Error T_string ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Wouter J

Wouter J

11/05/2013 20:25:20
Quote Anchor link
Quote:
en in logger.php zit het niet

Nee, inderdaad. Want de applicatie is 2 regels daarvoor al bruut vermoord. Bouw een betere foutafhandeling in en echo eens mysql_error op die plek. 99% kans dat de db, user, pass, enz. niet kloppen.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 12:01:20
 
Simone Joosten

Simone Joosten

11/05/2013 20:28:23
Quote Anchor link
De db,user,pass enz kloppen zeker weten, vandaar dat ik het ook raar vind.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/05/2013 20:48:44
Quote Anchor link
Dan zit er niets anders op dan het probleem te isoleren.
 
Simone Joosten

Simone Joosten

11/05/2013 20:54:37
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat ? probleem isoleren nog nooit van gehoord :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/05/2013 21:07:00
Quote Anchor link
Heb je nooit kortsluiting gehad, waarna er een groep in je meterkast eruit klapte, waarna je steeds per apparaat op die groep los koppelt van de spanning totdat je de oorzaak gevonden hebt?

Dat is hetzelfde als met het isoleren van je code.
Begin eens met de includes tijdelijk te deactiveren door ze ze commentariseren, en kijk eens wanneer je de error niet meer ziet. Dan weet je al waar het probleem ongeveer zit, en dan dan kijk je verder.

Kost misschien even tijd, maar zo kan je alle moeilijke te vinden fouten uit een script halen.
 
Wouter J

Wouter J

11/05/2013 22:55:49
Quote Anchor link
Voordat je onnodig tijd gaat investeren in het isoleren: Gebruik eens mysql_error om de foutmelding te krijgen. Dan kunnen we ten minste zien wat er verkeerd gaat. De waarom vraag is vaak makkelijker op te lossen dan de waar vraag.
 
Simone Joosten

Simone Joosten

11/05/2013 23:01:11
Quote Anchor link
Waar kan ik dat doen, want ik heb in google gezocht naar :

mysql_error , maar kan er niks over vinden.
Is daar een speciaal programma voor of zoiets ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/05/2013 23:02:34
Quote Anchor link
Dan vraag ik me persoonlijk hard af hoe je gezocht hebt, want de eerste hit is al direct raak!
 
Wouter J

Wouter J

11/05/2013 23:04:55
Quote Anchor link
Ik zal vast een enorm handige googlaar zijn, maar als ik zoek op mysql_error krijg ik toch echt vele nuttige pagina's, waaronder mysql_error.

Tevens ga ik nog maar een keer proberen je duidelijk te maken dat je eens een goede basis tutorial moet gaan lezen en ten minste de basis goed door te hebben. Code gaat niet om dat scriptje wat je typt, code gaat om de gedachte die jij hebt achter het gene wat je typt. Het is uit alles duidelijk dat jij 0 gedachte hebt achter je code. Dat is normaal voor een beginner, maar probeer er wel wat voor te doen.
Zie code als wiskunde. Je kan wel meteen met moeilijke logaritmes enzo gaan werken, maar als je plus en min nog niet door hebt of nog erger, niet eens weer wat een getal is (zie begin dit topic), dan kun je echt nog niet met logaritmes overweg. Je zal eerst moeten leren wat getallen zijn en hoe plus en min werkt en delen en vermenigvuldigen. En weet je nog hoe lang je daar over hebt gedaan? Juist ja, vanaf groep 3 totaan klas 4 op de middelbare school, dat is dus 8 jaar lang. Dus neem ook de tijd om de basis van het programmeren te leren. Nu is programmeren gelukkig wat makkelijker en zou het je geen 8 jaar kosten, maar je moet er zeker wel een aantal maanden voor wegschrijven.

Dus je hebt nu eigenlijk 2 keuzes: of steek een aantal maanden in de basis van php of stop ermee, want je bent alleen maar tijd aan het verdoen.
Gewijzigd op 11/05/2013 23:11:43 door Wouter J
 
Simone Joosten

Simone Joosten

11/05/2013 23:09:07
Quote Anchor link
Ik heb de pagina ook gevonden die jij mij geeft wouter j
maar ik weet niet wat ik nu moet zoeken, hij geeft geen connectie aan
dus geen mysql_error vandaar dat ik nu in de war ben :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/05/2013 23:12:01
Quote Anchor link
Ik weet zeker dat het een beter idee is om alles te laten rusten en te beginnen met de eerste stap van een tutorial?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "Hallo beste wereld";
?>

We kunnen je wel advies geven over het 'debuggen' en het oplossen van problemen, maar zonder kennis gaat dit echt 'never nooit' lukken. Je zit al 5 maanden te sukkelen met deze vraagstukken. Dus denk er eens serieus over na, en gooi het roer nou uiteindelijk eens om, je zal jezelf echt heel dankbaar zijn. Geloof me.
Gewijzigd op 11/05/2013 23:13:32 door - Ariën -
 
Wouter J

Wouter J

11/05/2013 23:12:47
Quote Anchor link
Lees ook aub eens mijn edit. En kijk eens naar http://wouterj.github.io/sql-boilerplate
Gewijzigd op 11/05/2013 23:13:04 door Wouter J
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.