Emoji

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 10:18:35
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig met een script waar mensen berichten achter kunnen laten. Dit bericht gaat de database in en wordt op de pagina weer weergegeven.

Nu kun je met je Iphone emoji gebruiken, deze worden in database op een rare manier ingevuld, maar worden wel weer gegeven op de website. Alleen als ik deze emoji nu wil gebruiken in fPDF krijg ik rara tekens, zoals ik ze zelf ook in de database zie. ❤️ dit is een hartje, maar als ik online zoek op ❤️ vindt ik niet terug hoe dit nu op gebouw is.... Ben een beetje moedeloos geworden er van.

Wie heeft er tips, en of wat ik kan doen om dit goed te krijgen?

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 15:03:29

Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 10:22:41
Quote Anchor link
Emoji's zijn UTF-8 karakters.
Als deze inderdaad zo in de database staan opgeslagen zal je character set geen UTF-8 zijn, standaard is dit namelijk "latin1_swedish_ci".
Het database schema aanpassen zodat de character set UTF-8 (utf8mb4) is zou het moeten verhelpen.

Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 10:26:15
Quote Anchor link
oke, maar ik heb dan utf8mb4 met nog van alles er achter utf8mb4_******
Welke moet ik dan nemen?

Toevoeging op 06/04/2021 10:31:55:

Jolly Janssen op 06/04/2021 10:26:15:
oke, maar ik heb dan utf8mb4 met nog van alles er achter utf8mb4_******
Welke moet ik dan nemen? en welk type is is juist? of maakt dat niet uit? TEXT of....

Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 10:38:52
Quote Anchor link
Zoals met zoveel: dat ligt er aan.
Een goede beschrijving staat in dit StackOverflow answer.

Ik ga meestal voor "utf8mb4_unicode_ci", dat geeft de meest universele regels.
Het gaat om de character encoding van de database niet die van de kolom, het type is irrelevant.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 10:39:46
Quote Anchor link
Het veld-type is niet van toepassing of je emoji's wilt gebruiken (mits het een text-veld is).

Als je meer wilt weten over UTF-8, lees dan dit artikel van Thomas van der Heuvel:
http://fangorn.thijma.nl/news/latin1-vs-utf8

Ook op PHPhulp heeft hij een hoop waardevolle posts hierover geplaatst. Ik zal straks eens zoeken.

Ik heb hem al een poosje hier niet meer gezien... ?
Gewijzigd op 06/04/2021 10:41:10 door - Ariën -

Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 11:31:51
Quote Anchor link
Ik had deze dingen al geprobeerd, nu nogmaals maar lukt me van geen meter.
Als ik het weg laat schrijven in een .txt bestand, dan zie ik de emoticon wel goed.

:(

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 11:37:24
Quote Anchor link
Wat heb je geprobeerd? En waar heb je je UTF-8 allemaal op ingesteld?

Jolly Janssen

Jolly Janssen

06/04/2021 11:46:56
Quote Anchor link
Ik heb utf8mb4_unicode_ci ingesteld bij de kolom, bij handelingen>Collatie en als ik op de table zelf klik en dan handelingen bij Collatie en dan incl. Wijzig alle tabelcollaties

Thom nvt

Thom nvt

06/04/2021 11:58:45
Quote Anchor link
Het kan zijn dat je in PHP ook even moet vertellen dat er gebruik gemaakt moet worden van UTF-8:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
// MySQL connectie opzetten
$mysqli = new mysqli("localhost", "my_user", "my_password", "test");
// Characterset instellen
$mysqli->set_charset("utf8")

Ik ga hier voor het gemak even uit van de mysqli library, als je PDO gebruikt moet je het in je connection string oplossen:
Quote:
"mysql:host=$host;dbname=$db;charset=utf8"

Aangezien het in een textfile wel goed gaat neem ik aan dat de default charset van PHP wel UTF-8 is.
Heb je de database ook op UTF-8 gezet of alleen de table en de kolom?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2021 12:00:08
Quote Anchor link
Maar heb je ook utf-8 als header en meta-tag ingesteld?
En zijn je bestanden ook voorzien van de UTF-8 character-encoding?
Daarnaast moet je ook je database meegeven dat je UTF-8 gebruikt.

Als alles overeenkomst zal alles vlekkeloos moeten werken.
Gewijzigd op 06/04/2021 12:00:21 door - Ariën -

06/04/2021 13:06:16
Quote Anchor link
Je moet zelf eerst gewoon je huiswerk doen, en je script helemaal Unicode maken.
Hoe je dat kunt doen staat hier:
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/unicode-enzo/831/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.