ebooks sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

14/09/2020 09:10:05
Quote Anchor link
Hallo,
Ik wil mijn e-books gaan sorteren en in een database gaan zetten zodat ik makkelijker kan zien welk boek ik heb. Mijn eerste stap is om de boeken bij elkaar in mappen te doen op een Synology. Ik werk met PHP en werk in een webbased omgeving.
Inmiddels ben ik redelijk ver dankzij hulp van Google maar ik struikel nu bij de opdracht rename waar ik maar geen oplossing voor vind.
Het blijkt dat de namen van de boeken op de Synology een extra verborgen naam krijgen Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream dat laatste @SynoEAStream is zichtbaar via PHP maar niet zichtbaar in windows verkenner.
Draai ik het script dan krijg ik de volgende meldingen:
Zoek naar epub in de map
Gevonden: entry=Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Synology opdracht gevonden: @synoeastream=@synoeastream en negeren.
Blijft over: entry=laanen_rob-anavatos.epub
extentie=epub
schrijver-boek laanen_rob-anavatos.epub
teken - staat op 10 plaats

Schrijver is dan laanen_rob
Boektitel is dan anavatos.epub

Nieuwe mapnaam is: laanen_rob
map laanen_rob is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.

Verhuizen van ../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
naar laanen_rob/anavatos.epub
Warning: rename(../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream,laanen_rob/anavatos.epub): No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73


Bij de opdracht rename heb ik $van en $naar. Ik heb van al geprobeerd met de volledige Anavatos.epub@SynoEAStream en met de Anavatos.epub maar bij beide houd ik de melding No such file or directory in /volume1/web/epub/index.php on line 73 waarbij regel 73 de regel met rename is.

Ik heb geprobeerd:
(de startmap is epub programma is index.php)
../epub/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub@SynoEAStream
/Laanen_Rob-Anavatos.epub
Laanen_Rob-Anavatos.epub
Of ik dacht dat ik dit allemaal geprobeerd heb.;-)

Het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= strtolower(substr($entry,-13)); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@synoeastream'){$entry=(strtolower(substr_replace($entry,"",-13)));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        $van = $volledigenaam;
                        //$van = $entry;
                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }



?>

Mijn vraag is, wat doe ik verkeerd dat ik de foutmelding krijg.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:33:08
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:11:22
Quote Anchor link
Hier wat uitleg over verborgen bestanden.

https://www.synology-forum.nl/externe-harddisks-en-printers/na-kopieer-taak-via-usb-copy-dubbele-kleine-bestanden/

Overigen kan je makkelijk naar epub bestanden zoeken :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$path
= ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

    $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
    foreach ( $files as $epub )
    {

        $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
        if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
        {

            echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
        }
    }
}

?>
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:16:11
Quote Anchor link
Adoptive Solution bedankt voor je tip. Het zoekdeel gebruik ik geregeld in andere scripts om iets te zoeken. Ik hoef dan een beetje aan te passen voor word pdf html of iets anders wat ik wil vinden.
Youw tip ga ik zeker gebruiken, hoewel het geen antwoord op mijn vraag was.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 10:20:10
Quote Anchor link
Als ik je code toepas op epubs dan blijk dat rename niet werkt omdat van elke titel de eerste letter ontbreekt.

[
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 10:30:42
Quote Anchor link
Inmiddels heb ik het probleem gevonden. Ik vertaalde alles naar kleine letters maar het 'van' deel moest natuurlijk de originele naam houden.
Nieuwe werkende script is nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
<?php
// lees mappen
//lees alle directories

$sDirName = '';
$aDirectories = glob( $sDirName . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
 {

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ($handle = opendir($sDirectory))
        {

        while (false !== ($entry = readdir($handle)))
            {

            if ($entry != "." && $entry != "..")
                {

                echo "Gevonden: entry=".$entry."<br>";
                $volledigenaam=$entry;
                //staat er @SynoEAStream achter van de Synology?
                $synologytekst= substr($entry,-13); // laatste 4 tekens
                echo "Synology opdracht gevonden: @synoeastream=".$synologytekst." en negeren.<br>";
                
                if ($synologytekst=='@SynoEAStream'){$entry=(substr_replace($entry,"",-13));}
                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $van=$entry;
                $extentie = strtolower(substr($entry,-4)); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                
                
                // lees alleen maar epubs in
                if ($extentie == "epub")
                    {
                    
                        // omzetten naar kleine letters
                        $naam= strtolower($entry);
                        echo "schrijver-boek ".$entry."<br>";
                        //echo "gevonden epub = $naam<br>";
                        
                        // filter de schrijvernaam er uit
                        // links van -

                        $pos = strpos($naam, '-');                        
                        echo "teken - staat op ".$pos." plaats<br>";
                        if ($pos<=1){echo "Bij $naam geen scheiding tussen schrijver en boeknaam gevonden.<br><br>";}
                        // de naam die daar staat is:
                        // alles naar kleine letters.

                        $schrijver = strtolower(substr($naam,0,$pos));
                        $boektitel = strtolower(substr($naam,$pos+1));
                        echo "<br>Schrijver is dan ".$schrijver."<br>";
                        echo "Boektitel is dan ".$boektitel."<br>";
                        // komma en spatie er uit filteren
                        $schrijver=TRIM($schrijver);
                        $schrijver=str_replace(',', '_', $schrijver);
                        $schrijver=str_replace(' ', '_' , $schrijver);
                        $schrijver="$schrijver";
                        
                        // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                        $nieuwemap=$schrijver;
                        echo "<br>Nieuwe mapnaam is: ".$nieuwemap."<br>";
                        if (!file_exists($nieuwemap))
                        {

                            mkdir($nieuwemap, 0777, true);
                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br>";
                        }
else{
                            echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br><br>";
                        }

                        $nieuwemap=TRIM($nieuwemap);
                        $boektitel=TRIM($boektitel);
                        // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                        //$van = "../epub/".$volledigenaam;
                        //$van = $entry;

                        $naar= $nieuwemap."/".$boektitel;
                            echo "Verhuizen van ".$van."<br>";
                            echo " naar ".$naar."<br>";
                            
                            rename($van, $naar);
                            
                            echo "<br><br>";
                        echo "<br>===================<br>";
                       }                                        
                }  
            }
        }
    }

$path = ".";
if ( $files = scandir( $path ) )
{

        $extensions = array( "epub", "jpg", "png" );
        foreach ( $files as $epub )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $epub, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo $epub . '<br />' . PHP_EOL;
            }
        }
}


?>
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

14/09/2020 11:20:26
Quote Anchor link
Ik heb mij er ook even tegenaan bemoeid en dit kwam eruit.

Het houdt o.a. rekening met het ontbreken van een schrijver.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<?php
$aDirectories
= glob( "." . '*', GLOB_ONLYDIR );
sort( $aDirectories ); // sorteren
$extensions = array( "epub" );
foreach ( $aDirectories as $sDirectory )
{

    echo "Zoek naar epub in de map<br>";
    // lees de epubs in mappen
    if ( $handle = opendir( $sDirectory ) )
    {

        while ( FALSE !== ( $entry = readdir( $handle ) ) )
        {

            $fileExtension = strtolower( pathinfo( $entry, PATHINFO_EXTENSION ) );
            if( in_array( $fileExtension , $extensions ) )
            {

                echo "Gevonden: entry=" . $entry . "<br />";
                $volledigenaam = $entry;

                echo "Blijft over: entry=".$entry."<br>";
                $extentie = strtolower( substr( $entry, -4 ) ); // laatste 4 tekens
                echo "extentie=".$extentie."<br>";
                // lees alleen maar epubs in
                if ( $extentie == "epub" )
                {

                    // omzetten naar kleine letters
                    $naam= strtolower( $entry );
                    echo "schrijver-boek " . $entry . "<br />";
                    //echo "gevonden epub = $naam<br>";

                    $boek = explode( "-", $entry );
                    echo '<pre>' . print_r( $boek, TRUE ) . '</pre>';

                    if ( count( $boek ) == 1 )
                    {

                        $schrijver = 'Onbekend';
                        $boektitel = trim( $boek[0] );
                    }
else {
                        $schrijver = trim( $boek[0] );
                        $schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
                        $schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
                        $boektitel = trim( $boek[1] );
                    }

                    echo "Schrijver is dan " . $schrijver . "<br />";
                    echo "Boektitel is dan " . $boektitel . "<br />";
                        
                    // kijk of er al een mapnaam bestaat en maak anders een map aan
                    $nieuwemap = $schrijver;
                    echo "Nieuwe mapnaam is: " . $nieuwemap . "<br />";
                    if( !is_dir( $nieuwemap ) )
                    {

                        if ( mkdir( $nieuwemap, 0777, true) === TRUE )
                        {

                            echo "Map gemaakt met naam ".$nieuwemap."<br />";
                        }
                    }
else {
                        echo "map ".$nieuwemap." is al aanwezig. Dus niet opnieuw aangemaakt.<br /><br />";
                    }

                    // verplaatst naar de gemaakte mapnaam
                    $van = $volledigenaam;
                    $naar= $nieuwemap . "/" . $boektitel;
                    echo "Verhuizen van " . $van . "<br />";
                    echo "naar " . $naar . "<br />";
                    rename( $van, $naar );
                    echo "<br />===================<br />";
                }
            }
        }
    }
}

?>


Toevoeging op 14/09/2020 11:23:12:

Ik zie inmiddels dat het verwijderen van kommas en spaties in de titel moet en niet in de schrijver.
Maar goed, alles behoeft uiteindelijk verbetering.

Toevoeging op 14/09/2020 11:29:00:

Als regels 33-41 worden vervangen, lukt het beter.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ( count( $boek ) == 1 )
{
    $schrijver = 'Onbekend';
    $boektitel = trim( $boek[0] );
} else {
    $schrijver = trim( $boek[0] );
    $boektitel = trim( $boek[1] );
}
$schrijver = str_replace( ',', '_', $schrijver );
$schrijver = str_replace( ' ', '_', $schrijver );
$boektitel = str_replace( ',', '_', $boektitel );
$boektitel = str_replace( ' ', '_', $boektitel );
 
E Ander

E Ander

14/09/2020 11:43:37
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp.
Ik ben er nog niet want ik moet nu nog serie en volgnummer er uit filteren.
Dan zo'n 6000 boeken normalizeren voor een database en dan alle boeken in een schrijvermap met linken vanuit de database.
Ik heb dus nog wat te doen

Toevoeging op 14/09/2020 11:46:17:

Elk boek moet dus schrijver-=volgordenummer+serie(titel.epub o.i.d. benoemd gaan worden.
Wellicht eerst daar een script op los laten.
Peter
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.