extensies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 11:39:59
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik vraag me iets af. Beetje vreemde vraag wellicht.

Ik sla dus cache-bestanden op en die sla ik op in een "cache" map. Nu bedacht ik dat ik die cache-bestanden prima zonder extensie kan opslaan, want ze staan toch in een "cache" map dus het is duidelijk om wat voor bestanden het gaat.

Dus niet zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
cache/
      foo.cache
      bar.cache
      baz.cache

maar zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
cache/
      foo
      bar
      baz

Is dat gebruikelijk? Is het slim? Of hebben extensies wellicht nog een ander nut, waardoor het niet slim is om ze weg te laten?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:38:40
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 11:43:25
Quote Anchor link
- Aan de extensie kun je zien wat er in een bestand zit.

- Je kunt bestanden beveiligen op basis van de extensies.

- Je kunt via de extensie bepalen welk programma het bestand uitvoert.

Zit er PHP in een bestand, dan zou ik daarom gewoon de standaardextensie .php aanhouden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 11:48:51
Quote Anchor link
Ward, dankjewel voor je (razendsnelle) reactie. Even wat "tegenreacties" op jouw argumenten. Niet om jou te bekritiseren :) maar om even duidelijk te krijgen voor mezelf wat de meerwaarde voor mij is.

>> - Aan de extensie kun je zien wat er in een bestand zit.
Klopt, maar dat kun je ook aan de map(naam) zien waar de bestanden in staan.

>> - Je kunt bestanden beveiligen op basis van de extensies.
Klopt ook. Maar wat als die bestanden buiten je webroot staan?

>> - Je kunt via de extensie bepalen welk programma het bestand uitvoert.
Klopt ook. Voor cachebestanden weliswaar minder relevant.

>> Zit er PHP in een bestand, dan zou ik daarom gewoon de standaardextensie .php aanhouden.

Dit is wel grappig. Ik heb even getest, en als je een php bestand zonder extensie opslaat, werkt het gewoon prima. Best maf :)

Maar je zou dus kunnen zeggen dat je ze in sommige gevallen nodig hebt, en in andere gevallen niet per se. Hmmm... voor de consistentie dan toch maar overal gebruiken?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 12:37:30
Quote Anchor link
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan dan als /images/png/logo, maar als jij de tweede vorm logischer vindt voor je cache, moet je die gewoon gebruiken. ;-)

Als je een directory /cache/ hebt, dan heeft de extensie .cache gebruiken inderdaad geen zin, dat ben ik helemaal met je eens.
 
E vH

E vH

02/07/2014 12:40:54
Quote Anchor link
Ward van der Put op 02/07/2014 12:37:30:
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan


Mag ik vragen waarom?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 12:46:13
Quote Anchor link
>> Als je een directory /cache/ hebt, dan heeft de extensie .cache gebruiken inderdaad geen zin, dat ben ik helemaal met je eens.

Oké... maar waarom zou je het in dit geval niet doen? Gewoon even uit nieuwsgierigheid he... want dan zou je bijv. ook kunnen zeggen dat je al je bestanden in directory "classes" geen .php extensie geeft, omdat er toch alleen maar php bestanden in staan.

Wat is voor jou dan de reden om in een "cache" directory geen extensie te gebruiken? Waar trek je zeg maar de grens?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 12:51:12
Quote Anchor link
Elmar vH op 02/07/2014 12:40:54:
Ward van der Put op 02/07/2014 12:37:30:
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan


Mag ik vragen waarom?

Omdat het 8 bytes bespaart in élk request om dat ene plaatje.

Dat is een micro-optimalisatie die vroeger substantieel meer opleverde, alleen geldt het achterliggende principe nog steeds. Het is even wennen, maar bijvoorbeeld /i/, /c/ en /j/ gebruiken in plaats van /images/, /css/ en /javascript/ is niet zo onlogisch.

Ozzie PHP op 02/07/2014 12:46:13:
Wat is voor jou dan de reden om in een "cache" directory geen extensie te gebruiken? Waar trek je zeg maar de grens?

Ik zou juist wél een extensie gebruiken. Je slaat er nu misschien alleen PHP-bestanden in op, maar wie zegt dat dit zo blijft? Juist een cache moet je ontwerpen voor groei, in de breedte (meer bestanden van hetzelfde) én in de diepte (meer functionaliteit).
Gewijzigd op 02/07/2014 12:54:28 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 12:58:56
Quote Anchor link
Ik zou juist wél een extensie gebruiken. Je slaat er nu misschien alleen PHP-bestanden in op, maar wie zegt dat dit zo blijft? Juist een cache moet je ontwerpen voor groei, in de breedte (meer bestanden van hetzelfde) én in de diepte (meer functionaliteit).

Ah oké, dan begreep ik je even verkeerd.

Stel dat ik nu een object serialiseer en opsla in een cache-bestand, hoe noem je dan de extensie van zo'n cache-bestand? De extensie .php lijkt me niet kloppen, want er staat geen php in.

En stel je hebt bijv. een directory met logbestanden, bijv. de apache log en de php log. Wat is daar dan een logische extensie voor? Ik zou niks anders weten dan simpelweg .log, maar dan heb je dus een mapje "logs" met bijv. een apache.log en een php.log. Raar, of niet raar?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 13:49:56
Quote Anchor link
Goede vragen, maar misschien moeten we daarom terugkeren naar de hamvraag.

Wáárom gebruik je een extensie? In de eerste plaats vooral om duidelijk te "labelen" en "stickeren": een extensie plak je aan een bestand om te beschrijven wat erin zit.

Voor serialized PHP-objecten is .txt dan inderdaad logischer dan .php. Het is immers meer tekst dan PHP. Alleen... waarom dan niet voor absolute duidelijkheid gaan met bijvoorbeeld de dubbele extensie .txt.php of .serialized.php?

Iets kan twee dingen tegelijk zijn, dus we kunnen dat ook laten zien door er dan twee stickers op plakken, precies zoals je .js voor JavaScript hebt naast .min.js voor minified JavaScript.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 13:55:27
Quote Anchor link
Ah oké, goed punt. Da's inderdaad geen gek idee! Maar wat doe je dan met de extensie van een logbestand?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 14:04:43
Quote Anchor link
Dan denk ik dat ingesleten gewoonten toch het meeste moeten gelden. Iemand die bij problemen op zoek gaat naar log files, zal naar de extensie .log zoeken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 14:08:44
Quote Anchor link
Allright... thanks voor het meedenken :)
Zijn van die dingen waar je eigenlijk weinig bij stilstaat, maar wat toch nuttig is om even over na te denken :)
 
Dos Moonen

Dos Moonen

02/07/2014 15:13:13
Quote Anchor link
Ik denk dat usability meespeelt. Het soort bestand afleiden aan de extensie (die dus deel van de naam is) lijkt makkelijker voor onzen hersenen dan het weet ik veel waar in de interface te moeten zoeken in welke map het bestand staat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 16:05:27
Quote Anchor link
Dat zou zomaar kunnen Dos. We zijn er aan gewend waarschijnlijk. Maar strict gezien zou je dus alles, wellicht met uitzondering van index.php, zou je dus alles extensieloos kunnen doen :) Ergens ook wel komisch :)
 
Willem vp

Willem vp

03/07/2014 21:27:49
Quote Anchor link
> wellicht met uitzondering van index.php, zou je dus alles extensieloos kunnen doen

Als je Apache gebruikt is het een kwestie van een instelling in je httpd.conf wijzigen:

DirectoryIndex index

> Ergens ook wel komisch

Ik lach niet...

Bij Unix-achtige filesystems heeft een . geen specifieke betekenis. Het is gewoon een teken in je bestandsnaam. Extensies zijn iets wat tussen de oren van de gebruiker zit. Bij filesystems die onder MS-DOS of Windows worden gebruikt is de extensie echter een aparte namespace.

En eerlijk gezegd vind ik het voornamelijk irritant dat executables onder Windows per se een bepaalde extensie moeten hebben om ze te kunnen starten. En nog irritanter vind ik het dat de Explorer standaard de extensies verbergt, maar dat terzijde...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 22:35:46
Quote Anchor link
>> Dat vind ik ook irritant. Gelukkig kun je dat gedrag uitzetten.

Maar ben jij geen voorstanden van extensies dan? Omdat je zegt dat het iet is "wat tussen de oren van de gebruiker zit"?
 
Willem vp

Willem vp

06/07/2014 12:09:12
Quote Anchor link
Met mijn opmerking wilde ik niet aangeven dat ik tegen extensies ben, maar meer benadrukken dat onder Unix het begrip 'extensie' een dingetje van de gebruiker is. Unix zelf kent geen extensies.

Wel ben ik tegen de manier waarop Windows omgaat met extensies, maar het gaat een beetje buiten de scope van deze discussie om dat uit te leggen. ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/07/2014 13:21:49
Quote Anchor link
>> ... dat onder Unix het begrip 'extensie' een dingetje van de gebruiker is. Unix zelf kent geen extensies.

Ah oké, helder. Het is dus eigenlijk vooral om het ons, mensen, wat makkelijker te maken?

>> Wel ben ik tegen de manier waarop Windows omgaat met extensies, maar het gaat een beetje buiten de scope van deze discussie om dat uit te leggen. ;-)

Nou, laat het dan toevallig "mijn" discussie zijn... ;) Brand los zou ik zeggen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.