Echte 404

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 16:33:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik probeer iets heel simpels.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('HTTP/1.0 404 Not Found');
?>

Maar wat krijg ik dan? Een gewone lege witte pagina. Wat ik graag zou willen is dat ik een melding krijg van apache. Bijvoorbeeld 't volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
Not Found

The requested URL /sdfdgewt.html was not found on this server.
--------------------------------------------------
Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2 Server at localhost Port 80


Als ik mijn response headers bekijk krijg ik 't volgende:

PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Date: Fri, 25 Aug 2006 14:21:45 GMT
Server: Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2
X-Powered-By: PHP/5.1.2
Keep-Alive: timeout=15, max=100
Connection: Keep-Alive
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

404 Not Found


Apache:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
Date: Fri, 25 Aug 2006 14:21:22 GMT
Server: Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2
Content-Length: 293
Keep-Alive: timeout=15, max=99
Connection: Keep-Alive
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

404 Not Found


Ik weet niet of 't probleem bij de server zit of bij de php code dus misschien dat deze topic beter onder webservers had kunnen staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 13:22:21
 
- SanThe -

- SanThe -

25/08/2006 16:52:00
Quote Anchor link
Die error geeft Apache zelf. Hoef je niks voor te doen.
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Ja maar als ik PHP dus een 404 laat genereren krijg ik geen melding maar een blanko pagina. Maar als ik de HTTP headers dan bekijk krijg ik wel degelijk een 404 terug.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 20:39:00
Quote Anchor link
waarom een 404 maken met php, dat doet apache zelf wel, zoals SanThe al zei....
 

25/08/2006 20:46:00
Quote Anchor link
Volgens mij wil Roy vanuit PHP de error pagina van Apache weergeven
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:02:00
Quote Anchor link
Ja inderdaad. Op die manier kan ik straks ook een eigen 404 pagina er aan koppelen. Nu krijgt de gebruiker een blanko pagina te zien waar totaal niet van duidelijk is wat 't is.

edit: Ik zal wat meer uitleg geven. Ik ben bezig met een gallery script en dat zal bestaan uit pagina.php?map=mapnaam&id=foto_id

Nu wil ik dit met htaccess mooier maken.
images/mapnaam/foto_id/fotonaam.jpg

Om het dan compleet te maken en dus min of meer te verbergen dat ik php gebruik wil ik een 404 pagina genereren als een afbeelding niet bestaat. Je roept dus wel altijd een bestaande pagina aan (pagina.php) maar de afbeelding hoeft niet persee te bestaan. Vandaar de 404.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:12:00
Quote Anchor link
kijk even op mijn site

Wil je niet zoiets?
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Nee volgensmij snap jij nog niet echt wat ik bedoel.

Ik heb een php script. Het laad afbeelding uit de database en geeft die weer. Heel simpel.
Mocht een afbeelding niet bestaan dan geef ik een 404 header. 't leek me logisch dat ik als bezoeker dan ook 404 pagina zou kijgen waar met koeie letters 404 op staat. Echter is 't zo dat je alleen een blanko pagina krijgt.

http://62.131.240.91/index.php

Wat ik wil is dat ik een error pagina krijg:

http://62.131.240.91/asdfghfqasdfg/

edit: Die blanko pagina stuurt dus weldelijk een 404 header naar de client. Dit kun je ook checken met een programma / Firefox webdev toolbar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:28:00
Quote Anchor link
ahaa, dat kun je gewoon met htaccess doen ;-)

http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/error-pages.php
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:37:00
Quote Anchor link
Nee dat werkt nog steeds niet. Die pagina wordt geplaatst ipv de apache error. Ik krijg helemaal geen apache error.

http://62.131.240.91/index.php

Hier staat enkel 't volgende in.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php header('HTTP/1.0 404 Not Found'); ?>


http://62.131.240.91/asdfghfqasdfg/

Deze pagina bestaat niet -> apache error = custom 404
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Wat jij doet kan nooit werken.

Want als jij op een pagina die bestaat een header zet dat de pagina niet bestaat. Dus dan zal er geen error komen.
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:51:00
Quote Anchor link
Tuurlijk wel :S . Het is PHP. PHP is server side. Ik kan alles naar de client sturen wat ik wil. Ik kan alle soorten headers genereren van 200 OK tot 500 internal server error. De client krijgt deze 404 header ook correct aan! Wat NIET gebeurt is dat apache zijn default error file open gooit. Ik heb in mijn eerste post toch al de response headers van beide soorten files staan. Ze geven allebei een 404 header terug!

't probleem ligt bij apache. Ik moet op een of andere manier zorgen dat apache zijn 404 melding weergeeft. Volgensmij zoekt apache nu of de file bestaat zo ja dan voert ie die uit zo nee geeft ie zijn eigen error melding. Ik vermoed dat hij niet verder kijkt wat ik in mijn php script terug naar de client stuur.

Ik wil gewoon apache's error melding systeem triggeren. Op die manier kunnen ook custom HTTP error pages gemaakt worden.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 22:17:00
Quote Anchor link
Oke, next question, waarom wil je de error gegevens van apache in een php file zetten?

Bekijk anders het script is van 'de perfecte 404' o.i.d.
 

25/08/2006 22:26:00
Quote Anchor link
@PHP Newbie
Hij wil dat als je zo adres hebt:
http://webmakerij.markei.nl/index.php?directory=scripts&bestand=ditbestandbestaatniet
Je de 404 krijgt van Apache.
Ik zelf heb het opgelost door gewoon een redirect te doen naar mijn custom error pages.
Maar hij heeft geen/wil nog geen custom error pages en wil dus de default van apache laten zien.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 22:33:00
Quote Anchor link
ahaa, I snap,

kun je dan niet beter in je php bestand kijken of de pagina bestaat met file_exists() , zo niet, geef een header refresh naar site.nl/bestaatniet
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 22:55:00
Quote Anchor link
Die refresh zou kunnen maar dat is erg lelijk imo. Die pagina die die 404 header stuurt een custom error pagina laten includen is imo ook niet ideaal. Stel dat je de folder met 404 pagina's ooit wilt verplaatsen moet je overal die includes aan gaan passen.

Ik heb nog wat op google gezocht en op GoT maar geen oplossingen voor dit probleem. Dus misschien dat ik dan toch maar voor die laatse oplossing moet gaan en dan zorg ik wel dat ik overal een config include waarin 't pad naar de error pagina's staat.

Mocht iemand nog ideeen hebben hoor ik dat graag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
Legolas

Legolas

25/08/2006 22:57:00
Quote Anchor link
Owkee, die pagina zul je of je custom er in moeten hangen, of die van apache. Overigens kun je die met de server var signature en nog wat dergelijke ook zelf maken. De 404 header die je geeft is het belangrijkste, die zorgt dat browsers en dergelijke weten dat er iets fout is.

ik zal ff zoeken anders.

Edit:

Hieronder...


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php header('HTTP/1.0 404 Not Found'); ?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>404 Not Found</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Not Found</H1>
The requested URL <?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?> was not found on this server.<P>
<HR>
<?php echo $_SERVER['SERVER_SIGNATURE']; ?>
</BODY></HTML>


Edit:

Of... voeg een foute include toe of, om op dezelfde host te blijven:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php virtual('errorpageplx'); ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Legolas
 
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 23:27:00
Quote Anchor link
Mhz ja. Ik denk dan toch dat ik maar op een of andere manier een custom pagina ga maken. Misschien dat ik dat 't beste via een class kan doen of zo. Dan blijven die error meldingen toch nog in 1 bestand zitten. En dat ik dan mbv htaccess die class aan roep.

Die virtual en dan een foute pagina includen zal ook niet zo mooi zijn omdat je dan die requested URL natuurlijk niet meer klopt :) . Naja ik zal er nog eens over nadenken. Die apache melding kun je vanuit php toch niet throw-en ;( .
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.