( $handle = opendir( $sDirectory ) )
    {

        while ( FALSE !== ( $entry = readdir( $handle ) ) )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $entry, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo "Gevonden: entry=" . $entry . "<br />";
                $volledigenaam = $entry;

                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower( substr( $entry, -4 ) ); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                // lees alleen maar epubs in
                if ( $extentie == "epub" )
                {

                    // omzetten naar kleine letters
                    $naam= strtolower( $entry );
                    echo "schrijver-boek " . $entry . "<br />";
                    //echo "gevonden epub = $naam<br>";

                    $boek = explode( "-", $entry );
                    echo '<pre>' . print_r( $boek, TRUE ) . '</pre>';

                    if ( count( $boek ) == 1 )
                    {

                        $schrijver = 'Onbekend';
                        $boektitel = trim( $boek[0] );
                    }
else {
                        $schrijver = trim( $boek[0] );
                        $schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
                        $schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
                        $boektitel = trim( $boek[1] );
                    }

                    echo "Schrijver is dan " . $schrijver . "<br />";
                    echo "Boektitel is dan " . $boektitel . "<br />";
                        
                    // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                    $nieuwemap = $schrijver;
                    echo "Nieuwe mapnaam is: " . $nieuwemap . "<br />";
                    if( !is_dir( $nieuwemap ) )
                    {

                        if ( mkdir( $nieuwemap, 0777, true) === TRUE )
                        {

                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br />";
                        }
                    }
else {
                        echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br /><br />";
                    }

                    // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                    $van = $volledigenaam;
                    $naar= $nieuwemap . "/" . $boektitel;
                    echo "Verhuizen van " . $van . "<br />";
                    echo "naar " . $naar . "<br />";
                    rename( $van, $naar );
                    echo "<br />===================<br />";
                }
            }
        }
    }
}

?>


Toevoeging op 14/09/2020 11:23:12:

Ik zie inmiddels dat het verwijderen van kommas en spaties in de titel moet en niet in de schrijver.
Maar goed, alles behoeft uiteindelijk verbetering.

Toevoeging op 14/09/2020 11:29:00:

Als regels 33-41 worden vervangen, lukt het beter.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ( count( $boek ) == 1 )
{
    $schrijver = 'Onbekend';
    $boektitel = trim( $boek[0] );
} else {
    $schrijver = trim( $boek[0] );
    $boektitel = trim( $boek[1] );
}
$schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
$schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
$boektitel = str_replace( ',', '_', $boektitel );
$boektitel = str_replace( ' ', '_', $boektitel );
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 11:43:37
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp.
Ik ben er nog niet want ik moet nu nog serie en volgnummer er uit filteren.
Dan zo'n 6000 boeken normalizeren voor een database en dan alle boeken in een schrijvermap met linken vanuit de database.
Ik heb dus nog wat te doen

Toevoeging op 14/09/2020 11:46:17:

Elk boek moet dus schrijver-=volgordenummer+serie(titel.epub o.i.d. benoemd gaan worden.
Wellicht eerst daar een script op los laten.
Peter
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.