Eigen Inlog?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

The Force

The Force

16/08/2006 12:41:00
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier en zit te twijfelen of ik een inlogscript van deze website ga gebruiken of een eigen.

Als ik een inlogscript maak met sessie's, MD5, antiflood en MySQL is dit dan veilig genoeg? Of is dit snel te kraken?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:28:32
 
Kalle P

Kalle P

16/08/2006 12:43:00
Quote Anchor link
Het klinkt oké, maar het ligt eraan hoe je het gaat programmeren of hoe het geprogrammeerd is.

edit:
Bekijk eens wat recente loginsystemen en het commentaar dat er bijstaat van mensen onderaan het geplaatste script. Daar kan je nog wat van opsteken. Succes.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
 
Niek s

niek s

16/08/2006 13:39:00
Quote Anchor link
is een sessie login systeem trouwens wel veilig? ik moet namelijk nu weer zelf een login systeem maken, maar het moet wel veilig zijn. In dit geval is een script van deze site geen oplossing... Hoe veilig zijn die sessies nou?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

16/08/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Ik zou geen wachtwoorden in een sessie zetten ofzo, maar je kan het prima als identificatienr/code gebruiker om vervolgens in de database die code te vergelijken.
 
The Force

The Force

16/08/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie's! Het is natuurlijk zeer belangrijk hoe het geprogrammeerd is. Ik heb al heel veel gekeken op de bestaande inlogscripts hier. Denk dat ik het toch zelf ga programmeren.
 
Niek s

niek s

16/08/2006 16:07:00
Quote Anchor link
Arjan:
Ik zou geen wachtwoorden in een sessie zetten ofzo, maar je kan het prima als identificatienr/code gebruiker om vervolgens in de database die code te vergelijken.


nee dat doe ik ook niet, is ook niet nodig lijkt mij, maar waar dient die tutorial voor veilige sessies dan vor?
 
Eddy B

Eddy B

07/11/2011 22:00:45
Quote Anchor link
Mijn standaard manier voor inlog beveiliging is eigenlijk best simpel:

Als iemand inlogt en alles klopt zet ik een nieuwe row in de tabel tbl_secure met de inhoud: username/secure_code

Vervolgens creëer ik een cookie genaamd secure en met een unieke code van 18 karakters(dezelfde code die in de database staat) en een cookie met de username

Op elke pagina kijk je of er een cookie bestaat met die code en username, zo niet dan inlog-formulier laten weergeven.

Bij het inloggen verwijder je alle oude rows(voordat je een nieuwe toevoegt) met dat username(cookies verlopen natuurlijk) en hij het uitloggen ook.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/11/2011 22:07:19
Quote Anchor link
Eddy, je reageert op een topic uit 2006.... ahum
 
Eddy B

Eddy B

07/11/2011 22:17:15
Quote Anchor link
Haha, nu vraag ik me af.. hoe kom ik nou weer in dit topic? Maarja.. dat overkomt me wel vaker(;D).
 
Dirk Renes

Dirk Renes

08/11/2011 09:00:30
Quote Anchor link
MD5 is eiegenlijk niet echt veilig salt is beter.
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 09:36:14
Quote Anchor link
Dirk Renes op 08/11/2011 09:00:30:
MD5 is eiegenlijk niet echt veilig salt is beter.


Ik neem aan dat je bedoelt dat md5(pass+salt) veiliger is dan md5(pass), maar zoiezo raad ik dat ook af, gewoon crypt gebruiken (phpass).

md5 is oud, achterhaald, heeft massale rainbow tables en het is gewoon een snel algoritme wat bruteforcen dus gewoon makkelijker maakt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/11/2011 10:06:33
Quote Anchor link
Tenzij je een salt gebruikt, dan heeft niemand wat aan een rainbow-table.
SHA1 raakt tegenwoordig steeds vaker in opmars...
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 10:47:39
Quote Anchor link
- Aar - op 08/11/2011 10:06:33:
Tenzij je een salt gebruikt, dan heeft niemand wat aan een rainbow-table.
SHA1 raakt tegenwoordig steeds vaker in opmars...


Dat is waar, maar met de steeds sneller wordende hardware zal het nogsteeds wel mogelijk zijn om de salt te achterhalen, dan zou je al haast een aparte salt per gebruiker moeten gebruiken wat natuurlijk ook een mogelijkheid blijft.

Het is natuurlijk ook hoe moeilijk je het ze wilt maken en hoe ver je zelf wilt gaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/11/2011 10:57:08
Quote Anchor link
Smur f op 08/11/2011 10:47:39:
Dat is waar, maar met de steeds sneller wordende hardware zal het nogsteeds wel mogelijk zijn om de salt te achterhalen, dan zou je al haast een aparte salt per gebruiker moeten gebruiken wat natuurlijk ook een mogelijkheid blijft.

Hoe zou je dan een salt kunnen achterhalen???
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

08/11/2011 11:27:46
Quote Anchor link
je hebt een verzameling met wachtwoorden en kijkt welke tekens er gelijk zijn bij alle
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/11/2011 11:33:32
Quote Anchor link
Dat gaat alleen op als de wachtwoorden niet zijn gecodeerd. Als er SHA1 overheen zit kan dat niet, dus vandaar mijn vraag...
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 11:33:39
Quote Anchor link
Als je een salt+pass combinatie gebruikt die bij bruteforcen het eerst voorkomende hash genereerd (ook wel, een kortere combinatie die dezelfde hash genereerd komt niet voor) en je ziet dit bijvoorbeeld twee maal gebeuren, zou je een vergelijking kunnen zien en dus de salt kunnen achterhalen (hoe meer je er achterhaalt hoe makkelijker dat wordt natuurlijk).

Als jij dus altijd pass+salt doet, dan zul je dus een rainbow table kunnen maken met die salt.

Maar hoe langer je salt is, hoe groter de kans is op een colission dus hoe lastiger het wordt om het orgineel te achterhalen. Dit komt omdat er oneindig invoer mogelijkheden zijn en een beperkt aantal uitvoer mogelijkheden.

Met een salt ga je dus zorgen dat ze meer invoer mogelijkheden moeten proberen voordat ze het kunnen achterhalen en zorg je dat de kans dat, ALS ze een gelijke hash hebben gevonden en de invoer verschillend is, hoger wordt.

Het punt is dus, mogen ze dus de moeite nemen om een rainbow table te maken voor je hashes van gesalte wachtwoorden, ze dus bij de kortste wachtwoorden mogelijk al de salt kunnen achterhalen. Als dit zou gebeuren wordt het proces van de andere achterhalen gigantisch verkort, aangezien je het aantal mogelijkheden gigantisch gaat verlagen.

Dus in principe is het zo dat je eigenlijk verschillende salts wilt gebruiken, die lang zijn, het is namelijk niet zo erg dat ze een invoer vinden die dezelfde hash genereerd aangezien ze daar niets mee kunnen.

Het voordeel van crypt() (met behulp van bcrypt) is dus dat het genereren van rainbow tables dus gigantisch veel trager is aangezien bcrypt een algoritme is die traag is. Voor jou maakt een extra 10 ms niet uit, voor een bruteforcer wel :)

tl;dr:
hashes zijn handig als je ze goed toe past (het proces van het genereren van de juiste hash traag maken)

Edit: excuses voor de wall of text :P
Gewijzigd op 08/11/2011 11:34:01 door Jelle -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/11/2011 11:55:21
Quote Anchor link
Wooow... dankje voor je uitleg, maar ik snap de 1e alinea nog steeds niet. Stel we hebben 2 wachtwoorden: boom en boek. Ik salt ze tot bla_boom en bla_boek en gooi er een MD5 overheen. Dan krijg je toch 2 totaal verschillende strings van 32 tekens:

c6a5c55dda637108d317d11024b96436 en bdfb4aa7cc60785d05f9792835818eb8

Daar kun je toch nooit een salt uithalen???

Nog een simpel voorbeeld: je MD5't de letter a, dan krijg je:
0cc175b9c0f1b6a831c399e269772661

en nu aa, dan krijg je:
4124bc0a9335c27f086f24ba207a4912

Daar zitten toch totaal geen overeenkomsten in?
 
Jelle -

Jelle -

08/11/2011 12:06:38
Quote Anchor link
Het punt is, dat je dus met bruteforcen gewoon alle mogelijkheden af gaat en wanneer je bij 'bla_boom' komt, zie je dat de hashes overeen komen. Hetzelfde bij 'bla_boek'
Je weet nu van 2 gebruikers het "wachtwoord":
bla_boom
bla_boek

Hmm, beide bla_ ervoor, zou dit de salt zijn? Grote kans van wel. Dus in plaats dat wij nu gaan bruteforcen met alle mogelijkheden beperken we dit dus tot "bla_" + alle mogelijkheden daar achter en ben je dus het effect van de salt zo ongeveer kwijt.

Als we nu een langere salt gebruiken, is er dus een grotere kans dat er een invoer is VOOR het echte wachtwoord die dezelfde hash genereerd.

Als voorbeeld hier van gebruiken we even een hash van 6 tegen maximaal (md5 heeft er 32)

Stel je voor we hebben asdfasdfasdfasdf_blaat, die geeft (bv) 123456 als hash.

We zien dus, het aantal tekens van het gehaste wachtwoord meer is dan de hash zelf is. Dus er is een grote kans dat als we gaan bruteforcen, we meerdere keren dezelfde hash krijgen met verschillende invoer. Dat maakt het achterhalen al weer een stukje lastiger.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/11/2011 12:15:27
Quote Anchor link
Sorry, ik snap echt niet hoe je dit bedoelt. Laten we ons even focussen op de 1e 2 alinea's.

Jij zegt "Het punt is, dat je dus met bruteforcen gewoon alle mogelijkheden af gaat en wanneer je bij 'bla_boom' komt, zie je dat de hashes overeen komen."

Ja, dat klopt... maar dit is toch helemaal niet reëel? Ten eerste begint het er al mee dat iemand niet weet op welke manier een wachtwoord is gecodeerd. Dan moet ie vervolgens denken... iemand zal vast als wachtwoord "boom" hebben, en dan ga je vervolgens "boom" bruteforcen met allerlei prefixes. En dan moet tussen die prefixes toevallig ook nog eens "bla_" staan. En in werkelijkheid gebruik je natuurlijk een of andere rare salt zoals "dfkj34s". Nou, ik denk niet dat iemand dat tussen z'n prefixes heeft staan. Gooi er dan ook nog een pepper bij... en dan ga je het toch nooit kunnen kraken :-s
 
Eddy B

Eddy B

08/11/2011 12:55:37
Quote Anchor link
Blijkt het bumpen toch nog eens goed te zijn.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.