Echte 404

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 16:33:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik probeer iets heel simpels.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('HTTP/1.0 404 Not Found');
?>

Maar wat krijg ik dan? Een gewone lege witte pagina. Wat ik graag zou willen is dat ik een melding krijg van apache. Bijvoorbeeld 't volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
Not Found

The requested URL /sdfdgewt.html was not found on this server.
--------------------------------------------------
Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2 Server at localhost Port 80

Als ik mijn response headers bekijk krijg ik 't volgende:

PHP:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Date: Fri, 25 Aug 2006 14:21:45 GMT
Server: Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2
X-Powered-By: PHP/5.1.2
Keep-Alive: timeout=15, max=100
Connection: Keep-Alive
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

404 Not Found

Apache:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
Date: Fri, 25 Aug 2006 14:21:22 GMT
Server: Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.2
Content-Length: 293
Keep-Alive: timeout=15, max=99
Connection: Keep-Alive
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

404 Not Found

Ik weet niet of 't probleem bij de server zit of bij de php code dus misschien dat deze topic beter onder webservers had kunnen staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 05:58:18

- SanThe -

- SanThe -

25/08/2006 16:52:00
Quote Anchor link
Die error geeft Apache zelf. Hoef je niks voor te doen.

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Ja maar als ik PHP dus een 404 laat genereren krijg ik geen melding maar een blanko pagina. Maar als ik de HTTP headers dan bekijk krijg ik wel degelijk een 404 terug.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 20:39:00
Quote Anchor link
waarom een 404 maken met php, dat doet apache zelf wel, zoals SanThe al zei....

25/08/2006 20:46:00
Quote Anchor link
Volgens mij wil Roy vanuit PHP de error pagina van Apache weergeven

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:02:00
Quote Anchor link
Ja inderdaad. Op die manier kan ik straks ook een eigen 404 pagina er aan koppelen. Nu krijgt de gebruiker een blanko pagina te zien waar totaal niet van duidelijk is wat 't is.

edit: Ik zal wat meer uitleg geven. Ik ben bezig met een gallery script en dat zal bestaan uit pagina.php?map=mapnaam&id=foto_id

Nu wil ik dit met htaccess mooier maken.
images/mapnaam/foto_id/fotonaam.jpg

Om het dan compleet te maken en dus min of meer te verbergen dat ik php gebruik wil ik een 404 pagina genereren als een afbeelding niet bestaat. Je roept dus wel altijd een bestaande pagina aan (pagina.php) maar de afbeelding hoeft niet persee te bestaan. Vandaar de 404.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:12:00
Quote Anchor link
kijk even op mijn site

Wil je niet zoiets?

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Nee volgensmij snap jij nog niet echt wat ik bedoel.

Ik heb een php script. Het laad afbeelding uit de database en geeft die weer. Heel simpel.
Mocht een afbeelding niet bestaan dan geef ik een 404 header. 't leek me logisch dat ik als bezoeker dan ook 404 pagina zou kijgen waar met koeie letters 404 op staat. Echter is 't zo dat je alleen een blanko pagina krijgt.

http://62.131.240.91/index.php

Wat ik wil is dat ik een error pagina krijg:

http://62.131.240.91/asdfghfqasdfg/

edit: Die blanko pagina stuurt dus weldelijk een 404 header naar de client. Dit kun je ook checken met een programma / Firefox webdev toolbar.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:28:00
Quote Anchor link
ahaa, dat kun je gewoon met htaccess doen ;-)

http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/error-pages.php

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:37:00
Quote Anchor link
Nee dat werkt nog steeds niet. Die pagina wordt geplaatst ipv de apache error. Ik krijg helemaal geen apache error.

http://62.131.240.91/index.php

Hier staat enkel 't volgende in.
Code (php)
1
<?php header('HTTP/1.0 404 Not Found'); ?>

http://62.131.240.91/asdfghfqasdfg/

Deze pagina bestaat niet -> apache error = custom 404

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Wat jij doet kan nooit werken.

Want als jij op een pagina die bestaat een header zet dat de pagina niet bestaat. Dus dan zal er geen error komen.

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 21:51:00
Quote Anchor link
Tuurlijk wel :S . Het is PHP. PHP is server side. Ik kan alles naar de client sturen wat ik wil. Ik kan alle soorten headers genereren van 200 OK tot 500 internal server error. De client krijgt deze 404 header ook correct aan! Wat NIET gebeurt is dat apache zijn default error file open gooit. Ik heb in mijn eerste post toch al de response headers van beide soorten files staan. Ze geven allebei een 404 header terug!

't probleem ligt bij apache. Ik moet op een of andere manier zorgen dat apache zijn 404 melding weergeeft. Volgensmij zoekt apache nu of de file bestaat zo ja dan voert ie die uit zo nee geeft ie zijn eigen error melding. Ik vermoed dat hij niet verder kijkt wat ik in mijn php script terug naar de client stuur.

Ik wil gewoon apache's error melding systeem triggeren. Op die manier kunnen ook custom HTTP error pages gemaakt worden.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 22:17:00
Quote Anchor link
Oke, next question, waarom wil je de error gegevens van apache in een php file zetten?

Bekijk anders het script is van 'de perfecte 404' o.i.d.

25/08/2006 22:26:00
Quote Anchor link
@PHP Newbie
Hij wil dat als je zo adres hebt:
http://webmakerij.markei.nl/index.php?directory=scripts&bestand=ditbestandbestaatniet
Je de 404 krijgt van Apache.
Ik zelf heb het opgelost door gewoon een redirect te doen naar mijn custom error pages.
Maar hij heeft geen/wil nog geen custom error pages en wil dus de default van apache laten zien.

PHP Newbie

PHP Newbie

25/08/2006 22:33:00
Quote Anchor link
ahaa, I snap,

kun je dan niet beter in je php bestand kijken of de pagina bestaat met file_exists() , zo niet, geef een header refresh naar site.nl/bestaatniet

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 22:55:00
Quote Anchor link
Die refresh zou kunnen maar dat is erg lelijk imo. Die pagina die die 404 header stuurt een custom error pagina laten includen is imo ook niet ideaal. Stel dat je de folder met 404 pagina's ooit wilt verplaatsen moet je overal die includes aan gaan passen.

Ik heb nog wat op google gezocht en op GoT maar geen oplossingen voor dit probleem. Dus misschien dat ik dan toch maar voor die laatse oplossing moet gaan en dan zorg ik wel dat ik overal een config include waarin 't pad naar de error pagina's staat.

Mocht iemand nog ideeen hebben hoor ik dat graag.

Legolas

Legolas

25/08/2006 22:57:00
Quote Anchor link
Owkee, die pagina zul je of je custom er in moeten hangen, of die van apache. Overigens kun je die met de server var signature en nog wat dergelijke ook zelf maken. De 404 header die je geeft is het belangrijkste, die zorgt dat browsers en dergelijke weten dat er iets fout is.

ik zal ff zoeken anders.

Edit:

Hieronder...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php header('HTTP/1.0 404 Not Found'); ?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>404 Not Found</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Not Found</H1>
The requested URL <?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?> was not found on this server.<P>
<HR>
<?php echo $_SERVER['SERVER_SIGNATURE']; ?>
</BODY></HTML>

Edit:

Of... voeg een foute include toe of, om op dezelfde host te blijven:

Code (php)
1
<?php virtual('errorpageplx'); ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Legolas

Roy Bongers

Roy Bongers

25/08/2006 23:27:00
Quote Anchor link
Mhz ja. Ik denk dan toch dat ik maar op een of andere manier een custom pagina ga maken. Misschien dat ik dat 't beste via een class kan doen of zo. Dan blijven die error meldingen toch nog in 1 bestand zitten. En dat ik dan mbv htaccess die class aan roep.

Die virtual en dan een foute pagina includen zal ook niet zo mooi zijn omdat je dan die requested URL natuurlijk niet meer klopt :) . Naja ik zal er nog eens over nadenken. Die apache melding kun je vanuit php toch niet throw-en ;( .

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.