Echo Variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Delphi Developer

Dit ga je doen Ophalen van de requirements uit de business en hier rapportages over maken; Beheren van de verschillende rapportage applicaties (Delphi); Het ontwikkelen en optimaliseren van de rapportage applicaties (C#, Angular); Bewaken van de kwaliteit van de rapportage applicaties door middel van structureel onderhoud en het identificeren van zwakke plekken en verbeteringen van de systemen; Zorgen voor een optimale beschikbaarheid van onze rapportage applicaties, de Oracle databases en Windows servers waarop deze draaien; Wijzigingen en nieuwe rapporteringsvraagstukken uitwerken, programmeren, implementeren en documenteren. Hier ga je werken Binnen de organisatie werken in totaal 9.000 medewerkers in een fabriek. Hier

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Internationaal bedrijf

Dit ga je doen Analyseren van software behoefte intern; Ontwikkelen van software op basis van analyses en uitgewerkte ideeën; Implementeren van software; Updaten van software; Oplossen van storingen/ problemen op basis van binnenkomende meldingen. Hier ga je werken De organisatie is een grote internationale speler in de transportwereld en bestaat uit ruim 1000 medewerkers. De organisatie is steeds meer aan het innoveren en hier kunnen ze jouw kennis en kunnen goed bij gebruiken. Het IT team bestaat uit ontwikkelaars en systeembeheerders. Jij komt te werken binnen het ontwikkelaars team samen met 4 andere collega's. Je zal rechtstreeks rapporteren aan de

Bekijk vacature »

Front end developer / React / Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Back End Developer

Voor een groeiende IT-organisatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste back-end developer. Is software bouwen helemaal jouw ding? Lees dan snel verder over deze vacature als back-end developer. Wie weet start jij binnenkort bij deze mooie organisatie! wat bieden wij jou Fijn salaris afhankelijk van ervaring Opdracht met kans op contract bij de opdrachtgever Gezellig team met een informele werksfeer Werkomgeving met veel vrijheid Groningen Vrijheid om te ondernemen en jezelf te ontwikkelen wie ben jij Als back-end developer ben jij iemand die proactief en stressbestendig is. Je kunt snel schakelen tussen verschillende projecten en houdt van een uitdaging.

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Java developer (midlance)

Functie Bij ons ga je aan de slag als Java developer bij een opdracht die echt bij jou past. Samen met jou, kijken we naar wat jij zoekt zodat wij kunnen regelen dat je het krijgt. Daarnaast word je bij ons eerlijk beloond voor het werk dat je doet. Zo krijg je bij ons ten alle tijden een basissalaris. Terwijl je werkt bij je droomopdracht wordt dit aangevuld met 70% van het gefactureerde tarief. Ben je ziek of even ertussen uit? Geen probleem, het basissalaris krijg je sowieso. Op het gebied van kennis kan je bij ons ook niet genoeg

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

PHP developer gezocht voor bedrijf intern in Arnhe

Bedrijfsomschrijving Dit internetbedrijf uit Arnhem zoekt op korte termijn een medior of senior PHP ontwikkelaar. Ze bestaan al geruime tijd en hebben een vaste groep klanten waar ze applicaties voor ontwikkelen. Deze klanten komen met name uit de regio van Arnhem en dat zorgt dat 1op1 klantcontact vaak voorkomt en soms komen de klanten even binnen voor een kop koffie en om ideeën uit te wisselen. Er hangt bij dit bedrijf een professionele maar ook gemoedelijke sfeer wat zorgt dat het hier heel prettig werken is. Vanwege de groei van de eindklanten van dit bedrijf ontstaat er steeds meer vraag

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Senior Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Full Stack Java Developer en op zoek naar een internationale, creatieve en innovatieve omgeving? Wil jij werken aan een klanten portaal, waarbij de verschillende diensten vanuit de business via het web portaal worden geleverd aan de klanten van Randstad Groep Nederland? Bij Randstad Groep Nederland (HQ) zijn we op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Java Developer die per direct ons interne team komt versterken. Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Jij werkt in het Online Client Solutions team. Dit team werkt samen met de product owner

Bekijk vacature »

Senior pega developer

As a Pega developer at Mandemakers in Waalwijk you will make an important contribution to the digitization of our business processes. In your role you will coordinate and attribute to all facets of the digital transformation of our company (fulltime). As a Pega developer you will make an important contribution to the digitization of our business processes. In your role you will coordinate and attribute to all facets of the digital transformation of our company. De Mandemakers Group, a house full of opportunities. You will take part in a great project for De Mandemakers Group and for Pega. You and

Bekijk vacature »
Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:05:16
Quote Anchor link
Hoi allemaal!

Ik zit met een probleem en ik weet echt niet hoe ik moest zoeken voor een antwoord op Google, dus vraag ik hier hulp.

Ik ben een website aan het maken waarbij gebruik wordt gemaakt van video's van een bepaalde persoon die te vinden zijn op Youtube.
Omdat die persoon twee keer per week een nieuwe video upload vind ik het niet handig om steeds in het HTML/PHP de hyperlink van de insluiting van de video aan te passen.

Ik ben bezig met een uiterst eenvoudig CMS systeem op te zetten waardoor ik veel informatie in een database kan plaatsen, om zo niet telkens in mijn HTML/PHP te hoeven. Het invoeren van gegevens in de database gaat me nog wel goed af, alleen het ophalen met daarbij het echoën van de gegevens lukt me niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?PHP
# Errors weergeven
error_reporting(E_ALL);

# Query uitvoeren
$Query =
    (
"
    SELECT ID, Link

FROM latestvideo

ORDER BY
        ID

DESC LIMIT 1
    "
);

# Resultaat van de query
$Result = mysql_query($Query);

# Kijken of de query is gelukt
if(!$Result)
    {

# Fout in Query
        echo 'An error occured'.mysql_error();
    }

else
        {
            # Kijken of er wel resultaten zijn
           if(mysql_num_rows($Result) == 0)
                {

# Geen resultaten
                echo 'No results in the database';
                }

else
                    {
                                # While loop uitvoeren om gegevens te laten zien
                    while($Row = mysql_fetch_assoc($Result))

{

echo ('
<object width="580"height="280">

<param name="movie" value=" '
.$Row['Link'].' "></param>
     <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
     <param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
     <embed src=" '
.$Row['Link'].' " type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="280"></embed>

</object>
                    '
)
                    }            
            }
        }

?>

Hier probeer ik in de insluiting van Youtube het resultaat van het ophalen uit de gegevens van de database, neer te zetten. Helaas geeft dit mij een error op de pagina. Namelijk: Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';'

De laatste 3 '}' (quotes niet meegerekend) wordt gezien als een fout, als ik er eentje weghaal dan is de volgende '}' het probleem. Het verwijderen van alle drie is geen optie natuurlijk, want dan sluit ik niet alles af.
Ik ben bang dat ik een fout maak bij: '.$Row['Link'].', maar ik weet het niet zeker.

Heeft iemand een idee welke fout ik maak, geef me zo liefst mogelijk een oplossing en een verwijzing naar theorie die ik kan bestuderen om deze fout te voorkomen.

Met vriendelijke groet!
Stef van de Ven

PHP hulp

PHP hulp

01/10/2022 13:42:37

Milo S

Milo S

05/10/2010 18:08:35
Quote Anchor link
Als je op een nettere manier inspringt, dan zie je het beter. Begrijp me niet goed vind heel goed dat je inspringt maar je kan het beter anders doen.
moment...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
# Query uitvoeren
$qry = "SELECT
            id,
            link
        FROM
            latestvideo
        ORDER BY
            id
        DESC
        LIMIT 1"
;

# Kijken of de query is gelukt
if( $sql = mysql_query( $qry ) )
{

# Kijken of er wel resultaten zijn
    if( mysql_num_rows( $sql ) > 0)
    {

# Var rec aanmaken
        $rec = mysql_fetch_assoc($sql) );

# Film tonen
        echo '
        <object width="580"height="280">

<param name="movie" value="'
.$rec['link'].'"></param>
        <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
        <param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
        <embed src="'
.$rec['link'].'" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="280"></embed>

</object>
        '
;          
    }

else
    {
        echo 'Geen video\'s gevonden.';    
    }
}

else
{
    echo 'Fout in query opgetreden.';
}

?>

Je was trouwens een ; vergeten ;)
Gewijzigd op 07/10/2010 17:40:44 door Milo S

Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:09:29
Quote Anchor link
(sorry door het kopieren van kladblok naar de website is het misgegaan denk ik)

SilverWolf NL

SilverWolf NL

05/10/2010 18:10:10
Quote Anchor link
Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';'
Ofterwijl: je mist een ';' achter je echo...

Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:12:49
Quote Anchor link
Ik voel me nu wel erg dom, een makkelijke oplossing!
Bedankt!

-Oplossing gevonden-
Gewijzigd op 05/10/2010 18:13:23 door Stef van de Ven

- SanThe -

- SanThe -

05/10/2010 18:15:55
Quote Anchor link
LIMIT 1, dus een while() is overbodig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.