Emoji

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 10:18:35
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig met een script waar mensen berichten achter kunnen laten. Dit bericht gaat de database in en wordt op de pagina weer weergegeven.

Nu kun je met je Iphone emoji gebruiken, deze worden in database op een rare manier ingevuld, maar worden wel weer gegeven op de website. Alleen als ik deze emoji nu wil gebruiken in fPDF krijg ik rara tekens, zoals ik ze zelf ook in de database zie. ❤️ dit is een hartje, maar als ik online zoek op ❤️ vindt ik niet terug hoe dit nu op gebouw is.... Ben een beetje moedeloos geworden er van.

Wie heeft er tips, en of wat ik kan doen om dit goed te krijgen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:51:27
 
Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 10:22:41
Quote Anchor link
Emoji's zijn UTF-8 karakters.
Als deze inderdaad zo in de database staan opgeslagen zal je character set geen UTF-8 zijn, standaard is dit namelijk "latin1_swedish_ci".
Het database schema aanpassen zodat de character set UTF-8 (utf8mb4) is zou het moeten verhelpen.
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 10:26:15
Quote Anchor link
oke, maar ik heb dan utf8mb4 met nog van alles er achter utf8mb4_******
Welke moet ik dan nemen?

Toevoeging op 06/04/2021 10:31:55:

Jolly Janssen op 06/04/2021 10:26:15:
oke, maar ik heb dan utf8mb4 met nog van alles er achter utf8mb4_******
Welke moet ik dan nemen? en welk type is is juist? of maakt dat niet uit? TEXT of....
 
Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 10:38:52
Quote Anchor link
Zoals met zoveel: dat ligt er aan.
Een goede beschrijving staat in dit StackOverflow answer.

Ik ga meestal voor "utf8mb4_unicode_ci", dat geeft de meest universele regels.
Het gaat om de character encoding van de database niet die van de kolom, het type is irrelevant.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 10:39:46
Quote Anchor link
Het veld-type is niet van toepassing of je emoji's wilt gebruiken (mits het een text-veld is).

Als je meer wilt weten over UTF-8, lees dan dit artikel van Thomas van der Heuvel:
http://fangorn.thijma.nl/news/latin1-vs-utf8

Ook op PHPhulp heeft hij een hoop waardevolle posts hierover geplaatst. Ik zal straks eens zoeken.

Ik heb hem al een poosje hier niet meer gezien... ?
Gewijzigd op 06/04/2021 10:41:10 door - Ariën -
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 11:31:51
Quote Anchor link
Ik had deze dingen al geprobeerd, nu nogmaals maar lukt me van geen meter.
Als ik het weg laat schrijven in een .txt bestand, dan zie ik de emoticon wel goed.

:(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 11:37:24
Quote Anchor link
Wat heb je geprobeerd? En waar heb je je UTF-8 allemaal op ingesteld?
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 11:46:56
Quote Anchor link
Ik heb utf8mb4_unicode_ci ingesteld bij de kolom, bij handelingen>Collatie en als ik op de table zelf klik en dan handelingen bij Collatie en dan incl. Wijzig alle tabelcollaties
 
Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 11:58:45
Quote Anchor link
Het kan zijn dat je in PHP ook even moet vertellen dat er gebruik gemaakt moet worden van UTF-8:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
// MySQL connectie opzetten
$mysqli = new mysqli("localhost", "my_user", "my_password", "test");
// Characterset instellen
$mysqli->set_charset("utf8")

Ik ga hier voor het gemak even uit van de mysqli library, als je PDO gebruikt moet je het in je connection string oplossen:
Quote:
"mysql:host=$host;dbname=$db;charset=utf8"


Aangezien het in een textfile wel goed gaat neem ik aan dat de default charset van PHP wel UTF-8 is.
Heb je de database ook op UTF-8 gezet of alleen de table en de kolom?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 12:00:08
Quote Anchor link
Maar heb je ook utf-8 als header en meta-tag ingesteld?
En zijn je bestanden ook voorzien van de UTF-8 character-encoding?
Daarnaast moet je ook je database meegeven dat je UTF-8 gebruikt.

Als alles overeenkomst zal alles vlekkeloos moeten werken.
Gewijzigd op 06/04/2021 12:00:21 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/04/2021 13:06:16
Quote Anchor link
Je moet zelf eerst gewoon je huiswerk doen, en je script helemaal Unicode maken.
Hoe je dat kunt doen staat hier:
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/unicode-enzo/831/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.