file_get_contents kan geen $_SESSION variables meenemen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:15:36
Quote Anchor link
Ik ben al een tijdje bezig met iets kom steeds kleine stapjes verder.
Nu ben ik tot ontdekking gekomen tenminste als het waar is.
Dat file_get_contents geen 'toegang' heeft op sessions.

Vergeleken met de vorige topic heb ik het iets anders aangepakt
dit is nu de xml bestand:

Hoe kan ik er voor zorgen dat die wel de session pakt want dat is belangrijk.
any workarounds?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php session_start();
$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

echo $doc->saveXML();
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 22:33:53
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/06/2013 12:18:00
Quote Anchor link
Waar heb je het over?

file_get_contents leest de inhoud van een bestand (zoals je aan de naam kan zien).
Eventueel leest het de output van een webpagina.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:20:49
Quote Anchor link
Ik heb die informatie gekregen van een aantal links op google en het schijnt te kloppen hoor
anders zou die het moeten doen.

Hij leest nu alles behalve de session.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2013 12:22:49
Quote Anchor link
Zoek de fout:

$hash_value = $doc->createTextNode( $_SESSION['key_api );
Gewijzigd op 24/06/2013 12:23:04 door - Ariën -
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:29:37
Quote Anchor link
@Aar

Inderdaad een vervelend type foutje het trekt de aandacht weg op het probleem

Hij pakt nog steeds de session niet omdat file_get_contents geen sessions pakt.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 12:35:06
Quote Anchor link
Ik neem aan dat dit gerelateerd is aan php in xml? Als dat zo is, hoef je geen file_get_contents te gebruiken. Dan zou je het gewoon zo kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
session_start();

$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api']);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

$ch = curl_init("http://api.online-convert.com/queue-status");
$request["queue"] = $doc->saveXML();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array("Content-type: multipart/form-data"));
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $request);
$response = curl_exec($ch);

$info = curl_getinfo( $ch );
$error =  curl_error($ch);
curl_close ($ch);
?>
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:52:27
Quote Anchor link
Dat brengt mij bijna waar ik zijn moet, nu krijg ik

101 The file is waiting in the queue for being processed.

Terwijl als ik het hardcoded doe krijg ik dit:

100 The file has been successfully converted. 0 1372070905 http://www15.online-convert. etc etc
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:08:42
Quote Anchor link
Heb je al gedebugd door te kijken of de hash die in de session staat en je dus doorgeeft, of dat dezelfde is die je hardcode. Doe bijvoorbeeld eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var_dump($_SESSION['key_api']);
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:13:02
Quote Anchor link
Zo te zien komen ze allebei overeen.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:14:12
Quote Anchor link
En probeer eens of PHP ze ook overeen vindt komen door iets te doen als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var_dump($_SESSION['key_api']=='jouwhardcodedhash');
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:19:21
Quote Anchor link
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?
Gewijzigd op 24/06/2013 13:20:01 door Francoi gckx
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 09:53:17
Quote Anchor link
Francoi gckx op 24/06/2013 13:19:21:
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?



Nog iemand die een oplossing weet?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:21:41
Quote Anchor link
Als je je hardcoded hash var_dump't en je session hash ook, komt de lengte dan wel overeen?
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:26:52
Quote Anchor link
Ik gebruik inmiddels geen session meer maar voeg het nu toe als parameter.

Ze komen overeen ik heb zelfs gecontroleerd of er in het begin of einde een spatie zit.



Toevoeging op 26/06/2013 10:33:18:

Als je wilt kan ik je de bestanden geven
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:37:01
Quote Anchor link
En geeft mijn vorige var_dump met equals nog steeds false aan? Weet je dan zeker dat alles precies overeenkomt? Geef anders eens een voorbeeld.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:43:05
Quote Anchor link
zit eigen apikey in en is opgelost dus weg!
Gewijzigd op 27/06/2013 17:50:28 door Francoi gckx
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 12:54:44
Quote Anchor link
Als ik met deze code een testje opzet, krijg ik gewoon een normale response:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>100</code>
    <message>The file has been successfully converted.</message>
  </status>
  <params>
    <downloadCounter>0</downloadCounter>
    <dateProcessed>1372243861</dateProcessed>
    <directDownload>http://www5.online-convert.com/download-file/abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</directDownload>
    <source_checksum>a8f398aac96639fff052b6c8c2bec91b</source_checksum>
    <checksum>b76e7ddfc93a0d4e1528ee145272ea85</checksum>
    <target_size>40</target_size>
    <convert_to>pdf</convert_to>
    <mime_type>application/pdf</mime_type>
    <hash>abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</hash>
  </params>
</queue-answer>


Ik heb het getest met als inc_xml/inc_xml_cv.xml de volgende inhoud:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<queue>
    <apiKey>mijnapikey</apiKey>
    <targetType>document</targetType>
    <targetMethod>convert-to-pdf</targetMethod>
</queue>


En ik heb alle code die jij hier net hebt neergezet gebruikt, behalve dat ik wel mijn eigen API-key heb gebruikt. Heb je wel je testMode uitgezet in inc_xml/inc_xml_cv.xml?
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 13:06:11
Quote Anchor link
Hmm ik krijg echt dit als response (testmode heb ik ook nuweggelaten):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>101</code>
    <message>The file is waiting in the queue for being processed.</message>
  </status>
  <params>
    <hash>5df1789c77fac1d859de2f7fcb831552</hash>
  </params>
</queue-answer>


Heb je precies zelfde code gebruikt?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 13:09:47
Quote Anchor link
Dat klopt, want het bestand is niet binnen een paar milliseconden geconvert. Ik heb de hash opgeslagen en dan opnieuw uitgevoerd na een paar seconden. Dan krijg je wel de directe downloadlink. Deze response kreeg ik eerst ook, maar na een paar seconden krijg je gewoon code 100.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 14:11:02
Quote Anchor link
Ik krijg nu 104 The file is currently being processed
waarschijnlijk omdat als ik refresh een nieuwe hash aangemaakt wordt, hoe behou ik de hash

ik probeer het 2 keer uit te voeren zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$gDwLink
= new SimpleXMLElement(get_data('cvuploads/' .$t . $n));
$download = $gDwLink->params->hash;
                        
$gDwLinkD = new SimpleXMLElement(get_dlcv($download));
$dd = $gDwLinkD->params->hash;
echo get_dlcv($dd);
?>


hoe had jij het dan gedaan?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 14:12:17
Quote Anchor link
Ik had in dit geval gewoon even de hash gekopieerd uit het bestand, dus 'abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc' gekopieerd en erin gezet als $download. Maar je kan dus een database of session gebruiken in jouw geval.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.