Facebook: al je vrienden in 1x een bericht sturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/03/2014 12:45:25
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb een methode ontdekt waarbij ik alle vrienden van een account een facebook bericht kan verzenden. Nou kunnen dit soms weleens 5000 vrienden zijn. Om alle 5000 vrienden in 1x een bericht te sturen word een beetje te gek. Vind mn server niet fijn, maar ook Facebook niet. Nou maak ik er bundels van: 20 per keer. Net zoals je via de FB site 20 vrienden tegelijk een bericht kan sturen.

Is dit uberhaupt wel toegestaan? En wat als je er geld mee verdient?

Groeten Donny
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:17:31
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

12/03/2014 13:22:01
Quote Anchor link
Wacht je maakt iets wat al gemaakt is?
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

12/03/2014 13:37:26
Quote Anchor link
Denk niet dat dat zomaar mag, zeker als het om zo'n grote hoeveelheid mensen gaat. Hoe verdien je er dan geld mee? Is het reclame? Dan mag het helemaal niet.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/03/2014 13:44:48
Quote Anchor link
Het is informatie die de gebruiker zelf opgeeft... Of ze het nou zelf naar elke gebruiker apart sturen of via een script... Waar zit het verschil?
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

12/03/2014 13:53:00
Quote Anchor link
Nee jij wil toch een programma maken dat je op facebook naar al je vrienden een bericht kan sturen maar dat heeft fb zelf al zeg je net dus wrm zou je het zelf maken? Naja 20 stuks dan ofz.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

12/03/2014 13:53:55
Quote Anchor link
Omdat het anders maar 1 per keer is natuurlijk.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/03/2014 14:32:23
Quote Anchor link
Ik heb een manier ontdekt waarbij je al je vrienden een bericht kan sturen in 1x, 1 text opgeven en klaar. Dan verpakt ie alle vrienden per 20.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/03/2014 14:33:59
Quote Anchor link
Ik zou me er niet aan gaan wagen, grote kans dat FB je account kan opschorten.
Paranoïde zijn ze in ieder geval zeker wel.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

12/03/2014 14:38:14
Quote Anchor link
Donny Wie weet op 12/03/2014 14:32:23:
Ik heb een manier ontdekt waarbij je al je vrienden een bericht kan sturen in 1x, 1 text opgeven en klaar. Dan verpakt ie alle vrienden per 20.


Ik denk dat dat wordt gezien als spam.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/03/2014 14:59:38
Quote Anchor link
Alsof al je vrienden uitnodigen voor een event geen spam is? (dit is niet aanvallend bedoelt maar meer als: zoveel is spam)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/03/2014 15:06:17
Quote Anchor link
Dat heeft een reden en dat werkt interactief, dat mensen zelf kunnen aangeven of ze deelnemen of juist niet. Maar zomaar PM's versturen in een grote massa, grote kans dat Facebook daar nee tegen zegt op een gegeven moment.

Het kan al zijn dat je account geblokkeerd wordt totdat je een telefoonnummer aan hen kan doorgeven ter autorisatie.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

12/03/2014 15:08:45
Quote Anchor link
- Aar - op 12/03/2014 15:06:17:
Dat heeft een reden en dat werkt interactief, dat mensen zelf kunnen aangeven of ze deelnemen of juist niet. Maar zomaar PM's versturen in een grote massa, grote kans dat Facebook daar nee tegen zegt op een gegeven moment.

Het kan al zijn dat je account geblokkeerd wordt totdat je een telefoonnummer aan hen kan doorgeven ter autorisatie.

Volgens mij gebeurd dat al als je iets te veel vrienden toevoegt, of een paar keer verkeerd inlogt.
 
- Raoul -

- Raoul -

12/03/2014 18:06:42
Quote Anchor link
Waarom wil je je vrienden spammen voor een event als je ook gewoon de ingebouwde events functie in Facebook kunt gebruiken om mensen uit te nodigen?
 
Jeff NextGDev

Jeff NextGDev

12/03/2014 19:54:46
Quote Anchor link
Ik zou je als ik jou was (indien dit niet om spam gaat) geen zorgen maken. Als jij je user_agents en headers goed meestuurt dan zou Facebook er niet achter hoeven te komen dat het een script is; daarentegen zou ik er wel voor zorgen dat je een bepaalde gevarieerde interval tussen je berichten stuurt zodat het in ieder geval niet als statisch overkomt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.