Facebook button aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

08/02/2011 13:42:31
Quote Anchor link
Bij Facebook kun je een code krijgen en die op je website zetten. Nu vroeg ik me af of je hier php in kunt gebruiken zodat de url in deze code zich aanpast aan de pagina waar de bezoeker zicht bevind op dat moment.

Ik heb het zo gedaan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    //laat de url zien van de pagina
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.$_GET['subrubriek_id']."
    "
;
    $result = mysql_query($query);
    if(!$result)
    {

trigger_error(mysql_error().' ('.$query.')');
    }

else{
        $row = mysql_fetch_assoc($result);
        ?>

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://www.fotoalbum-maken.nl/<?php echo $row['facebook_url'];?>&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;font=verdana&amp;colorscheme=light&amp;height=35" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:35px;" allowTransparency="true"></iframe>
        <?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:23:19 door

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 14:00:17

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 13:48:12
Quote Anchor link
Denk aan SQL-Injection.

08/02/2011 13:52:21
Quote Anchor link
@SanThe
Op deze manier?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.mysql_real_escape_string($_GET['subrubriek_id'])."
    "
;
    if(!$result)
    {

}

else{
        ?>

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://www.fotoalbum-maken.nl/<?php echo $row['facebook_url'];?>&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;font=verdana&amp;colorscheme=light&amp;height=35" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:35px;" allowTransparency="true"></iframe>
        <?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:22:57 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 13:54:45
Quote Anchor link
mysql_real_escape_string gebruik je alleen bij handmatige invoer

08/02/2011 14:00:53
Quote Anchor link
Oké dan weet ik (weer) niet wat er bedoelt wordt......

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:03:56
Quote Anchor link
Hangt er vanaf waar die $_GET['subrubriek_id'] vandaan komt. Als ie uit de url komt dan is ie manipuleerbaar. Je kunt voordat je de facebook url selecteert controleren of de ingegeven id geldig is, bijvoorbeeld door te kijken of deze volledig numeriek is.
Gewijzigd op 08/02/2011 14:04:11 door Ozzie PHP

08/02/2011 14:18:12
Quote Anchor link
@Ozzie
Het wordt inderdaad uit de url gehaald.
Is dit beter?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  <?php
 //controleer of het wel om een nummeriek getal gaat
 if(isset ($_GET['subrubriek_id'] && is_numeric ($_GET['subrubriek_id']) )
     {

$facebook_url = $_GET['subrubriek_id'];
    }
else{
        $facebook_url = 1;
        }

$query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.$facebook_url."
    "
;
    if(!$result)
    {

}

else{
        ?>

<?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:22:20 door

Justin S

Justin S

08/02/2011 14:21:00
Quote Anchor link
Gebruik even de code tags rond heel je code.. [code.] [/code.] (zonder de puntjes)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:24:23
Quote Anchor link
Check even je eigen vorige bericht en zie wat ik daar tegen je heb gezegd:

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/doe-ik-anti-sqlinjection-zo-op-de-juiste-manier/76091/

08/02/2011 14:31:17
Quote Anchor link
@Ozzie
Tja, alweer vergeten....
Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen.
Nu moet ik geloof ik PDO weer gaan leren.
Nou ik heb het doorgenomen en het is zo anders dat ik hier vast weer jaren over doe om het een beetje te begrijpen.
Klopt het dat deze nieuwe manier het gaat overnemen? En ik het dus wel móet leren?

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 14:33:25
Quote Anchor link
Elsy Vriens op 08/02/2011 13:52:21:
@SanThe
Op deze manier?

Helemaal perfect.

Kris Peeters

Kris Peeters

08/02/2011 14:34:44
Quote Anchor link
Is die id een geheel getal?

Dan volstaat dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
...
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
. (int) $facebook_url ."
    "
;
...

?>

Indien het geen geheel getal is, doe je dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
...
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
. mysql_real_escape_string( $facebook_url ) ."
    "
;
...

?>

Op php.net staat, onder de uitleg, ook meestal een waslijst aan reacties met volledig uitgewerkte voorbeelden.

Je moet wat wennen aan de stijl van de uitleg, maar eens je die door hebt, kijk je altijd eerst daar. Daarna pas elders.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:36:48
Quote Anchor link
Je moet niks hoor.. het is je eigen keuze.

08/02/2011 14:39:17
Quote Anchor link
@Ozzie

Nee ik snap dat ik niets moet. Maar mijn website loopt op dit moment best aardig en het zou jammer zijn als dat door verouderde code straks niet meer het geval is.

Zal ik de code van @Kris maar aanhouden op dit moment?

Oh, ja en natuurlijk nog de vraag of deze code wel werkt hoe ik het graag wil :)
Gewijzigd op 08/02/2011 14:39:52 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:40:05
Quote Anchor link
Je kunt dus beste de manier volgen die ik in je andere bericht laat zien. Vantevoren controleren of je ID geldig is en pas daarna de query uitvoeren (i.t.t. de voorbeelden hierboven)

08/02/2011 14:41:09
Quote Anchor link
@Ozzie

Oké, ik zal het nog eens doorlezen en het op jou manier doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:43:30
Quote Anchor link
Is goed (en als ik jou was zou ik wel voor PDO gaan).

08/02/2011 15:02:50
Quote Anchor link
@Ozzie
Valt niet mee om op mijn leeftijd nog iets nieuws te leren maar ik vind het al knap, al zeg ik het zelf, dat ik het al zover heb gebracht :)
Dus ik geef niet op en ga ervoor.

Ik heb al 2 websites gekregen om door te lezen maar is er ook een boek of zijn deze 2 tips voldoende:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/pdo-verbinden-met-verschillende-databases/534/prepared-statements/1368/
http://www.phpro.org/tutorials/Introduction-to-PHP-PDO.html#1

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 15:06:14
Quote Anchor link
Dat zijn toch die linkjes die ik je gegeven heb? Dan zal het wel goed zijn.

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 15:06:37
Quote Anchor link
Elsy Vriens op 08/02/2011 15:02:50:
Dus ik geef niet op en ga ervoor.

That's the spirit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 15:10:43
Quote Anchor link
Precies! :)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.